Voie Expresse monipuolista yhteistyötä ranskan hyväksi – hankkeesta pysyvä resurssi? Eeva Pajari, 2007.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kyläradio Koulutus Kuinka teen paremmin • Puhu yksityiskohdista – ei yleisestä • Anna kuuntelijoille kuvia • Aloita aina parhaalla palalla.
Advertisements

KIEKURA Turun Kielitivolin koulutusristeily BIENVENUE !
Dafnord – saksa vieraana kielenä CETKA, Turku, © Verkkokoulu.fi Ilpo Halonen, Dafnord koordinaattori.
Samran Khezri Turun Normaalikoulu 2008
Samran Khezri Turun yliopisto Kasvatustieteen aineopinnot
Tulevaisuuden Oulu Oulujoen koulu. Tulevaisuuden oppilas •Vastuullinen omasta oppimisestaan •Hallitsee projektioppimisen •Osaa raportoida oppimaansa •Etenee.
Kymentaan koulun TVT-STRATEGIA Tämä vuonna 2006 luotu strategia on käytössä toistaiseksi..
Lausteen koulun TVT-STRATEGIA
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Mitä valtakunnallinen TVT-strategia kertoo meille? Kaisa Vähähyyppä
Oppivelvollisuus Perusopetus on maksutonta yleissivistävää opetusta, jota annetaan kaikille Suomessa vakinaisesti asuville lapsille. Kaikki lapset ovat.
Etäopetuksen tutkimushanke - ensituloksia Oppimistutkimuksen keskus Erikoistutkija, KT Minna Nummenmaa.
KÄSITYÖN VIRTUAALILUOKAT TOIMINTAMALLIN ESITTELY - VERKKO-OPETUS - - OPETTAJAVERKOSTO - - VERKKOMATERIAALIT - Pirjo Sinervo 2004.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Opetuksen ja oppimisen kansainvälinen tutkimus TALIS 2013
Ranskalaisen Koulun Ystävät ry - L’Association des Amis de L’École Française.
Taita lautasliinasi ranskanliljaksi
TOP-keskus 2003 Turun 6-luokkalaisten TVT- taitotasokartoitus, kevät 2003 Turun kaupungin Tieto- ja viestintätekniikan TVT - opetuskäytön strategia -asiakirjassa.
TURUN KOULUJEN 6. LUOKAN OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN KÄYTTÖTAITOKARTOITUS KEVÄT 2005 TOP-KESKUS Turun opetustoimi 2005.
Oulun aikuislukio 2014.
Kaikki erilaisia –kaikki samanarvoisia
OPS2016 – Koulu rakentaa tulevaisuutta
Samran Khezri Tampereen yliopisto Kasvatustieteen syventävät opinnot Koulutuksen laatu ja vaikuttavuus
Yhteistyötä lapsen hyväksi
OECD:n Pisa 2006-tutkimuksen ensituloksia
Turvatakuu -kohti riskitöntä opintaivalta Joensuu TERVETULOA!
Sosiaalinen media on... “verkon avulla tapahtuvaa julkista keskustelua, tiedonrakentelua ja jakamista” 1 1) Kalliala & Toikkanen 2012: 18.
Juha Telkkinen Projektikoordinaattori.
TASKU Mitä on kielitietoinen opetus? Mikä on kielitaidon taitotaso?
Vinkkejä koko koulun ASPnet- profiilin kirkastamiseksi ml. toimintakulttuuri Työpaja 3.
Turun Kielitivolin koulutusristeily
Tukiparitoiminta paikalliseksi työkaluksi (TUPA) Nuorisotyön neuvottelupäivät Nuorten omaehtoinen toiminta.
Cmap-tools opetus käyttö kongnitiivinen merkitys.
ETwinning Mikä eTwinning on? Komission hanke, jolla halutaan antaa mahdollisimman monille oppilaille mahdollisuus tutustua ja työskennellä.
Suomi-koulujen opettajat suomenopettajina
Ammatillisen peruskoulutuksen virtuaalikouluhankkeiden seminaari Alustuspuheenvuoro keskusteluun
Palaute laskinkurssista "Pitkää matematiikkaa graafisella laskimella TI-86” Toholammin lukiosta Perhoon
Yhteishaku Sähköisen yhteishaun ohjeistus.
Juhani Kettunen Tiimikoulu Ammattikoulutus käsityöajalla perustui mestari-oppi- poikajärjestelmään (1), jossa oppipoika mestarin tiukassa ohjauksessa.
Lotilan koulutiellä –itsearviointipassi luokille
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Verkkomateriaalin tuotanto - Teemu Kerola Teemu Kerola Interaktiivisen verkkomateriaalin tuotantoprosessi TKTL:llä (IVT) Taustoja Interaktiivinen.
2014 Outi Kokkonen ja Kirsi Urmson
”Mutta kuka tekisi minulle ne kysy- mykset…” - miten onnistuu tiedonhankinnan opetus? ITK
Oulun normaalikoulu GIS-KURSSI 2005 TERVETULOA! GIS ja paikkatieto osana uuden opetussuunnitelman aluetutkimuskurssia.
Tieto- ja viestintätekniikka eri oppiaineiden opetuksessa AO-koulutuksen perusharjoitteluinfo Olli Vesterinen, Sokla Mediakasvatuskeskus.
Myllypuron yläaste Tervetuloa!
Uudistuuko kemian opetus? Marja Montonen MMO Kemian opiskelijat yleissivistävässä koulutuksessa Ympäristö ja luonnontieto (1- 4) opp.
Linkkikirjasto Nina Granlund Kirjastot.fi Linkkikirjasto Kirjastojen.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Helsinki AKATEEMISTA VENÄJÄ-OSAAMISTA ON  Suomen osuus maailman tieteestä on yleensä 0,5 – 1,5 %; Venäjä-tutkimuksessa se on neljän-viiden.
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus Leena Hiltunen Yliassistentti (OPE)
Esiopetuksen vanhempainilta Kirkkojärven koululla
Ryhmäkysymys 1 SDG, eettinen vastuu, vihapuhe… Miten integroidaan opetukseen ja oppimiseen? Kokemuksia ja esimerkkejä: Kestävä kehitys ja kestävän tulevaisuuden.
TURKU Monikulttuurinen opetus 1.jakso Ulla Rasimus & Leena Nousiainen.
STUDIO-projekti Toimintalinja 3: Osuvuutta ja kysyntälähtöisyyttä aikuisopiskeluun tieto-, neuvonta ja ohjauspalvelujen valtakunnallisella kehittämisohjelmalla.
PARIKKALAN ESIOPETUSSUUNNITELMA
Osuustoiminta koulujen yrittäjyyskasvatuksessa
Kielitietoisuus.
Kielitietoisuus.
Sosiaaliset mediat alakoulussa
OPON TUNTI Seija Mäntynen
Ranskan ja saksan opettajan
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
LÄHTEEN ÄÄRELLÄ II Taide- ja taitokasvatuksen ideariihi 5. 9
Turun perusopetuksen opetussuunnitelmatyö 2016 kuntatasolla
3. luokka Mervi Pietilä Perusopetuksen lehtori
Turun perusopetuksen opetussuunnitelmatyö 2016 kuntatasolla
Mikä? Kenelle? Miksi? Eeva-Riitta Yliniva 2017.
Esityksen transkriptio:

