ASIAKKAAT MUKANA SOTE-PALVELUJA KEHITTÄMÄSSÄ 9/19/2018 Eija Savelius-Koski, kehittäjäsosiaalityöntekijä Paljon tukea tarvitsevat – paljon palveluita käyttävät- hanke Kehittäjäasiakastoiminta rovaniemellä ja sodankylässä
Nykytilanne – risut Ei ole tietoa siitä, onko tehty hoito-kuntoutus-palvelusuunnitelmaa Jos suunnitelma on tehty, se ei ole toteutunut Sairastumisen jälkeen on tipahtanut ”laavin” rakoon, kukaan ammattilainen /vastuutaho ei ole ottanut vastuuta hoito-ja kuntoutusprosessista Aiheuttanut asioimisen tarpeen eri paikoissa Ongelmia on ollut tiedonkulussa esim. esh-pth-kuntoutustahojen välillä Hoitavasta tahosta / vastuusta ei ole ollut selvyyttä Pompottelua paikasta toiseen –ohjataan aina seuraavaan paikkaan Kun asioita yrittää selvittää, leimautuu hankalaksi ja vaikeaksi asiakkaaksi Saa palvelua erikoissairaanhoidosta koska ”kemiat” eivät pelaa perustasolla (kunnassa) työntekijän kanssa Työntekijät vaihtuvat, asiat pitää aina uudelleen selvittää 9/19/2018 Eija Savelius-Koski, kehittäjäsosiaalityöntekijä
Kohtaaminen ja vuorovaikutus Nykytilanne – ruusut Kohtaaminen ja vuorovaikutus 9/19/2018 Eija Savelius-Koski, kehittäjäsosiaalityöntekijä
Mitä hyötyä suunnitelmasta ja milloin erityisesti pitäisi kiinnittää huomioita kuka tahansa meistä voi elämänsä aikana kohdata tilanteen, jossa tarvitsee paljon tukea ja/tai paljon palveluita sotessa 9/19/2018 Eija Savelius-Koski, kehittäjäsosiaalityöntekijä
Millaisia asioita pitäisi ottaa huomioon, mikä asiakkaalle tärkeää Moni-ammatillisuutta 9/19/2018 Henkilö-kohtaisuutta, kasvokkain kohtaamista Eija Savelius-Koski, kehittäjäsosiaalityöntekijä Tukea, ohjausta, neuvotaan, konkreettista apua
Mitä asioita hyvällä suunnitelmalla voisi edistää Lisäisi hyvinvointia eri elämän osa-alueilla 9/19/2018 Eija Savelius-Koski, kehittäjäsosiaalityöntekijä
Sodankylän mallinnustyö https://lshp. onqpr. com/QPR_POSKE/Portal/QPR 9/19/2018 Eija Savelius-Koski, kehittäjäsosiaalityöntekijä