Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
S2-tiimin muistiinpanot
Advertisements

Satu Helmi & Ismo Kantola
KORKEAKOULUN JA TYÖELÄMÄN UUSI TOIMINTAKONSEPTI Riitta Konkola.
LUOVUUS, OSAAMINEN, VERKOSTOT, RAHA Seudulliseen yhteistyöhön! -opetustoimen seutuseminaari Rehtori Yrjö Sotamaa, Taik
Oppimista tapahtuu: Opelta oppijalle Oppijalta toiselle
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
TKI- päivät AMK tutkimuksen tulevaisuus *Muuttumaton (jatkuvan) kasvun skenario *Katastrofiskenario *Paluu menneisyyteen skenario *Muutos-skenario.
YVI Yrittäjyyskasvatus opettajankoulutukseen!
Hyvään virkakieleen! Virkakielikampanja − Hyvään virkakieleen oppiminen Suosituksia yliopistoille ja ammattikorkeakouluille.
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius
Verkko-opetuksen laatu yliopisto-opetuksessa Vopla-hankkeen esiselvityksen tulokset Janne Sariola, HY Annikka Nurkka, LTY Sari Tervonen, KuY Verkko-opetuksen.
KOTA - oppimista yhdessä työelämän kanssa KOTA Rakennustalkoot Pasi Tulkki.
Yrittäjyys HAAGA-HELIAssa Arenen yrittäjyysstrategia, miksi juuri nyt Jari Laukia.
Yrittäjyys- opetus-menetelmä!
Ammattikorkeakoulukirjastojen monimuotoinen toimintaympäristö: Rikkaus ja haaste, osa 1 Maija Koponen Rovaniemen ammattikorkeakoulu FinELib kertoo ja kuuntelee:
Jaakko Lainio Turun Ammattiopistosäätiö Paasitorni, Helsinki
Opetussuunnitelmatyö - keskiössä OPSviestintä Katariina Alha Jyväskylän yliopisto
Alueellinen koulutustilaisuus Kuopiossa Kunnonpaikka,Vuorela Ulla Voutilainen.
Huippuostajat Fiksu kysyntä luo markkinoita yritysten uusille ratkaisuille Tekes Asiantuntija Sampsa Nissinen.
HSE/PYK Mikkeli Yrittäjyyskasvatuksen teoreettinen viitekehys – metakognitiosta, meta- konatioon ja meta-affektioon Paula Kyrö Helsingin kauppakorkeakoulu.
Tampereen yliopiston auditointi kirjaston näkökulmasta Mirja Iivonen.
Sunnuntai, 29. maaliskuuta 2015 KORKEAKOULUJEN RAKENNEMUUTOKSEN VAIKUTUKSET AMMATTIKORKEAKOULUJEN KIRJASTOIHIN FinELib-päivä Timo Luopajärvi.
OPETUKSEN KEHITTÄMISPÄIVÄ Mervi Palva.
KUILUSTA YLI - tukipalvelut tietoverkkopohjaisen oppimisympäristön käyttäjille Turun yliopiston täydennyskoulutuskeskus Jennie Stenbom
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Pedagogiikan ja tilan välinen suhde. Formaalin ja informaalin oppimisen rajapinnat.
Hammaslääkärin kliinisen jatkokoulutuksen rakenteiden vahvistaminen.
OPETUS 2500 h TENTIT (300 h) TUTKINTO (O 2 ) (8000 h) OPPIMISTEOT (O 0 ) ( X h) OPPIMINEN (O 1 ) NÄKÖKULMIA OPINTOJEN SEURANTAAN OPPIMISTULOS LAADUNARVIOINNIN.
Opettaja ja kansainvälinen PBL –perustainen verkko-opetus Irmeli Ahonen THM, fysioterapeutti
Toimitusjohtaja Petri Lempinen #ammatillinenkoulutus #työllistyminen Kuva: Helsingin kaupunginmuseo/Simo Rista Kuva: Helsingin kaupunginmuseo Huippuosaamista.
W w w. h a m k. f i TUPA - Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus Lähipäivä 4 KEHITTÄMISTILANTEEN ARVIOINTI – TUPA-KEHITTÄMINEN OPETTAJAN TYÖN JA OPPILAITOKSEN.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Kannattaako opiskelijapalautetta kerätä? Pedagoginen kahvila Saara Repo-Kaarento Pedagoginen yliopistonlehtori.
Oulun seudun ammattikorkeakoulu Kulttuurialan yksikkö Yksikkö perustettu vuonna 1999 –Opiskelijoita 507 –Päätoimista henkilökuntaa 38 Koulutusohjelmat:
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Turun koulutuksen toiminnallinen järjestämissuunnitelma.
Toimintaympäristö Koulutus ja tutkimus Ilkka Valjus.
Juha KnuuttilaSivu 1 VERKKO-OPETUSPALVELUT – KEKKO Strategia ja yleinen kehittäminen: koulutuspalvelupäällikkö Mauri Kantola.
Oulun ammattikorkeakoulu. Suomalainen koulutusjärjestelmä.
SeAMK kehittämisohjelma Kehittämisseminaari Tapio Varmola.
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius On yksi Suomen kuudesta yliopistokeskuksesta. Kokkolan yliopistokeskuksessa yhteistyötä tekevät Jyväskylän, Oulun ja.
Innovatiiviset julkiset hankinnat – yritysten mahdollisuudet uuteen liiketoimintaan Tuomas Lehtinen HSY Älykäs Vesi
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
Tästä pois logo Koulutusorganisaatiot innovaatiojärjestelmän toimijoina -projekti Verkostotapaaminen Koulutuksen järjestäjien yhdistys KJY.
Yhteistyö kokonaisarkkitehtuurityön teknologiatasolla RAKETTI-päätösseminaari Tommi Kangasaho, Päijät-Hämeen koulutuskonserni -kuntayhtymä.
Rakenteellinen kehittäminen, Lapin malli Rehtori Pentti Tieranta
Yhteinen näkemys IL:n opettamisessa pohjautuu:  Arvot  Strategiat  Prosessit  Toimintasuunnitelmat  Yhteistyö suunnittelussa.
Kajaanin ammattikorkeakoulu Arto Karjalainen Rehtori Kajaanin ammattikorkeakoulu
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen kehittäminen Ammattikoulutuksen johdon seminaari
Koulun kehittämisprojekti
Saumat tulevaisuuteen -tapahtuma 2016 Toisen asteen koulutuksen mahdollisuuksia ja odotuksia Raija Meriläinen, opetusneuvos, KT Ammatillisen koulutuksen.
Tutoropettajien koulutus ja toiminta
DIGIJOUJOU Suomen ja ruotsin kielen joustava oppiminen ja ohjaus tulevaisuuden työelämän tarpeisiin Tavoite: Uusi digipedagogiikka, joustavat opintopolut.
Digitalisaation ohjausmalli
Ammatillisen koulutuksen valtionosuusrahoitus vuosi >
”Elämys- ja seikkailupedagoginen luontoliikunta opetussuunnitelman toteutuksessa: Etnografinen tutkimus” Maarit Marttila, LitT, opinto-ohjaaja   Tampereen.
Tutkimus- ja kehittämistoiminta 2015, Pohjois-Savon ja Kuopion seudun asema Lähde: Tilastokeskus (aluejako ), tutkimus- ja kehittämistoiminta.
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius
Ammattikorkeakoulun kehittämispäivä
Opetussuunnitelmauudistuksellako uuteen lukioon?
YHTEISOPETTAJUUS YRITTÄJYYTTÄ EDISTÄMÄSSÄ
Ammattikorkeakoulujen TKI-toiminnan tilastolukuja 2012–2016
Anna Alftan Heikki Hannula
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
Korkeakouluoppiminen vuonna 2030
Osaamisperusteisuus todeksi – käytäntöjä ja työkaluja
Esityksen transkriptio:

Oulun seudun ammattikorkeakoulu 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Näkökulmia koulutuksen kehittämiseen Jyrki Laitinen Oulun seudun ammattikorkeakoulu jyrki.laitinen@oamk.fi 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Opetuksen suunnittelu Didaktiikka Pedagogiikka Opettaja Oppiminen Opetuksen suunnittelu Didaktiikka Opetussuunnitelma Opetuksen resursointi Tk-toiminta Lukujärjestysten suunnittelu Tilat Aluevaikuttavuus Oppimisympäristöt Hallinto Talous Opiskelija Työelämä Asiakas Ylläpitäjä Alueellinen Valtakunnallinen Oppimisen analytiikka Omistaja Koulutusteknologia 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Oulun seudun ammattikorkeakoulu 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Oulun seudun ammattikorkeakoulu 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Oulun seudun ammattikorkeakoulu ”Yksikköhinnat lasketaan toteutuneiden kustannusten perusteella joka neljäs vuosi (RahL § 26). Vuoden 2013 yksikköhinnat perustuvat vuoden 2009 toteutuneisiin ammattikorkeakoulujen kustannuksiin.” 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Opetuksen suunnittelu Didaktiikka Pedagogiikka Opettaja Oppiminen Opetuksen suunnittelu Didaktiikka Opetussuunnitelma Opetuksen resursointi Tk-toiminta Lukujärjestysten suunnittelu Tilat Aluevaikuttavuus Oppimisympäristöt Hallinto Talous Opiskelija Työelämä Asiakas Ylläpitäjä Alueellinen Valtakunnallinen Oppimisen analytiikka Omistaja Koulutusteknologia 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Oulun seudun ammattikorkeakoulu Muutos luokasta käytännön tekemiseen ja verkkoon suljetusta avoimeen passiivisesta aktiiviseen oppimiseen yksilöoppimisesta yhteisölliseen oppimiseen 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Oulun seudun ammattikorkeakoulu 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Miten muutos hallitaan? 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Oulun seudun ammattikorkeakoulu Miten innovatiivisia pedagogisia ratkaisuja sovelletaan suuriin opiskelijamääriin? 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Oulun seudun ammattikorkeakoulu Esimerkiksi verkkopedagogiikka suunnittelu aiempaa vaativampaa verkossa heterogeenisempi opiskelijajoukko verkossa on mahdollista toteuttaa koulutusta kutakuinkin samoilla kustannuksilla riippumatta siitä, onko opiskelijoita 100 vai 100 000 opiskelijakohtainen kustannus ? onnistuminen ja nopea palaute heti alussa tärkeää 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Opetuksen suunnittelu Didaktiikka Pedagogiikka Opettaja Oppiminen Opetuksen suunnittelu Didaktiikka Opetussuunnitelma Opetuksen resursointi Tk-toiminta Lukujärjestysten suunnittelu Tilat Aluevaikuttavuus Oppimisympäristöt Hallinto Talous Opiskelija Työelämä Asiakas Ylläpitäjä Alueellinen Valtakunnallinen Oppimisen analytiikka Omistaja Koulutusteknologia 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Oulun seudun ammattikorkeakoulu Khaled Bachour, Frederic Kaplan, Pierre Dillenbourg. 2010. An interactive table for supporting participation balance in face-to-face collaborative learning. IEEE Transactions on Learning Technologies, Vol. 3, No. 3, pp. 203 – 213. 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Oulun seudun ammattikorkeakoulu http://www.gizmag.com/ar-glasses-university lectures/27968/pictures 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Opetuksen suunnittelu Didaktiikka Pedagogiikka Opettaja Oppiminen Opetuksen suunnittelu Didaktiikka Opetussuunnitelma Opetuksen resursointi Tk-toiminta Lukujärjestysten suunnittelu Tilat Aluevaikuttavuus Oppimisympäristöt Hallinto Talous Opiskelija Työelämä Asiakas Ylläpitäjä Alueellinen Valtakunnallinen Oppimisen analytiikka Omistaja Koulutusteknologia 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Tutkimus- ja kehittämistoiminta ammattikorkeakoulut (27 kpl) käyttivät vuonna 2012 tk- toimintaan 167 Meur (vuonna 2011 yliopistot 1195 Meur) ammattikorkeakoulujen ulkopuolinen tk-rahoitus 107 Meur vuonna 2012 jatkossa vuosittainen perusrahoitus n. 800 Meur Miten oppimista voi tapahtua merkittävässä määrin osana tk-toimintaa? 27.12.2018

