Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Pedagoginen kehittäminen Tavoitteet vuosille
Advertisements

Laajennettu työssäoppiminen Hannu Haapalainen. Hankkeen koordinoija: Koulutuskeskus Salpaus / Maarit Kuosa Osatoteuttaja: Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
TOPLaaja 2012 avustusta saaneiden hankkeiden tuloksia Itä-Suomi verkosto Verkostotapaaminen klo 9: Opetushallitus, Hakaniemenranta 6,
Työvaltainen merkonomiryhmä ammatillisia ja yhteisiä opintoja työssäoppien 1. opiskeluvuotena Tavoitteet Toimintasuunnitelma.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
K-P ammattiopiston kuulumisia!. Saimme 4 kultaa, yksi kaksoisvoitto ja 4 pistesijaa!
Omnian oppisopimustoimisto. Oppisopimuskoulutus osana Suomen koulutusjärjestelmää Yliopisto Ammattikorkeakoulu Esi- ja perusopetus Lukio Erikoisammattitutkinnot.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Oppilaitosmuotoisen ja oppisopimuskoulutuksen joustavat opintopolut TOPHOPS-OPSO Kanneljärven Opisto TOPHOPS-OPSO Kanneljärven Opisto, Jari Suomalainen.
Ammatillisen koulutuksen kysymykset ja silta työelämään VAMPO toimenpiteet 64, 65, 66 Opiskelijoille suunnatut tukitoimet ja erityisopetus yleisissä ammatillisissa.
Erityisen hyvä osaaja Keskuspuiston ammattiopiston strategia 2015 – 2020 Hyväksytty hallituksessa
Oppisopimuskoulutus yrityksen kilpailutekijänä. Yksi taho vastaa oppisopimuskoulutuksesta Yhtenäiset ohjeet Byrokratian selättäminen vs. raha Koulutuksen.
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 NMI Dialoog. Hankkeen tavoitteet  Tunnistaa opinnoissaan hitaasti etenevät ja keskeyttämisvaarassa olevat opiskelijat.
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa.
TYÖVOIMAKOULUTUS JA REFORMI
Arviointi osana oppimisprosessia
Reformi haltuun OKM.
LARK5-hankkeen workshop Sari Mikkola
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Tavoitteet Toimintasuunnitelma
Liiketalouden opiskelu
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
HelliTalent Moniammatillisesti toimien - yhdessä yrittäen
Sihteerin ammattitutkinto on uudistettu
Työelämäosaajana OKM.
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
Valma-koulutuksen mahdollisuudet
Kotiväen foorumi laatupäällikkö Marita Syrjälä
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
LARK 5 MERCURIAn osahanke
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
OPON TUNTI Seija Mäntynen
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
SINUSSA ON POTENTIAALIA
Tervetuloa Innopajaan
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
TYÖLLISTYMISEN MAHDOLLISUUDET - seminaari
Kotiväki Sompion koulu Keuda Salme Larvala Veli Perkkiö
Osaamisperusteisuuden ja asiakaslähtöisyyden edistäminen / Ratkaisujen hakeminen kokeilutoiminnalla, ml. digitaalisuus
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Ammatillisen koulutuksen reformista
Kela ammatillisen kuntoutuksen kokeilu Pähee OTE
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
OPPIA NIINKU TÖISSÄ Keski-Pohjanmaan ammattiopisto
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Taitava-hankkeen hyvät käytänteet
SePPO-osahanke Keudassa Lahti
Ammatillisen koulutuksen ops-työkalu ja toimintaympäristö / liittymät
Omnia.fi/yhteishaku.
Validointi vapaassa sivistystyössä
PÄHEE OTE-Päijät-Hämeen osatyökykyisille tie työelämään
Tutkintorakenteesta tutkinnon perusteeksi
Laadunvarmistuksen työkalut Laadunvarmistus, toimijat ja niiden roolit
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Keski-Suomen ELY-keskuksen ESR-haku
Olemme osa hallituksen OTE-kärkihanketta
– sujuvien siirtymien kansallinen koordinointi
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Opetussuunnitelma -> oppisopimus
Esityksen transkriptio:

Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet 10.1.2019 Laajennettu työssäoppiminen 4 Hankkeen koordinoija: Koulutuskeskus Salpaus / Maarit Kuosa 1.Opiskelijaryhmän opiskelijoiden yksilölliset opintopolut ja niitä tukevat ratkaisut 2.Ammatillisen perustutkinnon suorittaminen (2+1 -malli, viimeinen vuosi oppisopimuksella) 3.Ammattitaitoa täydentävien tutkinnon osien ja avaintaitojen integrointia työssäoppimiseen Hankkeen yhteiset tavoitteet: Tietoisuuden lisääminen laajennetun työssäoppimisen eri toimintamalleista oman koulutuksen järjestäjän sisällä ja muiden kesken sekä mallien käyttöönoton laajentaminen • Työssäoppimisen pedagogiikan kehittäminen: oppimisen ja osaamisen arviointi • Henkilökohtaisen ohjaussuunnitelman mallintaminen • 2+1; viimeinen vuosi oppisopimuksella - mallin mahdollisuuksien selkeyttäminen eri osapuolten näkökulmasta: työyhteisö, työnantaja, koulutuksen järjestäjä, opettaja, opiskelija. • Edistetään ammattitaitoa täydentävien tutkinnon osien ja elinikäisen oppimisen avaintaitojen integrointia työssäoppimiseen ja kehitetään uusia toteuttamismalleja osaamisen arviointiin ammattiosaamisen näytöissä. • Erityistä tukea tarvitsevien opiskelijoiden yksilöllisten tarpeiden huomioon ottaminen • Uuden teknologian ja sosiaalisen median mahdollisuuksien hyödyntäminen Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet Kehitetään opiskelijoiden yksilöllisiä ratkaisuja ja opintopolkuja Erilaisten yksilöllisten opintopolkujen mallintaminen sekä läpäisyn ja työllistymisen paraneminen 2+1-malli 2+1-mallin selkeyttäminen eri osapuolten näkökulmasta, mallintaminen ja ohjeistusopas Atto-aineiden integrointi Tiettyjen atto-aineiden ja elinikäisen oppimisen avaintaitojen integrointi työssäoppimiseen, erilaiset mallit Mallintaa TOP ja AOS prosessin pedagogisesti keskeisiä kriittisiä pisteitä (suunnittelu, toteutus, arviointi) Some/ uusi teknologia wiki (www-sivut) ja uusi teknologia ja sosiaalinen media työssäoppimisen ohjauksen tukena, malli

