TEKSTIILITYÖ sisällöt Raija Ojama Käsityöprosessi Työtavat ompelu, lankatekniikat, erityistekniikat, kirjonta Materiaali- ja kuluttajatietous, muoti, historia... Aihekokonaisuudet ihmisenä kasvaminen, kulttuuri-identiteetti ja kansainvälisyys, viestintä- ja mediataito, osallistuva kansalaisuus ja yrittäjyys, vastuu ympäristöstä, hyvinvoinnista ja kestävästä kehityksestä, ihminen ja teknologia sekä liikenne ja turvallisuus
TEKSTIILITYÖ käytännön opetusmenetelmät, oppimisen tukimenetelmät, oppimateriaali Menetelmät: yhteinen harjoitus, demostraatio, tutkiva oppiminen, yksillöllinen ohjaus, ........... Tuki: mm. yksilöllinen ohjaus Oppimateriaali: itse tuottaen omaan portfolioon, kirjat, internet, ympäristö (havainnointi)
TEKSTIILITYÖ haasteet Oppilas haastaa itsensä oppimaan “rauhoittuminen työn ääreen” “pintaa vain, vaikka syväsukellus” tavoitteena ajattelun, päättelyn, havainnoinnin ja soveltamisen taidot Tuntimäärät / sisällöt Arvostus
TEKSTIILITYÖ miten arvioin Päättöarvioinnin kriteerit arvosanalle 8 visuaalinen ja tekninen suunnittelu valmistaminen itsearviointi ja prosessin pohdinta Jatkuva arviointi Itsearviointi Arviointikeskustelut