Yhteistyössä Tietohallinto liikunnassa ja urheilussa 25.6.2014.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1 Johdon konsultointipalvelut – standardin julkistamistilaisuus Pekka Järvinen, SFS.
Advertisements

Korkeakoulujen laatujärjestelmien seuranta- ja kehittämisseminaari Saimaan ammattikorkeakoulun laadun ja laatujärjestelmän kehittäminen Terttu.
Kansallinen digitaalinen kirjasto - lyhyt johdatus Jukka Liedes
FOOTPASS-ARVIOINTI Suomen Palloliitto.
SUOSITUKSET • viisi ministeriötä - sosiaali- ja terveysministeriö - opetus- ja kulttuuriministeriö - ympäristöministeriö - liikenne- ja viestintäministeriö.
Nuorten liikuttamista vuodesta 2003 Jorma Fisk
Perhesosiaalityö Kokkolassa
OPPIREPPU –hanke Lapin alueen 2.asteen verkkokoulu Rovaseudun 2.asteen oppilaitokset Jyrki Niskanen.
Case: UNIC-Services Oy. UNIC-Services Oy  Perustettu 1993, perustaja Saara Remes- Ulkunniemi  Yritys tarjoaa koulutuspaveluita eri puolilla Suomea 
© 1999 Stakes / Hannele Hyppönen TKK sivu 1 (9) Esteettömyys teknologian kehittämisessä ja hyödyntämisessä Hannele Hyppönen Stakes.
Jukka Ollila | Novago Yrityskehitys Oy Yritystalo BusinessLohjan ensimmäinen vuosi.
Turvallinen ja tehokas kertakirjautuminen webbipalveluihin Pekka Lindqvist
Tietotekniikan hankintojen toimintaprosesseja. •Esivalmistelut  teknologiat, tuotteet, testaukset, markkinat, infra •Hankintojen suunnittelu  tietohallintopalvelut/teknologia-
Koulutuksen avulla kasvuun Koulutustarjontaa vähittäiskaupan alalle.
Internet ja ehkäisevä päihdetyö
Seurakysely 2012 Seurakyselyn kehittäminen Seurafoorumi Anton Ahonen Jyväskylän yliopisto.
Vapaaehtoisten ääni esiin Ray-rahoitteisessa toiminnassa
Urheiluseuran tuotteistaminen: Esiselvitys Seinäjoen Seudun Urheilijat ry:lle Helena Ketola SeAMK.
PYRKIMYS ERINOMAISUUTEEN
Kansalaisjärjestöjen nykytila-analyysi 2011 Vastuullinen Lahjoittaminen VaLa ry.
Avointa-hanke ja Prime Solutions Oy PlugIT-loppuseminaari
Oulu Juha Pulkkinen Tekes.
Valtioneuvoston periaatepäätös valtionhallinnon IT- toiminnan kehittämisestä Valtionhallinnon IT-strategia Tyytyväiset asiakkaat, tehokas.
Kevät 2003 Pörssi-illat 1 Jaakko Pöyry Group yritysesittely.
Sosiaalinen media sosiaali- ja terveysalalla
PALVELUT PAKETTIIN – ASIAKKAAN HYVÄ
Metropolian tietoturvapolitiikka Tai miltä se voisi näyttää.
Kirjastojen muuttuva toimintaympäristö Kirjasto 10 ja Lasipalatsin Kohtaamispaikka: uudet yhteistyömallit.
Yritysvastuu sosiaalialalla Perustietoa yritysvastuusta | Aino Närkki 1.
Paikkatietojen hyödyntäminen Turun sosiaali- ja terveystoimessa sekä kasvatus- ja opetustoimessa Katariina Hilke Turun kaupunki / Strategia ja viestintä.
Hyvän ohjauksen kriteerit perusopetukseen, lukiokoulutukseen ja ammatilliseen koulutukseen Juhani Pirttiniemi Opetusneuvos Opetushallitus Turku
Asiakkaan osallisuus omien palveluiden kehittämiseen – Ravitsemus, liikunta ja toimintakyky – kolme asiaa, millä mahdollistetaan kotona kokonainen elämä.
YHTEISTYÖ Yhteistyö lähti tarpeesta tavoittaa, ohjata ja neuvoa yhteisiä asiakkaita Haluttiin tarjota nuorille monipuolisia koulutuksia Vältettiin päällekkäistä.
Liikuntapalveluiden tavoitetila Yksikön toimenpiteetMittaritAikatauluVastuu- henkilö 1. KKI Saada vähän liikuntaa harrastavat aktivoitua liikunnan pariin.
KJT strategia Johtokunta Open
