ATK- POHJAINEN ARVIOINTI PAKOLLINEN GE2 (YHTEINEN MAAILMA – kulttuurimaantieteen kurssi) KEVÄT 2012.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Teknologia ja liikunnanopetus oppimisympäristöhankkeissa
Advertisements

Tulevaisuuden Oulu Oulujoen koulu. Tulevaisuuden oppilas •Vastuullinen omasta oppimisestaan •Hallitsee projektioppimisen •Osaa raportoida oppimaansa •Etenee.
Topintupa , mobiilipilotti Blogien käyttöönotto.
Wikispaces vieraan kielen opetuksessa Opetus goes POP mediaope Katrina Vartiainen.
 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.
RajatOn Kehitys Jukka Vilen & Heli Korte TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio.
Promentor ammattikorkeakouluissa AHOT Tampere Juha Telkkinen, Promentor Solutions Oy Sinikka Marila, Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu.
Sosiaalisen median käyttötapoja lukion äidinkielen opetuksessa Moodle-oppimisympäristö ja muu sosiaalisen median välineistö oppikirjattoman opetuksen perustana.
OPS2016 – Koulu rakentaa tulevaisuutta
Yritystapaus tutorinfo
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
VIRVE –hanke  Suullinen palaute tuloksista  Tulosten kommunikatiivinen validointi  Lopullinen raportti on suullisen palautteen mukainen.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Linkit SisällysRAOTROK RAOTROK- wiki RAO, Metallisosaston esittely Kartta, Googlemaps Linkki koulun sivulle, Wilmaan jne Ajankohtaista KalenteriSyötteenlukija.
PERINTEINEN LUOKKAOPETUS
Digitarina Multimedia oppimisprojektina 2012 Vaka.
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
Käyttäjäkysely osana Lahden kaupunginkirjaston palautejärjestelmää Jari Tyrväinen Kirjastotoimen apulaisjohtaja Kansallisen käyttäjäkyselyn keskustelu-
Venäjän alkeiden opetus
Tentti. Olio-ohjelmoinnin perusteet | Kevät 2015 | Jorma Laurikkala2 Tentti Torstaina klo 16–20 D10ab (Päätalo). Pääasiassa Java-ohjelmien kirjoittamista.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
 Jäälin koulu 5-6D VANHEMPAINILTA MAANTIEDON PROJEKTI  Syksyn maantiedon projektissa tutustumme Euroopan valtioihin ja niiden tärkeimpiin.
Ops seminaari Askola.
Koppi-hanke Minna Saikkonen Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Jyväskylän Lyseon lukio Tikkakosken toimipiste THO / Minna Saikkonen.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Feministinen opettaminen – verkkojakson esittely Sari Koski-Kotiranta Opetusteknologiakeskus.
NET nivelvaiheessa Nivelvaiheen yhteistyöverkosto Rovaniemi Haukipudas Raahe Johanna Pulkkinen Tervaväylän koulu.
LUKIOESITTELY VANHEMMILLE VIHERLAAKSON LUKIO
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
TURKU Monikulttuurinen opetus 1.jakso Ulla Rasimus & Leena Nousiainen.
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
Luokan OneNote - muistikirja Jatko Sisältö 1. Apuohjelma 2. Työpöytäversio ja synkronointi 3. Materiaalin lisääminen muistikirjaan (PDF, Powerpoint,
Tietostrategiaa monimuotoisesti
Yhteinen näkemys IL:n opettamisessa pohjautuu:  Arvot  Strategiat  Prosessit  Toimintasuunnitelmat  Yhteistyö suunnittelussa.
Luokan OneNote - muistikirja PERUSTEET
TVT2 kurssiin Virpin kokeilua. Tällä sivulla on animaatio… toimiiko?
PEDAGOGINEN ILTAPÄIVÄ
sanallisen arvioinnin todistuspohjat:
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Oppimisen, opiskelun ja opetuksen mallintaminen
Tietotekniikkaa Ohkolan koululla
Järjestelmäasiantuntija Mika Arvola, Turun AMK
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
MIKÄ OPETUSSUUNNITELMA ON ?
Mikä käsityön opetuksessa muuttuu?
KURAATTORI elokuu Tehtävä Yhteystiedot Asiakkaat Konsultaatiot
Sähköiset yo-kirjotukset
Mitä opettajan on hyvä tietää tekijänoikeuksista ja tietosuojasta
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
Tietotekniikkaa alakouluilla
Tervetuloa vanhempainiltaan
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Mikä on monialainen oppimiskokonaisuus?
innostavat ja aktivoivat opetusmenetelmät
Ops 2016 – Mikä muuttuu?.
OPH Tulevaisuuden oppimisympäristö oppimisen tukena Sylvään koululla
DEMO 5 Sonja Betancourt, FM
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
- TIETEELLISESTI!! Psyykkinen Biologinen Sosiaalinen ja
Tervetuloa Suomi 4B –kurssille!
Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia.
Think global act local Tavoitteet projektille yhteistyötaidot
Projektioppiminen ja monialainen oppiminen
Laaja-alainen arviointi
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Esityksen transkriptio:

ATK- POHJAINEN ARVIOINTI PAKOLLINEN GE2 (YHTEINEN MAAILMA – kulttuurimaantieteen kurssi) KEVÄT 2012

TAVOITTEITA JA KYSYMYKSIÄ ATK:n ja teknologian hyödyntäminen koetilanteessa  Pöytäkoneet, kannettavat, puhelimet, iPadit  Kamerat, videot (katsominen ja teko)  Internet-sivustot: Fronter, GoogleDocs, GoogleSites, Youtube, äänennauhoitus, mindmap-sivut etc.  Skype Autenttiseen tilanteeseen pyrkiminen (oppiminen koetilanteessa) Uutta vanhan kautta Jatkossa selkeästi verkkopohjainen ja vuorovaikutukseen perustuva malli (esim. verkkokurssilla, pidempi aika ”koetilanteella” useamman osan kautta?)

E NSIMMÄINEN T OTEUTUS Parityöskentely ATK-luokassa ja kirjastossa  1 h aikaa, työ (PowerPoint) palautetaan Fronteriin  Laajat kysymykset kurssin sisältä ja kokonaisuuksien hallinta ja soveltaminen  Suullinen työskentely, ei parien välillä ”Tulosten” esitys ja videointi eri tiloissa  Heti kirjallisen osan jälkeen (2 paria)  Videokameroiden käyttö Palautteen anto henkilökohtaisesti  Keskinäisen työn arviointi Eri osien arvostelu  Kirjallinen, suullinen, soveltaminen

P ALAUTETTA & H AASTEITA Oppilaat  Positiivista  Erilaista  Motivoivaa  Toimintaa Opettaja  Erot edelleen selviä  Uusia näkökulmia  ”Aitoa” oppimista  Oppilaat tekevät Oppilaat  Tekniset taidot  Ujous  Tiedonhaku  Soveltaminen Opettaja  Arviointi ja aika  Arvioinnin perusteet  Kysymykset ja haaste  Järjestelyt  MUU ARVIOINTI?