Alussa kaikki oli pientä • Oli vain 1 tiedekunta • Vain pari käyttäjää • Keskitettyä toimintaa • Ei huolia 

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Toimintaohjeet opelle
Advertisements

SIVUAINEKURSSIT TIEDEKUNTIEN OPINTO-OPPAAT • PAINETUT OPPAAT → student center, kirjasto, tiedekuntien palvelupisteet • PAINETTUJEN OPPAIDEN.
Kauan kaivattu lukujärjestys - Flamman Opintoni-ikkuna
TVT ja verkot opetuksessa ja oppimisessa Opintopäivä Arcada, Haaga & Helia Tore Ståhl Pil-projektet
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
Oodi-päivä
Info-TV Projekti.
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
Metropolian tietoturvapolitiikka Tai miltä se voisi näyttää.
Oodi tietovarasto Eija Ruotsalainen, marraskuu 2005 Opiskelijarekisteri.
LVI: vaihtoehtoiset etenemistavat Tavoitteisiin liittyvät kysymykset Opiskelijalle saumaton palvelu paikan vastaanotosta ilmoittautumiseen.
Valmistuvien ryhmien ryhmänohjaajakoulutus. Arviointilomake: Omnia – valmistuvat 2009.
Info-TV Projekti.
Tänään - Vaihto-info, Jani Haapakoski - Sivuaineista * Sivuaineet tutkintorakenteessa * Mitä vaihtoehtoja sivuaineissa on * Miten sivuaineiden opinto-oikeutta.
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Janne Junes Systeemitieteiden kandidaattiseminaari – Syksy 2009 Tutkimus varasto-virtaussysteemin.
Koodistopalvelu. Mikä? Palvelu, jonka avulla koodistoja voidaan jakaa ja hallinnoida keskitetysti. Perustuu JHS-työryhmän suositusluonnokseen ja sen yhteydessä.
Täydennyskoulutuksen verkostomalli – Vaihe I - II OSAAVA - ohjelma
Tentti- ja kurssi-ilmoittautuminen. Käyttäisimmekö WebOodia, miksi?
Verkko-oppimisympäristön käyttöön kasvamisen vaiheet 1.Totuttautuminen: perustan saavuttaminen fyysisesti yhdessä tai yksilöllisesti ohjeiden mukaan lähtötason.
Palaute elämää diabeteksen ja diabeetikon kanssa päivästä Lauantai
Palautekysely Oodi- tuen käyttäjille 2012 Yhteenveto Oodi-tuen käyttäjille suunnatusta palautekyselystä Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn.
Mistä voit anoa hyväksilukuja? muissa oppilaitoksissa suoritettuja kursseja aktiivinen koulun ulkopuolinen toiminta: esim. järjestö-, kulttuuri-, ohjattu.
Moodle-Oodi Integraatio Itä-Suomen yliopisto ja Savonia- AMK
Oodi-päivät Yhteenvetoa OpeOodin määrittelystä ja etenemisestä Johannes Tuovinen.
PalauteOodi PalauteOodin historia PalauteOodi luotiin Hy:n Lääketieteellisen tiedekunnan tarpeista ja toimesta. Ei ollut osa Oodia aluksi laisinkaan.
Oodin versio 3.1 1Opiskelijarekisteri.
eHOPS farmasian tiedekunnassa
Oodin version 3.1 yhteenveto ja katsaus version 3.2 mukana tuleviin muutoksiin 1Eeva Tuori-Pastila / Opiskelijarekisteri.
ITKY104 IT kaikkialla, 2 op Alku- ja perusinfo
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
Oodin version 3.3 yhteenveto 1Opiskelijarekisteri.
PalauteOodi Version 2.9 tulleet muutokset. PalauteOodin käyttöoikeusuudistus Ennen vain 1 käyttöoikeus PalauteOodissa (Palautevirkailija) Nyt oikeus jaettu.
Opintokohteiden tunnisteiden ja asteikkojen ylläpito WinOodissa Hilkka Hanhenoja.
Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: Puh WebOodi -asiat:
Opintoasiainsuunnittelija Anu Aunela Eläinlääketieteellinen tiedekunta WebOodin tenttityökalu eläinlääketieteellisessä.
Raportointi ja Oodi-tietovarasto Oodi-päivät Sari Zitting ja Hilkka Hanhenoja.
Oodin versiot – havaittujen virheiden korjaus ja sekä kehitysehdotusten eteneminen
HY:n Oodi-päivät 2008 Ajankohtaista asiaa ja keskeisiä huomioita.
Päivittäisraportit Opiskelijarekisteri.
Palautetta opetuksestasi – WebOodi-järjestelmän käyttö tiedekunnassa Opetuksen päivä 2006 Matti Aarnio / TUKE.
Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: ◦ Puh ◦ WebOodi -asiat:
Toimintaohjeet opelle
WebOodiKURSSIPALAUTE Laura Vuorinen Opiskelijarekisteri.
Oodin kurssi-ilmoittautumisten priorisointityökalu Teemu Ajalin Opiskelijarekisteri.
OHJAAJAN KOKEMUKSIA SÄHKÖISEN HOPS-TYÖKALUN KÄYTÖSTÄ espanjalainen filologia Elina Liikanen Romaanisten kielten laitos Oodi-päivät ?
IL-koulutus Viikin tiedekirjastossa
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
LUKIOESITTELY VANHEMMILLE VIHERLAAKSON LUKIO
ITK-päivien work shop purkua Marjaana Kareinen, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Titta Koski, Oulun yliopisto Marjut Andersson, Tampereen teknillinen.
Case: EXAM – sähköinen osaamisen näyttö
Valmistuvien ryhmien ryhmänohjaajakoulutus
Korppi: kurssinhallinta
OPPIMISEN ARVIOINTI TYÖKALUN KÄYTTÄMINEN OPETTAJA
Quizlet-sovelluksen käyttöopas
Yhteisten verkkokurssien tarjonnan laajentaminen
TIPTOP-kokonaisuuksia
Saavutettavuusinfo korkeakouluopiskelijoille
Kirjallisuusterapia.
Opiskelijarekisterin ja Oodi-konsortion tulevaisuudennäkymiä
Opinto-oikeus/ Lukukausimaksut &Oodi
Oodin versio 2.9 Tulleet muutokset
Oodin version 4.8 yhteenveto
Volitioprosessi, tahdon!
Helsingin yliopiston Avoin yliopisto tietojärjestelmätilanne Opiskelijan polku järjestelmien läpi opiskelemaan Joanna Veinio
OpeOodi: missä mennään
Tentti- ja kurssi-ilmoittautuminen
Painopisteenä: Oodin hops
Kooste työpajan kysymyksista
WinOodi versio 5.1 OPIT/Katri L
Opintopolku.fi uudistuu oppijan parhaaksi
Esityksen transkriptio:

