Taina Seppälä-Kolkka / S12!78

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Yrittäjyyskasvatuksella Eteenpäin Suomessa – Yhdessä Enemmän Saavutuksia
Advertisements

Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2+1 MALLI
LAAKERI – työelämäyhteistyö sujuvaksi Varsinais-Suomessa Toimintalinja 3: Työmarkkinoiden toimintaa edistävien osaamis-, innovaatio-
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
5.1 Näyttöjen tuloon voi varautua Tarkastelemalla  vastaako opetussuunnitelma työelämän tarpeita opetussisällön, -menetelmien tarpeita opetussisällön,
Opiskelijan arviointi työpaikalla
TYÖPAIKKAOHJAAJIEN KOULUTUSOHJELMAN PERUSTEET 2 OV Aineisto koottu Heli Korkiakosken ( ) materiaalista.
Työssäoppimisen (TOP) prosessi
J Kangasniemi 2010 Valtion rahoittama opetustoimen henkilöstökoulutus Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin.
KALAJOKILAAKSON KOULUTUSKUNTAYHTYMÄ Educational Municipal Federation
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
Oppisopimuskoulutuksen tulevaisuus-seminaari Leena-Maija Talikka Projektipäällikkö Skills Finland ry ” Tulevaisuus on ammattiosaajissa”
1 Valtakunnallinen laajennetun työssäoppimisen kokeilu painoviestinnän alalla – Kokeilun, projektin sisältö ja tavoitteet - Kokeiluissa.
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Työelämän kehittämis- ja palvelutehtävä Ohjausta, kasvatusta ja suojelua kehittämään (OKS) –hanke 2008–2009 Hankkeessa kehitetään toimijoiden.
MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA. MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA on suomalaisten asiantuntijoiden kehittämä työssäoppimisjärjestelmä kaupan ja hallinnon alalle:
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
Ammattiosaamisen toimielimen tehtävät ja Ammattiosaamisen toimikunnan toiminta Koulutuskeskus Salpauksessa Heikki Tuomainen lehtori, opetuksen kehittäminen.
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
TOPO Työssäoppimisen portaat Projekti yleistä Omnia toteuttaa, yhteistyökumppaneina LUKK ja Keuda Projektin kesto – Verkostoyhteistyötä.
Opetushallituksen rahoittama ESR-hanke Manner- Suomen ESR-ohjelma Anki Sundqvist, projektijohtaja.
Tekstiä tähän kohtaan ” Osaavana pidempään työelämässä”
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
Ammattiosaamisen näyttö -prosessi
Jaakko Lainio Turun Ammattiopistosäätiö Paasitorni, Helsinki
SeDuuni2 -hanke  Toiminta-aika –  Seinäjoen koulutuskuntayhtymä / Koulutuskeskus Sedu  Työelämäyhteistyön kehittämisjaksot koti-
TYÖELÄMÄN KEHITTÄMIS–JA PALVELUTEHTÄVÄ hanke-esittely: Työelämäohjauksella voimavarat käyttöön ja tukea kehittämistyöhön VOIMIKS -hanke Sirkka Peltola.
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Jatkohanke – Kainuun ammattiopisto
Kokkolan ammattiopisto
Työvaltainen merkonomiryhmä ammatillisia ja yhteisiä opintoja työssäoppien 1. opiskeluvuotena Tavoitteet Toimintasuunnitelma.
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisohjelma Metropoliassa Opettamisesta osaamiseen - kehittämisohjelman avausseminaari Leena Koivumäki,
Rahoitus: ESR, Etelä-Suomen lääninhallitus Koulutuskeskus Salpaus – Tavoitteena on edistää nuorten työllistymistä vahvistamalla.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Innova Länsi-Suomen akk
ATATVER Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa.
TYÖELÄMÄN KEHITTÄMIS- JA PALVELUTEHTÄVÄ TykePartner III–hanke 2008 – ohjausryhmä.
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
Ammattitaitoa työssäoppimalla ja verkossa
Puurakentamisen verkko- osaamiskeskus
TopTen -hanke Erityistä tukea tarvitsevat opiskelijat ja työvalmentajamalli Tuija Partanen.
Tästä pois logo Koulutusorganisaatiot innovaatiojärjestelmän toimijoina -projekti Verkostotapaaminen Koulutuksen järjestäjien yhdistys KJY.
Ulla Nivukoski projektikoordinaattori Koulutuskeskus Sedu Törnäväntie Seinäjoki Puh: gsm
Tietoa ammattiosaamisen näytöistä AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT Riitta Karvonen.
YRITTÄJYYSKASVATUSKYSELY. Kyselyn tavoitteet Osa Äänekosken ohjauksen -hanketta Asenteet Kiinnostus yhteistyöhön Opettajat Yritykset Oppilaat.
Tutkintoja ja tutkinnon osia voi suorittaa myös työtoiminnassa järjestöissä, liikuntaseuroissa, pajoilla ja vankiloissa! Tutkintoja työtoiminnassa opinnollistamisen.
AMMATTIKOULUTUKSEN JOHDON SEMINAARI #SAJOLIIKKEESSÄ ELINA OSTELA-PYHÄLÄ KEHITYSJOHTAJA, SENIOR PARTNER
Koulun kehittämisprojekti
Opiskelijahuollon hyvät käytännöt Koulutuskeskus Sedussa
Opiskelijahuollon hyvät käytännöt Koulutuskeskus Sedussa
Tavoitteet Toimintasuunnitelma
Oikeaan osuvaa ohjausta Oppija- ja työelämäläheinen ohjausosaaminen
Matkailukoulutuksen verkostopäivät Porvoossa
Potentiaalisten kumppaneiden kartoittaminen
Opiskelijan ohjaaminen
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
Opettajien valmentaminen työpaikkaohjaajien kouluttajiksi
Kotiväenfoorumi Hellevi Lassila Koulutusjohtaja, vararehtori
Vauhtia ja motivaatiota opiskeluun työtä opinnollistamalla
Saimaan ammattiopisto Sampo
AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT KÄYTÄNNÖSSÄ
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
Työelämäedustajien koulutus- ja yhteistyöpäivä Tanhuvaarassa
Ajankohtaista OSAOssa Koulutuspalvelupäällikkö Tiina Kuokka
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
YRITYSPOLKUTOIMINTAMALLI
Esityksen transkriptio:

Taina Seppälä-Kolkka / S12!78 Hankkeesta yleistä 1.8.2012 – 30.6.2015 Manner -Suomen ESR-ohjelma Työmarkkinoiden toimintaa edistävien osaamis-, innovaatio- ja palvelujärjestelmien kehittämisen ohjelma. 25.12.2018 Taina Seppälä-Kolkka / S12!78 SeDuuni2-Hanke

SeDuuni2 hankkeen keskeiset toimenpiteet Sedun henkilökunnan Työelämäjaksot koti- ja ulkomailla, joilla lisätään työelämäyhteistyötä Työpaikkaohjaajakoulutukset ja niiden kautta työpaikoilla tapahtuvan oppimisprosessin kehittäminen. Hankkeen yrittäjyysosion keskeinen toimenpide on kartoittaa yrittäjyyskasvatuksen menetelmiä eri kouluasteille ja näiden pohjalta järjestää yrittäjyystreffejä seutukunnittain. 25.12.2018 Taina Seppälä-Kolkka / S12!78 SeDuuni2-Hanke

SeDuuni2 hankkeen kohderyhmä Koulutuskeskus Sedun henkilöstö (opettajat, ammattiohjaajat /ammattimiehet, koulutuspäälliköt, kehittämispäälliköt ja apulaisjohtajat). Kohderyhmää ovat myös työssäoppimispaikat sekä projektin mukaan tulevat muut yritykset ja organisaatiot. Välillisenä kohderyhmänä ovat kaikki Koulutuskeskus Sedun opiskelijat. Hankkeen yrittäjyysosioin kohderyhmänä ovat eri oppilaitosten opetushenkilöstö, kuntien elinkeino- ja sivistystoimi ja yrittäjät sekä muut työelämän edustajat. Myös varhaiskasvatuksen henkilöstö on projektin varsinaista kohderyhmää 25.12.2018 Taina Seppälä-Kolkka / S12!78 SeDuuni2-Hanke

