LUONNOS (11/17) Kasvatus- ja ohjausalan ammattitutkinto

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kasvatuskumppanuus kannattelee lasta suhteena prosessina
Advertisements

Perhesosiaalityö Kokkolassa
Lähihoitajaksi kouluttautuminen
Liikunnan perus- ja täydennyskoulutus oppilaitoksissa
Työ(hön)valmentajat opetuksen tukena
Nuorisotyön ja sosiaalityön jaetut kentät
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
Perhetyön moninaisuus?
Kestävämpää henkilökohtaista oppimista verkostossa.
Jämsän ammattiopisto, aikuiskoulutus
Tavoitteet Aamu- ja iltapäivätoiminnalla on oma erityisluonteensa, jossa painottuu laadukas vapaa-ajan toiminta → olympiakasvatusmateriaalista poimittiin.
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Varhaiskasvatus monikulttuuriseksi
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
usala.swf LASTENTARHANOPETTAJA usala.swf.
Sirkka Peltola, Susanna Elsilä JYVÄSKYLÄN KRISTILLINEN OPISTO TYÖELÄMÄPALVELUT OHJAUSTA, KASVATUSTA JA SUOJELUA KEHITTÄMÄÄN II -HANKE
YKSILÖ – JA PERHEKOHTAINEN LASTENSUOJELU
Kasvatuksen ja opetuksen tulevaisuus Sastamalan kaupungin tulevaisuusseminaari
Lastensuojelu nuoren tukena
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
1) Mitä tässä ryhmässä oli sellaista, joka haluat jakaa muiden osallistujien kanssa? 2) Mikä huomio/ konkreettinen asia, joka auttaa sinua jatkossa huomioimaan.
Valvo-hanke - ESR-rahoitteinen, koulutuskuntayhtymä Lappian hallinnoima hanke - hankekunnat: Ylitornio, Kolari, Pello, Muonio.
OPPIMISEN TILAT Uusi pedagoginen paradigma
Työpaikkakouluttaja- hanke
Yhteistyö oppilaitoksen ja päiväkodin kanssa - opiskelijanäkökulma Tarja Vakimo, HDO Ammattiin kasvua varhaiskasvatuksen kentällä –seminaari
LASTEN SUOJELU – JOKAISEN TEHTÄVÄ Varhaiskasvatuksen mahdollisuudet lasten suojelussa, KELTO Pirjo Harjupatana LTO Riitta Sinko.
AH Lastensuojelulaki sosiaalityön arjessa Oulun seudun lastensuojelun kehittämisyksikkö Arja Honkakoski Sosiaalityön kehittämispäällikkö.
Pään avauksia lapsen oikeuksiin Lapsen oikeudet 20v.
Hoito- ja kasvatustyö lastensuojelun sijaishuollossa - erikoistumisopinnot 30 op Yleisiä tavoitteita Opiskelija jäsentää ja kehittää työtään moniammatillisessa.
Sosiaali- ja terveydenhuollon eri-ikäisten peruspalvelut
Verkko-oppiminen, ohjaus ja tuki Kata Hyvärinen, Tampereen Aikuiskoulutuskeskus.
Perhesosiaalityö  Lastenvalvojien palvelut Johtava sosiaalityöntekijä- lasten- valvoja 3 lastenvalvojaa  Ennaltaehkäisevä perhetyö Johtava perhetyöntekijä.
Auli Ryhänen Projektipäällikkö Jyväskylän ammattikorkeakoulu, ammatillinen opettajakorkeakoulu
OPPISOPIMUSNUOREN OHJAAMINEN TYÖPAIKALLA RAKENNUSAINEITA NUORTEN MODUULIN SUUNNITTELUUN Työpaikkakouluttajat valmentaen vahvoiksi- hanke 2015.
Vertaisryhmät vanhemmuuden tukena Kotipuu. VÄESTÖLIITON KOTIPUU TAVOITE Maahanmuuttajataustaisten perheiden psykososiaalinen hyvinvointi KOHDERYHMÄ -Julkisen.
Pohjois-Suomen Lasten Kaste -hanke Oulun eteläisen alueen osakokonaisuus Sirkka Kiilakoski Toimiva arki, hyvinvoiva lapsi -seminaari.
Seminaarin kokoava puheenvuoro LasSe –hankkeen päätösseminaari Kehittämispäällikkö Arja Hastrup.
Hyvinvoiva lapsi ja nuori, Toimeenpano Edistetään oppilas- ja opiskeluikäisten psykososiaalisen hyvinvoinnin tukemista palvelurakenteita ja - prosesseja.
Pohjois-Suomen Lasten Kaste -hanke Pohjois-Suomen Lasten Kaste - hankekokonaisuus  Neljä osakokonaisuutta: Lappi, Kainuu, Oulun eteläinen.
Lastensuojelun perhetyö Imatran kaupunki Hyvinvointipalvelut.
UUDISTUKSIA Sataedun opopäivä, Opinto-ohjaaja Johanna Rantalainen.
Lapsen ja nuoren tukeminen ja osallisuuden vahvistaminen kuntouttavilla elementeillä Petra Suonio 2012.
PERHEPÄIVÄHOITAJAN AMMATTITUTKINTO Petra Suonio 2011.
Kasvatustyylit Petra Suonio 2011 perhepäivähoitajat.
Strategiaperusta ja ohjelmat
Opiskelijan ohjaaminen ja oppimisen arviointi
Varhaisen vaiheen moniammatillinen yhteistyö
Osaamisalan valintainfo
Liiketalouden opiskelu
Tiimikoulu Raimo Laaksonen ja Vesa Joutsen
Köyhyys ja lapsen oikeudet
Koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjauksen ammattitutkinto
Matkailukoulutuksen verkostopäivät Porvoossa
Luova ja osallistava Suomi Kreativa och delaktiga Finland
Elinikäinen ohjaus Suomessa
KAKSI IKKUNAA - USKONTO VARHAISKASVATUKSESSA
Hyvinvointikoulun toimintamalli
Nopso-työelämäryhmän näkemys nuoren joustavasta opintopolusta
HYVINVOINTI- JA SIVISTYSPALVELUJEN TOIMIALA Kaupunginvaltuusto
JYVÄSKYLÄN KRISTILLINEN OPISTO
Ohjaamo ja ammatillisen koulutuksen reformi – kommenttipuheenvuoro 3
SAIRAANHOITAJA 210 OP Sairaanhoitajan osaaminen: Sairaanhoitaja osaa ratkaista hoitotyön ongelmia, tehdä päätöksiä ennakoimattomissa tilanteissa ja vastata.
Riski- ja suojaavien tekijöiden tunnistaminen
SAMAT-toiminta samanlainen, erilainen vanhemmuus …samat oikeudet, samat velvollisuudet…
SAMAT-toiminta samanlainen, erilainen vanhemmuus …samat oikeudet, samat velvollisuudet…
SOSIONOMI (AMK), 210 op Sosionomi osaa ratkaista sosiaalialan ongelmia sekä ennakoida tulevaisuuden muutoksia. Hän osaa tuottaa ja kehittää asiakaslähtöisiä.
TOIMINTASUUNNITELMAT 2018
TAKKUINEN ARKI? KIUKKUA ILMASSA? Nopea perheohjaus Maksutonta ohjausta
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
SOSIONOMI 210 OP Sosionomi osaa ratkaista sosiaalialan ongelmia, ennakoida tulevaisuuden muutoksia, tuottaa ja kehittää sosiaalipalveluja. Hän osaa ohjata.
Esityksen transkriptio:

