OPH:n kansainvälistymispalvelut –osaston ohjelmia

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Yritysviestinnän ja internet-palveluiden asiantuntija.
Advertisements

Innokylä 2.1 – Innovatiiviset julkiset hankinnat Innokylään
TIPTOP – Lessons learnt Sisältö Tiptop-projektissa opittua, osallistujien terveiset seuraaville projekteille. Mitä tässä projektissa onnistui.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
+ Ammatillisella koulutuksella on vientiä Toimintasuunnitelma ammatillisen toisen asteen koulutuksen viennille Hankkeen lopputilaisuus Mervi.
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa.
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
Vaikuttavuuden arviointi
TYÖVOIMAKOULUTUS JA REFORMI
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Asiakaslähtöisyys hankinnoissa Innomarkkinat
Sihteerin ammattitutkinto on uudistettu
Kansainvälisyys uudistetuissa opetussuunnitelmissa – Lupa sanoa!
Arviointi ja vaikuttavuus
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
Harjoituksia II.
Liiketoimintasuunnitelma
Kv-toiminnan skenaariot
Tervetuloa Innokylään
Mitä erityistä saat Innokylästä? Verkkopalvelu
Tutkimustietovaranto – Virran tuomaa Työpaja
Nuorten tieto- ja neuvontatyön osaamiskartta Heta Malinen Lähde: Pirjo Kovalainen, Osaamiskartta testiversio.
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa
Kiinnostus osallistua hankesuunnitteluun tai toteuttamiseen
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Varjostus Oppia ikä kaikki tarjoaa verkoston jäsenille mahdollisuuden varjostaa kollegaa toisessa oppilaitoksessa. Varjostus on vertaisoppimisen menetelmä.
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Monialainen yhteispalvelu
Hallintoviranomainen Kaakkois-Suomi – Venäjä CBC
Elisa Oyj – Elisa Partinen / VI12DI
Maahanmuuttajien korkeakoulutus
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
SINUSSA ON POTENTIAALIA
Tervetuloa Innopajaan
Nuorten tieto- ja neuvontapalvelut kansallinen koordinointi 2006
Yliopistojen intrapäivä
<Hankkeen nimi>
Osaamisperusteisuuden ja asiakaslähtöisyyden edistäminen / Ratkaisujen hakeminen kokeilutoiminnalla, ml. digitaalisuus
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
KEUDAN ORIENTAATIOPÄIVÄT LUKUVUOSI
YTY AKATEMIA: MIHIN SUUNTAAN KUNTOUTUS? YTY & STM
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Harjoituksen ohjaaminen
Markku Kokkonen Kuulemistilaisuus
Berliiniin! Euroopan korkeakoulutusalueen eteneminen
YHDESSÄ HYVÄ OTE Etelä-Karjala ja Kymenlaakso
Työpaja 4: Maakuntien tarpeet valtakunnallisille sote toimijoille
[kehittämisidean nimi]
Harjoituksen ohjaaminen
Laadunvarmistuksen työkalut Laadunvarmistus, toimijat ja niiden roolit
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Pelastustoimen kansainvälisen yhteistyön kehitysnäkymiä
Rajat ylittävä terveydenhuolto ja järjestöyhteistyö
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
Ohjaus ja yhteistyö -korin tilanne - JORY 7. 5
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
Julkaisun otsikko Väyläviraston julkaisuja x/2019
Julkaisun otsikko Väyläviraston tutkimuksia x/2019 Tekijän nimi.
Tähän sopiva otsikkoteksti
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Ajankohtaiskatsaus kasvupalveluihin
Video 4: Avoimen ja yhteisen rajapinnan hallintasuunnitelma
RYHMÄTYÖ kansalliset ORL-laaturekisterit
EU -rahoitus kunnille ja maakunnille
Esityksen transkriptio:

OPH:n kansainvälistymispalvelut –osaston ohjelmia Mauri Uusilehto Vastaava asiantuntija SOSTE 27.4.2018 AKA Millaista rahoitusta on tarjolla ja mistä hankeyhteistyössä on kysymys?

