Tieto odottaa käyttäjäänsä - välineitä tiedon löytämiseen-

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opinnäytetyön aihe
Advertisements

YV9TV1-07 Mikron käyttöönotto ja ylläpito Juha Korhonen
Tiedonhaku internetistä Viralliset tiedonlähteet
Opinnäytetyöprosessi
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
KE Teknillisen kemian seminaarikurssi. Seminaariesitykset Ti klo 9-10 Ohjeita esim. –J. W. Niemantsverdriet: How to give successful oral.
Työrauha ja haastavat tilanteet
T Personal SE assignment Project progress tracking and control.
Arviointi kuullun ymmärtämisen opetuksen tukena
Toteuttava taho: nimi: pvm: 11. joulukuuta 2014 OPINNÄYTETYÖ Valttikiri.
TIETOVERSTAS KPAMKin tapaan Hanna-Riina Aho Satu Salmela.
Ammattikorkeakoulukirjastojen monimuotoinen toimintaympäristö: Rikkaus ja haaste, osa 1 Maija Koponen Rovaniemen ammattikorkeakoulu FinELib kertoo ja kuuntelee:
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
Sisällönsuunnittelun workshop Verkkokoulutusprojektin eteneminen KonseptointiSisältösuunnittelu Vaatimus- määrittely ja visuaalinen ilme Sisällöntuotanto.
Systemaattisen tiedonhankinnan perusteet
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
ATTO –aineiden integrointi
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Tiedonhaku Kirjastot ja kirjat 4. (toiminta) 4 ● Valitun kirjaston verkkopalvelusta tulostetaan eri teosten viitetietoja ● Opiskelijoille jaetaan ryhmittäin.
Tiedonhaku Tieto odottaa käyttäjäänsä - välineitä tiedon löytämiseen- 1.
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
Tiedonhaku Tiedonhaun käsite ja menetelmät 2. Ryhmätyö 2 ● Muodostetaan 4 henkilön ryhmät ● Keskustelkaa millä tavoilla käytätte internetiä ‒ selailua.
Mitä et ole itse tehnyt, voi olla suojattua
Kirjaston tiedonhaku - yläkoulu
OPS-koordinaattori Tuija Vänni
Työelämälähtöisyys Valmassa
TE3 - TUTKIMUS 1-3 hlö:n ryhmissä JOKIN TERVEYSTOTTUMUS
Suomen kirjoituskurssi edistyneille
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
PedaCoach Oppia ikä kaikki mahdollistaa verkostolleen Pedacoach -toimintaa oman toiminnan pedagogiseksi kehittämiseksi Tavoitteena pedagogisen ja didaktisen.
Mikä käsityön opetuksessa muuttuu?
T Kuva- ja videosignaalien käsittely, 3 op
TAI-E1126 Taidekasvatusseminaari
PedaCoach Oppia ikä kaikki mahdollistaa verkostolleen Pedacoach -toimintaa oman toiminnan pedagogiseksi kehittämiseksi Tavoitteena pedagogisen ja didaktisen.
3. Terveystottumusten tutkiminen
Puhetilanteen kieli.
Oman alan lehdet (1) Käy lainaamassa oppilaitoksen kirjastosta oman alan lehti. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee oma sivu nimeltään ”Oman alan lehdet”)
Kotitalouden kurssit lukiossa
ESSEE.
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Mikä on monialainen oppimiskokonaisuus?
Heidi Enwald Informaatiotutkimus, HuTK
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
OSAO Myllytulli Taina Kylmänen, Marjo Ahola
Oman alan kirja Käy lainaamassa Myllytullin kirjastosta oman alan kirja. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee uusi artikkeli nimeltään ”Oman alan kirja”) ylös.
Te3 TERVEYS JA TUTKIMUS-KURSSI
Artikkeli päivässä pitää mielen virkeänä
3 Tiedonhaku Sanahakupalvelut.
Kirjallisuusterapia.
Suomi 4B 3. luento Hurraa!.
Oman alan lehdet (1) Käy lainaamassa oppilaitoksen kirjastosta oman alan lehti. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee oma sivu nimeltään ”Oman alan lehdet”)
Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia.
Työnantaja: Näin haet korvausta työterveyshuollon kustannuksista verkossa 2018.
Tiedot, taidot ja osaaminen – osaamisesta kertominen
Kokeile uutta Celianetiä testiympäristössä
Jari Kähkönen, koulutuspäällikkö
Tiedonhakua kirjastossa
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Askeleittain opetusohjelma
Tunne-Ippo ALOITUSKERTA STEP 3
Kirjaston tiedonhaun opetus ja tiedonhakijan reitti
KAUHAJOEN YHTEISKOULU 7.lk - VALINNAISAINEILTA
Vinkkejä juridiikan opiskeluun
Kirjaston tiedonhaku – yläkoulu ja lukio
2.2 Tutustutaan finalisteihin
Esityksen transkriptio:

Tieto odottaa käyttäjäänsä - välineitä tiedon löytämiseen- 1 Tiedonhaku Tieto odottaa käyttäjäänsä - välineitä tiedon löytämiseen-

1 Aihealueet Tiedonhaun käsite Tiedonlähteet Tiedonhaun menetelmät Hakutulosten ja lähteiden arviointi Oikeudelliset asiat tiedon käytössä

1 Tehtävät Oppimistehtävä Kohteena jokin oppilaitoksen kurssi Tehdään koko kurssin ajan Tuntitehtäviä

1 Arviointi Omasta aiheesta tehty työ 50% Tunneilla läpi käytyjen osaamisalueiden itsenäinen hyödyntäminen omassa työssä 10% Pienryhmissä käydyn keskustelun aktiivisuus 15% Ryhmätentin tulos 15% Aktiivisuus tunneilla ja oman osaamisen arviointi 10%

1 Tehtävä 1 Tutustu oppilaitoksen opetussuunnitelmassa esitettyihin kursseihin Valitse kursseista yksi kiinnostavin Kurssin pitää olla Ammatillisiin aineisiin liittyvä Lähetä tieto valitsemastasi kurssista opettajalle sähköpostilla

1 Tehtävä 2 Mieti seuraavaa tuntia varten seuraavia asioita Millä tavalla haet tietoa internetistä? Kuinka paljon käytät kirjastoa? Luetko lehtiä? Jos luet niin paperiversiona vai vain internetissä