Vieraiden kielten opiskelusta

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Oppimistyylit.
Advertisements

Sanaston oppiminen Älä ota kesäsanaa!
Jenna, Marika, Iiris. Esiintymismuodot: • Kielen äännerakenne epäselvä, metalingvistiset vaikeudet • Vaikeudet ääntämisessä, kirjoittamisessa, lukemisessa.
Suullinen esitys Puolalanmäen lukio VA4 syksy 2006 Anne Lindholm.
AINEKOHTAISIA OPISKELUOHJEITA
TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.
5/2007 Kv. harjoittelun haasteet sessio 15 Kv. kevätpäivät, Seinäjoki
MAT PÅ SVENSKA. TAVOITTEET oppilas yritetään saada innostumaan ruotsin kielestä arkipäivän tilanteiden ja kielenkäytön avulla oppilas oppii hahmottamaan.
Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Kokonaisuus 1 Mitä omasta lääkkeestään on syytä tietää? Lääkekasvatustunti 4–6-luokkalaisille Oppimistavoite:
ELM04 RAAMATUN- KÄÄNNÖSTYÖ Jokaisella ihmisellä on oikeus lukea Raamattua äidinkielellään.
KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
FILOSOFIAN KOE YLIOPPILASKIRJOITUKSISSA. Kokeen sisältö -Koetehtävät perustuvat kursseihin FI1-FI tehtävään riittävät 1. kurssin tiedot -Myös oppiainerajat.
MAAILMAN KIELET JA SUOMI SYKSY MAAILMAN KIELIKUNNAT ► Maailmassa arvioidaan olevan tällä hetkellä eri kieltä (arvio sisältää viittomakielen.
Suomi 2B Sanna Rämö. Hei! Kuka sinä olet? Kuka? Mikä? Mitä? Missä? Mistä? Mihin? Millainen? Minkänäköinen? Minkävärinen? Kuinka? Milloin? Miksi?
Kielten laitos HALUATKO KIELENKIINTOISEN OPISKELUPAIKAN?
Kehitä kielitaitoasi ja asiantuntijuuttasi!. Kerää talteen tuottamasi tekstit, myös suulliset! tietokoneellesimuistitikulleeporfolioon pilvipalveluihin.
8-luokan terveystiedon sisältö, suoritustavat, tavoitteet ja arviointi KILPELÄNAHO
Avaimia oppimiseen  Kuuntele tarkkaavaisesti  Tee muistiinpanoja  Selvitä asiat, joita et ymmärrä  Keskustele, kysy, kyseenalaista, arvioi  Etsi lisätietoja.
Vieraat kielet Opetussuunnitelmassa Kieltenopetus Pöljän koululla Englantia opettaa Juhamatti Kalima, ruotsia Sari Korhonen. Saksan hoitavat etäopetuksena.
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa.
Indefiniittipronominit
Puhumista, kuuntelemista, lukemista, kirjoittamista?
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
Tervetuloa kurssille Suomi 3A!
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
1. Monimuotoinen terveys
Oppilaskysely 2017 Perusopetuspalvelut
Keskiviikko 18. toukokuuta 2016
Suomen kirjoituskurssi edistyneille
Suomen kirjoituskurssi edistyneille
Kaksoistutkinto Mäntsälän lukio.
FIBS
Opiskelutaidot ja aineenopettajan ohjaus
Suomi 1B Torstai 14. huhtikuuta 2016.
Koeviikko Jokainen jakso päättyy koeviikkoon  oma lukujärjestys verkkopenaalissa Jokaiselle kokeelle yksi ilta Koe klo 16.30–19.30 poistua saa aikaisintaan.
Puhetilanteen kieli.
ESSEE.
Millainen oppija sinä olet?
Tervetuloa vanhempainiltaan!
TURKU Monikulttuurinen opetus 2.Jakso
Mitä pitää ”esitellä”? Miten se tehdään? Milloin esitellään?
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa
Svenska projekt Tehdään PowerPointilla tai Swaylla Edisonissa.
Vapaaehtoistoiminnan peruskurssi
Oppilaanohjaaja Sari Kuutsa-kettunen
Finský intensivní Titta Hänninen.
OPPIMAAN OPPIMINEN (1.vsk).
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Tervetuloa Suomi 4B –kurssille!
POHDI PARIN KANSSA: Opiskeletko aina samalla tavalla, kun luet läksyjä tai kokeeseen? Mitä hyviä/huonoja puolia käyttämässäsi opiskelutavassa on? Sopivatko.
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Vapaaehtoistoiminnan peruskurssi
Oppimisen polut oppimista eriyttämässä
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Muualla kuin Haaga-Helia:ssa hankittu osaaminen
3. luokka Mervi Pietilä Perusopetuksen lehtori
Power Point -karaoke Power point –karaoke on menetelmä, jota voi käyttää nopeamman tai pidemmän kaavan mukaan. Menetelmä toimii erityisen hyvin tilaisuuden.
A2-kieli-info.
Mahdollisuus monipuoliseen kielitaitoon
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
3.lk vanhempainilta.
Ajanhallinta opiskelussa
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
OSAAMISKANSIO Nimi.
”Matka maailman ympäri”-näyttely: Ohjeet ja aineisto
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
Kielitietoinen opetus
ARKISTOINTI – järjestämistä ja säilyttämistä
opintoja Oulun kaupungin lukiolaisille etänä & verkossa
Esityksen transkriptio:

Vieraiden kielten opiskelusta

1.Luota itseesi ja ammenna vanhasta! Miten opiskelet englantia ja ruotsia? Mitä hyviä käytänteitä voisit soveltaa myös uuden kielen oppimiseen? Miten jo osaamasi kielet auttavat sinua uuden oppimisessa (lainasanat, sukulaiskielet)? Millainen oppija olet? Opitko kuuntelemalla, näkemällä, puhumalla, tekemällä? Yksin vai yhdessä?

2. Säännöllisyys Tasainen puurtaminen ja sitkeys (vrt. talon rakentaminen) Kotitehtävät! Kysy, kun et ymmärrä (opettaja, vierustoveri, joku muu?)

3. Rohkeus Uskalla kokeilla, hassutella ja ilmaista itseäsi, vain niin opit uutta Tee omia lauseita, tarinoita, runoja, lauluja… Älä pelkää uuden kielen ääntämistä Käytä kaikki tilaisuudet hyväksi käyttää uutta kieltä edes vähän

4. Monipuolinen harjoittelu Kuuntele, lue, kirjoita tai keskustele myös vapaa-ajalla oman kiinnostuksen mukaan Ks. open linkkivinkit ynnä muut Moodlesta Osallistu rohkeasti opiskelijavaihtoon Kohtuus kaikessa 

5. Sanaston harjoittelu Ei oikotietä onneen, opettele kunnolla uudet sanat (suku, monikko, kirjoitusasu, ääntöasu) Tee omia hassuja lauseita ja tarinoita, jotka liittyvät omaan itseen Käytä sanakirjoja harkiten, googlaa

6. Kielioppi Opettele kielioppisäännöt jossain lauseyhteydessä, ei irrallaan Harjoittele tarpeeksi, jotta automatisoituu Puhuttu kieli ei ole yhtä kuin kirjoitettu kieli, kieliopilla on eri painoarvo