Hankkeen tavoitteet Työelämäjaksolle osallistuva toteuttaa kehityshankkeen, jonka tavoite on kehittää työelämäyhteistyötä sekä jakaa ja vahvistaa yhteistä osaamista. Hankkeen tavoite on varmistaa, että työelämä saa ajantasaista tietoa opetussuunnitelmien sisällöstä, työssäoppimisen tavoitteista ja ohjauksesta, ammattiosaamisen näytöistä ja näyttöjen arvioinnista. Hanke kehittää eri aloille soveltuvia malleja toteuttaa työpaikkaohjaajakoulutusta lähi- ja verkko-opetuksena. Hankkeen yrittäjyysosion tavoitteena on lisätä yhteistyötä koulutuksen järjestäjien ja elinkeinoelämän välille sekä vahvistaa yhteistä osaamista. Tavoitteena on tuoda esille EP:llä tehtyä yrittäjyyskasvatusta ja siihen liittyvää yritys- ja työelämäyhteistyötä ja vahvistaa nuorten yrittäjyysasennetta ja yrittäjyysvalmiuksia työ- ja elinkeinoelämän kanssa. 25.12.2018 Taina Seppälä-Kolkka / S12!78 SeDuuni2-Hanke

Hankkeen määrälliset tavoitteet Noin 40 henkilöä osallistuu OPH:n kriteerien mukaiseen 3 ov laajuiseen työpaikkaohjaajakoulutukseen ja 100 henkilöä lyhytkestoiseen koulutukseen. Hankkeen yrittäjyysosiossa yrittäjyystreffit seutukunnittain / alueittain (4 yritystreffiä, 20 opettajaa, 20 oppilasta / opiskelijaa ja 5 yritystä / treffit ). Projektiin mukaan tulevien yritysten lukumäärä yhteensä 97 Projektiin mukaan tulevien organisaatioiden arvioitu lukumäärä 20 Projektissa aloittavien henkilöiden määrät koko ajalta yhteensä 152, josta naisia 60 13.8.2014 Taina Seppälä-Kolkka / S12!78 SeDuuni2-Hanke

Hankkeen keskeiset toimet Sisäiset opettajavaihdot SeDuo 1 (sama ala, eri opetuspiste) Asiantuntijavaihdokset työpaikan kanssa SeDuo2 (viikko koulussa ja viikko töissä > ns. yhteiset viikot) SeTRIO oppimisympäristömalli, jossa opettajan on työelämäyhteistyön kehittämisjaksolla ja hänellä on mukanaan opiskelijoita. Yrittäjyystreffit seutukunnittain sekä Yrittäjyyden ikkuna, yrittäjyyskasvatuksen hyvien käytänteiden katalogi Etelä-Pohjanmaalta. Taina Seppälä-Kolkka / S12!78 SeDuuni2-Hanke 25.12.2018

Hankkeen työelämäjakson periaatteet Ensisijaisesti opetushenkilöille Ensisijaisesti niille jotka eivät ole olleet aiemmin Mahdollisuus 5 vuoden välein Toteutus koti – tai ulkomailla Voidaan toteuttaa 1-2 paikassa Haku ja päätös tulosalueiden johtoryhmissä Sijaisjärjestelyiden kustannuksista vastaa toimiala Opettajan palkka maksetaan hankkeen budjetista 25.12.2018 Taina Seppälä-Kolkka / S12!78 SeDuuni2-Hanke

Yhteistyössä: 25.12.2018 Taina Seppälä-Kolkka / S12!78SeDuuni2-Hanke