MASTO-Finna ja tiedonhankinnan ohjaus

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Uutta Suvi-työryhmältä Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän pj Proflangin kevätpäivät Rovaniemellä 23. –
Advertisements

OPETUSSUUNNITELMATYÖN ETENEMINEN AMMATTIKORKEAKOULUISSA Kysely 09-10/2005.
KDK:n Kansallisen näkymän ryhmän työskentelystä
VASITE-HANKE Ohjausryhmän kokous KESKEISET TOIMENPITEET Työnhaun ohjaus, työnhakupalvelu ja urasuunnittelu 2. asteelta valmistuneille Urasuunnittelu.
Lapista tulevaisuus Lapin korkeakouluista valmistuneet työelämässä.
Jatkajakoulu kokemuksia •miten opiskelijat haettiin ja valittiin? •millaisia opiskelijoita saimme? •millaisia opintojaksoja tarjotaan ja miten ne on kytketty.
KORKEAKOULUN KIELIPOLIITTISET LINJAUKSET Anneli Airola Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu Kielten ja viestinnän vastuuopettajat
Opiskeluaika 120 ov / 3 vuotta Tuotteen tekninen valmistus ja kädentaidot 20 ov Tuotteen suunnittelu ja valmistus 10 ov VALINNAISET OPINNOT 20 ov Yritystoiminta.
Ohjaus työtehtävänä.
Finna tiedonhankinnassa : case LAMK
Uusi JYKDOK Hannu Markkanen, informaatikko Jyväskylän yliopiston kirjasto AMK-kirjastojen Finna-päivä
Diabeetikoiden hoitotyytyväisyys Suomessa. Taustaa •Kansallisen diabetesohjelman, Dehkon, yhtenä tavoitteena on, että diabeetikot hallitsevat omahoidon,
Kasarminmäki Living Lab ”Tarjoama”
Suomen kieli ja viestintä YAMK-koulutuksessa Vastuuopettajien AC-kokous / Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän ja Osku-hankkeen tuotoksia.
AMK-kirjastopäivät, Rovaniemi Uudet yhteistyömahdollisuudet suomalaisella kirjastokentällä.
FINNA Aki Lassila Kehittämispäällikkö Finnan konsortiokokous
Rauni Leinonen/Kaj.amk1 TYÖELÄMÄSUHTEIDEN EDISTÄMINEN TIETOVERKKOJEN AVULLA –HANKE ( ) Hankkeen PÄÄTÄVOITE oli vahvistaa koulutuksen.
Peppi-koulutus, syksy 2014 Jukka Jonninen / Strategiayksikkö.
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
Ylempi amk-tutkinto oman työn kehittämisen ponnahduslautana Eija Mustonen TAMK
AINEISTOLÄHTÖINEN (eli LAADULLINEN) TUTKIMUSPROSESSI
KOULUTUSPSYKOLOGIA S 2 ov (3 p) Oulun yliopisto Kasvatuspsykologian syventävät opinnot –
Satakunnan ammattikorkeakoulu | Kirjastopalvelut Satakunta University of Applied Sciences | Library Services AMK-kirjastojen Finna-päivä LAMK, Fellmannia.
Opossum-projektin Ohjausryhmä Ari Markkula Projektitutkija.
TEORIALÄHTÖINEN (eli MÄÄRÄLLINEN TUTKIMUSPROSESSI
OURIS/ pr Kenen puoleen kääntyä ensimmäiseksi yliopistoyhteistyössä? -tutkimusyhteistyö Pekka Räsänen Tutkimus- ja innovaatiopalvelut Oulun yliopisto.
Tutkimussuunnitelman ja opinnäytetyön rakenne
Ammattikorkeakoulukirjastojen monimuotoinen toimintaympäristö: Rikkaus ja haaste, osa 1 Maija Koponen Rovaniemen ammattikorkeakoulu FinELib kertoo ja kuuntelee:
SOSIAALINEN MEDIA VERTAISOHJAUKSEN VÄLINEENÄ Opinnäytetyö (AMK)
Opinnäytetyö (Yamk) Varustamon päätösseminaari Eija Nyrhilä.
Copyright VirtuaaliAMK 1 Kirjastopalvelut osana Virtuaaliammattikorkeakoulua –projekti
Lehtiartikkelitietokannat ja elektroniset aineistot Mitä tietoja tai asioita asiakkaat voivat löytää kirjaston elektronisista aineistoista? Faktat, tilastot,
