AVIen asiakaslähtöinen toiminnan kehittäminen

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PÄÄTAVOITE: Maamme kunnissa, palvelualueilla ja maakunnissa vallitsee hyvinvointijohtamisen kulttuuri, joka perustuu aktiivisesti toimiviin hyvinvointirakenteisiin.
Advertisements

Vaativuusryhmittely Työperhemalli asiantuntijaorganisaatiolle Ulla-Riitta Parikka (Umalli09)
© Logica All rights reserved Sosiaalialan tietoteknologian käytön edistäminen Pohjois-Karjalassa - maakunnan ja Logican välisessä yhteistyössä Pirjo.
Tampereen kaupunkiseudun kuntayhtymä 2007 / RA-M TAMPEREEN KAUPUNKISEUDUN ALUEKESKUSOHJELMA ”Kasvun haasteita, kilpailukyvyn perustaa: sujuvaa.
Kotihoidon haasteet •Maailma, julkinen terveydenhuolto on jatkuvassa muutoksessa •Tarvitaan muutoksen ymmärtämistä, organisaatio ei kykene hallitsemaan.
Projektisalkun hallinta
ICT muutos kunta- ja palvelurakenne- muutoksessa ICT-vaikutusarvio eri muutosskenaarioissa.
Sivistystoimen tuloskortti 2013
Sivistystoimen tuloskortti 2012
Valtion aluehallintouudistus - Onko palapeli valmis?
Talpan strategiat 2009 – Strategiset tavoitteetKriittiset menestystekijät Taloushallinnon keskittäminen jatkuu Kyky vastaanottaa asiakkaita.
Vaski-suunnittelutyöpaja Turku Työstetty Janne Marniemen esitystä
Kulttuuripalveluiden tavoitetila Yksikön toimenpiteet MittaritAikatauluVastuu- henkilö Laadukkaiden ja korkeatasoisten tapahtumien ja näyttelyiden tuottaminen.
ELINIKÄISEN OHJAUKSEN ALUEELLINEN KOORDINAATIO ELOa Pohjois-Savon ELY-keskuksessa Lisää viraston nimi, tekijän nimi ja osasto.
Sähköisen asioinnin visio, toiminta- ja tietoarkkitehtuuri
Liideri – Liiketoimintaa, tuottavuutta ja työn iloa ( ) Seminaari Framissa
Ohjaus ja yhteistyö -kori Tilannekatsaus Maritta Korhonen / Minna Saario.
HEIDI, PÄIVI JA ANU Vammaisasioiden oppimis- verkoston koordinaattorit Mikä Innokylä on? Juha Koivisto.
Johtaja Leila Helaakoski Pohjois-PohjanmaanTE-keskus EAKR-seurantakomitea
HAVI Hallitusohjelman toimeenpano aluehallintovirastoissa Selvityshanke 9/2015-1/2016 Sidosryhmäyhteistyöhankkeessa
Strategian kansalaisosion toimeenpano Johtoryhmä Teemupekka Virtanen, STM Karri Vainio, Kuntaliitto/AKUSTI.
Näin me sitä Lapissa tehdään Helena Kangastie Aikuiskoulutuksen kehityspäällikkö Rovaniemen ammattikorkeakoulu OHJAUS SUOMESSA 2010-SEMINAARI Valtakunnallisen.
Aluehallintovirastojen hallinnollisten tehtävien kokoaminen HALKO-projekti Tilannekatsaus
Kansisivu, haluttu versio valitaan hiiren oikealla Asettelu-kohdasta
Eduskunnalle aluehallintouudistuksesta annettu selonteko, jatkotoimenpiteet
Digitalisaation ohjausmalli
Hyvä hallinto, strategiset tavoitteet ja uuden perustuslain henki
Sote-tieto hyötykäyttöön -strategia 2020
Digitalisaation vaatima osaaminen
VHKA arkkitehtiryhmä järjestäytyminen 14.3.
Asiakastietojen sähköistä käsittelyä koskevan lainsäädäntötyöryhmän tavoitteet Maritta Korhonen Kehittämispäällikkö.
Sote-tieto hyötykäyttöön -strategia 2020 ja sen toimeenpano - Kori 3: Tiedon jalostaminen ja tiedolla johtaminen.
Hyvän hallinnon ja kyvykkyyksien tärkeydestä digitalisaatiossa
Lean Canvas palveluiden suunnittelun ja kehittämisen apuvälineenä
Kuinka monialaista Innovaatioprojektia voisi kehittää?
Yhteenvetoa Selvitys asiakas- ja potilastietojen toissijaisen käytön kokonaisarkkitehtuurin nykytilasta
Tiedon hyödyntämisen verkostotyöpaja avaus
Kanta-hankehallinto ja koordinaation kehittäminen
Jussi Koskivaara Kehittämispäällikkö HY tietohallinto
Ajankohtaista Oodi-maailmasta
ATOMI-hankkeen tiekartta
Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto 2017
Asiakkuuksien hallinta
Strategian toimeenpanon tvk Hannu Hämäläinen
Sote-ratkaisu ja terveydenhuollon palveluvalikoima
ATOMI-hankkeen karkea tiekartta
Ehdotus: sote-viestinnän strategiset painotukset 2017
Digityökalujen valmistelu järjestämistehtävää varten
ODA – Omat digiajan hyvinvointipalvelut
Sote tietojen toissijaisen käytön KA:n työpaja
Maakunnan digipalvelut järjestämistehtävässä
Asiakaspalvelu-linjaukset
Matkailuohjelma – ohjausryhmä V2.0
SOTE tietojen toissijaisen käytön KA
Sosiaali- ja terveydenhuollon tiedonhallinnan Kärkihankkeiden ja strategisten toimenpiteiden ohjaus Luonnos Etunimi Sukunimi.
Ohjaus ja yhteistyö -korin tilanne - JORY 7. 5
Luova- muutosohjelma Päivitetty Hanketoimisto
Luovan toimintamalli-, asiakaspalvelu- ja arkkitehtuurityö
Verkkoprojektit Hankeryhmä toimii verkkopalveluprojektien ohjausryhmänä. Projekteille on nimetty projektiryhmät. Verkkoprojektit toteutetaan viestinnän.
Tiedolla johtaminen - työryhmä
Asiointipalveluiden laatu
Kehittämisen toimijat – systeeminen taso
Keskustelukooste hyvien kehittämistyön edellytysten luomisesta
Ammattilainen ja palvelujärjestelmä kori
Innokylästä tukea järjestöille sote- ja maakuntauudistuksen valmistelutyöhön , Tampere Erityisasiantuntijat Jaana Joutsiluoma & Minttu Ojanen.
KAnsalainen AMMATTILAINEN Pystyn itse Kyvykkäille käyttäjille
Digitiekartta ja Luova- laboratorio
Asiointipalveluiden laatu
CRM esiselvitys Hankkeen esittely
Kuntien digitalisaation kannustinjärjestelmä
Esityksen transkriptio:

