Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Palautekysely Oodi- tuen käyttäjille 2012 Yhteenveto Oodi-tuen käyttäjille suunnatusta palautekyselystä 21.3.2012 Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Palautekysely Oodi- tuen käyttäjille 2012 Yhteenveto Oodi-tuen käyttäjille suunnatusta palautekyselystä 21.3.2012 Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn."— Esityksen transkriptio:

1 Palautekysely Oodi- tuen käyttäjille 2012 Yhteenveto Oodi-tuen käyttäjille suunnatusta palautekyselystä 21.3.2012 Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto1

2 Kohderyhmä ja osallistumisprosentti Kysely lähetettiin oodi-info -sähköpostilistalla oleviin osoitteisiin. Kohderyhmä Oodi-tukea käyttävät laitosten ja tiedekuntien virkailijat sekä opettajat. Kyselyn osallistumisprosentti 9,2% (105 / 1140) Vastanneista 71% käyttää työssään sekä Win- että WebOodia 90,5 % vastaajista oli käyttänyt vähintään yhtä tukikanavaa 21.3.2012 Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto 2

3 21.3.2012 Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto 3 Lkm

4 Keskeiset tulokset 21.3.2012 Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto 4 Palaute tuesta pääosin positiivista ”Oodi-tuki on toiminut hyvin. Apu on nopeaa ja ystävällistä.” ”Oodituki on yliopiston parhaiten toimiva tukipalvelu.” ” Joskus on vaikea saada ketään kiinni puhelimitse. Yleisesti ottaen olen kyll ä tosi tyytyväinen palveluun, aina on saanut apua. ” ”Oodi-infosta saatu tuki on erinomaista: sekä tallennettavan asian osaaminen että ohjelman hallinta ovat kohdallaan. Sellainen on harvinainen yhdistelmä yliopistossa.” ”Oma kampustukihenkilö on omassa työssäni kullanarvoinen!”

5 Turhautuminen itse järjestelmään kuitenkin näkyy selvästi 21.3.2012 Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto 5 ”Oodi itsessään on hankala ja epäkäytännöllinen järjestelmä, mutta erinomaisesi toimivan Oodi-tuen avulla se on suurin piirtein hallittavissa..” ”Oodin tukipalvelut toimivat hyvin. Valitettavasti sitä samaa ei voi sanoa itse Oodi- järjestelmästä. Etenkin WebOodi on kankea, vanhanaikainen, ruma ja vaikeaselkoinen. Opiskelijat eivät löydä tarvitsemaansa informaatiota sieltä.” ”Palvelu on yleisesti ottaen hyvää. Joskus kiire tuntuu tosin vaivaavan. Kuinka paljon meidän kaikkien aikaa ja hermoja säästyisikään, jos OODI olisi jo kuopattu :)” ”Järjestelmän tulisi olla sen verran selkeä, että sitä voi ilman koulutusta käyttää -- koska koulutuksessa läpi käydyt asiat unohtuvat joka tapauksessa eikä niillä ole syytä kuormittaa opettajan muistia.”

6 Hupsis! Parannettavaa taitaa olla myös e-lomakkeen käytössä… 21.3.2012 Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto 6 ”Tämän lomakkeen tarkennuskentät kovin lyhyitä, ja numeroiden selitykset hyvin piilotettu. Itse tuki on kyllä aina toiminut, ja ongelmat ratkenneet varsin ripeästi. Kiitos.” ”TÄHÄNKÄÄN EI MAHDU KOLMEA RIVIÄ ENEMPÄÄ TEKSTIÄ”

7 Oodin tukisivut jakoivat jonkin verran mielipiteitä 21.3.2012 Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto 7 ”Kävin juuri kurkkaamassa oodin tukisivuja ja nehän näyttävät hyvältä!” ”Ohjeita voisi olla vielä enemmänkin”

8 Koulutukseen ollaan pääosin tyytyväisiä (80% vastaajista on käynyt Oodi-koulutuksessa, 37% viimeksi 2011-12) –Koulutustahti jakaa kuitenkin mielipiteitä 21.3.2012 Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto 8 ”kouluttajan oli vaikea ottaa huomioon vasta-alkaja vaikka kyseessä piti olla aivan alkeet.” ”koulutuksiin toinen opastaja mukaan, että koko ryhmän ei tarvitse odottaa "kärryiltä putoajaa"! ”Viimeksi kouluttajia oli kaksi ja se tuntui toimivan hyvin, molemmat täydensivät hyvin toisiaan.”

9 21.3.2012 Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto 9 ”Kouluttajat ovat olleet todella hyviä!”

10 Tiedon määrä ja tiedotustahti tuntuvat myös sopivilta –Tiedotuksen laadusta pidettävä huolta 21.3.2012 Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto 10 ”Tiedotus toimii erinomaisen hyvin - kiitos siitä!” ”tiedotus on joskus varsin kapulakielistä.”

11 Ehdotuksia/huomioita Muistathan, että toiminnot eivät häviä Oodistasi ilman syytä. Yleensä kyse on käyttölupien päättymisestä. WebOodi-koulutusta ja workshoppeja voi tiedustella omalta kampustukihenkilöltä. 21.3.2012 Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto 11 ”Kampuskoulutuksia ja muutosinfoja voisi olla enemmän!” ”Olisi hyödyllistä jos järjestettäisiin esim web-oodi workshoppeja. Esim keväällä maaliskuun alussa kun opinto- oppaiden päivitys on ajankohtainen, palautekysymyksien päivittäminen sekä syksyn opetustapahtumien muokkaaminen.” ”Miksi opettaja ei saa itse päivittää weboodiin kurssin tietoja? Keskitetty järjestelmä ei ole ihan tätä päivää. Lisäksi oodiin jää virheellistä tietoa, jos esim. kurssin luento peruuntuu tai tulee salimuutos kesken vuoden.”

12 Kiitos palautteesta! 21.3.2012 Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto12


Lataa ppt "Palautekysely Oodi- tuen käyttäjille 2012 Yhteenveto Oodi-tuen käyttäjille suunnatusta palautekyselystä 21.3.2012 Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google