Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet Infra 2012, Wanha Satama Mikko Silvast 6.3.2012.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet Infra 2012, Wanha Satama Mikko Silvast 6.3.2012."— Esityksen transkriptio:

1 Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet Infra 2012, Wanha Satama Mikko Silvast 6.3.2012

2

3 3 6.3.2012, Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet, Mikko Silvast 3 Monimuotoinen kaupunki Yhdyskuntarakenteiden kehittäminen Liikennerevoluutio Kaupunki- ja yhdyskuntarakenteen kehittäminen ja tiivistäminen Kestävä kehitys Copyright Raseborg Karis Rescentrum Schaumann

4 4 6.3.2012, Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet, Mikko Silvast 4 Asema-alueiden ja matkakeskuksien kehittämisen tulevaisuus Toimiva ja kehittyvä joukkoliikenne Kannattavan palvelun tarjonnan keskittyminen ja lisääntyminen Yhteisöllisyys, turvallisuus, kaupunkikulttuuri Kaupunki-imagon kohennus tavoitteena Tavoite Copyright Studio Daniel Libeskind for NCC

5 5 6.3.2012, Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet, Mikko Silvast 5 Hyöty Kuluttajien matkustamisesta helppoa ja vaivatonta Palvelut ja ostovoima kohtaavat Kaupunkien viihtyvyys kasvaa Turvallisuus lisääntyy Copyright Raseborg Karis Rescentrum Schaumann Asema-alueiden ja matkakeskuksien kehittämisen tulevaisuus

6 6 6.3.2012, Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet, Mikko Silvast 6 VR Track ja asemaympäristöjen kehittäminen Hyödyntää VR-konsernin synergioita rautatieympäristön suunnittelu- ja rakentamisosaamisessa ja asema-alueiden maaomistuksissa Copy Raseborg Karis Rescentrum Schaumann Ideoi, suunnittelee ja toteuttaa ulkopuolisten kumppanien kanssa innovatiivisia ratkaisuja aseman seutujen kehittämiseksi

7 7 6.3.2012, Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet, Mikko Silvast 7 VR Track ja asemaympäristöjen kehittäminen VR Trackin vahvuus toimintaympäristössä asema-alueet, rautatie ja rautatieympäristö Copyright Studio Daniel Libeskind for NCC Tekninen osaaminen kaikilla osa-alueilla suunnittelusta ylläpitoon Luotettava ja osaava kumppani junaliikenteessä

8 8 6.3.2012, Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet, Mikko Silvast 8 VR Track ja asemaympäristöjen kehittäminen

9 9 6.3.2012, Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet, Mikko Silvast 9 Case: Tampereen kansi- ja keskusareenahanke Areenan tiedot Omistaja: Tampereen Keskusareenan Kiinteistöt Oy Operoija: Tampereen Keskusareena Oy Rakentamiskustannukset: Areena 95,2 M€, parkkihalli 12,4 M€ Tulojen suhde: jääkiekko 54%, kulttuuri ja muut 46% Katsojamäärä: 14.000 Parkkipaikkoja: 700 kpl Liiketiloja: 2.500 m 2 Tampereen keskusareena Tampereelle suunnitteilla radan päälle kansi, johon rakennetaan monitoimihalli, toimisto- ja liiketiloja, asuinrakennuksia ja kaupungin- osia yhdistävät kevyenliikenteen alueet Kannen ali kulkee päärata, joka on merkittävä henkilö- ja tavaraliikenteelle Tampereen asemalta suora kulkuyhteys kannelle (esim. liukuportaat) Monitoimihallin tavoitteena on valmistua 2015–2016 Loput rakennukset valmiita 2020


Lataa ppt "Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet Infra 2012, Wanha Satama Mikko Silvast 6.3.2012."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google