AVIen asiakaslähtöinen toiminnan kehittäminen 2016-2019

AVIen palvelutuotannon muodonmuutos ja toiminnan digitalisointi Mikä ATOMI-hanke on? Hankkeiden hanke, joka kokoaa kaikki AVIen asiakaslähtöisen toiminnan kehittämistoimenpiteet, hankkeet ja projektit yhden sateenvarjon alle. Hankkeessa toteutetaan periaatteet, toimintamallit ja ratkaisut, joilla mahdollistetaan AVIen digiloikka. Tavoitteena AVIen palvelutuotannon muodonmuutos ja toiminnan digitalisointi Periaatteet AVIen asiakaslähtöiselle kehittämiselle Asiakaspalvelun ja palvelukanavien kehittäminen Sähköisen asioinnin ratkaisut ja toiminnan digitalisointi Toiminnan sähköistämisen peruspilarit Virva Hakamäki | Tietoyksikkö 22.9.2018

Tavoitteet toimenpiteinä Toteutetaan palvelujen ja toiminnan digitalisointi Asiakaslähtöisten sähköisten palvelujen voimakas lisääminen Toiminnan digitalisointi (käsittelyprosessien automatisointi ja yhtenäistäminen) Palvelujohtamisen tehostaminen (toiminnan tarpeita tukevat järjestelmät) Uudistetaan palvelurakenteita monikanavaisiksi ja toimintatapoja asiakaslähtöisiksi Tunnistetaan asiakkaat ja asiakkaan asiointitarve sekä otetaan asiakas mukaan palvelujen kehittämiseen Uudistetaan AVIen asiointikanavat (käyntiasioinnin ja puhelinneuvonnan uudet vaihtoehdot mm. näiden keskittäminen asiointipisteisiin sekä sähköisen asiointikanavan käytön tehostaminen) Uudistetaan aluehallinnon toimintatapoja Poistetaan digitalisoinnin esteet ja löydetään uusia tapoja tehdä työtä Kehitetään tietojohtamista toiminnan kehittämisen tueksi Tavoitteena on tuottaa ja yhdistää asiakastieto ja käsittelyn kustannukset, jota AVIt voivat hyödyntää niin päivittäisessä päätöksenteossa ja asioiden valmistelussa kuin strategisessa suunnittelussa. Tietojohtaminen tukee asiakaslähtöisistä toiminnan kehittämistä. Virva Hakamäki | Tietoyksikkö 22.9.2018

