Topirkka -portaali ja työssäoppimispaikat:  vähentää työssäoppimisen organisoimisesta aiheutuvaa työtä (varausjärjestelmä)  selkiyttää käytäntöjä oppilaitosten.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus
Advertisements

VAAKA-hanke OPH:n terveiset • Koulutuksen järjestäjän tulee varmistaa, että työnantaja on tehnyt työturvallisuuslain mukaisen työn vaarojen.
TYÖSSÄOPPIMISEN OSAPUOLTEN OIKEUDET, VASTUUT JA VELVOLLISUUDET
Perehdyttämällä ja ohjaamalla osaajaksi – räätälöity työssäoppiminen
2/2009 Ohjelmaesittely: Leonardo da Vinci We Mean Business! Kansainvälinen harjoittelija Erasmus - tai Leonardo da Vinci -ohjelman avulla Katriina.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
Wilma ja työssäoppiminen Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
Yhteisiä tekoja Tepsi – työhyvinvoinnin hyvien käytäntöjen tietopankki 1www.tyohyvinvointifoorumi.fi.
Topirkka.fi portaali
LAAKERI – työelämäyhteistyö sujuvaksi Varsinais-Suomessa Toimintalinja 3: Työmarkkinoiden toimintaa edistävien osaamis-, innovaatio-
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Opiskelijan arviointi työpaikalla
Erityisopiskelijoiden työssäoppimisen kokeilu- ja kehittämishanke OHJAAJAN KANSIO TYÖSSÄOPPIMISEN TUKENA Tuula Rantanen
Työssäoppimisen (TOP) prosessi
TOPO-opettajien ohjatut työelämäjaksot Nina Aula.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
TAITAVA KESKI-SUOMI -TUTKIMUS
1 Valtakunnallinen laajennetun työssäoppimisen kokeilu painoviestinnän alalla – Kokeilun, projektin sisältö ja tavoitteet - Kokeiluissa.
Laajennettu työssäoppiminen Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto Työpaikkaohjaajille suunnattu kysely keväällä 2011 Alustavia tuloksia.
MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA. MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA on suomalaisten asiantuntijoiden kehittämä työssäoppimisjärjestelmä kaupan ja hallinnon alalle:
Miten menetellä ongelmatilanteissa
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laajennettu työssäoppiminen sosiaali- ja terveysalan perustutkinnossa Itsearviointi Tiivistelmä tuloksista.
Hellevi Tervo Tyrnävän työleiri MITÄ ON TYÖELÄMÄN TUKEMINEN ? Hankkeissa tehtyä ja seminaarissa pohdittua.
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
Yritysyhteistyö ja työanalyysit
Tutorkoulutus I vaihe Tervetuloa Tutortoiminnan tavoitteet Lisätä opiskelijan itseohjautuvuutta, parantaa opiskeluilmapiiriä ja motivaatiota, tuoda.
ATOT TYÖSSÄOPPIEN ATTO-AINEIDEN TYÖVALTAISTAMINEN, ESIM. TYÖPAJAT, YHTEISOPETTAJUUS KENELLE? KAIKILLE TEKEMÄLLÄ OPPIVILLE MITÄ TARKOITTAA? KAIKKI ATOT.
Jaakko Lainio Turun Ammattiopistosäätiö Paasitorni, Helsinki
Opiskelijoiden henkilökohtaisen ohjauksen kehittämisohjelma Ohjausryhmä Eveliina Ojala Ohjausryhmä, Koivistontie
Yhteistyö oppilaitoksen ja päiväkodin kanssa - opiskelijanäkökulma Tarja Vakimo, HDO Ammattiin kasvua varhaiskasvatuksen kentällä –seminaari
Nuorten oppisopimus Liisa Uusitalo Tampereen seudun ammattiopisto
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Työssäoppiminen eli TOP
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut sähkö ja elektroniikka, kone ja metalli, auto ja logistiikka Laajennetun työssäoppimisen kokeilut, Unto Tervo
SeduCoachin mahdollisuudet laajennetun työssäoppimisen tukena - tavoitteet, toiminnan kehittäminen ja kokeileminen Anne Lepistö, projektikoordinaattori.
Kokkolan ammattiopisto
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
Nuorten työllistäminen -palkansaajajärjestöjen näkemyksiä NYT-ryhmä
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2008 – 2011 Laajennettu työssäoppiminen –hankkeen tavoitteet osana valtakunnallista työssäoppimisen kehittämishanketta Vertaisarviointi.
Työpaikkakouluttajan ABC
TYÖPAIKKAOHJAAJAKOU LUTUS - OULUN MALLI Tekijöinä tekniikkaryhmä: J. Piltonen, B. Pousi, P. Saarinen ja T. Tyni.
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Erityisopiskelijoiden työssäoppimisen kokeilu- ja kehittämishanke TUETUN TYÖSSÄOPPIMISEN MERKITYS KOULUNKÄYNTIAVUSTAJAN NÄKÖKULMASTA Leena Koivisto
Työpaikkakouluttajan ABC
ATATVER Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa.
Verkostoseminaari 13. – Helsinki
”Arviointi on kuin kamera, jolla voi ottaa kuvia osaamisen tasosta, oppimisprosessista tai opetuksen laadusta. Kuvat ovat usein luonteeltaan staattisia.
Toimitusjohtaja Petri Lempinen #ammatillinenkoulutus #työllistyminen Kuva: Helsingin kaupunginmuseo/Simo Rista Kuva: Helsingin kaupunginmuseo Huippuosaamista.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
Ammattitaitoa työssäoppimalla ja verkossa
TopTen -hanke Erityistä tukea tarvitsevat opiskelijat ja työvalmentajamalli Tuija Partanen.
Onnistunut työssäoppiminen M.O.T. -hankkeen hyviä käytäntöjä Liisi Mattila ja Anu Parantainen
Kädestä pitäen työelämään Työpaikoilla tapahtuvan oppimisen järjestäminen Kukka-Maaria Flink Anne Nissinen.
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen kehittäminen Ammattikoulutuksen johdon seminaari
Valma oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
Opettajien valmentaminen työpaikkaohjaajien kouluttajiksi
Oppisopimuskoulutukseen valmentautumisen vaiheet
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
HENKILÖSTÖJOHDON ILTAPÄIVÄ
AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT KÄYTÄNNÖSSÄ
Yhteinen monialainen asiakas-suunnitelma
Hyvinvointitiimin pilotti
Oppisopimuskoulutukseen valmentautumisen vaiheet
Esityksen transkriptio:

