Toimitusjohtaja Mikael Aro

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Elinkeinoelämän näkemys uusista reiteistä ImaTrainBorder
Advertisements

1111 Venäjän federaation kaupallinen edustaja Suomessa Valery Shlyamin Venäjän ja Suomen välisen yhteistyön kaupallinen merkitys Helsinki
Venäjän läheisyyden merkitys Suomen matkailulle Jaakko Lehtonen
Tutkimus- ja Analysointikeskus TAK Oy :: © TAK Oy Venäläisten matkailijoina Suomessa maaliskuu 2012 Kapustat Kaakkoon.
Suurten ja keskisuurten kaupunkien terveys- ja sosiaalitoimen kustannukset vuonna 2011 Kuntaliitto Teija Mikkola Erityisasiantuntija.
ELLO WP 3 Vientiteollisuuden tulevaisuuden näkymät Tilastokatsaus Pertti Kiuru Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu Pienyrityskeskus, LTT-tutkimuspalvelut.
Posten Logistik SCM OY Logistiikan ykkönen.
Raimo Päivärinta Luokite-esitelmä.
Tiedotustilaisuus Rakennustoimisto Pohjola Oy •Vuonna 1989 perustettu perheyritys •Toiminta-alue Pirkanmaa ja Etelä-Suomi •Liikevaihto n. 35,5.
Tuotantokompleksi TOROS
Toimitusjohtajan katsaus. Liikevaihto Kotimaa Vienti.
Metsähallituksen toiminnan monipuoliset hyödyt yhteiskunnalle
1 Exporting Culture – Kulttuuriviennin ammattilainen -valmennus.
Taloustutkijan terveiset hallitusohjelman valmisteluun Pasi Holm Pellervon Päivä
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
Lappeenranta-Imatra seudun elinkeinoelämä ja Venäjä-toiminta
Valtatien 4 Oulu – Kemi yhteysvälin kehittäminen
SUOMEN JA VENÄJÄN VÄLINEN HENKILÖLIIKENNE
Kehityksen valtatiellä. o Rautatie (20 junaa pysähtyy päivittäin) • Tampere 35minHelsinki 2h 10min • Seinäjoki 40 minVaasa 1h 50min o Bussi, kauko- ja.
PORI Taloyhtiöiden info-ilta Tapio Kallioinen Projektipäällikkö Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy.
HSL-poikkiliikenne Hannu Koponen Tausta • Heinä- ja elokuun aikana tein 30 vrk:n aikana yli 300 eri reitillä noin 134 tunnin verran HSL-matkoja.
Click to edit Master title style Testing Finnvera Oyj Liiketoimintajohtaja Annamarja Paloheimo.
Ohjaajakouluttajat Työryhmässä 15 jäsentä, paikalla 10. Lisäksi 5 työryhmän ulkopuolista.
Suomi idän ja lännen solmupisteenä
Liikennehankkeet hallituskaudella 2012–2015
Tampereen kaupunkiseudun lähijunan kehittämispolku 2012–2013 Nykyiset junapalvelut seutulippujärjestelmään, Ei uusia liikennöintikustannuksia 2013–2015.
LogiCity Tuomas Mikkola Turun Seudun Kehittämiskeskus
Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet Infra 2012, Wanha Satama Mikko Silvast
, SK, sivu 1 Tietoa liikennetilanteesta VR:n Internet-sivuilla
Miten korvata kivihiili
Venäjän merkitys kyselyn perusteella on ollut kasvussa: Tänä vuonna sen ilmoitti merkittävimmäksi ulkomaalaisten vieraiden lähtömaaksi jo 70 prosenttia.
Rajaliikenteen sujuvuus tulevaisuudessa Tommi Kivilaakso, Tulli
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO 2007 Hallituksen iltakoulu YLIOPISTOJEN TALOUDELLISEN JA HALLINNOLLISEN ASEMAN UUDISTAMINEN JA INNOVAATIOYLIOPISTON PERUSTAMINEN.
1. Toimipaikkanne henkilöstömäärä. 3. Toimipaikkanne liikevaihto tulee olemaan vuonna 2014 verrattuna vuoteen 2013?
Lasten ja nuorten hyvinvointisuunnitelma
 Ulkomaankauppa on aina ollut merkityksellistä Suomelle.  Kokonaisvienti nelinkertaistui vuodesta 1990 vuoteen 2008 asti.  Tavaroiden ja palveluiden.
HYVÄLLE SATAMALLE HYVÄKUNTOINEN RAUTATIE
Porin kaupunki Tietohallinto Jesse Pihlajamäki
Suomalainen mount everestillä
Kansalaistoimijalähtöinen kehittäminen joensuun kaupunkialueilla kaupunginsihteeri Jari horttanainen
Eversti Tero Kaakinen Komentaja, Kaakkois-Suomen rajavartiosto
AHJO Helsingin sähköinen asianhallinta- ja päätöksentekojärjestelmä 13
Metron automatisointi Tilannekatsaus Kimmo Reiman.
Minne menet kansalaisopisto? Helsinki Jyrki Sipilä Helsingin aikuisopisto.
Ruokaketjun kehittämisellä hyvinvointia koko maakuntaan Pro Ruokakulttuuri päätösjuhla , Ulla Mehto-Hämäläinen.
Tekesin ja innovaatiotoiminnan vaikutukset 2014
Leader-rahoitus Yhdistysten hanke- ja rahoitusinfo
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Itämeri –strategia ja toimenpideohjelmat - mitä uutta odotettavissa Itä-Suomen EAKR – toimenpideohjelman seurantakomitean kokous Kajaani, Neuvotteleva.
ENI CBC –ohjelmakauden mahdollisuudet ENPI CBC –ohjelmien ohjelmakauden päätöstilaisuus Finlandia-talo, Neuvotteleva virkamies Petri.
Julkisen talouden sopeutus ja palkkaverotus
Väestö ja väestönmuutokset. Väestö äidinkielen ja iän mukaan Naisten ja miesten tasa-arvo Helsingissä2 Lähde: Tilastokeskus. Miehet.
Nelostieseminaarin loppusanat Eduskunta Samuli Pohjamo Maakuntahallituksen puheenjohtaja.
VALOA Valmennuksella kansainvälisiä osaajia työmarkkinoille
Lasten päivähoito 2010 Kuntakyselyn osaraportti Salla Säkkinen
Massalogistiikan johtaja kotimaassa ja idän liikenteessä
Teuvo Aro Tampereen kaupunkiseudun teknisten palveluiden seutuseminaari Tampereen alueen palvelurakennukset energiatehokkaiksi ”TAPRE”
Kilpailukykyä strategisella maankäytöllä Kommenttipuheenvuoro Pekka Söderling
Erilaiset alueet – erilainen hyvinvointi? Ilkka Mella TEM/ AKY Alueet ja hyvinvointi - seminaari.
 Liikenne on A) henkilöiden B) tavaroiden C) energian D) tiedon kuljettamista.
Imatran kaupungin organisaatiouudistus
HEINÄVESI ELINVOIMASTRATEGIA 2016 Sisältö  Strategiset lähtötiedot ja johtopäätökset 2016 (liite)  Keskeiset tulevaisuuden kehitystrendit Heinäveden.
Suomen ja Venäjän välinen sopimus suorasta kansainvälisestä rautatieliikenteestä.
Julkinen Energian merkitys rautatieliikenteessä WEC Energiapäivä Tero Kosonen
Pohjois-Suomen lentoasemat
Suomen suuriruhtinaskunta syntyy
Uusi liikennepolitiikka Ylijohtaja Anne Herneoja
KULTTUURIN KUNTAKUVA JA TULEVAISUUS Kuntaliitto
Päärataseminaari Hotelli Presidentti, Helsinki
Metsäjohtaja Sauli Brander UPM Metsä
Esityksen transkriptio:

Toimitusjohtaja Mikael Aro 14.11.2012 VR-konserni ja Venäjä Toimitusjohtaja Mikael Aro 14.11.2012

Yhteisellä matkalla 150 vuotta Ensimmäinen säännöllinen junayhteys Helsinki— Hämeenlinna maaliskuussa 1862 Valtionrautatiet muokkasi Suomen taloutta, sosiaalista rakennetta ja kulttuuria Matkustajien ja tavaran määrä raiteilla kasvoi Höyry vaihtui dieseliin ja sitten sähköön Valtionrautatiet lakkautettiin 1995, VR perustettiin

Monipuolinen palveluyritys Vastuullisesti tuotetut matkustuksen, logistiikan ja infrarakentamisen palvelut Pääasiassa Suomessa mutta myös Venäjällä ja Ruotsissa 100 % Suomen valtion omistama Yli 10 000 ammattilaista

Matkustajaliikenteen Venäjä-toiminta: Allegro-liikenteen kasvu ja Moskovan liikenteen kehittäminen Allegro - nopeajunayhteys Helsingin ja Pietarin välillä Liikennöinti alkoi joulukuussa 2010 Liikenteen aloittaminen edellytti mittavia ratainvestointeja sekä Suomessa että Venäjällä Matka-aika keskustasta keskustaan 3,5 tuntia 4 päivittäistä lähtöä kummastakin kaupungista Matkustajamäärien kasvu yli 40 % vuonna 2011 (yli 300 000) 2012 matkustajamäärä tulee olemaan yli 350 000