Työ tehdään osakokonaisuuksissa, kaikki AVIt yhdessä Asiakkuudet, palvelukanavat ja palvelumuotoilu Palvelujen ja toiminnan digitalisointi AVIen asiakkaat ja asiakassegmentit AVI-palvelut ja palvelukanavat Asiakaslähtöiset osallistamiskeinot Asiakaspalautejärjestelmä Asiakkuuksien hallintamalli Sähköisen asioinnin ja käsittelyn toimintamallit ja ratkaisut Palvelujohtamisen toimintamalli Uudet digitaaliset palvelut Tieto johtamisen ja kehittämisen tueksi Uudistetaan aluehallinnon toimintatapoja Asiakastiedon hallintamalli osaksi tietojohtamista Toiminnan kustannukset ja tehokkuus (prosessimittarit, tiedon käsittelyn kustannukset ja toteutettujen toimenpiteiden vaikutukset) HAVI –selvityshankeen (hallitusohjelman toimeenpano aluehallintovirastoissa) ehdotusten toteuttaminen ja jatkokehittäminen Uudet työn tekemisen toimintamallit Digiosaamisen kehittäminen [Tekijän nimi ja osasto] 22.9.2018

ATOMI-hankkeen tiekartta Asiakkuudet, palvelukanavat ja palvelumuotoilu Palvelujen ja toiminnan digitalisointi Tieto johtamisen ja kehittämisen tueksi Uudistetaan aluehallinnon toimintatapoja Asiakas saa asiointitarpeitaan vastaavat tehokkaasti tuotetut palvelut hänelle parhaiten sopivan kanavan kautta Asiakkuus-strategian vahvistaminen AVI-palvelut ja palvelukanavat tavoitetilassa Palvelutuotannon organisointi Linjaukset palvelujen sähköistämiseksi ja priorisointi Yhteiset toimintamallit ja prosessit Uudet innovatiiviset sähköiset palvelut Tehokkaasti ja digitalisesti toimiva aluehallintovirasto Valmius sähköiseen asianhallintaan Toisen vaiheen sähköiset palvelut Kolmannen vaiheen sähköiset palvelut Suunnitelma tieto-johtamisen kehittämisestä Asiakastiedon hallintamalli Tietojohtamisen jatkokehittäminen Johtaminen ja kehittäminen perustuvat ajantasaiseen laadukkaasti tuotettuun tietoon HAVI jatkotoimenpiteet Digivalmiuksien kehittäminen Asiakas saa sujuvat palvelut Vahva viestintä ja muutosjohtaminen 2016 2017 2018 2019 Virva Hakamäki | Tietoyksikkö 22.9.2018

ATOMI-hankkeen organisointi AVI ohjausryhmä AVI tulosohjausryhmä Seuranta ja raportointi ATOMI-hankkeen johtoryhmä Asiakkuudet, palvelukanavat ja palvelumuotoilu Palvelujen ja toiminnan digitalisointi Tieto johtamisen ja kehittämisen tueksi Uudistetaan aluehallinnon toimintatapoja Hankkeet ja projektit, jotka mm. toteuttavat hankkeen tavoitteita ja ovat hyödynnettävissä valtakunnallisesti tuottavat tarpeita hankkeessa toteuttaville toimenpiteille (mm. digiesitykset) toiminnan sähköistämisen mahdollistavat toimenpiteet ja ratkaisut ”peruspilarit” (mm. TOS) Virva Hakamäki | Tietoyksikkö 22.9.2018

Digitalisaatio on sekä toimintatapojen uudistamista, sisäisten prosessien digitalisointia että palveluiden sähköistämistä. Kyse on isosta oivalluksesta, miten omaa toimintaa voidaan muuttaa jopa radikaalisti toisenlaiseksi tietotekniikan avulla. (VM, Digitalisaatio) Puheenjohtaja, ylijohtaja Terttu Savolainen terttu.savolainen@avi.fi Varapuheenjohtaja, ylijohtaja Mikael Luukanen mikael.luukanen@avi.fi Hallintojohtaja Anu Nousiainen anu.nousiainen@avi.fi Yksikön päällikkö Maria Siurua maria.siurua@avi.fi Hankekoordinaattori Virva Hakamäki virva.hakamaki@avi.fi Johtoryhmän sihteeri Helena Pulkkinen helena.pulkkinen@avi.fi Virva Hakamäki | Tietoyksikkö 22.9.2018