Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree)

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Toimintaohjeet opelle
Advertisements

KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
Change Day on työkalu kohti parempia palveluita Change Day tuo asiakkaan äänen kuuluville henkilöstön kautta. Change Day on työkalu henkilöstölle oman.
Tiedonhaku Tiedonhaun käsite ja menetelmät 2. Ryhmätyö 2 ● Muodostetaan 4 henkilön ryhmät ● Keskustelkaa millä tavoilla käytätte internetiä ‒ selailua.
KÄYTTÄJÄKOKEMUKSEN HYÖDYNTÄMINEN NEUVONTAPALVELUIDEN UUDISTAMISESSA Asiakaslähtöinen kunta, Heli Rantanen,
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Hoitoon pääsy toiminta- mallien muuttuessa Hannu Hämäläinen
Tervetuloa koulutukseen!. Ohjelma Kuulumiskierros Toimintaa Itsensä virittäminen ennen ryhmätilannetta Kotitehtävän läpikäynti Tulevaisuustyöskentely.
Palvelukuvaustyö Pekka Linna, CSC Synergiaryhmä
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa.
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
BUSINESS MODEL CANVAS KUMPPANIT YDINTOIMINNOT ARVOLUPAUS ASIAKASSUHDE
Vaiheistettu ryhmätyö 3. tunti
YOPALAn ja Jyväskylän yliopiston opiskelijakyselyn vertailua
Vaikuttavuuden arviointi
Yhdessä mukana – projekti Setlementtiliitto Satu Lintunen
Miten ryhmä toimii? Miten osallistun ryhmän toimintaan?
Tuotteen dokumentointi
Kano-malli – asiakastarpeiden luokittelu
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
The 9 block vision processing model
17. LIIKENNE ON YHTEISPELIÄ
Sosiaalinen media.
1. Monimuotoinen terveys
”SIELLÄ SITTEN KÄYTTÄYDYTÄÄN”
Korkeakoulukirjastojen tulokset
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
Merja Fischer, Tkt, KTM Positiivinen vuorovaikutus synnyttää hyvinvointia ja tyytyväisiä asiakkaita Merja Fischer, Tkt, KTM
DMPTuulin ohje ylläpitokäyttäjille
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa
Mikä Change Day? Change Day on työkalu kohti parempia palveluita
Luku- ja tenttivihjeet 7
Uusi toimija (pieni) Perinteisen tuotteen ongelma
Tietoturvan soveltaminen käytäntöön
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Majoituspalvelun ostopäätökseen vaikuttavat tekijät Turun Osuuskaupan hotelleissa Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu.
Sosiaalisen kuntoutuksen valtakunnallinen kehittämishanke SOSKU
Viisi asiaa, mitä jokaisen opettajan tulisi tietää laadusta
Tiimitoimintamalli arkipäivän työssä
Jääkiekon laatupäivät
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Mittarit – mitä ja miten mitata
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – CTQ
Arvioinnista arkipäivää
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Innopaja
Tilaustoimitusprosessin kuvaus
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
toim resu toim määr arvi kilp tavo Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX
” Tarinoita kaveruudesta TUNTI 1
Oma roolini osallistajana ja vuorovaikuttajana
Taloudellisesta arvioinnista
Kalvosarja on laadittu Global Meal –hankkeessa
Osallistu – Jäsenhankkijaryhmä Mikä on Jäsenhankkijaryhmän idea!
Yrittäjyys antaa virtaa
BtoB ASIAKKAAN TARVE MATKAILUALALLA
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
” Tarinoita kaveruudesta TUNTI 1
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Kaikenkarvaiset ystävämme
VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN
Innopaja
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Työpöytäharjoitus 2.1. Reitinvalinta
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Kaveritaidot.
Blackout This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No
Kano-malli Etunimi Sukunimi.
Esityksen transkriptio:

Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree) 22.9.2019 Etunimi Sukunimi

Laatukriteeripuu pohja Täytä ensin asiakkaan tarpeeseen niitä asioita, joita olet kuullut asiakkaalta. (Kano-mallia kannattaa käyttää yhdessä tämän kanssa). Jatka sitten täyttämällä mikä vaikuttaa näiden tarpeiden täyttämiseen. Mieti myös mikä on olennaista ja millä mittaatte jotta pääsette kohti tavoitetta. Pohjautuu SixSigma CTQ malliin Asiakkaan tarve Vaikuttavat asiat Olennaisinta laadulle Millä mitataan Tavoite 22.9.2019 Etunimi Sukunimi

Laatukriteeripuu esimerkki Täytä ensin asiakkaan tarpeeseen niitä asioita, joita olet kuullut asiakkaalta. (Kano-mallia kannattaa käyttää yhdessä tämän kanssa). Jatka sitten täyttämällä mikä vaikuttaa näiden tarpeiden täyttämiseen. Mieti myös mikä on olennaista ja millä mittaatte jotta pääsette kohti tavoitetta. Hyvä palvelu Halpa tuote Asiakaspalvelun taidot Tuote tietous NPS kommentit asiakaspalvelijasta Vähintään 4 asteikolla 1-5 Toimitus laatu Asiakkaan huomiointi Arviointi koulutuksen jälkeen Vähintään 8 Nopea toimitus Tuote ehjänä perille NPS kommentit tuotteesta Montako tuntia tilauksesta Max 24h Hinta Laatu Halvempi kuin kilpailijoilla Parempi kuin kilpailijoilla Hukka valmistuksessa Hintakartoitus Vähintään 2% halvempi PCE yli 20% Asiakkaan tarve Vaikuttavat asiat Olennaisinta laadulle Millä mitataan Tavoite 22.9.2019 Etunimi Sukunimi Pohjautuu SixSigma CTQ malliin

Laatukriteeripuu – miten täytetään Laatukriteeripuuta käytetään kuvaamaan asiakkaan tarve mitattavina komponentteina. Asiakkaan tarve 1) jaetaan niihin asioihin, jotka vaikuttavat eniten tarpeen täyttymiseen 2). Seuraavaksi mietitään mitkä ovat olennaisimmat laatuun vaikuttavat tekijät kullekin asialle 3). Viimeiseksi selvitetään millaisella mittarilla muutosta voidaan seurata 4) ja mikä on mittaamiselle asetettu tavoitearvo 5). Huomaa, että jos kysyt asiakkaalta mitä hän haluaa, saat vastauksen, joka ei kerro koko kuvaa. Tämän koko kuvan ymmärtämiseen kannattaa kyttää Kano-mallia. 1) Mitä asiakas on sanonut tarvitsevansa tai arvostavansa? 2) Minkä asioiden ymmärrämme vaikuttavan asiakkaan kokemuksen muodostumiseen? 3) Mitkä on olennaisin vaikuttava tekijä asiakaskokemuksen takana 4) Millaisella mittarilla kutakin laatukomponenttia on parasta mitata 5) Mikä on selkeä ja mitattavissa oleva tavoitearvo kullekin mittarille Hinta Halvempi kuin kilpailijoilla Hintakartoitus Vähintään 2% halvempi Halpa tuote Laatu Parempi kuin kilpailijoilla Hukka valmistuksessa PCE yli 20% Asiakkaan tarve Vaikuttavat asiat Olennaisinta laadulle Millä mitataan Tavoite Pohjautuu SixSigma CTQ malliin 22.9.2019 Etunimi Sukunimi