VIIKIN NORSSIN TIEDEPALKINTO

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
”Ikäjohtaminen” JHL-amk-verkoston yhteishanke Tapaaminen JHL:ssa Keskustelussa esille nostettuja näkökulmia
Advertisements

Opiskelijat työmarkkinoilla vuonna 2011 Ympäristöasiantuntijoiden Keskusliitto Lokakuu 2011 Real Stats Oy.
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Jyväskylä 20. 3
Hyvinvointikuvaus käytäntönä – tukea terveyden edistämisen suunnitteluun.
AINA KANNATTAA YRITTÄÄ vinkkejä yrityksen ja koulun yhteistyöhön.
Puh Powerpoint-esitys ammatillisesta koulutuksesta ja uusista opiskelijaksi ottamisen perusteista:
Nuorten vapaaehtoisten rekrytointi
Kaisa Koskinen Gradunteon eväät
1 Maantiede tieteenalana ja oppiaineena
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
Ohjaajakouluttajat Työryhmässä 15 jäsentä, paikalla 10. Lisäksi 5 työryhmän ulkopuolista.
”Siellä minä olen heidän keskellään”
Ninja Keränen, muko-08. • Aiemmin tehty tutkimusta keskittyen musiikin vaikutukseen lapsen kehityksessä. • Oma kiinnostus psykologiaan musiikin lisäksi:
ComPa- projektin aloitusseminaari Muurmansk TOIMINTATUTKIMUS KEHITTÄMISEN VÄLINEENÄ KYÖSTI KURTAKKO PROFESSORI LAPIN YLIOPISTO.
OSAAMISEN TUNNISTAMINEN TYÖNHAUN POHJANA
”Mukava kuulla, että muuallakin ovet paukkuu”
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
”Eli sillon lähtee uimahallille ja ui kilometrin”
TOP-keskus 2003 Turun 6-luokkalaisten TVT- taitotasokartoitus, kevät 2003 Turun kaupungin Tieto- ja viestintätekniikan TVT - opetuskäytön strategia -asiakirjassa.
VIIKIN NORSSIN TIEDEPALKINTO ”SAMMON SIRU” Helsingin yliopiston rehtorin myöntämä tiedepalkinto Kaksi 500 euron stipendiä Hakuaika maalis- ja huhtikuu.
VIIKIN NORSSIN TIEDEPALKINTO ”SAMMON SIRU” Helsingin yliopiston rehtorin myöntämä tiedepalkinto Kaksi 500 euron stipendiä Hakuaika on huhtikuussa.
USKONTO/aineenopettajat AD 4 Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Liikkuminen oppimisen ja yhteisöllisyyden tukijana peruskoulussa
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
Tutkimusosasto Mitä ja miksi? Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia kokemuksia nuorilla on täystyöllisyysmallista ja työvoimatalossa työskentelystä.
Oriveden Kokoomus ry Seurakuntavaaleja vietetään vasta syksyllä, mutta jo alkuvuodesta on tehty päätöksiä koskien esimerkiksi ennakkoäänestyspaikkoja.
Opiskelijakunta Pekka Halosen akatemiassa Päivitetty
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella
Perusopetuksen ryhmäkoko
Minkälainen on hyvä gradu?
9.Lk Biologian laborointikurssi
Puh PowerPoint-esitys amk-opinnoista ja uudesta hakukäytännöstä sisältää 25 erilaista diaa vaatii.
Lohjan kaupungin työhyvinvointikysely 2008 Lehdistötilaisuus
AJANKOHTAISTA LUKIOKOULUTUKSESTA Johtaja Jorma Kauppinen Vantaa
AKTIIVINEN KOULUPÄIVÄ IDEAIMURI. Ideaimuri –työskentelyn teema: HYVÄ KOULUPÄIVÄ LUOSTARIVUOREN KOULUSSA JA MITEN VOIMME SITÄ EDISTÄÄ?
Suotuisan oppimistarinan rakentaminen ET- koulutus/T3/ Tapio Malinen.
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
Monipuolista alakoulun kemian opetusta.
 Tutkimuksemme kantavana ajatuksena on uskomus siitä, että yhdistämällä matematiikan opetus johonkin konkreettiseen asiaan saavutetaan syvällisempää.
Tekesin ja innovaatiotoiminnan vaikutukset 2014
Kannelmäen peruskoulu Vanhempainilta Suuntaviittoja lukuvuoteen.
Päiväkeskustoiminnan tutkimushanke Sininauhaliitto Tutkija Aki Rogel.
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
* ”Urheilija ei tervettä päivää näe” * ”Nuorille tehdään nykyisin paljon raskaudenkeskeytyksiä.” * ”Suklaa suojaa korkealta verenpaineelta.” * ”Kahvi.
Lukiolaisen opintopolut
Ammattistartti ja seuranta Seminaari Ahlmanin ammattiopistolla Tampere Ulla Aunola.
Tutkimussuunnitelma Leikin mahdollisuudet äidinkielen opetuksessa 1. ja 6. luokalla Tanja Kaspala.
Miten teen hyvän (apu)raha- hakemuksen? Hannele Niemi
Rotarypiiri 1420 Piiriapurahoista myönnettävät stipendit  Rotarypiiri myöntää piiriapurahoista (District Grants) maksettavia stipendejä sille osoitettujen.
Professori Pekka Kauppi, Bio- ja ympäristötieteiden laitos, HY: Miksi yliopistotutkija tallentaa julkaisuarkistoon? JULKAISIJAN ILTAPÄIVÄ 2007 Julkaisuarkistojen.
Sairaalaopetuksen kehittäminen Helsingissä 2010 Saireke-seminaari Auroran koulussa
Eveliina Okkonen & Johanna Hägg, LO-07
Seminaarityön rakenteesta
+ VÄLIAIKATYÖSKENTELY 4. ja 5. päivän välillä OPPIVA OPS -VALMENNUS.
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
Toimintaohjeet opelle
Matematiikka-ahdistus ja opettajan merkitys
Informaatioteknologian tiedekunta Jyväskylän yliopiston laadunvarmistus IT-tiedekunnan.
Sosiaalinen pääoma sosiaaliset verkostot, luottamus, vuorovaikutus
Ops seminaari Askola.
ARKIELÄMÄN KEMIAA KOTKAN KESKUSKOULUSSA
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella.
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella
TET =Työelämään tutustuminen
Tutkielman teko-ohjeet
Luonnontiedeaiheinen projekti
TET =Työelämään tutustuminen
Jatkuva haku Keudaan Jatkuvassa haussa voi hakea kuka vain. Voit hakea sekä ilman pohjakoulutusta että esimerkiksi seuraavalla koulutustaustalla: ammatillinen.
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella
Miten sosiaalityöllä tulisi vastata asiakkaiden tarpeisiin?
Esityksen transkriptio:

VIIKIN NORSSIN TIEDEPALKINTO ”SAMMON SIRU”

Helsingin yliopiston rehtorin myöntämä tiedepalkinto Kaksi 500 euron stipendiä Hakuaika maalis- ja huhtikuu

Viikin norssin tiedepalkinnon tarkoitus on edistää oppilaiden kiinnostusta tieteelliseen tutkimukseen ja tukea omakohtaisia tutkimusharrastuksia sekä tieteellisiä opintoja.

Palkinto on luonteeltaan yleinen eikä se kohdistu mihinkään ennalta määrättyyn tieteenalaan.

Palkinto jaetaan vuosittain lukuvuoden päättyessä kevätjuhlassa ensisijaisesti peruskoulun 7.-9. luokkien ja lukion oppilaille.

Ehdotuksen palkinnon saajiksi tekee opettajakunnan valitsema eri oppiaineita edustava työryhmä opettajien tai oppilaiden laatimissa vapaamuotoisissa hakemuksissa esitettyjen perustelujen pohjalta. Mikäli hakemuksia ei ole, työryhmä voi tehdä oman esityksensä. Päätöksen palkinnon jakamisesta tekee opettajakunta työryhmän ehdotuksen pohjalta.

Palkinto voidaan antaa yksittäiselle oppilaalle tai työryhmille tieteeseen liittyvistä opintosuorituksista tai harrastusnäytteistä, joita ei ole aikaisemmin muussa yhteydessä palkittu ja jotka osoittavat tieteellistä harrastusta tai omakohtaisen tiedon keruun ja -käsittelyn kypsyyttä. Palkinto voidaan jakaa myös kilpailun pohjalta. Palkintoa ei jaeta pelkän hyvän koulumenestyksen perusteella.

Voit arvioida aihe-ehdokastasi esimerkiksi seuraavien kysymysten avulla: Kiinnostaako aihe sinua? Opettaako aiheen tutkiminen sinulle jotain? Onko aihe tärkeä? Löydätkö työlle ohjaajan? Pystytkö tekemään työn kohtuullisessa ajassa? Onko aiheesta saatavissa tarpeeksi tietoa? Pystytkö toteuttamaan tutkimuksen käytännössä: mitkä ovat kustannukset, tarvitaanko erikoislaitteita jne.? Pääsevätkö kykysi esiin työssä?

Tutkielman ominaisuuksia Tutkielman aihe Pääongelmat, johon etsit vastausta Tutkimuksen kohde, aineisto ja tarkoitus Käytetyt tutkimusmenetelmät Keskeiset tutkimustulokset Johtopäätökset Arvio tehdystä tutkimuksesta

Sammon siru palkitut keväällä 2007 1. Vilhelmiina Kaikkonen 7E Pakastamisen vaikutus basilikan ja kesäkurpitsan siementen itämisnopeuteen. Itsenäisesti suoritettu tutkielma. 2. Anu Ruotsalainen 9B ja Carita Lehtola 9B Kärpäsestä tulikin härkänen? Tutkimus juoruilemisesta. 3. Milja Heikkinen 2C Naiset Mika Waltarin teoksessa Sinuhe, egyptiläinen. 4. Salli Lindstedt 3A ja Noora Happonen 3B Kolmasluokkalaisten rooleista. Sosiaalipsykologian tutkielma. 5. Eveliina Tanskanen 3C ja Sari Hakala 3B Kokemuksia kroonisesta kivusta ja sen vaikutuksesta sosiaaliseen elämään. Sosiaalipsykologian tutkielma.