Opetushallituksen toimeenpanemia kansainvälisiä ohjelmia 27.12.2018 Opetushallitus

Hankkeet käytännössä Toimintaa, ei seiniä Tuki on osarahoitusta Tekoja, tietoja, taitoja, osaamisen kehittämistä ja jakamista, keskustelua ja vuoropuhelua Yhteistyötä, ei vientihankkeita Kansainvälisyys lähtökohtana Hankkeet suunnitellaan yhdessä Tehdään yhdessä, mukana toimijoita eri maista: kumppanimaat vaihtelevat, samoin hankkeiden mittakaava Tuki on osarahoitusta Oma rahoitus ja työpanos vaihtelee ohjelmissa Valmistelutyö tehdään usein omalla rahoituksella Keskitetyt vs. hajautetut ohjelmat Hakuprosessissa ei juuri eroja Eurooppalainen, pohjoismainen vs. kansallinen kilpailu Laatu ratkaisee! Kansalliset yhteyspisteet auttavat 27.12.2018 Opetushallitus

Monta toimijaa, monia tapoja, eri syitä ja rahoituskanavia Kunta Yhdistys Kohde-ryhmä EU Jokin muu PMN ”Jos ei ole suunnitelmaa B, ei ole suunnitelmaa lainkaan.” 27.12.2018 Opetushallitus

Ideasta hyväksi hankkeeksi HANKEIDEA Ei hanketta vain rahoituksen vuoksi tukee oman organisaatiosi tavoitteita jalostuu yhteistyössä kumppaniverkoston kanssa tuo kentälle jotain uutta (perehtykää myös siihen, mitä ohjelmasta on jo rahoitettu) KUMPPANIT Jokainen tuo lisäarvoa Määritä omat tai organisaatiosi osaamisalueet Määritä keskeiset kansalliset ja kansainväliset kumppanit Jokaisen kumppanin rooli ja tehtävät pitää pystyä avaamaan hankkeen työsuunnitelmassa VALITSE OIKEA RAHOITUSVÄYLÄ ”Opiskele” ohjelma Tutustu hankeideasi näkökulmasta ohjelman tausta-asiakirjoihin (ehdotuspyyntö + Guidelines, alan strategiadokumentit jne.) Kysy neuvoja OPH:n Kansainvälistymispalveluista Ohjaa myös hankekumppanit oman maansa yhteys- tai kontaktipisteen puheille Perehdy jo toteutettuihin hankeisiin  Parasta! Varatkaa tarpeeksi aikaa hankkeen suunnitteluun Käynnistäkää sisältöjen suunnittelu yhteistyössä hankekumppanienne kanssa: suunnittelutapaaminen, jos mahdollista Kaikki organisaatiot rekisteröivät oman PIC-koodin hyvissä ajoin Pohtikaa miten hanke sopii organisaationne normaaliin toimintaan Määritelkää mitä uutta hanke tuo eurooppalaisen keskusteluun Rajatkaa hankkeeksi selkeä kokonaisuus Määritelkää mitä teette asian edistämiseksi käytännössä Pohtikaa myös viestintää ja tulosten levitystä Miettikää millaiset resurssit tarvitsette hankkeen toteuttamiseen Tutustukaa siihen, mitä ohjelmasta on jo rahoitettu (tulostenlevitysportaalit) Kysykää neuvoja OPHn Kansainvälistymispalveluista 27.12.2018 Opetushallitus

Mistä löydän kumppanit? Määrittele oman organisaation osaaminen ja vahvuudet, mutta myös kehittämistarpeet ja rajat Hyödynnä omia verkostoja: - aiemmat yhteistyökumppanit - oman alan kansainväliset verkostot - henkilökohtaiset kontaktit Pyydä mukaan toimijoita: - joilla on hankkeessa tarvittavaa osaamista - joilla on samanlaiset päämäärät - joilla on taloudelliset mahdollisuudet Hyödynnä eri tukiohjelmien kumppaninhaku- portaalit ja kontaktipisteiden verkostot Huomioi, että sitouttaminen ja itse hakemusprosessi monen toimijan yhteistyöhankkeissa saattaa viedä aikaa useita kuukausia 27.12.2018 Opetushallitus

Kysymyksiä? Kiitos! Mauri Uusilehto P. 0295 338 520 / 0400 247 805 Mauri.uusilehto@oph.fi Opetushallituksen kansainvälistymispalvelut http://www.cimo.fi/ohjelmat