Topirkka -portaali ja työssäoppimispaikat:  vähentää työssäoppimisen organisoimisesta aiheutuvaa työtä (varausjärjestelmä)  selkiyttää käytäntöjä oppilaitosten kanssa  parantaa koulutuksen laatua  tehostaa tiedottamista, rekrytointia ja markkinointia (ajankohtaista)

Topirkka -portaali ja opiskelija:  tiedottaa työssäoppimispaikoista  helpottaa jakson käynnistymistä  parantaa oppimisen laatua  auttaa työpaikan löytymisessä

Topirkka -portaali ja oppilaitos:  vähentää työssäoppimisen organisoimisesta aiheutuvaa työtä ja keventää varausjärjestelmää  selkiyttää käytäntöjä työelämän ja muiden oppilaitosten kanssa  auttaa opiskelijoiden ja opettajien ohjaamisessa ja perehdyttämisessä  parantaa koulutuksen laatua  valmistuvien työllistyminen

Mitä järjestelmä muuttaa, mikä pysyy ennallaan?  työpaikat ilmoittavat etukäteen yhdys-opettajalle / rekisteriin jaksottaisen lukumäärän, jonka voivat kerrallaan sijoittaa opiskelijoita  paikat ilmoittavat / kirjaavat etukäteen ne edellytykset, joita he työssäoppijoille asettavat  opettajat sijoittavat edellytykset täyttävät opiskelijat ko. työssäoppimispaikoille  opiskelijat etsivät itse työssäoppimispaikkansa, jonka opettaja varaa (hyväksyttyään paikan)