THL:n asiakkuustyön ja CRMn vaikuttamissuunnitelma

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Advertisements

Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
PK-kehittämispalvelut
Verkko-opetuksen tukipalvelujen laadunvarmistusta
Asiakkuuden muuttunut rooli, Case Hämeenlinnan terveyspalvelut
PIRAMKin opetussuunnitelmien muutosprosessi
Esitys Juha Mieskolainen
RUOKAKOUVOLA VIESTINNÄN PROSESSI VISIO RUOKAKOUVOLA TAVOITTEET PÄÄMÄÄRÄT.
Kv-strategian jalkautus Vahvuutena kansainvälisyys Osa CIMO Lauri Tuomi Lauri Tuomi 2011.
Avoin päätöksentekokäytäntö toimintamallina
Avoin päätöksentekokäytäntö toimintamallina Jouni Tuomisto THL, Ympäristöterveyden osasto.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Mikko Arasmaa / Tietohallinto
T Personal SE assignment Project progress tracking and control.
Finnan kehittämisideoiden hallinta LUONNOS Heli Kautonen ja Aki Lassila Konsortioryhmän kokous
Mika Väyrynen tuottaja
Kansalaisneuvonnan markkinointi Neuvontapalveluiden yhteistyötilaisuus
Viestintäsuunnitelma
Opintohallinnon tietojärjestelmän modernisointiprojekti Pekka Kähkipuro,
KIT-toiminnan strategiset toimenpiteet vuodelle 2015 Osallistuminen ja Toimintakyky Kulttuuri ja hyvinvointi.
Oppisopimuskoulutuksen laadunhallintaa oppisopimuskoulutuksen järjestäjän toimesta Tuula Hoivala, Pirkanmaan oppisopimuskeskus
UusiKunta-selvityksen viestintä Henkilöstöryhmä Tiedottaja Sini Saares.
KIT-toiminnan strategiset toimenpiteet vuodelle 2015 Kulttuuripalvelut Kulttuuri ja hyvinvointi.
Tiptop - viestintäsuunnitelma Mats Lindstedt.
Liiketoimintaprosessit ja MS Visio 2010
KyAMK:n yhteinen sisäinen viestintä Vastuut, prosessit, ohjeet, seuranta ja ajankohtaista Viestintätiimin työpaja Riitta Leviäkangas.
HEIDI, PÄIVI JA ANU Vammaisasioiden oppimis- verkoston koordinaattorit Mikä Innokylä on? Juha Koivisto.
Celian palveluiden käyttöönotto kirjastoissa Kuopio projektipäällikkö Elina Kilpiö, Celia.
Sosiaalinen markkinointi Monikulttuurinen ehkäisevä päihdekasvatus Ohjausryhmän suunnittelupäivä
Avoin tiede ja tutkimus Suomessa– Toimintakulttuurin avoimuus korkeakouluissa 2015 Seminaari
Dokumentointipohjat 1-5 milj. € hankkeiden hankearviointiin (kevennetty vaihtoehto word-arviointikehikolle) JulkICT 10/2016.
KOKEMUSTIEDOSTA ASIANTUNTIJUUTTA  miten kokemustieto saadaan tuotua ammattilaistiedon rinnalle M/S Soste –risteily, avoin verkostotapaaminen
THL-raportoinnin määrittely – yhteenveto
Yrityksen projektisuunnitelma
Liiketoimintaprosessit ja MS Visio 2013
Työpaja 2: Uudistunut Finna.fi viestintäkanavana
Sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatio- ja palvelutiedon hallinta
Tutkimustietovarannon ohjausrakenne
Oikea palvelut oikeaan aikaan
Mielipiteen, kannanoton, vastineen kirjoittamisesta
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
TK- johdon ja PPSHP:n yhteistyöseminaari
Avoin tiede ja tutkimus Case Karelia
Asiakaskuuntelut palveluiden kehittämisessä yöp
Ajankohtaista Oodi-maailmasta
PUNK-hankkeen arviointi
TE-toimiston yrityspalvelut
Liiketoimintaprosessit ja MS Visio 2010
Ehdotus: sote-viestinnän strategiset painotukset 2017
Yhteiskehittäminen Innokylässä
Arvioinnista arkipäivää
Saatteeksi PP-pohjan käyttäjälle
TOIMINTASUUNNITELMAT 2018
Asukkaat maakunta- ja sote-uudistuksen keskiöön (AKE) -kysely
Asukkaat maakunta- ja sote-uudistuksen keskiöön
ICMT-työryhmä Väliraportointi
Asukkaat maakunta- ja sote-uudistuksen keskiöön (AKE) -kysely
Ulkoinen viestintä Viestintäryhmä valmistelee viestinnän hankepäällikön johdolla ja esittelee hankeryhmälle ja edelleen ohjausryhmälle keskeiset ratkaisuehdotukset.
Osallistumisen suunnittelun vaiheet ja tehtävät
Digitaalisen oppimisohjelman työpaja Jyväskylän vertaisoppimispäivä 5
Tiedolla johtaminen - työryhmä
Työnantajayhteistyö Helsingin Diakonissalaitoksella Työpiiri -hanke
ERÄTAUKO-KOULUTUKSEN SUUNNITTELUPOHJA
Kuntoutuksesta ja työttömyydestä
Pirkanmaa viestintäryhmä
Toimintakykykeskushanke Pirkanmaalla ja Etelä-Pohjanmaalla
Brändi sosiaalityössä
Viestintäsuunnitelma
Julkisuus Ymmärrettävyys Avoin toiminta Hallinto mahdollistajana.
Esityksen transkriptio:

THL:n asiakkuustyön ja CRMn vaikuttamissuunnitelma Luonnos kommenteille

Viestinnän periaatteet Viestinnässä sovelletaan THL:n prosesseja sekä graafista ilmettä. Määritellään hankkeen johdon kanssa, mitä viestinnän avoimuus tarkoittaa (esim. avoimet työskentelytilat). Viestinnässä suunnitellaan aluksi sisäisen viestinnän toimenpiteet mutta suunnitellaan hyvissä ajoin myös ulkoisen viestinnän toimenpiteet. Viestintä on mukana hankkeen työpajoissa (yhteiset työpajat tietopohjatoiminnon kanssa). Viestinnän sisällöt hyväksyy asiakkuuksien kehittämispäällikkö Niina Weckström, kuitenkin tarvittaessa yhteistyössä ko. asiaan liittyvien muiden asiantuntijoiden kanssa (esim. Ulriikka Tikkasen kanssa CRM-sisällöistä).

Viestinnän tavoitteet Uudistumme asiakkaitamme ja kumppaneitamme varten Viestinnän tarkoituksena on tukea toimintakulttuurin muutosta ja sitä kautta edistää strategista painopistettä. Vuonna 2017 keskitytään sisäiseen viestintään, tavoitteena: CRM aktiivisessa käytössä asiakkuustyössä Asiakkuuksien hahmottaminen kokonaisuutena – mitä kaikkea jo tehdään ja mitä vielä voitaisiin tehdä Opitaan näkemään asiakkuuksienhoitomallin hyödyt kaikessa asiakkuustyössä: miten yhteistyötä esim. yli yksikkörajojen tehdään ja miten sitä seurataan Silmien ja rajapintojen avaaminen yhteisille asiakkuuksille Käsitteet selviksi: sidosryhmät, asiakas ja kumppani; mitä asiakkuuteen kuuluu, mistä elementeistä koostuu.

Riskien hallinnasta Riskit ja haasteet Viestinnälliset toimenpiteet Asiakkuustyön kokonaisuutta ei koeta omaksi. Kokonaisuuden hyödyt; kukaan ei tule poistamaan jo tehtyä työtä, malleja jo tehdyn työn pohjaksi. Riittämätön määrä puolestapuhujia toimintatavan muutokselle. Osastojen ja yksiköiden johto avainasemassa, myös asiakkuusyhteyshenkilöiden roolin avaaminen. CRM:ää ei oteta käyttöön; kytkeytyy laajasti muihin haasteisiin CRM-uutiskirje lisenssin käyttöön ottaneille; CRM:n promoaminen, tuodaan maakunnat, jakelulistat; lisäksi erilaiset dasdboard-näkymät CRM:n kertauskurssi kivassa hengessä syksyllä!

Kohderyhmät THL:n Johto ja asiantuntijat Prioriteettiasiakkaat Keskeinen sisältö CRM tukee asiakkuustyötä, ota tehot irti CRM:stä! Asiakkuuksien kokonaisuus CRM:ssä on juuri niin hyvä tai huono, kuin miten olemme asiakkuuksista sinne kirjanneet! Olemme kaikki vastuussa tiedonkeruusta ja tiedontarpeiden kokoamisesta. CRM auttaa ymmärtämään asiakasta ja rikkomaan sisäisiä siiloja! Rajapintojen muodostaminen yli yksiköiden ja osastojen, kun mietitään asiakkaan kokonaistarpeita. Myös hyödyt leviävät laajemmalle Tulos/tuote (vastuutaho) Ajankohtaista Asiakkuus- ja CRM –työssä CRM vinkit CRM käyttäjäuutiskirje Dia-esitykset ja ohjeistukset Toimintasuunnitelma Keinot ja kanavat Terho, Yheistyötila, Asiakkuusvalmennukset, CRM-koulutukset, videot

Toimijat Henkilö tai taho tehtävä Viestinnästä vastaava henkilö THL:n asiakkuusasioissa Niina Weckström Ulriikka Tikkanen Kehittämispäällikkö, THL:n asiakkuudet Projektipäällikkö, CRM Viestinnästä vastaava henkilö osastoilla Asiakkuusyhteyshenkilöt Osastotiedottaja Tiina Puhakka Verkkosivujen päivystyksestä vastaava henkilö Ainakaan alkuvaiheessa ei suoraa omaa sisältöä. Kuitenkin jo esim. tämä on myös asiakkuuksien verkkoviestintää: https://www.thl.fi/fi/thl/yhteistyo Kytkös tapahtumien hallintaan! Mitä tuodaan tapahtumasta esiin, tapahtumakonsepti