Markkinaoikeuden ratkomistilanne

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Lisää tähän prosessin nimi Kerro tässä tuotteen ja yrityksen nimi.
Advertisements

Arvonlisävero kirjanpidossa
Ajankohtaiskatsaus mainonnan sääntelystä Ritva Hanski-Pitkäkoski.
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
… löytyykö markkinoita?
Oulu Juha Pulkkinen Tekes.
Kokemukset uudesta Kilpailu- ja kuluttajavirastosta
Prosenttiarvon laskeminen
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Kimmo Berg Optimointiopin seminaari - Kevät 2005 / 1 Hintadiskriminointi Kimmo Berg.
Lamppu NY – Välähtävää toimintaa!. NY 6h -leiri Aurinkokennovarjostin.
Arvonlisävero budjetoinnissa
Seinäjoen kv-kevätpäivät Roundtable 5 Ulkomaisten harjoittelijoiden markkinointi työnantajille Ira Leväaho, Helsinki Education and Research Area.
Seuraava päivä voi olla yhtä hauska kuin edellinen ilta!
Pienet ja keskisuuret tavarantoimittajat kaupan yhteistyökumppaneina - HoReCa-tukkukaupan näkökulma Järjestöpäällikkö Ilkka Nieminen Päivittäistavarakauppa.
Sekoitellaan.
Turhia töitä... Ylituotanto ja varastointi Odottaminen ja etsiminen
Internet – liiketoimintamallit Internet - strategia Miten yritys voi hyödyntää nettiä liiketoiminnassa.
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Lauri Sommarberg Optimointiopin seminaari - Kevät 2005 / (8) Verkkohuutokaupat Huutokauppojen yhdistäminen.
FTR (Formal Technical Review) Kimmo Airamaa. Johdantoa Muodollinen tekninen tarkastus = toiminta tarkastustilaisuudessa on tarkasti määritelty Muodollinen.
Kotitehtävän 8 ratkaisu Janne Kunnas Työn saa tallentaa ja julkistaa Aalto-yliopiston avoimilla verkkosivuilla. Muilta osin kaikki oikeudet.
MAB3 prosenttilasku.
OEH ja todellinen tuote OEH ja tuotemielikuva ?
3.5 Harha Jos  1 = 0 Harhaton b 2 = 0,20, s.e.(b 2 ) = 0,07 H 0 :  2 = 0 H 1 :  2 ≠ 0  = 0,05 tai 0,01 n = 60 t.025 (58) = 2,00t.005 (58)
HRD-Kunto – tuotteen markkinointi -markkinoinnin kohderyhmät -myyntimenetelmät -myynnin välineet.
YKSILÖLLISYYDENVOIMA LÖYDÄ. ... ja he etsivät tapoja näyttää nuoremmalta pidempään. Puolet Euroopan väestöstä on 40+ Reference:
Tiedonhaku OUTI-verkkokirjastosta Yläkoulu Oulun kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto.
KILPAILUMUODOT Kansantaloustieteen lähtökohta on täydellinen kilpailu. teoreettinen käsitteenä tärkeä Yritykset ovat tuotantoyksiköitä yhdistelevät tuotannontekijöitä.
Kerava 2 mainosalueet PELAAJA-AITIOT YLÄKATSOMO SIVUKATSOMO KELLOTAULU KJT Ice Sports Arena Oy.
Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Työhuone A129 Syksy 2014 K1007LI Markkinoinnin perusteet 6 op.
1 Osa 12b Oligopoli ja monopolistinen kilpailu (Mankiw & Taylor, Chs 16-17) Oligopoli on markkinamuoto, jossa markkinoilla on muutamia yrityksiä, jotka.
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
HINTA MÄÄRÄYTYY MARKKINOILLA + VAPAA KILPAILU s
Vaiheistettu ryhmätyö 3. tunti
HISTORIA Perustettu vuonna 1967
Teknikmagasinet Puhelimenkuoret.fi Gigantti
Vapaa kilpailu hyödyttää kuluttajaa
24 Hintojen vakaus on tärkeää s
SOPIMATON MENETTELY ELINKEINOTOIMINNASSA
Tuetun asumisen asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset Yrjö ja Hanna
Verkoston ulkoisvaikutukset
15 Laki suojelee kuluttajaa s Tuntidiat Tehtävien vastaukset.
Suomalainen yhteiskunta
Kysynnän ja tarjonnan laki
Matkailujuridiikka Ylipainomaksu – kohtelu lähtöselvityksessä
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
KILPAILIJAT.
Liikennepalvelulaki: matkustajan ja kuluttajan oikeudet
15 Laki suojelee kuluttajaa s
Tatu Punkari Tatupkuitu.fi
TALOUSTIETO Kilpailu.
LIIKEKILPAILUN SÄÄNTELY KILPAILU- MENETTELY KILPAILUN- RAJOITUKSET
Tarkastuslautakunnan vpj. Maija Anttila
Näin ostan mainostoimistopalveluja
Nuuska, nikotiini ja tupakkateollisuus
KILPAILUMENETTELYSÄÄNNÖKSET
[Projektin nimi]: Jälkianalyysi
Miten yrityksemme… …tuotekehitys toimii?
Liiketoimintasuunnitelman esittely
MARKKINOINTISÄÄNNÖKSET JA HYVÄ LIIKETAPA
[Projektin nimi]: Jälkianalyysi
”Kuuleha sie, minnuu nii kovast kiinnostaa..
Liiketoimintasuunnitelma
SEURA-ASUKYSELY 1/2 KARHULAN URHEILIJAT RY
HINTA MÄÄRÄYTYY MARKKINOILLA + VAPAA KILPAILU s
Yrityksen mainonta… … ja muu markkinointi
Käsitemallinnus Jouni Huotari
MARKKINOINTISÄÄNNÖKSET JA HYVÄ LIIKETAPA
Työllisyys ja työttömyys.
Kuluttaja-asiamies vs. SCA Tissue Finland Oy
Myyntitavoitteiden tarkentaminen
Esityksen transkriptio:

Markkinaoikeuden ratkomistilanne Kuluttaja-asiamies vs. XXL Sports & Outdoor Oy

Kuka haastoi, kenet ja mistä? Kuluttaja-asiamies haastoi XXL Sports & Outdoorin oikeuteen markkinoinnin väärinkäytöstä, sillä hinta johtaa asiakkaita harhaan. XXL Sports & Outdoor ei voi verrata tuotteensa hintaa ohjevähittäishintaan, jos muut vähittäismyyjät eivät käytä markkinoinnissa samaa hintaa. Esim. Jos ovh. on 100e ja he myyvät tuotetta hintaan 90e, he eivät voi sanoa myyvänsä halvemmalla, sillä kaikki vähittäismyyjät myyvät sillä hinnalla. Ovh-hintaan ei saa verrata markkinoinnissa, jos hintaa ei ole markkinoilla. XXL Sports & Outdooria kiellettiin myös markkinoimasta tuotetta tarjousajan päätyttyä samalla hinnalla.

Miten tilanne ratkaistiin? XXL Sports & Outdoor väitti, ettei heidän markkinointikeinonsa ollut harhaanjohtavaa, mutta hävisi oikeudenkäynnin pitkän prosessin jälkeen. XXL Sports & Outdoor joutuu lopettamaan kyseisen markkinointitavan samantien tai joutuu maksamaan 100 000 euroa sakkoa. Muilta osin kuluttaja-asiamiehen hakemus hylätään.