TEKSTIILITYÖ sisällöt Raija Ojama

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tutkinnon osat Tuotteen / palvelun suunnittelu (ja dokumentointi) 10 ov työmenetelmien ja –välineiden suunnittelu oman työn suunnittelu tuotesuunnitteluprosessin.
Advertisements

Oppilashuoltotyö Kokkolassa
Opiskeluaika 120 ov / 3 vuotta Tuotteen tekninen valmistus ja kädentaidot 20 ov Tuotteen suunnittelu ja valmistus 10 ov VALINNAISET OPINNOT 20 ov Yritystoiminta.
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
Oppimista tapahtuu: Opelta oppijalle Oppijalta toiselle
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
OPS2016 – Koulu rakentaa tulevaisuutta
Mitä opetan peruskoulussa/ ammatillisessa
Mitä opetan peruskoulussa/ ammatillisessa
POKAT 2010 Pohjois-Karjalan maakuntaohjelma Yritykset luovat tämän päivän työpaikat Teknologinen kehitys varmistaa huomisen työpaikat Koulutus.
Tutkintosuoritusten arviointi
Mitä opetan peruskoulussa/ ammatillisessa? (tärkeimmät sisällöt) Marja Yli-Kerttula Äidinkielissä 4 opintoviikkoa, jotka sisältyvät ammattitaitoa täydentävään.
Hyvän osaamisen kriteerit ET:n eri teema-alueissa Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Hyvän osaamisen kriteerit ET:n eri teema-alueissa Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Ajattelu ja oppimaan oppiminen Oppimisvahvuuksien ja -heikkouksien tiedostaminen Tutkiva ja luova työskentelyote Yhdessä oppiminen Luottaminen omiin näkemyksiin.
Farkut kiertoon -projekti tekijä: Nina Kivimäki Munkkiniemen yhteiskoulu 2008.
Käsityön projektit Samansisältöinen käsityö Jyväskylän normaalikoulun opetussuunnitelmassa ©Riitta Huovila 2008 © Riitta Huovila 2008.
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Opetuksen eheyttäminen ja monialaiset oppimiskokonaisuudet OPS 2016
Hyvän oppimisen malli LAMKissa
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Mitä opetan ammatillisessa?
Sosiaalinen media ja sulautuvat ympäristöt Terhi-Maija Itkonen-Isakov - Miksi media sosiaalistuu ja miksi oppiminen sulautuu?
Mitä opetan peruskoulussa? (Tärkeimmät sisällöt) Kyösti Blinnikka
Hyvän osaamisen kriteerit ET:n eri teema-alueissa Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Aihekokonaisuudet lukiossa Eero Salmenkivi Soveltavan kasvatustieteen laitos.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
UUDET OPETUSSUUNNITELMAT – UUDENLAISIA TAITOJA
Katsaus opetussuunnitelmatyöhön Talous tutuksi 2013 Kristina Kaihari Opetusneuvos.
Tekstiilityö ySV1-ySV4. ySV3 / ySV4 1. jaksossa ke ja to x 75 min. 4. jaksossa ti ja ke x 75 min.
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
Ylöjärven opetussuunnitelma luokka 9. LUOKAN OPETUSSUUNNITELMA Keskeiset sisällöt oppiaineittain.
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
MITÄ LAAJA-ALAINEN OSAAMINEN JA OPPIMISKOKONAISUUDET TARKOITTAVAT ESIOPETUKSEN ARJESSA? Huom! Esityksestä on poistettu valokuvat.
Yhteisöllinen oppiminen Heini, Kati, Emilia, Tommi, Essi, Petra ja Noona.
Ylöjärven opetussuunnitelma luokka 7. LUOKAN OPETUSSUUNNITELMA Keskeiset sisällöt oppiaineittain.
Ylöjärven opetussuunnitelma luokka 8. LUOKAN OPETUSSUUNNITELMA Keskeiset sisällöt oppiaineittain.
Ylöjärven opetussuunnitelma luokka 6. LUOKAN OPETUSSUUNNITELMA Keskeiset sisällöt oppiaineittain.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Opetussuunnitelma muuttuu MITÄ SE TARKOITTAA?. Opetussuunnitelma tuo oppilaalle lisää vapautta ja vastuuta.
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
LEMPIKOULU-OPPIMISKERRAN TEORIA
Hyvän osaamisen kriteerit ET:n eri teema-alueissa
Tervetuloa! OPS 2016.
Löytöretki toiseen maailmaan –seminaari Jyväskylän ammattiopisto
KUVATAIDE Anna-Rosa Uusitalo, NYK 7C.
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
© Petteri Elo OPS-koulutus 2016
TIETOISKU ESIOPETUKSEN OPS-PROSESSISTA
MIKÄ OPETUSSUUNNITELMA ON ?
Vanhempainilta
Mikä käsityön opetuksessa muuttuu?
Maailmankansalaiseksi kasvamisen ja kasvattamisen haasteita ja oivalluksia Koulutus- ja verkostoitumispäivä kansainvälisyyden valtionavustuksen hakijoille.
Sote-uudistus ja Porin kaupunki
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
TURKU Monikulttuurinen opetus 2.Jakso
Riski- ja suojaavien tekijöiden tunnistaminen
4. LUOKAN OPETUSSUUNNITELMA
Ops 2016 – Mikä muuttuu?.
Timo Rissanen Kouluprojekti POM2STN Kevät 2017 Timo Rissanen
Uusi opetussuunnitelma 2016
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Valitse 2+1 TEKSTIILI TEKNINEN MENOSSA MUKANA LÄMPÖ MUOTO
Arvioinnin linjaukset perusopetuksessa
SOSIONOMI 210 OP Sosionomi osaa ratkaista sosiaalialan ongelmia, ennakoida tulevaisuuden muutoksia, tuottaa ja kehittää sosiaalipalveluja. Hän osaa ohjata.
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Esityksen transkriptio:

TEKSTIILITYÖ sisällöt Raija Ojama Käsityöprosessi Työtavat ompelu, lankatekniikat, erityistekniikat, kirjonta Materiaali- ja kuluttajatietous, muoti, historia... Aihekokonaisuudet ihmisenä kasvaminen, kulttuuri-identiteetti ja kansainvälisyys, viestintä- ja mediataito, osallistuva kansalaisuus ja yrittäjyys, vastuu ympäristöstä, hyvinvoinnista ja kestävästä kehityksestä, ihminen ja teknologia sekä liikenne ja turvallisuus

TEKSTIILITYÖ käytännön opetusmenetelmät, oppimisen tukimenetelmät, oppimateriaali Menetelmät: yhteinen harjoitus, demostraatio, tutkiva oppiminen, yksillöllinen ohjaus, ........... Tuki: mm. yksilöllinen ohjaus Oppimateriaali: itse tuottaen omaan portfolioon, kirjat, internet, ympäristö (havainnointi)

TEKSTIILITYÖ haasteet Oppilas haastaa itsensä oppimaan “rauhoittuminen työn ääreen” “pintaa vain, vaikka syväsukellus” tavoitteena ajattelun, päättelyn, havainnoinnin ja soveltamisen taidot Tuntimäärät / sisällöt Arvostus

TEKSTIILITYÖ miten arvioin Päättöarvioinnin kriteerit arvosanalle 8 visuaalinen ja tekninen suunnittelu valmistaminen itsearviointi ja prosessin pohdinta Jatkuva arviointi Itsearviointi Arviointikeskustelut