Sensing the Web 2. lokakuuta, 2007Puh: 045 127 9001 Petteri Hannonen

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
ITÄ-UUSIMAA
Advertisements

Aitoja tekoja joka päivä Energiansäästöviikko 2013 Energiansäästöviikon viettämistä koordinoi Motiva Oy.
Käytä työaikasi siihen minkä osaat ja mihin sinut on palkattu
Kymen Sanomien mobiilipalvelu m.kymensanomat.fi. Mobiilin käyttö •Internetin käyttö matkapuhelimella on yleistynyt tuntuvasti viimeisten parin vuoden.
Tieto-osasto / PATI1 Hoitoonpääsy terveyskeskuksissa Kysely terveyskeskusten johtaville lääkäreille Hoitoonpääsyn toteutumistiedot perusterveydenhuollon.
Tuomas Lehtinen Mediamaisteri Group 2006© MOODLE MEDIAMAISTERI GROUP Mediamaisteri Group PL 82 (Yliopistonkatu 58 D) Tampere mediamaisteri.com.
Doctoradvice Hoitajan Puhelinneuvonnan Tuki –palvelu Copyright © 2007 Doctoradvice All Rights Reserved.
PROFIMILL Oy Tuotannon hallintaan liittyvät ohjelmistot ja konsultointipalvelut. Yritys.
Tampereen teknillisen yliopiston intranetratkaisut
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Mediamainonnan muutosmittari Mainostajien Liitolle Tammi-heinäkuu 2009.
1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Mediamainontaan käytetyn euromäärän kehitys kuukausittain ja kumulatiivisesti 2006 ja 2007 (muutos-% edellisen vuoden vast. ajanjaksoon)
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Valtteri Suominen Deviantart.
Tietohallintomalli käytännössä – ICT-johtamisesta kilpailuetua
Viestinnän Keskusliitto 15 ‒ 24-vuotiaiden mediankäyttö.
Nuorten suosima nettiyhteisö
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Blogit osana strategista markkinointia
SOPIMUS PRO: VIESTINTÄMODUULI ”ASIAKKUUKSIEN HALLINTAA JA YHTEYDENPITOA NYKYAIKAISILLA SÄHKÖISILLÄ MENETELMILLÄ” MARLEENA LEHTONEN.
PeLE-henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen ( PLE = Personal Learning Environment)
Oulu Juha Pulkkinen Tekes.
Sähköisen kaupan toimintaympäristö
1 Suomi24 – Suomen suurin yhteisö •Kävijät –Noin eri kävijää/vko –Suomen suurin käyttäjien tuottama palvelu •Palvelut –Aloitussivu & haku –Keskustelu.
 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
EWork – Reshaping consulting. eWork yrittäjien asialla HETKY Hubia ja Hupia.
WELLNESS DIARY HYVINVOINTIPÄIVÄKIRJA
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta Netvibesissa: RSS-syötteet Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
Opi Analyzer Peruskäyttäjäkoulutus
Mediamainonnan muutosmittari Mainostajien Liitolle Tammi-Lokakuu 2009.
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Instagram Katariina Toivonen.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Finnish Support Center FSC Oy tietojärjestelmien asiantuntija.
TRAPPAN Portaittain töihin välityömarkkinoiden kautta Projektipäällikkö Johanna Torppa Projektikoordinaattori Merja Virkkala.
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta: iGoogle ja RSS-syötteet Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Esa Ramstadius Jussi Iltanen MTT Agronet portaali.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Taustatietoja maatalouteen liittyen Lähde: MTK / MTK-Pohjois-Savo
Metsähallitus MOSS:in käyttöönotto Metsähallituksessa Luonnonvarat-tapaaminen Satu Sorjonen
Aitoja tekoja joka päivä Energiansäästöviikko 2012.
Muuttuva viestintä yhdistyskentän tukena
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Aikakauslehtien Ylivoimapankki Vesa Väisänen IROResearch Oy.
1 Mielipidekysely terveyspalvelujen tuottamisesta.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Tieto-osasto / PATI1 Suun terveydenhuollon hoitoonpääsy Kysely terveyskeskusten ylihammaslääkäreille Hoitoonpääsyn toteutumistiedot perusterveydenhuollon.
Miira Suomi, Jenna Sangi ja Matilda Ristola LO-11c
Mi Menetelmä tosiaikaiseen sivustomuokkaukseen Sulake Dynamoid | Strictly confidential – legally protected and privileged information Ilari Tuominen Software.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Ajankohtaista palkkatukityöllistämisessä
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Verkkotoimituskuntien yhteinen kokous Kehittämiskohteita Opetustoimen viestintä Yhteistyön kehittäminen Tiedotuskanavien valinnat Tiedotuskäytännöt.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
1 Suomen Numerot Numpac Oy Numeronsiirtotilastot
Oma Nimi Tilaisuuden nimi Pvm Paikkakunta. Mikä on VALO-CD? Kohderyhmä: tavalliset suomalaiset ihmiset Käyttöjärjestelmä: Windows XP/Vista/7 Sisältää.
VIESTINTÄ Tarja Tapaninen … on sanomien välitystä ja vaihdantaa lähettäjän ja vastaanottajan välillä.
Jarkko Muhonen TeamProg
Suomen Numerot Numpac Oy Numeronsiirtotilastot
Lähipalvelukilpailu Ilmoituslaatikkoverkosto tuo arjen mahdollisuudet esille uudella tavalla, sekä toimii kehittymisen myötä infrastruktuurina yksilön,
Suomen Numerot NUMPAC Oy Numeronsiirtotilastot
Avoin rajapinta Espoon kaupungin internet-sivuille
Suomen Numerot NUMPAC Oy Numeronsiirtotilastot
Suomen Numerot NUMPAC Oy Numeronsiirtotilastot
Esityksen transkriptio:

Sensing the Web 2. lokakuuta, 2007Puh: Petteri Hannonen

Sisältö Taustaa Ampparit.com –uutisportaali Ampparit Pro Business Intelligence –työkalu Julkisen tiedon hyödyntäminen Amppareissa

Taustaa Ampparit ”Big Bang” –Idea maaliskuussa 2004 –Florian Berger (tietotekniikka), Petteri Hannonen (liiketoiminta) Ampparit.com – personoitava uutisportaali –Portaali aukesi 1. heinäkuuta, 2004 –Tänään tarjolla uutiset, sää, TV-ohjelmatiedot, blogi, mobiiliversiot Ampparit Pro Business Intelligence –työkalu –Lanseeraus lokakuussa 2007 –Räätälöitävää internet-seurantaa (uutiset, pääkirjoitukset, blogit, keskustelualueet, tiedotteet) Ampparit Oy –Perustettu kesäkuussa 2007 –Tavoitteet kansainväliset

Ampparit.com -uutisportaali Personoitava uutisportaali: –Tarjoaa sivuillaan uutislinkkejä kaikista Suomen suosituimmista/tärkeimmistä verkkomedioista –Sää-palvelu (5 vuorokauden ennusteet 51 paikkakunnalle) –TV-ohjelmatiedot –Blogi –Mobiiliversiot (Ampparit Lite PDA-laitteille, Ampparit Mini tavallisille matkapuhelimille) Suomen johtava uutisaggregaatti: 1. Tällä hetkellä noin 80 lähdemediaa, joista koostuu yli 150 lähdesivua 2. *TNS Gallupin viikottaisen Metrix-websivustomittauksen mukaan (vko 38/2007): Eri kävijöitä sija (+71% / 12kk) Käyntitiheys 8,1 käyntiä/kävijä1. sija (+24% / 12kk) Sivunäytöt yli sija(+128% / 12kk) Vierailut n sija (+109% / 12kk) Positiiviset suhteet: 1. Käyttäjiin; palaute runsasta sekä rakentavaa  monet kehitysideat juuri käyttäjiltä 2. Medioihin; vuoropuhelua kehityksestä, tulevista muutoksista, jne. (Sisältää mm. Sanoma WSOY:n ja Alma Median medioita, YLE, jne.) (Sisältää mm. Sanoma WSOY:n ja Alma Median medioita, YLE, jne.) *

Ampparit Pro Business Intelligence Seuraa internet-julkaisuja 24 tuntia vuorokaudessa (uutiset, pääkirjoitukset, blogit, keskustelualueet, tiedotteet)  Liiketoimintaa palvelevan tiedon hankinta, hallinta sekä analysointi tehokkaampaa Sisältää: –Räätälöitävän internet-seurannan –Pikahakukoneen –Reaaliaikaisen uutisvirran (kuten Ampparit.com) –Graafiset sekä datamuodossa olevat tilastot seurantatuloksista Henkilökohtainen työkalu: –Etsii tietoa tauotta asiakkaan tarpeiden, eli tallennettujen hakusanojen mukaisesti –Tulosten tarkastelu itselle sopivana ajankohtana, kirjautumalla sisään käyttäjätiliin –Uusista tuloksista saa halutessaan sähköposti-ilmoituksen  Aikaa ja resursseja ei enää tarvitse kuluttaa tiedon etsimiseen!

Julkisen tiedon hyödyntäminen Amppareissa Tilanne tänään: –Viiden vuorokauden sääennusteet 51 paikkakunnalle –Säädata Foreca Oy:ltä, sääkartta itse kehitetty –Oma Flash-osaaminen mahdollisti sääosion Lähitulevaisuuden kehityshanke: –Investointi TV-ohjelmatietoihin –TV-osion uudelleenrakentaminen Suuri Visio: –Käyttäjän automaattinen tunnistaminen IP-osoitteen perusteella  Paikallisten uutisten, sää- ja TV-tietojen tarjoaminen automaattisesti käyttäjän mukaan –Nykyään tieto ei ole tarpeeksi tarkkaa/luotettavaa, eikä tarpeeksi helposti saatavilla  Tällä hetkellä käyttäjän on itse kerrottava, mistä hän tulee

Kysymyksiä?

Kiitos. 2. lokakuuta, 2007Puh: Petteri Hannonen