Voie Expresse monipuolista yhteistyötä ranskan hyväksi – hankkeesta pysyvä resurssi? Eeva Pajari, 2007.

Valtakunnallinen ja kansainvälinen •hankkeen hallitus Turusta Tornioon ja Äänekoskelta Iitin kautta Espooseen •uusia jäseniä, uutta tuotantoa •käyttäjiä koko Suomessa ja 34 maassa •kävijämäärä nousussa, –kuukaudessa nyt 2639 –päivässä jopa 150

Sivusto kehittyy •avoinna kaikille – kahdella kielellä •uudistettu rakenne •parhaita paloja maailmalta •omaa tuotantoa avainaiheista – oppikirjoista riippumatta •runko 217 html-sivua

Hanketta tunnetuksi •2.06 Artikkeli Opettaja-lehdessä • Frankofoniapäivät – Salon de la Francophonie, Helsinki Kaapelitehdas •6.06 Ranskanopettajien koulutuspäivät Ranskan kulttuurikeskus, Helsinki •9.06 Yleissivistävän perusopetuksen virtuaalikouluhankkeiden kokous •11.06 IV Valtakunnalliset virtuaalikoulupäivät Helsinki •11.06 Franc-Parler –kansainvälinen ranskanopettajien sivusto •03.07 Frankofoniapäivät – Salon de la Francophonie, Helsinki Kaapelitehdas

Tasapuolistaa opiskelumahdollisuuksia •ryhmä ei toteudu •ranskaa vain liian kaukana •tunnit päällekkäin jonkun muun kanssa (pitkä matem.) •tunnit harvassa – poissaolon jälkeen on vaikea palata •opettaja poissa – ei pätevää sijaista Kun

TVT-taidot kaikkien vastuulla •luonteva linkki kieleen kulttuuriin – konkretia ja omaehtoinen harjoittelu •erityisresurssina videoneuvottelu = suora kuva- ja puhekontakti toiseen ranskan puhujaan

Tärkeät tahot •aloitus syksyllä 2004 •hankkeen johto ja koulutus: TOP-keskus •rahoitus: OPH •yhteistyökumppaneita –OPH –Ranskan kulttuurikeskus –Ranskalais-suomalainen koulu –le Point du FLE –APFF

Laajentumissuuntia •omaa tuotantoa uusille sanastoalueille: –vapaa-aika, ravinto •opi oppimaan •tunti-ideoita verkkoon •ruotsinkielinen opetus •ammatilliset koulut

Kohti resurssikeskusta •selkeä tarve pysyvään resurssiin •Voie Expresse ranskan oppimisen ja opetuksen tukena

Tervetuloa mukaan! •tutki tuotantoa: www. expresse.fiwww. expresse.fi •liity sähköpostilistalle: •luomisintoa? –Ota sähköpostilla yhteyttä hankkeessa toimiviin.