Verkko-opetuksen käyttö opettajankoulutuksessa Pekka Kalli 21.09.00 Tampere
TAVOITE ESITELLÄ TAOKK:N KOKEILUPROJEKTIN TULOKSET ESITTÄÄ NYKYINEN TILANNE KESKUSTELUN POHJAKSI
KOKEILUPROJEKTI 1 OPPIMISEN KEHITTÄMINEN JA ARVIOINTI INTERAKTIIVISEN MEDIAN AVULLA 1.8.-31.12.99 JA 1.1.2000-31.12.2000 VERKKOPOHJAISET OPPIMISYMPÄRISTÖT Lotus LearningSpace (kieltenopetus) ja WebCT
KOKEILUPROJEKTI 2 TAOKK:N KUOPIOSSA TOIMIVA RYHMÄ (19 OPETTAJAOPISKELIJAA) SISÄLTÖNÄ KASVATUSFILOSOFIA VIDEONEUVOTTELU 1 TUNTI WebCT:n OPETTELU & ORIENTAATIO SISÄLTÖÖN 1 KURSSIPÄIVÄ VERKKO-OPISKELU PALAUTE JA ARVIOINTIPÄIVÄ
TULOKSET 1 KAIKKI OPPIVAT KÄYTTÄMÄÄN JA TEKIVÄT TEHTÄVÄT MATERIAALINTUOTANTO EI MIELEKÄSTÄ YHDEN OPETTAJAN TOIMESTA VUOROVAIKUTUSVÄLINEENÄ JA KURSSIHALLINNON APUNA TOIMIVA VÄLINE
TULOKSET 2 OPPIMISEN SEURANTA YKSILÖLLISESTI TEHOKKAAMPAA KUIN LÄHIOPETUKSESSA
JOHTOPÄÄTÖKSET WebCT KÄYTTÖÖN KAIKILLE OPETTAJAKOULUTUSKURSSEILLE VUOROVAIKUTUSVÄLINEENÄ TAVOITTEENA WebCT:n AUTOMAATTINEN LUONTI KAIKILLE KURSSEILLE
MIKSI TAVOITTEENA ON OPPIJOIDEN TUOTTAMA TIETO (TIEDON PROSESSOINTI, EI TIEDON VÄLITTÄMINEN OPPIJOILLE) OPPIMISYMPÄRISTÖ MUODOSTAA YHTEISEN TYÖSKENTELYAVARUUDEN KOKO OPPIMISYHTEISÖLLE