Copyright VirtuaaliAMK 1 Verkkokirjastohankkeen tilannekatsaus Yhteyshenkilöpäivät Tampere
Seminaarityön rakenteesta
Näkemyksiä, kokemuksia ja ajatuksia opettajatuutoroinnista Minna Nieminen SAMOK ry. Sisältö: 1) Opettajatuutoroinnin hyödyt opiskelijalle 2) Opettajatuutoroinnin.
IR TIETOKARTTAHANKE Yliopistokirjastojen kokoelmien kartoitusta ja kuvailua STKS:n kausijulkaisupäivä Irma Reijonen Vuokko Palonen, Raine.
Yliopistokirjastojen näkemys Kirjastoverkkopäivät, Helsinki, Leena Järveläinen.
W w w. h a m k. f i mi SELVITYS: KANTA-HÄMEEN OSAAMISTARPEET JA KILPAILUKYKYTEKIJÄT V Ylermi-hanke (Ylemmän korkeakoulutuksen osaamisrakenteen.
Virtuaali-informaatikkojen tapaaminen Tampere,
Copyright VirtuaaliAMK 1 Verkkokirjastopalvelut osana Virtuaaliammattikorkeakoulua –projekti Kaisa Rissanen Ammattikorkeakoulukirjastojen johtajien kokous.
Opinnäytetyön eteneminen ”Karjavaunu vai karuselli?” Case - Tietojenkäsittelyn koulutusohjelma Hypa-seminaari
LET Kandiryhmä Piia Näykki & Jonna Malmberg.
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
Terveyspalvelujen tulevaisuus kunnissa Yhteenveto kuntapäättäjien ja kuntalaisten parissa toteutettujen tutkimusten tuloksista.
Blogi -pohjaisen verkkojulkaisun käyttö ammattikorkeakouluopetuksessa ja työelämäyhteistyössä Mika Alavaikko, lehtori ja projektipäällikkö Diak Ammattikorkeakoulutuksen.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Eri aineistojen kiinnostavuus aineistotyypeittäin ja sektoreittain.
Opintojen ohjaus –kehittämishanke Oulun yliopiston kirjastossa Jani Sassali, informaatikko Oulun yliopiston kirjasto
Kajaanin yliopistokeskus, Irene Salomäki, Informaatiolukutaito ja elinikäinen oppiminen Miten opiskelijat, kirjastot ja koulutussuunnittelu kohtaavat.
LARK5-hankkeen workshop Sari Mikkola
Tammikuu Helmikuu Maaliskuu Huhtikuu Toukokuu Kesäkuu Heinäkuu Elokuu
Katrina Vartiainen, Turun normaalikoulu
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Aikuissosiaalityön Praksis
Humakin yhteistyöverkoston kartoitus
Päivi Tynjälä ja Päivikki Jääskelä
Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin
Kelan tules-kuntoutuksen toteutuminen kuntoutujan ja kuntoutuksen palveluntuottajan näkökulmista Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu toteuttaa tutkimuksen.
Koulu & Kirjasto Oulussa Elina Kauppila
Anni Vanhala Johtava sosiaalityöntekijä
LOKOMO- Laatua opinto-ohjaukseen kohdennetusti moniverkostoissa
Finnan käyttäjäkysely 2016
Kodin ja oppilaitoksen välinen yhteistyö
Ammattikorkeakoulun kehittämispäivä
Yleisten kirjastojen tulokset
Työllistymistä edistävän ammatillisen kuntoutuksen toimeenpanotutkimus (TEAK) Kelan työkokeilu, työhönvalmennus ja mielenterveyskuntoutujien työhönvalmennus.
Toiminnallisen opinnäytetyön prosessi
Tutkimusluonteisen opinnäytetyön prosessi
Johdatus akateemisiin opintoihin/ Opettajatuutorointi/ Linjainfo Lääketiede
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opponointi
Päättötyöt Opinnäytetyö tehdään pääsääntöisesti viimeisen opiskeluvuoden aikana Ehtona opinnäytetyön käynnistämiselle on, että ainoastaan viimeisen opiskeluvuoden.
Esityksen transkriptio:

