Header: Relation Diplomityöseminaari / Kalle Muhonen

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Moniasiakasympäristön etäyhteysratkaisujen vertailu
Advertisements

Internetprotokollien pääsynvalvonta verkkolaitteissa Teemu Heino Työn valvoja: Professori Raimo Kantola Työn suorituspaikka: Elisa Internet Oy.
Lankapuhelin Santeri Lehtonen, Vesa Mäki, Arto Ranta.
Santeri Lehtonen, Vesa Mäki, Arto Ranta
WLAN Tekijät: Petri Koskinen Miika Kulla Veli-Pekka Koskinen.
Moniverkkoliityntä asiakkaan näkökulmasta
Uusi tapa nauttia TV:stä seutuverkoissa
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
LC Finland Internet Heltech Pertti Lehtinen.
Internet -television mahdollisuudet
1 ©TNS 2012 Tämän tutkimuksen tulokset on tarkoitettu vain tilaajan omaan käyttöön. Niitä ei saa lainata, luovuttaa, jälleenmyydä tai julkaista ilman tutkimusyrityksen.
Internetin toimintaperiaate ja käyttötavat
Ohjaaja: Ville Hentilä, Elisa Oyj Valvoja: Prof. Jukka Manner
VoIP-Puhelin • Voice over IP • Tutkittiin jo 1970-luvun lopulla • Ongelmana liian heikko suorituskyky • Innostus heräsi uudelleen luvulla, jolloin.
Ipon Laajakaistapuhelin
Asiakkuudet luovalla alalla
1 WiMAX-tekniikan rooli Suomessa Lasse Aslamaa Diplomityöseminaari Valvoja: Prof. Heikki Hämmäinen Ohjaaja: DI Timo Smura.
Pupesoft myyntireskontra
Tietokannan suunnittelu
Kimmo Koskenheimo Diplomityöseminaari Valvoja: Prof. Jorma Virtamo
Web-Käyttöliittymä, käytettävyys Asiakas on kuningas, hiiri aseena Jos asiakas ei löydä tuotetta, hän ei osta sitä.
© Stuba Nikula, Kiinteistö Oy Kaapelitalo, , 5 HEHTAARIA KULTTUURIA 250 VUOKRALAISTA 16.
Valvoja: Prof. Riku Jäntti Ohjaaja: FM, MBA Tapio Heinäaro
Hyvä lapsuus kaikille! Maria Kaisa Aula
Perintä. Yleistä Olio-ohjelmoinnin menetelmä muodostaa uusia luokkia aiemmin määriteltyjen luokkien avulla Luokka saa automaattisesti käyttöönsä kaikki.
Antti-Jussi Lakanen Nuorten peliohjelmointi 2009 / Jyväskylän yliopisto.
ADSL Eetu Leppänen 02TL3.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO 2006 Bluetooth-kirjautumismenetelmiä InSitu-järjestelmässä Tietotekniikan kandidaattiseminaari Tuukka Puranen
Jatkuva Integraatio ohjelmistokehityksessä
Kajaanin Puhelinosuuskunta Mitä se laajakaista oikeastaan on? Nivan kylällä Marja Karjalainen KPO.
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Windows Presentation Foundation UxE:n näkökulmasta
Ketterä kehitys käytännössä – TFS & Meteor
OpenSpace aloitejärjestelmä
T Personal SE assignment Communication Practices Miikka Lötjönen.
Wlan –teknologian rooli Suomen laajakaistamarkkinoilla Tekijä: Markus Aarnio Valvoja: professori Heikki Hämmäinen suorituspaikka: ei suorituspaikkaa.
VLF Seminaari Pirjo Ilola.
Tänään - Vaihto-info, Jani Haapakoski - Sivuaineista * Sivuaineet tutkintorakenteessa * Mitä vaihtoehtoja sivuaineissa on * Miten sivuaineiden opinto-oikeutta.
HY:n erillisvalinnat Opintopolussa Opintopolkuryhmä Pia Penttinen, Hakijapalvelut.
A SIAKASPALVELUKOULUTUS Antin kalvot M ITEN KEHITTÄÄ ASIAKASPALVELUA ? Kehittämistä voi lähestyä kahdesta suunnasta 1. Organisaation Miten luomme.
Tietopalvelu verkkoympäristössä Nina Granlund 2006.
Heikki Salokanto Valvoja: prof. Jukka Manner Ohjaaja: DI Pekka Pajuoja, TEKES Sovelluskehitysympäristön virtualisoinnin tuomat edut ja haitat.
ECM by SYSOPENDIGIA - APPETITE ©2007 E.S.A. Tietokanta Timo Holm Mika Kilpeläinen.
Case Hanke2007DW | Topi Laamanen | Case Hanke2007DW (Maaseudun hanke- ja yritystukien raportointiratkaisu ohjelmakaudella ) Topi Laamanen.
Esa Jaakola Valvoja: Professori Raimo Kantola
Tukiasemaohjaimen ohjelmiston muutostoimitusten automatisoitu testaustyöympäristö Mikko Harila Työn valvoja:Professori Sven-Gustav Häggman Työn.
T Loppudemo Kaffetauko eAuction
EVTEK T&K -seminaari EVTEK Mobiilisovellusten laboratorio Auditorio, Big Dry (B 327) Jörgen Eriksson Kehityspäällikkö.
Käyttöoikeustietojen välittäminen Haka-luottamusverkostossa FinELib-päivä Arto Tuomi CSC - Tieteen tietotekniikan keskus Oy.
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Riina Vesanen Systeemitieteiden kandidaattiseminaari – Syksy 2009 Palveluiden myyntikäyrien analysointi.
Linux palomuurina Kimmo Karhu, EL0A
Wiki …ja muutamia huomioita sosiaalisesta mediasta [työyhteisöjen näkökulma] Kulttuurituotanto YAMK | | Milla Laasonen.
II opponointi KOPPELO-projekti. Projektiorganisaatio Jäsenet: * Minna Hillebrand * Markus Silván * Antti Vanhanen * Marko Ylitalo Tilaajat.
SHAMAN-projekti Projektiryhmä Ohjaajat Tilaaja Marko Andersson
SHAMAN-projekti Projektiryhmä Ohjaajat Tilaaja Marko Andersson
S Diplomityöseminaari 3. 12
Palomuurin peruskäsitteitä Palomuurin tehtävänä on erottaa ja kontrolloida tietoliikennettä yrityksen lähiverkon (LAN) ja yrityksen ulkoisen verkon (WAN)
EUTRAIN Comenius 2.1 Projekti Fysiikan ja kemian opettajakoulutuksen yhtenäistäminen Euroopassa.
Avoimen tuotteen hallintamalli Tuotteenhallinnan työpaja
Soveltuu hyvin esim. käden- ja työvälineiden asentojen näyttämiseen vaiheittaisena esim. työjärjestyksen osoittamiseen työvälineiden havainnollistamiseen.
Automaattisten toimitusten palkkiot (ADR)