Tietohallintostrategia
Kuntien rooli lähipalvelujen ja lähiosallisuuden varmistaminen
Harrasteliikuntatuote Poweraction Nuorten liikuttamista vuodesta 2003 Liikuntapalvelukeskus Blomberginaukio 4, Turku Lasten ja nuorten.
Helsingin yliopiston tietohallinto Tietotekniikkapalveluita tuotetaan Helsingin yliopistossa keskitetysti tietotekniikkakeskuksessa sekä hajautetusti tiedekunnissa.
Finnish Support Center FSC Oy tietojärjestelmien asiantuntija.
HUIPPU – NUORTEN TYÖLLISTYMISTÄ EDISTÄVIEN HYVIEN KÄYTÄNTÖJEN LEVITTÄMINEN Kv-tapaamisen tulokset Groningen, Hollanti 11. –
Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved. CIO of Year - Haastattelut Keskeiset havainnot Jouni Hakanen - Senior Executive, Accenture Helsinki
Kumppanuudella tuloksiin Yritysten keskittyminen ydintoimintoihinsa ja tukitoimien ulkoistaminen ovat muuttaneet perinteistä työyhteisörakennetta. Miten.
1 yli miljoonan suomalaisen kansalaisjärjestö liikuntajärjestöjen palvelu-, yhteistyö- ja kattojärjestö tärkein tehtävä on liikunnan ja urheilun.
BuildingSMART Infra-toimialaryhmän strategia
EU-Aluepolitiikka Rakenne- toimenpiteet Agenda Euroopan aluekehitysrahasto Tehtävä: “myötävaikuttaa alueellisen epätasapainon poistamiseen.
Sosiaalialan Työnantajat ry Sosiaalialan Työnantajat ry on yksityisen sosiaalialan etujärjestö työmarkkina- ja elinkeinoasioissa. Liiton jäsenenä on 1.
Suupohjan palveluhakemisto (yritys- ja yhdistysrekisteri)
Sähköisen oppimisen edelläkävijä | e-Opin oppimateriaalit Opettajan työtä helpottavat e-materiaalit.
1 IT-seminaari ISTEKKI OY 1.Yhtiön esittely Pohjois-Savon sairaanhoitopiirin ja Kuopion kaupungin IT- ja lääketieteellisen tekniikan palvelutuotantoyhteistyön.
Nummelan Palloseura Hockey ry SWOT - Analyysi
Itä-Suomen EAKR-SKOM NSPA – Pohjoisen harvaan asuttujen alueiden politiikkalinjaukset Satu Vehreävesa ohjelmapäällikkö, Pohjois-Savo.
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
”Menestystarinoita” Urban II –ohjelmassa.
 Hyvinvointi on ihmisen fyysistä, psyykkistä, sosiaalista, emotionaalista ja hengellistä hyvää oloa  Hyvinvointi syntyy ihmisen itsensä, hänen läheistensä,
Kolmas lähde Euroopan sosiaalirahaston kehittämisohjelma : Kulttuuri-, liikunta- ja nuorisoalojen kolmas sektori hyvinvointipalvelujen tarjoajana.
Vapaaehtoistyön kansallinen strategia – hanke Aspa yhteistyössä Kansalaisareena ry:n kanssa Jatta Vikström
Liiketoimintaprosessit ja MS Visio 2010
Verkkopalveluiden IT-palvelunhallintamalli A-klinikkasäätiölle
Ruokolahden strategia 2016–2021. Yhteistyökykyinen Taloudelliset realiteetit tunnistava Muuntautumiskykyinen Arvomme.
Julkisen hallinnon ICT-näkymiä HAKA-Virtu tilaisuus Tuomo Ahjokannas
Seminaarin kokoava puheenvuoro LasSe –hankkeen päätösseminaari Kehittämispäällikkö Arja Hastrup.
Seurastrategian lyhyt suunnittelutyökirja urheiluseuroille
Toimialajohtaja Marita Lehikoinen
Kantasairaala-hankkeen kehittämispäivä Johdon terveiset
SUOMEN SOTILASURHEILULIITON
HYVINVOINTI- JA SIVISTYSPALVELUJEN TOIMIALA Kaupunginvaltuusto
Viestit kansalaisille, ammattilaisille ja päättäjille
Yritys CableX on 2008 perustettu sähkökomponenttien ja kaapeleiden maahantuontiyritys. Yritys perustettiin alan kokeneiden ammattilaisten palavasta intohimosta.
Järjestökoulutuksen kehittäminen
Esityksen transkriptio:

Yhteistyössä Tietohallinto liikunnassa ja urheilussa

2 TIETOHALLINNON MAHDOLLISUUDET YRITYSYHTEISTYÖSSÖ IMAGON RAKENTAMINEN  kansalaistoiminnan tuki – vapaaehtoistoimijoiden työn helpottaminen  nykyaikaiset, sähköiset työvälineet  innovatiivisuus, nuorekkuus MARKKINOINTIVIESTINTÄ  Postin ja postin palveluiden näkyvyys tietohallinnon medioissa LIIKETOIMINNAN EDISTÄMINEN  uusien palveluiden käyttöönotto SLU:n järjestelmiin  Postin palveluiden tarjoaminen urheilujärjestöille ja –seuroille

3 Miksi työvälineet ja palvelut muuttuvat sähköisiksi? Tieto ja tiedon hallinta on tietoyhteiskunnan strateginen menestymisen väline taloudellisesti ja toiminnallisesti. Urheiluseurojen ja –järjestöjen toimintaan kohdistuu odotuksia entistä laadukkaammista palveluista, korkeammasta palvelutasosta ja selkeämmin kohdennetuista palveluista.

4 Miksi työvälineet ja palvelut muuttuvat sähköisiksi? Lapset ja nuoret sekä yhä suurempi osa työikäisistä käyttää tietotekniikkaa joko koulussa tai työssä => odotukset toiminnalle urheilu- ja liikuntaseuroissa kasvavat. Tietotekniikalla voidaan helpottaa ja auttaa vapaaehtoisten työtä sekä tarjota entistä mielekkäämpiä toimintamahdollisuuksia urheilun parissa. Uusi tietotekniikka mahdollistaa monipuolisten, laadukkaiden ja kohtuuhintaisten palvelujen tuotannon (vrt. perinteiset mediat, postitukset, puhelin- ja asiakaspalvelu) seuroissa ja järjestöissä.

5 Tietotekniikan hyödyntämisen haasteet Sähköiset työvälineet ja sähköiset palvelut rakentuvat monimutkaisista tietoteknisistä osista Yksittäisillä urheiluseuroilla tai –järjestöillä ei ole tietotekniikan ammattilaisia suunnittelemassa ja kehittämässä toimintoja. Yksittäisten järjestelmien rakentaminen yhden organisaation käyttöön on erittäin kallista.

6 Tietotekniikan hyödyntämisen haasteet Järjestelmät vaativat jatkuvaa valvontaa, ylläpitoa ja hallinnointia vastatakseen asiakkaiden ja palvelujen tuottajien vaatimuksia. Tietotekniikan kehityssykli on lyhyt – noin kolme vuotta – joten järjestelmät vaativat myös jatkuvaa kehittämistä.

7 Liikunnan ja urheilun ratkaisu Liikunta ja urheilu ottaa itse vastuun tietohallinnosta; yhteinen strategia ja suunnitelmat, yhteiset investoinnit  kustannustehokkuus  järjestelmien yhteensopivuus, integroituvuus, avoimuus  keskitetty ylläpito, hallinnointi ja tuki  jatkuva kehittäminen ja uuden teknologian huomiointi

Yhteistyössä SLUnet-TIETOHALLINTO

9 Mikä on SLUnet? SLU:n tietohallintoyksikkö, joka tarjoaa sähköisiä työvälineitä ja tietohallintopalveluja jäsenjärjestöille ja urheiluseuroille.

10 Miksi SLUnet? Tietohallinnon strateginen rooli ja merkitys urheilussa kasvaa. Urheilun oma asiantunteva ja luotettava yksikkö tietohallinnon kehittämiseen ja sen hyödyntämiseen. Järjestöt ja seurat voivat keskittyä urheiluun – SLUnet keskittyy urheilun tietohallintoon.

11 Hyödyt asiakkaalle Volyymialennukset Asiantuntevat ostajat Palveluita, joiden hintalaatusuhde, luotettavuus ja soveltuvuus urheilulle on varmistettu Apua tietohallinnon suunnittelussa, kehittämisessä, hankinnoissa ja ylläpidossa

12 TOIMINNOT Talous & Hallinto Kehitys Myynti & Markkinointi Tietotekniikka IT-asiakaspalvelu Konsultointi Sovellukset Koulutus Laitteet & Tarvikkeet tukitoiminnot tuotteet ja palvelut

13 Tuotteet ja palvelut

14 Organisaatio

15 Sähköiset palvelut urheiluseuroissa 1/2 Edistävät liikunta- ja urheiluväen siirtymistä 2000-luvun tietoyhteiskuntaan Täyttävät liikkuvien ja urheilevien nuorten ja lasten odotukset nykyaikaisista toimintatavoista Säästävät aikaa ja rahaa, helpottavat ja yksinkertaistavat vapaaehtoisten toimijoiden elämää ja toimintaa Poistavat byrokratiaa ja edistävät demokratiaa

16 Sähköiset palvelut urheiluseuroissa 2/2 Mahdollistavat kokonaan uudenlaisten palveluiden tarjoamisen liikkuville suomalaisille Uudistavat toimintatapoja Tarjoavat uuden viestintäkanavan suoraan liikkuviin suomalaisiin Tavoittavat suurimman ja aktiivisimman osan urheilussa ja liikunnassa mukana olevista ihmisistä