Alussa kaikki oli pientä • Oli vain 1 tiedekunta • Vain pari käyttäjää • Keskitettyä toimintaa • Ei huolia 

Sitten tuli jo useita yliopistoja • Enemmän hallittavaa • Kuitenkin pääosin vain virkailijatyötä -> virkailijatyökalu • Jokseenkin keskitettyä • Mahd. tarjota koulutusta

Ja sitten se levisi käsistä • Sekä virkalija- että opettajatyökalu • Käytettävyyden tulisi olla kohdillaan • Järjestelmän hallittavuus alkaa kadota • Sekavat pitkät näytöt, hankalat työstömahd. Jne..

Miltä se nyt jo näyttää HY:llä Tilanne • 3783 kysymystä • 105 Asteikkoa • 143 Valintalistaa • 6275 lomaketta joista 1148 lv:lle • 255 Palautevirkailijaa • 2611 opettajaa v-09

Miten se näkyy opettajalle.. • Järjestelmä on suunniteltu virkailijoille • Valintalistoja ei voi tutkia ja näytöt ovat valtavia? • Koulutusta ei ole mahdollista tarjota? • Voisiko käytettävyyttä parantaa??

Oodi-päivien 2009 satoa Virkailijoiden näkemyksiä, mikä PalauteOodissa on hyvää (27 vast.) (poimintoja) • Muistutusviestit (3 kpl) • Ryhmäkohtaisuus • Massalataus ja kopiointi mahd. (7) • Kieliversioitu • Opintojen suunnittelu, ilmoittautuminen, palaute ja arvosanat samassa järj. • Verkkopohjaisuus • Luotettava, palaute säilyy • Opiskelijoille helppokäyttöinen • Opettaja pääsee helposti lukemaan palautteensa • Hyvä kun on HY:n/TDK:n yhteinen systeemi, ei tartte joka kurssilla miettiä erikseen

Oodi-päivien 2009 satoa Virkailijoiden näkemyksiä, mikä PalauteOodissa on huonoa (23 vast.) (poimintoja) • Kysymyspankki (4 kpl) • Hankala (5) • Tilastojen tekeminen ja makrojen ajo hankalaa (3) • Näyttää sekavalta, ei intuitiivinen • Kysymyksen tyyppi pakottaa latautumisjärj. • Hidas • Kysymysten tunnisteet eli ”koodinimet” vaikeat • Kaikki opisk. eivät ilm. WebOodissa • Kysymysten välitekstin pituusrajoitus • Pienissä ryhmissä opiskelija voidana identifioida • Kopioidun lomakkeen muokkaaminen ei sujuvaa

Oodi-päivien 2009 satoa Virkailijoiden näkemyksiä PalauteOodi unelmista (27 vast.) (poimintoja) • Vuorovaikutteisuus (2 kpl) • Ulkoasuparannus (3) • Käytettävyyden parantaminen (2) • Tilastoinnin ja raportoinin parantaminen (3) • Opettajien työstömahdollisuudet (2) • Yhteenvetojen julkaiseminen (3) • Mahd. luoda lomake opetustap. Käsittely näytöltä • Opiskelijolle palautetta palautteesta (3) • Selkeä koodisto kysymyksille • Opiskelijaryhmiä olisi helpompi poimia palautetta varten • Opettajan kommentit osallistujien sähköpostiin automaattisesti

Eli mitä nyt tehdään?? • Valitaan joku suunta ja lähdetään sinne