Oulun seudun ammattikorkeakoulu Tutkimus- ja kehittämistoiminta Suomen kaikesta tuotekehityksestä vain kuusi prosenttia tuottaa oikeita innovaatioita eli kokonaan uusia, kaupallistettavia tai kaupallistettavissa olevia tuotteita, joille on markkinoilla kysyntää; kansainvälinen keskiarvo on 17 prosenttia (Talouselämä 36/2013) uusi rahoitusmalli ei tunne ammattikorkeakoulujen innovaatiotoimintaa ? 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Opetuksen suunnittelu Didaktiikka Pedagogiikka Opettaja Oppiminen Opetuksen suunnittelu Didaktiikka Opetussuunnitelma Opetuksen resursointi Tk-toiminta Lukujärjestysten suunnittelu Tilat Aluevaikuttavuus Oppimisympäristöt Hallinto Talous Opiskelija Työelämä Asiakas Ylläpitäjä Alueellinen Valtakunnallinen Oppimisen analytiikka Omistaja Koulutusteknologia 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

retaildesignblog.net/2013/02/01/microsoft-offices-by-oa-redmond-washington/ 27.12.2018

Oulun seudun ammattikorkeakoulu design.cmu.edu/content/facilities 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Oulun seudun ammattikorkeakoulu 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Oulun seudun ammattikorkeakoulu 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Oulun seudun ammattikorkeakoulu Perusrahoitus pienenee 20 % – kaikki ammattikorkeakoulut jatkanevat. Jos lisää leikkauksia, koulutuksen laatu säilyy vähentämällä ammattikorkeakoulujen hallintoa ja tukipalveluja -> korkeakoulujen hallinnon ja palvelujen yhdistäminen. Suunnitelma B: strategiaa tukeva ulkopuolinen lisärahoitus! 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Oulun seudun ammattikorkeakoulu Tarvitaan ’liiketoimintamalli’ keskittyminen ydintoimintaan (oppiminen) ei kaikkien yhteiskunnan/elinkeinoelämän ongelmien ratkaisemiseen -> asiakas (= opiskelija) keskiöön strateginen ajattelu ja profiloituminen -> rönsyjen karsiminen elinkeinoelämän osallistuminen (mm. hanketoiminta, maksullinen palvelutoiminta, investoinnit) maksullinen koulutus / koulutusvienti ? 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Oulun seudun ammattikorkeakoulu suomenkuvalehti.fi/jutut/talous/suomalaisyhtiot-hylkasivat-saudien-suurhankkeen 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Oulun seudun ammattikorkeakoulu Onko ammattikorkeakouluissa ja ylläpitäjillä riittävä osaaminen/valmius/rohkeus muutoksen tekemiseen ja elinvoimaisena säilymiseen 2020-luvulle? 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Oulun seudun ammattikorkeakoulu 27.12.2018 Oulun seudun ammattikorkeakoulu