Verkko-opetuksen käyttö opettajankoulutuksessa

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ammattikorkeakoulutuksen ja ammatillisen koulutuksen tutkimuspäivät sekä yliopettajapäivät Seinäjoella Aija Töytäri-Nyrhinen, TtL Projektipäällikkö.
Advertisements

ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
Oppimisen tavoittelu TKK Opetuksen ja opiskelun tuki
OPISKELIJAN PAREMPAA TERVEYTTÄ Psykologin rooli opiskeluympäristön terveellisyyden ja turvallisuuden tarkastuksissa Rita Jähi ja Marja Valtari Minna Martin.
BYOD-strategia - Tuo oma laitteesi BYOD-strategian tavoitteet Aikuislukiot tarjoavat oppimisympäristön, jossa opiskelijat voivat työskennellä.
TURKU Monikulttuurinen opetus 1.jakso Ulla Rasimus & Leena Nousiainen.
Kirjasto kaikille Kirjastoalan AMK-koulutuksen näkökulma Päätösseminaari Ritva Hyttinen, Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus Turku AMK.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Osaamistodistus työllistämisen monitoimityökalu Taidolla tulosta -työllisyyden asiantuntijaseminaari
Kysely sosiaalisen median käytöstä
UUSI opettajuus Kouvolan seudun ammattiopisto Miia Ojalainen
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
LAPSEN ITSEARVIOINTI Alueelliset koulutukset Itäinen, Pohjoinen ja Eteläinen alue Syksy 2016.
OPS-PROSESSI Ulla Ilomäki-Keisala luokanlehtori Helsingin yliopiston
Reformi haltuun OKM.
Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa
Käspaikan identiteetti nyt
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Biologian ja maantiedon kenttä- ja harjoituskurssi
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Tasavirta-koulutus Lappeenranta 30.9., 1.10., ja
Opeka-kyselyn tulokset
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
Osana sivistysteknologiaa
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Opetustoimi osana Jyväskylää
Edupalvelut.fi Matti Lähtevänoja, Kuopion kasvun ja oppimisen palvelualue, Kallaveden lukio.
Oppiminen voidaan määritellä:
TERVETULOA VANHEMPAINILTAAN!
Pedagoginen Learning Cafe Varhaiskasvatus
Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon yhteistyöryhmä (KOOTuki) – Kehittämishankkeiden avuksi Ammattikorkeakoulujen opintoasiainpäälliköiden.
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
PIENI PEREHDYTYSHARJOITUS
JOHDATUS TUTKIVAAN OPPIMISEEN
Oppijalähtöiset verkko-oppimisympäristöt, 3 op
SINUSSA ON POTENTIAALIA
ARK-E Arkkitehtuurin teorian erikoistyö: suunnittelijaksi kasvamassa (3 op) 1 Ryhmätapaaminen: Suunnittelijan identiteetin rakennuspalikat Pe
Internetin käyttö opetuksessa
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Esityksen nimi / Tekijä
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Ohjeita posterin (seuraava slide) käyttöön Voit käyttää koko pohjaa tai valita soveltuvat osat Tulosta H3 lopetustilaisuuteen posterisi koossa A3 Tiedot.
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
KEUDAN ORIENTAATIOPÄIVÄT LUKUVUOSI
shine Strong human increases new energy
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Liiketalouden koulutusohjelma Helsinki Tarja Jokinen
Työelämän kehittämis- ja palvelutehtävä Palveleva ILO
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Ammatillisen koulutuksen ops-työkalu ja toimintaympäristö / liittymät
Palautteesta Eetu-Pekka Heikkinen.
Kurssin esittely Ryhmät organisaatiossa Organisaatiotaso
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Validointi vapaassa sivistystyössä
Tampereen ammattikorkeakoulu
Metallurgian seminaari
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
w w w . v i r t u a a l i a m k . f i Tietokantojen hallinta, 2 ov
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
opintoja Oulun kaupungin lukiolaisille etänä & verkossa
Esityksen transkriptio:

Verkko-opetuksen käyttö opettajankoulutuksessa Pekka Kalli 21.09.00 Tampere

TAVOITE ESITELLÄ TAOKK:N KOKEILUPROJEKTIN TULOKSET ESITTÄÄ NYKYINEN TILANNE KESKUSTELUN POHJAKSI

KOKEILUPROJEKTI 1 OPPIMISEN KEHITTÄMINEN JA ARVIOINTI INTERAKTIIVISEN MEDIAN AVULLA 1.8.-31.12.99 JA 1.1.2000-31.12.2000 VERKKOPOHJAISET OPPIMISYMPÄRISTÖT Lotus LearningSpace (kieltenopetus) ja WebCT

KOKEILUPROJEKTI 2 TAOKK:N KUOPIOSSA TOIMIVA RYHMÄ (19 OPETTAJAOPISKELIJAA) SISÄLTÖNÄ KASVATUSFILOSOFIA VIDEONEUVOTTELU 1 TUNTI WebCT:n OPETTELU & ORIENTAATIO SISÄLTÖÖN 1 KURSSIPÄIVÄ VERKKO-OPISKELU PALAUTE JA ARVIOINTIPÄIVÄ

TULOKSET 1 KAIKKI OPPIVAT KÄYTTÄMÄÄN JA TEKIVÄT TEHTÄVÄT MATERIAALINTUOTANTO EI MIELEKÄSTÄ YHDEN OPETTAJAN TOIMESTA VUOROVAIKUTUSVÄLINEENÄ JA KURSSIHALLINNON APUNA TOIMIVA VÄLINE

TULOKSET 2 OPPIMISEN SEURANTA YKSILÖLLISESTI TEHOKKAAMPAA KUIN LÄHIOPETUKSESSA

JOHTOPÄÄTÖKSET WebCT KÄYTTÖÖN KAIKILLE OPETTAJAKOULUTUSKURSSEILLE VUOROVAIKUTUSVÄLINEENÄ TAVOITTEENA WebCT:n AUTOMAATTINEN LUONTI KAIKILLE KURSSEILLE

MIKSI TAVOITTEENA ON OPPIJOIDEN TUOTTAMA TIETO (TIEDON PROSESSOINTI, EI TIEDON VÄLITTÄMINEN OPPIJOILLE) OPPIMISYMPÄRISTÖ MUODOSTAA YHTEISEN TYÖSKENTELYAVARUUDEN KOKO OPPIMISYHTEISÖLLE