Informaatikot Päivi Kanerva ja Minna Toikka
Asiakaspalvelu ja vuorovaikutus
Langattoman lähiverkon tilaus-toimitusprosessin kehittäminen
Wind Power in Power Systems
Celian palvelut kirjastosta
FIT – Finanssitietojen päivitys
Siemenpäätösten automatisointi
Esityksen transkriptio:

Header: Relation Diplomityöseminaari / Kalle Muhonen 19.02.2008 Internal/Identier/File name 2004-02-04 Itsepalvelu ja automaattinen provisiointi laajakaistaisissa IP-pohjaisissa monipalveluverkoissa Diplomityöseminaari / Kalle Muhonen 19.02.2008

Agenda Työn esittely Johdanto Tutkimusaihe ja työn tavoitteet Käsitteitä Itsepalvelu ja automaattinen provisiointi Maailmalla Edut / Haitat Toteutus kuitu-, kaapelidata ja ADSL-verkoissa Tärkeimmät komponentit Yhteenveto 19.02.2008 Diplomityöseminaari / Kalle Muhonen

Työn esittely Diplomityö on tehty Helsingissä TeliaSonera Finland Oyj:lle Työn ohjaaja: DI Lasse Mäki, TSF Työn valvoja: Prof. Jorma Virtamo, TKK 19.02.2008 Diplomityöseminaari / Kalle Muhonen

Johdanto Vielä tänä päivänäkin laajakaistaliittymien avaamisessa ja niiden hallinnoimisessa tehdään erittäin paljon käsityötä. Tämä on sekä hidasta että taloudellisesti kannattamatonta. Asiakas voi joutua odottamaan liittymänsä aukeamista jopa useita viikkoja, kyllästymiseen asti. 19.02.2008 Diplomityöseminaari / Kalle Muhonen

Tutkimusaihe ja työn tavoitteet Työn tarkoituksena on tutkia ja selvittää automaattisen provisioinnin ja itsepalvelun toteuttamista laajakaistaisissa IP-pohjaisissa monipalveluverkoissa, sekä tutkia näiden etuja ja haittoja. Työn keskeisimmät kysymykset ovat: Kuinka automaattinen provisiointi ja itsepalvelu toteutetaan laajakaistaisissa IP-pohjaisissa monipalveluverkoissa? Mitä hyötyä itsepalvelusta ja automaattisesta provisioinnista on palveluntarjoajalle ja asiakkaalle? 19.02.2008 Diplomityöseminaari / Kalle Muhonen

