Asiakaspalvelu ja vuorovaikutus

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kun Jumala loi naisen hän oli tullut 6. päivän ylitöihin.
Advertisements

Tietojärjestelmistä 1. Termejä  Data  usein luonteeltaan kvantitatiivista  helppo siirtää, jäsentää ja tallentaa koneisiin  tietokone käsittelee dataa.
Ilon kautta tavoitteisiin Eveliina Pöllänen
Perhesosiaalityö Kokkolassa
Tutkinnon osat Tuotteen / palvelun suunnittelu (ja dokumentointi) 10 ov työmenetelmien ja –välineiden suunnittelu oman työn suunnittelu tuotesuunnitteluprosessin.
Ohjaaja: Ville Hentilä, Elisa Oyj Valvoja: Prof. Jukka Manner
4H-Yrityksen liiketoimintasuunnitelma
Asiakkuudet luovalla alalla

Hyvää asiakaspalvelua!
ITSETUNTEMUS JA OMA OSAAMINEN
Yksilöllisiä palveluratkaisuja henkilökohtaisella budjetilla - kokemuksia Eksotessa Merja Heinonen
Tutkimusosasto Mitä ja miksi? Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia kokemuksia nuorilla on täystyöllisyysmallista ja työvoimatalossa työskentelystä.
Mika Väyrynen tuottaja
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kuinka asiakasta palvellaan hyvin? Näkökulmia yritysten tarpeiden tunnistamiseen ja oppilaitosten palveluiden kehittämiseen Salla Koivunen, Edupoli.
Ammattikorkeakoulukirjastojen monimuotoinen toimintaympäristö: Rikkaus ja haaste, osa 1 Maija Koponen Rovaniemen ammattikorkeakoulu FinELib kertoo ja kuuntelee:
Tietopalvelu verkkoympäristössä Nina Granlund 2006.
KULTTURIENVÄLINEN VIESTINTÄ
MITÄ SUOMALAISET AJATTELEVAT SOSIAALI- JA TERVEYDENHUOLLON PALVELUISTA JA NIIDEN TULEVAISUUDESTA?
Ihmissuhteet ja vuorovaikutus, kehittämisen isoin haaste
Toistorakenne Toistorakennetta käytetään ohjelmissa sellaisissa tilanteissa, joissa jotain tiettyä ohjelmassa tapahtuvaa toimenpidekokonaisuutta halutaan.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Yritysten tulevat aikuiskoulutustarpeet Ennakointikamari Liikenne- ja kuljetuspalveluala Timo Karkola johtaja, rehtori Ami-säätiö, Amiedu.
OSAAMISEN KASVATTAMISTA YHTEISELLÄ KEHITTÄMISELLÄ - HYVINVOINTITOIMIALAN INFO /Eeva Nuottasaari.
Juhani Kettunen Yrityksen kilpailukykytekijät Yrityssuunnittelu ja johtaminen  yrityskulttuuri Asiakaslähtöinen toiminta – sisältää mm. tuotekehityksen,
Ritva Kareketo kouluttaja
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Yrityksen viestintä ja projektiviestintä
NY Menestyksen avaimet – oma talous hallussa!. Lisämateriaalia NY-ohjelmaan: NY Menestyksen avaimet – Oma talous hallussa! Työnhaku.
Toistorakenne Toistorakennetta käytetään ohjelmissa sellaisissa tilanteissa, joissa jotain tiettyä ohjelmassa tapahtuvaa toimenpidekokonaisuutta halutaan.
Oma koti - osaprojekti Kohti sujuvampaa arkea. Mistä on kyse? Tavoitteena on, että pystymme täyttämään kasvavan asiakastarpeen järkevästi siten, että.
Tutkimussuunnitelma 1. Mitä käyttäjäryhmää tutkitaan?
Toistorakenne Toistorakennetta käytetään ohjelmissa sellaisissa tilanteissa, joissa jotain tiettyä ohjelmassa tapahtuvaa toimenpidekokonaisuutta halutaan.
HEIDI, PÄIVI JA ANU Vammaisasioiden oppimis- verkoston koordinaattorit Mikä Innokylä on? Juha Koivisto.
 Mikä päätös pitää tehdä  Tunnista ja kokoa yhteen tarvittava informaatio päätöstä varten  Listaa vaihtoehdot, joita on tarjolla  Kirjoita muistiin.
Oppisopimusnuoren ohjaaminen työssä Helena Rajalinna.
Vaihtoehdot session 12 oph 1 Vauvan pitäminen Sijaisvanhemmuus Adoptio Abortti.
Miten tukea lukio- opiskelijaa? Oulun kaupungin sivistys- ja kulttuuripalvelut Oppilashuoltoyksikkö Lukion koulupsykologit ja –kuraattorit Kevät 2014.
Koulutusyhteistyöpäivä Henkilöstöjohtaja Timo Tammilehto.
Viestintä ja tiedottaminen Kuinka viestinnästä saadaan vaikuttavaa? Kuinka muut nuoret tavoitetaan tehokkaasti? Miten tiedotteemme lyö läpi mediassa?
Ajankohtaista laadunhallinnasta
Toistorakenne Toistorakennetta käytetään ohjelmissa sellaisissa tilanteissa, joissa jotain tiettyä ohjelmassa tapahtuvaa toimenpidekokonaisuutta halutaan.
Hyvinvoinnin integroidut toimintamallit
Marttilan yrittäjäkyselyn yhteenveto
Vinkkejä sähköiseen viestintään
Huoltajien, henkilöstön ja yhteistyökumppanien ajatuksia yhteistyöstä varhaiskasvatuksessa Luottamus huoltajien ja henkilöstön välisessä yhteistyössä on.
Englannin valinnainen lisäkurssi
Mitä on Avoin ja mukaanottava yhteisöllisyys
Merja Fischer, Tkt, KTM Positiivinen vuorovaikutus synnyttää hyvinvointia ja tyytyväisiä asiakkaita Merja Fischer, Tkt, KTM
Milloin oppisopimuskoulutus on hyvä vaihtoehto
TERVEYSTIETO 8 3. Sosiaaliset taidot.
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä 4. ja 5
Tehtävä 10.2: Kuvan hakeminen verkosta
AISTIT JA VUOROVAIKUTUS ASIAKKAAN KOHTAAMISESSA
Ryhmäyttäminen ryhmän rakentamisen työkaluna
Mittarit – mitä ja miten mitata
Yhteiskehittäminen Innokylässä
Arvioinnista arkipäivää
Urheilun ja liikkumisen valmiudet ja ominaisuudet Psyykkinen valmennus Itsetunto ja itseluottamus Paula Arajärvi ja Terhi Lehtoviita.
Kaukolämpöverkkojen avaaminen
Kehittämisen jatkoyhteistyöstä sopiminen
OPPIMISTA OHJAAMAAN - Oppimistaidot ja ohjaava opetus
Yrittäjyys antaa virtaa
Palvelutalo Männikön asukastyytyväisyys 2015
Kehittämisen jatkoyhteistyöstä sopiminen
Tervetuloa opintojaksolle MENESTYVÄ TYÖYHTEISÖ (LEA1LH002)
Mitä muita asioita tulisi huomioida?
Avoimen tuotteenhallinta
Esityksen transkriptio:

Asiakaspalvelu ja vuorovaikutus Matias Heinonen (1601703, Ra16sa)   Asiakaspalvelu ja vuorovaikutus Tutkiva kirjoitelma Viestintätaidot 2017

JOHDANTO Valitsin aiheekseni asiakaspalvelun ja vuorovaikuttamisen, koska työskentelen alalla jossa ei panosteta asiakkaan kanssa asioimiseen vaan keskitytään oman työn hoitamiseen Tässä kirjoitelmassa pyrin avaamaan mitä asiakaspalvelu on, ja mikä merkitys vuorovaikutuksella on asiakastilanteissa. Miksi vuorovaikutus on tärkeää työelämässä?

ASIAKASPALVELU JA VUOROVAIKUTUS Vuorovaikutus asiakaspalvelussa tarkoittaa sitä, että viestintä tapahtuu molempiin suuntiin Tärkeintä asiakaspalvelussa on asiakkaan kuunteleminen. Asiakaspalvelija ei voi tietää mitä asiakas haluaa, jollei hän kuuntele tarkasti ja tee mahdollisia selventäviä kysymyksiä. Asiakkaan toiveiden toteuttaminen on ensisijainen asia asiakaspalvelu tilanteessa. Tärkeintä asiakaspalvelussa on asiakaslähtöisyys. Asiakaspalvelijalta vaaditaan ystävällistä asennoitumista asiakkaaseen. Aktiivista kiinnostusta sekä palvelua jonka avulla asiakas voi poistua tyytyväisenä Vuorovaikutus asiakaspalvelussa on koko ajan vähenemässä

Asiakaspalvelu Asiakaspalvelu on kaikki se, mitä asiakkaan hyväksi tehdään. Asiakaspalvelumuotoja on monia erilaisia, aina sen ei tarvitse olla kasvoikkain tapahtuvaa toimintaa. Vaihtoehtona on myös asiakaspalvelu puhelimessa tai internetissä. Mahdollisuutena voi olla itsenäinen palvelutilanne toimintaohjeiden mukaisesti, esimerkiksi itsepalveluautomaatit. Jokainen asiakas on erilainen ja kaikkia heitä on palveltava yksilöllisesti ja oltava aidosti kiinnostunut hänen auttamisestaan.

Vuorovaikutus työelämässä Työelämässä vuorovaikutustaidot ovat todella tärkeitä. Yrityksen sisällä voidaan työskennellä paljon tiimeissä sekä yhteistyökumppaneiden kanssa voidaan pitää kokouksia ja neuvotella, jolloin vuorovaikutus näyttelee pääosaa. Yrityksen kannalta henkilöstön hyvät vuorovaikutus taidot ovat tärkeitä, koska silloin yrityksessä vallitsee avoimuus ja luottamus. Tästä seurauksena hyvä ilmapiiri, joka taas parantaa kilpailukykyä ja toimintavahvuutta.

Hyvä asiakaspalvelu voi olla osa markkinointia Markkinointi on yrityksen menestykselle elintärkeä. Suurin osa ostopäätöksistä tehdään vasta ostopaikassa. Tässä kohtaa lavalle astuvat asiakaspalvelijat ratkaisemaan ongelmia ja avustamaan ostopäätöksen tekemisessä. Verkossa hyvän asiakaspalvelun meriitti voi olla toimivat ja helppokäyttöiset verkkosivut sekä esimerkiksi chat-toiminto. Hyvä asiakaspalvelu on tämän päivän valttikortti kohti menestyvää yritystä.

Asiakaspalvelun kehitys Ennen kuin myyjistä hiotaan timantteja on asiakaskohtaamisen perusteet oltava hallussa. Palvelun kehittämisessä on hyvä huomioida kilpailevat yritykset ja tarjota jotakin mitä heillä ei vielä ole. Asiakastyön kehittäminen on haasteellista, sillä resursseja on käytettävissä vähemmän kun toisaalta taas työtä tehdään tuottavammin ja vaikuttavammin.