Toimintasuunnitelma_Salpaus 10.1.2019 Kehitetään opiskelijoiden yksilöllisiä ratkaisuja ja opintopolkuja   9/2012 nykytilanteen selvitys Salpauksessa (yksilölliset opintopolut/laatu) 9/2012 Laajennetun työssäoppimisen mahdollisuudet valinnaisuuden lisäämiseksi. ( merkonomi LITAN11YST, datanomi TIKAN11DST, TIKAN12DST ja LITAN12DST ) 9/2012 koko opiskelijaryhmän yksilöllisten tarpeiden kartoittaminen (esim. 2+1-malli, yrittäjyys, kilpailu, kv, urheilu jne.) oppimistyylit? 10/2012 selvitetään tieto- ja viestintätekniikan ja sosiaalisen median hyödyntäminen valinnaisuuden ja henkilökohtaisen ohjaussuunnitelman toteutuksessa 10/2012 hyödynnetään ja kehitetään aiemmassa TOP- Laaja –hankkeessa kehitettyä toimintamallia 2013 Tiedotussuunnitelman laatiminen, mitä tiedotetaan, miten tiedotetaan, milloin tiedotetaan ja kuka tiedottamisesta vastaa? Tulokset/Mittarit: ??? 2+1- malli Kolmas vuosi oppisopimuksella   8/2012 nykytilanteen selvitys Salpauksessa 9/2012 2+1-mallien selvitys muualla (Pirko, Turku) ja tutoroinnin käynnistys ja aikataulutus (2+1-malli) 10-12/2012 palautejärjestelmän suunnittelu ja toteutus (työelämä, opiskelijat, opot, opettajat) 10/2012 erilaisten toteutusmallien kuvaus (teoriaopinnot nuoret/aikuisryhmät) 10/2012 selvitetään tieto- ja viestintätekniikan ja sosiaalisen median hyödyntäminen 2+1- mallin toteutuksessa 11/2012 salpaustasoinen prosessikuvaus (yleismalli), josta selviää eri toimijoiden vastuut (näkyviin prosessikuvaukseen, että atto-aineet suoritettu ym. edellytykset siirtyessään tähän malliin) 11/2012 esitteet kaikille osapuolille (työelämä, oppilaitos, opiskelija) 1/2013 Oppaan laadinta yhteistyössä hankeverkoston kanssa 5/2013 Mallin tiedottaminen Salpauksessa 12/2013 kokeilun tulosten arviointi ja raportointi Tulokset/Mittarit: Toteutuneiden 2+1 määrä tutkinnoittain Valmistuneiden määrä Työllistyneiden määrä Mallinnettu henkilökohtainen ohjaussuunnitelma Opas ammatillisen peruskoulutuksen suorittamisen mahdollisuudet oppisopimuksena, esimerkiksi 2+1-malli Esitteet eri toimijoille Eri osapuolille laadittu seurantajärjestelmä ja kyselylomakkeet Atto-aineiden integrointi Mallintaa TOP ja AOS prosessin pedagogisesti keskeisiä kriittisiä pisteitä ja tarkentaa mitä atto-aineiden integroinnilla työssäoppimiseen tavoitellaan (ammattiosaamisen näyttö ja muu arviointi!)   10/2012 nykytilanteen selvitys Salpauksessa ja muilla koulutuksen järjestäjillä, erityisesti Omnia ja Sastamala 10/2012 tutoroinnin käynnistys ja aikataulutus 10/2012 analyysi purot.net löytyvistä malleista 10/2012 suunnittelu yhteistyössä Areenan koulutuspäällikön (Pirkko Lakkonen) kanssa 10/2012 kokeiluun otettavien atto-aineiden valinta ja rekrytointi 11/2012 eri toimijoiden vastuiden selkeyttäminen ja kuvaus (koulutuspäälliköt, ammattiaineiden opettajat, atto- opettajat, opot) 11/2012 selvitys niistä toimenpiteistä jotka ovat edellytyksenä mallin toteutukselle (eri osapuolten perehdytys sekä yhteistyö- ja yhteistoimintamuodot ) 11/2012 selvitetään tieto- ja viestintätekniikan ja sosiaalisen median hyödyntäminen 1/2013 selvitys mitä edellyttää ohjaukselta (henkilökohtainen ohjaussuunnitelma) 2-5/2013 kokeilut (tarkennus myöhemmin) 5/2013 palautteen kerääminen eri osapuolilta (haastattelu) ja muilta hankeverkoston toimijoilta 8/2013 palautteet huomioidaan toiminnan parantamisessa 8-11/2013 kokeilut (tarkennus myöhemmin) 12/2013 kokeilun tulosten arviointi ja raportointi Tulokset/Mittarit: Erilaisten toteutusmallien määrä/ eri atto-aineiden määrä Eri osapuolten palaute mallien toimivuudesta (työelämä, opiskelijat, opettajat