Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Ammattilainen ja palvelujärjestelmä kori

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Ammattilainen ja palvelujärjestelmä kori"— Esityksen transkriptio:

1 Ammattilainen ja palvelujärjestelmä kori
Toimeenpanosuunnitelman viimeistely ei ole edennyt kesälomien jälkeen HO toimeenpano, kärkihankkeiden valmistelu ym. vienyt työajan Korin toimenpiteet priorisoitava HO:n ja kärkihankkeiden mukaisesti Korin puheenjohtaja Sirpa Mäntynen (Kouvola) on siirtynyt tilapäisesti toisiin tehtäviin, suunnitelmaa viimeistelyyn korvaavaksi puheenjohtajaksi on sovittu Sirpa Mäntynen (VM) Suunnitelman viimeistely venyy lokakuun alkupuolle, ryhmälle kartoitetetaan tähän vielä yksi tapaaminen Vaiheen 1 toimeenpanohankkeet ja työryhmät on käynnistetty Suunnitelman viimeistelyn merkitys  vaiheen 2 ja 3 toimenpiteistä pohjaesitykset kuntoon (tarvitaan resurssoinnissa ja hankkeistuksessa apuna)

2 Toimenpiteiden tilanne 11.9.
Toimenpide Tilanne Valmius % suun. 10. Lainsäädäntö sote-tietojen käytöstä Lakityöryhmä asiakastietolain päivittämiseen on asetettu (16.4.) Käynnistetty Kanta-palvelun ja sote-tietojen yhteiskäytön projekti (KA) - Kajakki 100% 11. Sosiaalihuollon tietovarantoratkaisu osaksi Kanta-palveluita Sosiaalihuollon arkiston KA on julkaistu, Kansa-hankesuunnitelma on julkaistu, Kansakoulu hanke käynnistetty Tietohallintolain mukainen arviointi käynnissä 12. Kanta-palveluiden käyttöönotto terveydenhuollossa Julkinen terveydenhuolto pääosin valmis (Muotoillaan tämä Maritan kanssa, THL valmistellut etenemisen jatkon osalta) Vuoden vaihteessa suurimmat yksityiset liittyneenä Kantaan 13. Kanta-palveluiden tietosisällön laajentaminen terveydenhuollossa Julkaistu uusi Kanta-palveluiden julkaisusuunnitelma ja aikataulu, joka sovitettu paremmin organisaatioiden ja toimittajien kykyyn Vaiheistusasetus käännöksessä ja annetaan syyskuun aikana Genomistrategian toimeenpanoa suunnitellaan erikseen 95%

3 Toimenpiteiden tilanne 11.9.
Toimenpide Tilanne Valmius % suun. 6. Kansalliset kriteerit tietojärjestelmien käytettävyydelle Kv mallit: inspired EHRs Kytkettävä asiakas ja potilastietojärjestelmien uudistamiseen Mitä käytännössä? 20% 7. Päätöksenteon tuki ammattilaisten käyttöön Tarpeet ja tavoitteet kirkastettu, aikataulutuksen ja resurssoinnin täydentäminen / ODA hankkeen ammattilaispäätöksenteontuen liittymätkohdat 90%  8. Ammattilaisten koulutus Hahmoteltu yhteistä selvitystä OKM kanssa, mahdollisesti osin hankkeena Täsmäytys hallitusohjelmaan, koulutuksen digitalisaatio ja yhteys soteen? 80%

4 Toimenpiteiden tilanne 11.9.
Toimenpide Tilanne Valmius % suun. 9. Käyttäjät mukana tietojärjestelmien ja toimintamallien kehittämisessä ja jalkauttamisessa kytkeytyminen kansalaiskorin innovaatioympäristöön  mahdollistettava palvelujärjestelmän / ammattilaisen kehittämistarpeet Täsmäytys HO:n suuntaan, avointieto, kasvumahdollisuudet ym. Yhteensovitus kansalaiskorin puolella tehtyyn työhön 60% 16. Prosessituki ja toiminnanohjaus Sisältö pitkälti valmis Resurssointia täydennettävä Kytkettävä asiakas ja potilastietojärjestelmien uudistamiseen, Apotti/Una toteuttavat tätä käytännössä 15.Sähköiset palvelut hallinnollisissa taustaprosesseissa Esisuunnitteluprojekti käynnistynyt Jo toteutettujen kela välitysten laajentaminen (päivitetyn vaiheistusasetuksen mukaisesti), muita toimijoita mukaan (esim. Trafi) - terveydenhuollon valmius? 90%

5 Ammattilainen ja palvelujärjestelmä kori
2015 2016 2017 2018 2019 2020 10: laki sote tietojen yhteiskäyttö 11: sosiaalihuollon arkistointipalvelu 12: kanta käyttöönotto terveydenhuollossa 13: kanta tietosisältöjen laajennus 6,9,16: käytettävyys, käyttäjät kehittämässä, prosessituki ja toiminnan ohjaus APOTTI ja UNA hankkeet VAIHE 2 hankkeet VAIHE 3 hankkeet


Lataa ppt "Ammattilainen ja palvelujärjestelmä kori"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google