Sammon siru palkitut keväällä 2008 1. Vilhelmiina Kaikkonen 8E, Jasmiina Kauriola 8B, Anni Kröger 8B ja Nana Stenius 8B Katso Peiliin! –ryhmätutkielma ulkonäön vaikutuksesta asenteisiin ja ennakkoluuloihin. 2. Maria Oksa III B Kipulääkkeiden käyttö lukion 1. vuosikurssilla. 3. Niklas Ilkka III D Kurkun kotisäilytys; Miten kasvihuonekurkkua kannattaa säilyttää kotona.

Sammon siru palkitut kevät 2009 1. Nina Koskeva III A ja Karita Heikkilä III B Millä tavoin lukiolainen käsittelee vastoinkäymisiä? Psykologian tutkielma. 2. Riikka Tikkanen III B Äideistä parhain sä oot? Psykologian tutkielma.

Sammon siru palkitut kevät 2010 1. Elisa Urjansson 7B Taivaan värin vaihtelut.  2. Venla Kieleväinen IB Mitä sieltä sormien välistä löytyy? Tutkielma käsien puhtaudesta eri käsienpesutapojen jälkeen. 3. Anastassia Kopoteva IC Hihitystä ja käkätystä: Tutkimus nauramisesta. 4. Pinja Nastolin IIA Partamonnien vaikutus akvaarion leväkantaan – biologian ja etologian tutkimustyö 5. Linda Kartano IIB Muotimainonnan rakenne ja tavoitteet. 6. Laura Kaikkonen IIIA Lukion 2. vuosikurssin oppilaiden matkapuhelimen käyttö koulutuntien aikana.

Sammon siru palkitut kevät 2011 1. Pauliina Alanko 7C, Emmi Kukkamäki 7C, Katriina Makkonen 7C ja Helmi Rantala 7C 7. luokkalaisten välituntien viettopaikat. 2. Sofia Hietikko 7C Onnistuneesti äidiksi. 3. Aleksander Kartalenko 7C Autotutkimus. 4. Emmi Kukkamäki 7C Murrosikä, nuoren arvomaailma. 5. Salla Lahdentausta 7C Missä maanosassa on ollut tappavimmat luonnonkatastrofit v. 1900–2011. 6. Sonja Helmi Rantala 7C 9-20 –vuotiaiden nuorten näkemyksiä maailmankartasta. 7. Hirvonen 7D ja Annina Hult 8D Miten ihminen havainnollistaa ympäristönsä ja muistaa sen tiedostamattaan.

8. Linda Id 8A, Terhi Palviainen 8A, Saara Punkari 8B ja Elisa Urjansson 8B Viihde-elektroniikka ja nuoret. 9. Aurora Taira ID Kaksikielisenä Suomessa. 10. Ville Romanov IIB Tavallisen kahvin ja kofeiinittoman kahvin subjektiiviset vaikutukset kaksoissokossa: piristääkö myös kofeiiniton kahvi? 11. Atte Walden IIIB Menestyksellisesti suoritettuja matematiikan opintoja Helsingin yliopiston matematiikan laitoksella. 12. Pauliina Kallio IIIC Nuoren selviäminen yllättävästä halvaantumisesta.

SAMMON SIRU PALKITUT KEVÄÄLLÄ 2012 Anna Helppi 7B Voiko kasvissyönnillä pelastaa maailman?   Roosa Punkari 7B Istuminenkin vaarallista.   Emmi Kukkamäki 8C Kauneusihanteet.   Alfons Tallgren ID Tutkimus ruohon vihreyteen vaikuttavista tekijöistä.   Ville Romanov IIIB Menestyksellisesti suoritettuja fysiikan opintoja Helsingin yliopiston Fysiikan laitoksella.

SAMMON SIRU 2013 Anna Helppi, 8B Miten ruokamme tuotetaan SAMMON SIRU 2013 Anna Helppi, 8B Miten ruokamme tuotetaan? Mitä vaikutuksia eri ruuantuotantotavoilla on? Mistä ruokamme tulee ja mitä siihen lisätään? Roosa Punkari, 8B Tutkimus silmien väristä.   Mariam Wehbe, 8C Mikä tekee tomaatista kauniin?   ChengXi Zhang, 9A Miten paljon musiikki vaikuttaa lukemisnopeuteen?   Tapani Koppinen, IIA Geenitutkimuksen mahdollisuudet ja riskit. Geenitutkimuksen käyttö ja opiskelijoiden ennakkoluulot sitä kohtaan.

Kevät 2014 Hakukaavakkeita saa kansliasta. Hakuaika päättyy 17.4.2014 Lisätietoja www-sivuilta ja opettajilta

Minustako tutkija? Onnea ja menestystä!