Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

HSL-poikkiliikenne Hannu Koponen 21.8.2011. Tausta • Heinä- ja elokuun aikana tein 30 vrk:n aikana yli 300 eri reitillä noin 134 tunnin verran HSL-matkoja.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "HSL-poikkiliikenne Hannu Koponen 21.8.2011. Tausta • Heinä- ja elokuun aikana tein 30 vrk:n aikana yli 300 eri reitillä noin 134 tunnin verran HSL-matkoja."— Esityksen transkriptio:

1 HSL-poikkiliikenne Hannu Koponen 21.8.2011

2 Tausta • Heinä- ja elokuun aikana tein 30 vrk:n aikana yli 300 eri reitillä noin 134 tunnin verran HSL-matkoja lähes 2.350 km, jonka pohjalta tämä kooste pohtii HSL:n poikittaisliikennesuunnitelmaa • Suunnitelma: http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsl01/kok ous/2011275-2-38405.PDF http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsl01/kok ous/2011275-2-38405.PDF

3 Jokerit 0 ja 2

4 Jokerin kokemukset käyttöön uusille linjoille • harvemmat vuorovälit, liikennevaloetuudet, omat reitit ohi ruuhkien, viestintä pysäkeistä... • Jos 58 luo Jokeri 0:n rungon, tulisi se Herttoniemen sijaan pidentää Laajasaloon, koska sitä tullaan rakentamaan merkittävästi. Linja 89 voitaisiin liittää esimerkiksi osaksi Jokeri 0:n resursseja. • Jokeri 2:n osalta ei voida jäädä vain Vantaalle. Linjasta 530 voisi luoda Jokeri 2:n jatkoyhteyden Espoon keskukseen.

5 Liittymäsuunnittelu

6 Vaihtopysäkit liittymäalueilla • Selkeät tiedot siitä, mistä vaihtoyhteys löytyy • Liittymät ensiksi joukkoliikenteen ehdoin, sitten autot (kehä 1 / Hml-väylä karsea !) • Jokeri antaa mallia mm. muiden poikittaisliikenneyhteyksien vaihtopysäkkien suunnittelulle säteittäislinjojen kohdatessa poikittaisliikenteen. Tästä mallia muualle!

7 Martinlaakso mukaan!

8 Myyrmäki / Martinlaakso • Myyrmäen bussiterminaalin seutu on ahdas ja herättää siksi kummastusta, miksi se on mukana keskeisissä vaihtopysäkeissä, mutta Martinlaakso noin kymmenen laiturin osalta ei ole. • Alueen osalta on syytä tehdä työnjakoa samalla, kun päätetään, miten molempien asemien osalta edetään bussiliikenteen toimintaedellytysten kehittämistä.

9 Yhteys Itä-Helsinkiin

10 Kontula • linja 57 yhdistyy Latokartanosta Kivikon liittymän rakentumisen myötä. On syytä siten katsoa, millainen Kivikon liittymästä tulee! • Esimerkiksi 75A tulee yhdistää Kontulan tai Mellunmäen asemalle, jotta Suutarila, Suurmetsä ja Jakomäen suunta saadaan Itä-Helsingin suuntaan metroliikenteen varrelle. • Jokeri 2:n valmistumisen myötä tämä on entistä tärkeämpää.

11 535:n vahvistaminen

12 Luovuutta Kehä 3:n tienoille • Kustannusten tarkastelu esim. pikkubussin näkökulmasta, jolloin reitteihin voidaan saada samalla luovuutta • Jos 535 kulkisi esim. Espoosta Martinlaakson kautta lentokentälle niin, että se kulkisi Vantaankoskelta Kuninkaantietä, Tuupakantien ja Tulkintien kautta Väinö Tannerin tielle, jonne se nykyisellään tulee kehältä


Lataa ppt "HSL-poikkiliikenne Hannu Koponen 21.8.2011. Tausta • Heinä- ja elokuun aikana tein 30 vrk:n aikana yli 300 eri reitillä noin 134 tunnin verran HSL-matkoja."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google