Käsitteitä Itsepalvelu Automaattinen provisiointi Itsepalvelulla tarkoitetaan sitä, että asiakas voi itse palvella itseään ilman, että ottaisi yhteyttä asiakaspalveluun. Asiakas palvelee itseään ottamalla yhteyden verkkosivuille, jolla hänellä on mahdollisuus muokata liittymänsä ominaisuuksia. Automaattinen provisiointi Automaattisella provisioinnilla tarkoitetaan tilaaja- tai palvelutietojen luomista, muuttamista tai poistamista viestintäverkon laitteista automaattisesti 19.02.2008 Diplomityöseminaari / Kalle Muhonen

Itsepalvelu ja automaattinen provisiointi maailmalla Itsepalvelua ja automaattista provisiointia on saatavilla monelta eri yritykseltä jo valmiina tuotekokonaisuutena Muutamia esimerkkejä: http://www.supportsoft.com http://www.netadmin.se http://www.juniper.net 19.02.2008 Diplomityöseminaari / Kalle Muhonen

Itsepalvelun ja automaattisen provisioinnin edut ja haitat Palveluntarjoajalle: Palveluntarjoajalle itsepalvelusta ja automaattisesta provisioinnista on hyötyä ennen kaikkea taloudellisesti Kun asiakas tilaa liittymänsä itse, voidaan välttää jälleenmyyjille maksettavat myyntipalkkiot Asiakaspalvelun työtakka pienenee Asennuskustannusket pienenee Liittymän avaamisessa tulee automatisoinnin myötä vähemmän virheitä Asiakkaan vahva autentikointi TUPAS-järjestelmällä tuo luotettavuutta järjestelmään Asiakkaalle: Asiakkaalle itsepalvelu ja automaattinen provisiointi näkyy ennen kaikkea liittymän avaamisnopeudessa ja helppoudessa Asiakas saa myös automatisoinnin myötä tietää aina liittymänsä tilan heti 19.02.2008 Diplomityöseminaari / Kalle Muhonen

Toteutus kuitu-, kaapelidata ja ADSL-verkoissa Kuituverkoissa: Tekniikka sen verran uutta, että verkot ovat lähes tulkoon uusia Käytännössä rakennetaan aina uutta  verkko voidaan suoraan rakentaa vaatimusten mukaiseksi Vaatii kuitenkin itsepalvelun ja automaattisen provisioinnin toteuttamisen järjestelmiin Kaapelisataverkoissa: Yksinkertaisin toteuttaa, koska provisioinitirakenne yksinkertaisin ADSL-verkoissa: Suurin ongelman aiheuttaja johdonvuokrausvelvoite sekä se että johtoja on vuokrattu toiselta operaattorilta että se että johtoja on vuokrattu toiselle operaattorille ADSL-runkoverkkojen vanhuus aiheuttaa myös ongelmia ATM-tekniikkaa käytetätään monissa paikoissa edelleen Toisistaan poikkeavat verkkototeutukset  vaatisi verkon yhtenäistämisen 19.02.2008 Diplomityöseminaari / Kalle Muhonen

Tärkeimmät järjestelmäkomponentit Asiakastietohallintajärjestelmä (CRM, Customer Relationship Manger) Tärkein komponentti koko järjestelmässä on asiakastietohallintajärjestelmä CRM hallinnoi ja ylläpitää kaikkia asiakastietoja ja toimii koko järjestelmän aivoina Itsepalvelukanava (SSA, Self Service Activator) Toinen tärkeä komponentti on itsepalvelukanava SSA huolehtii asiakkaan tunnistamisesta, asiakkaan tilauksen vastaanottamisesta ja tilauksen välittämisestä CRM:lle DHCP optio82 Ei ole varsinaisesti järjestelmä komponentti mutta toimii tärkeässä roolissa asiakkaan tunnistamisessa Kenttään kirjoitetaan asiakkaan identiteettitieto jolla asiakas voidaan tunnistaa 19.02.2008 Diplomityöseminaari / Kalle Muhonen

Yhteenveto Tulevaisuudessa ainoa tapa palveluntarjoajalle tarjota palvelua kustannustehokkaampi Parempi ARPU (Average Revenue Per User) Itsepalvelusta ja automaattisesta provisioinnista hyötyy sekä asiakas että palveluntarjoaja Asiakaspalvelua tullaan kuitenkin aina tarvitsemaan taustalla tukena sekä selvittämään ongelmatilanteita 19.02.2008 Diplomityöseminaari / Kalle Muhonen

Header: Relation Internal/Identier/File name 2004-02-04 … Kiitos!