MASTO-Finna ja tiedonhankinnan ohjaus Toiminnallinen AMK-opinnäytetyö Katri nevalainen 2014 3. huhtikuuta 2017

Toiminnallinen opinnäytetyö Kirjasto- ja tietopalvelun koulutusohjelma, Turun AMK Opinnäytetyö toimeksiantona Päijät-Hämeen koulutuskonsernin Tieto- ja kirjastopalveluille Työn tarkoituksena tutkia MASTO-Finnaa tiedonhankinnan opetuksen näkökulmasta Painotus etenkin sähköisten aineistojen löydettävyydellä ja käytettävyydellä 3. huhtikuuta 2017 Katri Nevalainen 2014

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys Tiedonhankinnan tutkimus AMK-kirjastojen rooli opetuksessa Informaatiolukutaidon opetus käytännössä Erilaisiin LAMKin ja Salpauksen opiskelijoille pidettyihin tiedonhankinnan ohjauksiin osallistuminen kuunteluoppilaana IL-opetuksesta ja osaamiskokeista vastaavien informaatikkojen haastattelu MASTO-Finna Paikallisliittymän toimintojen tutkiminen käytännössä oman kokeilun ja informaatikoille pidetyn testiohjauksen avulla 3. huhtikuuta 2017 Katri Nevalainen 2014

Opinnäytetyön toiminnallinen osa LAMKin Yhdyskuntasuunnittelun opiskelijoille pidetyt MASTO-Finnaan keskittyneet tiedonhankinnan ohjaukset Ohjausten suunnittelu maaliskuussa 2014 Painotus sähköisten, tähän asti Nellin kautta saatujen aineistojen löytyvyydellä ja käytettävyydellä Toteutus yhteistyössä opetuksen kanssa huhtikuussa 2014 Ohjauksiin osallistui 18 ensimmäisen vuosikurssin opiskelijaa Palaute kerättiin Webropol-kyselyllä välittömästi ohjausten jälkeen 3. huhtikuuta 2017 Katri Nevalainen 2014

Tiedonhankinnan ohjausten palaute 3. huhtikuuta 2017 Katri Nevalainen 2014

Tiedonhankinnan ohjausten palaute 3. huhtikuuta 2017 Katri Nevalainen 2014

Tiedonhankinnan ohjausten palaute 3. huhtikuuta 2017 Katri Nevalainen 2014

Tiedonhankinnan ohjausten palaute 3. huhtikuuta 2017 Katri Nevalainen 2014

Yhteenvetoa palautteesta MASTO-Finna otettiin testiryhmissä vastaan positiivisesti Eri aineistotyyppien saatavuus yhden käyttöliittymän kautta koettiin muutoksena parempaan suuntaan Ohjaustilanteessa kiitosta tuli etenkin MASTO-Finnan rajaus- ja järjestelytoiminnoista Sähköisten artikkelien kokotekstit Vertaisarviointi 3. huhtikuuta 2017 Katri Nevalainen 2014

Lisää www.lamk.fi Tykkää meistä! Seuraa meitä! Katso meitä!