Luku- ja tenttivihjeet 7

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Luku- ja tenttivihjeet 4A Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Advertisements

Katsomusopetus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Luku- ja tenttivihjeet 1 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Luku- ja tenttivihjeet 6 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Ylöjärven opetussuunnitelmaprosessi Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Opetuksen arviointi ja kehittäminen, ET ja filosofia: Oppilaitosten arviointi Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Filosofian opetuksen piirteitä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Luku- ja tenttivihjeet 5 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
ET ja hyvän osaamisen kriteerit vuosiluokka 5:n jälkeen Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Luku- ja tenttivihjeet 1 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
ET:n tuntijako 2001 ja 2012 ja palkkiongelman poistuminen Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Luku- ja tenttivihjeet 9 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Didaktiikkaa Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Ops seminaari Askola.
Elämänkatsomustiedon didaktiikan peruskurssin koontia Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Elämänkatsomustiedon didaktiikan peruskurssin koontia Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Luku- ja tenttivihjeet 8 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Luku- ja tenttivihjeet 1 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Luku- ja tenttivihjeet 7 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Luku- ja tenttivihjeet 6 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Moraalinen relativismi Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Elämänkatsomustiedon valinnaiskurssi, OPS:n peruskäsitteistöä Yliopistonlehtori Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos, käyttäytymistieteellinen tiedekunta.
Moraalin kehitys (L.Kohlberg) Oikein vai väärin? Moraali kehittyy vaiheittain ajattelun kehittymisen mukana: 1.yksilön oma näkökulma 2. yhteisön lait ja.
Haapajärven perusopetukseen valmistavan opetuksen opetussuunnitelma 2016 Markku Mäkelä OPS-koordinaattori.
Luku- ja tenttivihjeet 8 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
7. MIELENTERVEYDEN HÄIRIÖT TERVEYSTIETO 9. Apulanta Ilona.
Uskonnon opetus lukiossa Vuoden 2003 uskonnonvapauslain mukaan.
Moraalinen relativismi
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Eettinen ja moraalikasvatus
Väestöllinen huoltosuhde 1865–2060
Normaalikoulujen tuki perusopetuksen opetussuunnitelmatyölle
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Elämänkatsomustiedon didaktiikan peruskurssin koontia
Talouspolitiikka.
Humanismi.
Moraalikehityksen tasot
OPS Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Katsomusaineiden didaktiikka, yhteiset ryhmät Ryhmätehtävä 1
Katsomusopetus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Tutustumista elämänkatsomustiedon didaktiikkaan
Luku- ja tenttivihjeet 10
Filosofiaa lapsille –tehtävä 1 (kaikille)
TURKU Monikulttuurinen opetus 2.Jakso
Ryhmätehtävä 1.2 Katsomusopetuksen mallit
Uusia tuulia YLTin opetuksessa
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Elämänkatsomustiedon oppilasmäärien kehitys
Elämänkatsomustiedosta, oppiaineen oikeutuksesta ja traditioista
Elämänkatsomustiedon didaktiikan peruskurssin koontia
Mikä on elämänkatsomus?
Luku- ja tenttivihjeet 2015_3
Relativismi Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Filosofiaa lapsille -tehtävä (kaikille)
Luku 7 Oikeusetiikka.
Mikä on elämänkatsomus?
Elämänkatsomustiedosta, oppiaineen oikeutuksesta ja traditioista
Elämänkatsomustiedon ainedidaktiikka, LO-peruskurssin kertausta
Sosiaalinen kehitys Tarja Rauste
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
5. Eettinen vastuullisuus
Muutokset matematiikan opetuksessa
Suuri ihme – rippikoulusuunnitelman keskeiset kehityssuunnat Rippikoulu on elämää Jumalan kasvojen edessä (elämä-usko-rukous) Yhteisöllinen.
Kalvosarja on laadittu Global Meal –hankkeessa
Autokaupan toimintaympäristö
Vinkkejä juridiikan opiskeluun
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree)
Esityksen transkriptio:

Luku- ja tenttivihjeet 7 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos

Luento 7, artikkelit Paras materiaali tähän osioon ovat OPS-perusteet ja luentodiat.

Luento 7 tenttikysymyksiä Mikä on moraali- ja eettisen kasvatuksen rooli elämänkatsomustiedossa? Mihin niillä ET:ssä pyritään ja millaisia ovat aihealueen keskeisimmät kysymykset? Mitä ovat eettisen ajattelun taidot ja miten niitä voi opettaa? Esittele Lawrence Kohlbergin teoria moraalin kehityksestä ja arvioi sen merkitystä perusopetuksen elämänkatsomustiedon kannalta. Miten Lawrence Kohlbergin moraalinkehitysteoria näkyy ETn OPS-perusteissa? Esitä myös oma arviosi Kohlbergin teoriasta. Esittele vähintään kaksi 2010-luvun Suomessa ET-opetuksen kannalta olennaista moraalikasvatuksen ongelmaa.