Turun seurakuntayhtymä Valmennusraportti 9.2. 2006.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
URATAKOMON TOP-valmennus. Minkälaisia ongelmia TOP-jakson aikana voisi ilmetä? Opiskelijoiden vastauksia: • Teen virheen • En tule toimeen muiden työntekijöiden.
Advertisements

PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Hyvää työpäivää!.
HEKMI OY/ PALVELUKESKUS KASKI
Palaute oppimisen ja arvioinnin välineenä
Palautteen antaminen ja vastaanottaminen
TYÖNHAUN PORTAAT Työsopimus ”Täällä voi harjoitella
FISH! Parantaa työmoraalia ja saa sinut rakastamaan työntekoa!
Ilon kautta tavoitteisiin Eveliina Pöllänen
Mä mistä löytäisin sen aiheen?
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
Listening comprehension
Minä oppijana 1 ov..
Palautetaidot ja opponointi
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
Ajatuksia työpaikkaohjaajalle Hotelli-, ravintola- ja catering-alan opiskelijan ohjaamisesta ja motivoinnista työpaikalla.
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
Suomen Jääkiekkoliitto1. KUNNIOITA PELIÄ MATKALLA KOHTI REILUMPAA URHEILUA Suomen Jääkiekkoliitto2.
MOTIVAATIO SYNTYY HENKILÖIDEN VÄLISESTÄ VUOROVAIKUTUKSESTA
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Simulaattorikoulutuksen jälkipuinti – osa oppimisprosessia.
Klubin arvojen määrittelyprosessi. Arvoprosessi Klubin tulee selvittää itselleen miksi arvot ovat tärkeitä. Arvoja ei kannata pohtia vain siksi, että.
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Palautetaidot ja opponointi
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
VUOROVAIKUTUS.
OHJEITA YLIOPPILASKIRJOITUKSIIN VALMISTAUTUVALLE.
Palaute Suomalaisessa keskustelukulttuurissa ollaan perinteisesti oltu varovaisia palautteen suhteen. Hyvätkin tavoitteet saattavat kääntyä itseään vastaan.
Valmentajana kehittyminen
Motivointi, sitouttaminen, yhteisöllisyys
PALAUTTEEN ANTAMINEN JA VASTAANOTTAMINEN
Hankekoordinaattori Päivi Ristimäki Puh
Haastatteluun valmistautuminen
Palautteenanto työpaikalla
MOTIVAATIO.
OneDrive -palvelussa Suoraan Office ohjelmasta Online
 Valitse itseäsi kiinnostava ja sinulle sopiva kirja.  Kannattaa pohtia seuraavia asioita:  Mikä on kirjan aihepiiri?  Onko kirjan pituus sinulle.
Palautetaidot ja opponointi Rinna Toikka. Opponoinnin tarkoitus Oppia lukemaan kriittisesti Laajentaa näkökulmaa Synnyttää tieteellistä keskustelua Auttaa.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Vaihtoehdot session 12 oph 1 Vauvan pitäminen Sijaisvanhemmuus Adoptio Abortti.
Diaesitys työterveyshuollon esimiesten vertaisfoorumipilottiin Toisesta diasta alkaa esitys vertaistuesta. Voit lisätä tähän alkuun omaa tekstiäsi.
ITSETUNTO JA ITSESÄÄTELYTAIDOT Päivi Juustila. ITSETUNTEMUS on hyvän ja terveen itsetunnon edellytys  Itsetuntemus on oman kehon, ajatusten ja tunteiden.
On hyvä oppia tuntemaan itseään Hurtig
Palaute Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos. Palaute oppimisessa Palaute on välttämätön osa opetustapahtumaa (opetus–opiskelu–oppimis –prosessia).
Voi hyvin Sosiaalisuus Selviytyminen vaikeista elämänvaiheista Mielen hyvinvointi työssä Toteutettu yhteistyössä Suomen Mielenterveysseuran kanssa.
TERVEYSTIETO 8 1. Tunne itsesi. Tunne itsesi Itsetunto tarkoittaa omien hyvien puolien ja heikkouksien tuntemista sekä niiden arvostamista. Kukaan ei.
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Ihmisen elinkaari Psykologia jpe.
Tämä on mun juttu – yrittäjyyskasvatusta alakoululaisille
Selviytyminen vaikeista elämänvaiheista Mielen hyvinvointi työssä
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
Mitä tehtävänanto voi määrätä?
Kaiku yhteistyöryhmä 2016 Kuvat: Raquel Benmergui #kehukiita
3 Minuudessa on kaksi puolta
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
Luku 07 Motivaatio saa ihmisen liikkeelle.
TERVEYSTIETO 8 3. Sosiaaliset taidot.
Luku 11 – Nykyajan uskonnollisuuden kirjo
Palautetaidot ja opponointi
Partion johtamismallin avulla
Kokeile uutta Celianetiä testiympäristössä
Kysely yleisille kirjastoille 2013
Urheilun ja liikkumisen valmiudet ja ominaisuudet Psyykkinen valmennus Itsetunto ja itseluottamus Paula Arajärvi ja Terhi Lehtoviita.
Lions Pass the Plate #lionspasstheplate
Yrityksen nimi Tuotteet ja palvelut
Harjoituksen ohjaaminen
Kalvosarja on laadittu Global Meal –hankkeessa
Yhteinen sopimus kahdessa tunnissa
Auttava keskustelu
Esityksen transkriptio:

Turun seurakuntayhtymä Valmennusraportti

Korjaavan palautteen antaminen Korjaavaa palautetta kannattaa antaa: • kahden kesken • mahdollisimman pian • riittävästi aikaa varaten • tekemisistä, ei ominaisuuksista • ohjaamisen ja kehittämisen hengessä • vastaanottajan todellisuus kuunnellen ja vakavasti ottaen • oivalluttaen eli antaen vastaanottajan löytää ratkaisu ja mahd. myös itse virhe • avoimen rehellisesti • myönteisen kera ( - +, + -, +-+, , +/- ) • henkilön palauteprofiilin mukaan!!!

Korjaavan palautteen antaminen 2 Jos korjaava palaute ei mene perille: • kokeile seuraamuksia avaavaa palautetta eli oivalluta vastaanottajaa ymmärtämään tekemisensä seuraukset esim. työilmapiiriin, työhön, tulokseen, työtovereiden töihin, hen- kilöön itseensä, esimiehen asemaan jne. jos edellinen ei auta, asetetaan henkilö ns. seinää vasten eli jätetään vaihtoehtoja, joista ei tingitä milliäkään

Korjaavan palautteen vastaanottaminen PERUSSÄÄNTÖ: ÄLÄ SUOSTU EPÄTARKKAAN PALAUTTEESEEN • tarkenna kysymyksin • luo yhteinen ymmärrys • toimi • kiitä ja pyydä lisää Muista: • kuuntele loppuun asti • tarkenna kysymyksin • voit ilmaista tunteesi • voit pyytää lisäaikaa • hyödynnä itsetuntemukseen • muista: korjaavan palautteen antaminen on antajalle usein vaikeaa ( armollisuus )

Myönteisen palautteen antaminen Myönteisen palautteen antamisen vaikutuksia • tuo hyvän mielen • vahvistaa itsetuntoa • lisää itsetuntemusta • rakentaa itseluottamusta • vahvistaa kyseistä ihmissuhdetta • lisää halua kehittää itseään • suuntaa hyviin päämääriin • oppii näkemään muissa hyviä piirteitä • tekee helpommaksi korjaavan palautteen vastaanottamisen • lisää motivaatiota • lisää suorituskykyä • lisää ryhmän turvallisuutta • energisoi • lisää jaksamista • se tarttuu

Myönteisen palautteen antaminen 2 Myönteisen palautteen antamisen opettelu: • myönteisten piirteiden havainnointi • piirteiden nimeäminen • ilmaiseminen Myönteisen palautteen tyylit: • perustyyli • tunnepalaute • vaikutuspalaute • intuitiivinen palaute • symbolinen palaute • luova palaute

Myönteisen palautteen vastaanottaminen Myönteisen palautteen vastaanottamisesta: • älä kyseenalaista antajan vaikuttimia • kiitä palautteesta • jos sinun on vaikea ottaa vastaan myönteistä palautetta, tutki itseäsi, älä vastaanottajaa • anna hyvän mielen vallata olemuksesi • kosta hyvä hyvällä

Jatkotehtäviä ( ryhmä ) Palauteprofiilin käynnistäminen: •Työpalaverissa otetaan teemaksi palautteen antaminen ja vastaanottaminen ja keskustellaan, millainen oman porukan palautekulttuuri on ( Palautekulttuurin tila ) • Esitellään palauteprofiili ja sen idea • Kukin täyttää sen, siirtää kylttiin olennaiset asiat ja esittelee ryhmälle oman palauteprofiilinsa • Voidaan kysellä ja keskustella • Voidaan sopia, mitä kylteillä tehdään ( näkyville, esimiehelle )

Jatkotehtäviä ( yksilö ) Myönteinen palaute: •valitse kolme henkilöä, jolle aiot viikon aikana antaa myönteistä palautetta. Kirjaa millaisen palautteen haluat antaa ja millä tyylillä. Kirjaa palautteen antamisen vaikutukset itsessäsi ja vastaanottajassasi 1.henkilö 2.henkilö 3.henkilö

Jatkotehtäviä ( yksilö ) Korjaava palaute: • Jos sinulla on mielessäsi henkilö, jolle korjaava palaute on jäänyt antamatta, tee suunnitelma, miten sen annat ja kirjaa vaikutukset Miten annan: Vaikutukset

Lämmin kiitos! Sydämelliset kiitokset lämpimästä vastaan- otosta, osallistumisesta ja aktiivisuudesta. Loitte sydämellisen ilmapiirin ja keskustelit- te toistenne kanssa suurella antaumuksella. Tuntui mukavalta olla kanssanne. terv Mikko, Elina ja Tinka