Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Työpajatyöskentelyn yhteenveto

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Työpajatyöskentelyn yhteenveto"— Esityksen transkriptio:

1 Työpajatyöskentelyn yhteenveto
Tiedätkö oman vastuuhenkilösi? Periaatteessa mulla kai on työkkärin vastuuhenkilö. Sitä ei ole tullut mielletyksi sellaiseksi. Se on henkilö, joka vaihtuu koko ajan. Oliko vastuuhenkilö se, joka kerran laitto viestiä? Siitä on puoli vuotta, kun laittoi jotain viestiä. En ole ikinä tavannut työkkärin henkilöä. Avantin työvalmentaja on tutumpi Enemmänkin vastuuryhmä, useampi eri henkilö (sairaanhoidon edustaja, fysioterapeutti, monen alan tiimi). Itse on itsensä vastuuhenkilö Asumisyksikössä on ympärivuorokautinen henkilöstö, jossa on nimetty vastuuhenkilö Oma TYP-virkailija/työpari on hyvin perillä mun asioista

2 Työpajatyöskentelyn yhteenveto
Kumpi toimii kohdallasi, sähköinen vai henkilökohtainen palvelu? (tarkentava kysymys: Millainen sähköinen tai henkilökohtainen palvelu toimii?) Ihmisestä kiinni kumpi toimii Kasvotusten palvelussa tutustuu paremmin On helpompi työskennellä sähköisesti liikkumisen vuoksi Viikoittainen käynti työkkärin omapalvelussa on liikaa. Hankalaa, että työkkärin omapalvelusta ei tule ilmoitusta esim. tekstiviestinä uudesta viestiä kuten Kelan sähköisessä palvelussa. Kirjeposti kulkee nykyään hyvin hitaasti, jolloin työtarjoukset saapuvat hakijalle liian myöhään. Sähköisen palvelun käytöstä jää hakemukset/tiedot arkistoon, josta voi asioita tarkistaa myös myöhemmin. Sähköisen palvelun rinnalle voisi kehittää sähköpostitse toimivan neuvontapalvelun, joka auttaisi esim. lomakkeen täytössä. Sähköisen palvelun käytössä ei tarvitse jonottaa tai miettiä puhelinaikoja. Voi itse valita koska asian hoitaa. Kirjallinen ilmaisu on helpompaa. Hakemukset vaikeita täyttää (termejä ei ymmärrä), jonka vuoksi sähköinen asiointi on hankalaa. Chattipalvelut monella toimijalle hyviä, joista voisi ottaa mallia (esim. vakuutusyhtiöt) Henkilökohtainen palvelu on hyvää silloin, kun asiat hoituu. Alkuvaiheen työkkärin palveluissa ei kohdattu hakijaa kunnolla. Käynnit lyhyitä eivät johtaneet mihinkään. TYP:ssä kohtaaminen on ihmisläheisempää.

3 Työpajatyöskentelyn yhteenveto
Mikä toimii jo tällä hetkellä hyvin? Voimavarasto Preppaamo Avanti TYP Mikä näissä hyvää: Kohtaaminen, virkailijalla aikaa ottaa asiakas vastaan Työkkärissä on karenssin pelossa punnittava omia sanoja

4 Työpajatyöskentelyn yhteenveto
Millaisiin palveluihin olet osallistunut ja mikä näistä on vienyt asiaasi eteenpäin? Kuntouttavan työtoiminnan ja työkokeilun kautta opiskeluala varmentunut Palvelut, jotka keskittyvät omiin vahvuuksiin Työkokeilu ja työssäoppiminen omien mielenkiintojen mukaan. Ei vain karenssin välttämiseksi Ihmisten motivointi esim. työkokeiluun? Miten saa myytyä ihmisille? Tärkeää, että oma ajatus on takana Kuntouttavaa työtoimintaa on monenlaista; osalle toimii ja osalle ei. Räätälöintiä enemmän, jolloin motivaatiokin korkeammalle.

5 Työpajatyöskentelyn yhteenveto
Millaista apua/tukea tarvitset lisää? Yhteyshenkilö, jonka kanssa voisi käydä avoimia työpaikkoja läpi ja miettiä työnhakua Erilaisten vaihtoehtojen ja mahdollisuuksien läpikäyntiä Pätevämpiä mielenterveyden palveluja Palveluseteleitä enemmän käyttöön avun saamiseksi ennaltaehkäisevästi Tietoa mitä palveluja on tarjolla. Palveluehdotus veroehdotuksen tapaan

6 Työpajatyöskentelyn yhteenveto
Miten itse voit vaikuttaa siihen miten asiasi etenee? Kaikella tavalla Hyvin silloin, kun ei tarvitse palveluita. Jos tarvitsisi palveluita, voisi olla toinen tilanne Avantin suunnitelmaan pystyi vaikuttamaan ja kertomaan oman mielipiteensä. Ei oltu saneltu suunnitelma Tarvitaan usein ammattitaitoinen virkailija motivoimaan

7 Työpajatyöskentelyn yhteenveto
Mitä muuta tulee mieleesi? Sana on vapaa… Onko sotessa huomioitu se, että akuutit tilanteet hoidetaan välittömästi? Löytyykö palveluntarjoaja viipymättä?


Lataa ppt "Työpajatyöskentelyn yhteenveto"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google