Junapalvelut yht. 344 matkustajapaikkaa seitsemässä vaunussa 1. ja 2. luokan vaunut ravintolavaunun palvelut lapsille uutuutena Venäjän-junissa leikkitila kuuden hengen seurueosasto varattavissa, neljän hengen istuinryhmiä erilliset paikat lemmikkien kanssa matkustaville sekä pyörätuolimatkustajille, esteetön WC ja invanostin rahanvaihto ja tax free -palautuspalvelut ilmastointi, sähköpistoke kaikilla paikoilla savuton juna suomalais-venäläinen henkilökunta huippunopeus on 220 km/h

VR Transpointin Venäjä-toiminta Koko Venäjä ja IVY-maat Rekkakuljetukset, konttikuljetukset, terminaali- ja jakelupalvelut Suunnitellut trailerkuljetukset Junakuljetukset

VR Transpointin kansainväliset rautatiekuljetukset: uusia kuljetusvirtoja ja toimintaympäristön muutoksia Suomen ja Venäjän väliset rautatiekuljetukset muodostavat noin 30 % VR Transpointin rautatielogistiikasta Vienti ja tuonti Transito vahvassa kasvussa Venäjän WTO-jäsenyyden vaikutukset varsinkin puuntuontiin Uusien vaihtoehtoisten kuljetusreittien tarjonta Suomen ulkomaankauppakuljetuksiin Rikkidirektiivin päästörajoitusten vaikutukset?

Trailer-junahanke Traileri-kuljetusten organisointi Suomesta Moskovaan Pitkä, monivuotinen prosessi Venäjällä ei vielä valmista lainsäädäntöä kansainvälisille yhdistetyille kuljetuksille Kokonaishinnan tulisi olla kilpailukykyinen Venäjän rautatiet tilaamassa omaa erikoisvaunukalustoa

VR Transpointin maantielogistiikka Venäjällä: orgaanista kasvua Kansainväliset rekkakuljetukset Suomen ja Venäjän välillä Noin 500 rajan ylittävää kuljetusta kuukaudessa Asiakkaina suomalaisia viejiä ja tuojia Asiakaskohtaisesti paikallisjakelupalveluja

VR tutkii yhdessä RZD:n, Suomen aluehallintojen ja Karjalan tasavallan kanssa uusia junayhteyksiä Sovittu, että selvitetään yhteisesti aluehallintojen ja kaupunkien kanssa matkustajapotentiaali Keskeisenä hankkeiden toteuttamisessa on markkinapotentiaali eli uusille yhteyksille löytyy riittävästi matkustajia Uusien junayhteyksien edellytyksenä ovat aina markkina-analyysit ja teknis-taloudelliset kannattavuuslaskelmat VR:llä pääpaino Allegro-liikenteen ja Moskovan liikenteen kehittämisessä

Imatrankosken rajanylityspaikan avaaminen kansainväliselle tavaraliikenteelle Venäjän rautatiet on rakentamassa uutta tavararataa Pietarin ja Viipurin välille linjalle Losevo-Kamennogorsk –välille Uuden tavararadan arvioitu valmistusajankohta on vuoden 2013 aikana Uudelta ratalinjalta on suora yhteys Svetogorsk-Imatrankoski –rajanylityspaikalle Osa Suomen ja Venäjän välisestä tavaraliikenteestä voisi siirtyä kulkemaan sen kautta Vainikkalan sijasta Suomen hallitus teki syksyllä periaatepäätöksen Imatra-Luumäki kaksoisraiteesta sekä ratavälin parantamisesta Imatralta Venäjälle Suunnittelu toteutetaan vuoteen 2015 mennessä Kaksoisraide rakennetaan vuosina 2016-2020 Suomen ja Venäjän raja-asemat ja ratalinjat tulisi varustella siten, että laajamittaisempi liikennöinti rautateitse olisi mahdollista Tähän toivotaan myös Venäjän valtion ao. viranomaisten myötävaikutusta ja rahoitusta

VR Groupin tulevaisuuden tavoitteet Tulevaisuuden strategisia tavoitteita Venäjä entistä tärkeämpi osa VR Groupin liiketoimintaa Kannattavaa kasvua orgaanisesti Keskitytään ydinosaamiseen Kasvua noin 5% vuodessa Tulevaisuuden kasvu erityisesti: matkustajaliikenne transitoliikenne rautateitse maantielogistiikka