SULAUTUVASTA OPPIMISESTA NÄKYMÄTTÖMÄÄN OPPIMISEEN Sulautuvan oppimisen seminaari SOSe2011 25.12.2018 Terhi-Maija Itkonen-Isakov, Metropolia Ammattikorkeakoulu
Terhi-Maija Itkonen-Isakov, Metropolia Ammattikorkeakoulu Avoimuuden strategia Avoimuuden strategia mahdollistaa oppimateriaalien käytön opettajille ja opiskelijoille ja antaa mahdollisuuden ylläpitää elinikäistä oppimista. 25.12.2018 Terhi-Maija Itkonen-Isakov, Metropolia Ammattikorkeakoulu
Avoimet oppimateriaalit Koulutuksen resurssien ja materiaalien avaaminen johtaa kouluoppimisen, arkioppimisen ja epävirallisen oppimisen rajojen hämärtymiseen. Sulautuva oppiminen 25.12.2018 Terhi-Maija Itkonen-Isakov, Metropolia Ammattikorkeakoulu
Sulautuva oppiminen ja oppimisen lajit Kouluoppiminen Sulautuva oppiminen Arkioppiminen Epävirallinen oppiminen Itkonen-Isakov, 2009 25.12.2018 Terhi-Maija Itkonen-Isakov, Metropolia Ammattikorkeakoulu
Oppimisen nelikenttä YHTEISÖN ASETTAMAT TAVOITTEET ARKIOPPIMINEN (INFORMAL) KOULUOPPIMINEN (FORMAL) NÄKYMÄTÖN OPPIMINEN (INVISIBLE) EPÄVIRALLINEN OPPIMINEN (NONFORMAL) OPPIMINEN TIETOISEN OPISKELUN TULOKSENA OPPIMINEN ILMAN TIETOISTA OPISKELUA OPPIJAN SISÄISET TAVOITTEET Tero Toivasen, 2011 kuviota soveltaen 25.12.2018 Terhi-Maija Itkonen-Isakov, Metropolia Ammattikorkeakoulu
Terhi-Maija Itkonen-Isakov, Metropolia Ammattikorkeakoulu Invisible learning John Moravec, 2011 25.12.2018 Terhi-Maija Itkonen-Isakov, Metropolia Ammattikorkeakoulu
www.metropolia.fi terhi-maija.itkonen-isakov@metropolia.fi