LUONNOS (11/17) Kasvatus- ja ohjausalan ammattitutkinto Ammatillinen toiminta ja työelämäosaaminen kasvatus- ja ohjausalalla Koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan osaamisala Perhepäivä-hoidon osaamisala Kasvatuksen osaamisala Ohjauksen osaamisala valitaan 2 tutkinnon osaa Romanikulttuurin ohjauksen osaamisala Varhaiskasvatuksen sisältöosaaminen molemmille osaamisaloille yhteinen tutkinnon osa Lastensuojelu kasvatus- ja ohjaustyössä Oppimisen ja oppijan ohjaaminen Kulttuuri ja identiteetti TAI Lapsen ja perheen tuen tarpeisiin vastaaminen molemmille osaamisaloille yhteinen tutkinnon osa Tuen tarpeeseen vastaaminen oppilaitosympäristöissä Oman toiminnan ohjaus elämän eri vaiheissa Yhteiskuntaan osallistaminen Toimiminen perhepäivähoito-ympäristössä Alla olevasta valikosta 2 valinnaista tutkinnon osa TAI Aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjaaminen Lasten-suojelu kasvatus ja ohjaus-työssä Osaamisen ja työllistyvyyden ohjaus TAI Alla olevasta valikosta 1 valinnainen tutkinnon osa Alla olevasta valikosta 1 valinnainen tutkinnon osa Alla olevasta valikosta 1-2 valinnaista tutkinnon osaa Alla olevasta valikosta 1 valinnainen tutkinnon osa Valinnaiset tutkinnon osat TUTKINNON OSA TOISESTA TUTKINNOSTA, AMMATILLINEN TUTKINNON OSA KAAOS AT TOISESTA OSAAMISALASTA, ERITYISEN TUEN TARPEESEEN VASTAAMINEN/OHJAAMINEN , MONIKULTTUURISUUS – KULTTUURINEN LUKUTAITO, SEIKKAILUKASVATUS, TAIDELÄHTÖISET MENETELMÄT, NUORTEN OHJAUS (vapaa- ajan ohjaus), ETSIVÄ TYÖ, TUKIHENKILÖ- JA PERHETOIMINTA, PERHETYÖ ERILAISISSA PERHEISSÄ, PERUSTAITOJEN OHJAUS (luku- ja kirjoitustaito), VERTAISOHJAAMINEN 12.1.2019 LUONNOS 27.11.2017

Ammatillinen toiminta ja työelämäosaaminen kasvatus- ja ohjausalalla Ohjauksen osaamisala valitaan 2 tutkinnon osaa Lastensuojelu kasvatus- ja ohjaustyössä (näyttöympäristö lapset TAI nuoret) - lainsäädäntö, lapsen oikeudet, palvelut, ls-prosessi, työmenetelmät (lapset, nuoret, vanhemmat), laatu, osallisuus, eroauttaminen, kasvattajana toimiminen, lapsuus ja nuoruus elämänvaiheena, terv. elämäntapojen tukeminen, koskemattomuus, itsenäistyminen, rikollisuus, mipä, er.ped., Kaikissa tutkinnon osissa sama rakenne: yksilöohjaus, ryhmän ohjaus, moniammatillisuus/ -alaisuus Oman toiminnan ohjaus eri elämänvaiheissa - Elämän hallinnan ohjaus - Osallisuus - Oman toiminnan ohjaus - Sosiaalinen vahvistaminen Osaamisen ja työllistyvyyden ohjaus - Ohjaus ammatillisessa koulutuksessa - Ohjaus ohjaavassa koulutuksessa - Työpaikoilla tapahtuva ohjaus Työ- ja elinkeinohallinnossa tapahtuva ohjaus Ohjaamotoiminta Valinnaiset osat 12.1.2019 LUONNOS 27.11.2017