7lk:n arviointi.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Käyttäytymisen arviointi
Advertisements

ARVIOINTI Vanhempainilta
Meidän koulu Keskustelua wilma-merkinnöistä, järjestyssäännöistä ja perusopetuslain muutoksesta.
Kurssivalinnat Ykköset, syksy Kurssit valitaan O Pääsääntöisesti numerojärjestyksessä O (opinto-opas s , 77) O etenkin VIERAAT KIELET, ÄI,
OPISKELIJAN ITSEARVIOINNIN OHJAUS. ITSEARVIOINTI PERUSTUU SÄÄDÖKSIIN  opiskelijan itsearviointia säätelee laki ammatillisesta koulutuksesta (2005) 
Lotilan koulutiellä –itsearviointipassi luokille
TUPAKOINTI KOULUAIKANA
Liikunnan arviointi luokilla
1. Helmikuu – 15. Maaliskuu/ kunnan oma työskentely Kunnan/ Kaupungin aineryhmävetäjät kokoavat aineryhmittäin ainekohtaiset minimitavoitteet ja sisällöt.
Ops 2016 ja arviointi.
SDQ-kyselyn toteutus wilmassa Syksy Kyselyjen ajankohdat  Kysely toteutetaan syksyllä 3. ja 5. luokan oppilaille (keväällä 8. lk pilotti) 
Yhteisöllisen oppimisprosessin perusteet Seija Jeskanen
KOLMIPORTAINEN TUKI Esi- ja peruskoulussa Hankasalmen kunta/Kuuhankaveden koulu.
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
Arviointi ja monipuoliset oppimismenetelmät. Peruskoulu  Perusopetuslain mukaan oppilaan arvioinnin tehtävänä on ohjata ja kannustaa opiskelua sekä.
Mankalan koulun vanhempainilta ti Opetussuunnitelmauudistus valinnaiset Sari Juuti.
Vanhempainilta Jakokosken koulu Jakokosken koulu syksyllä 2016 Oppilasmäärä luokka (14+8) 22 oppilasta, opettaja Karl Kakko 3-4 luokka.
RO-tuokio YKKÖSTEN KURSSIVALINNAT: YO-SUUNNITELMA JA KOLMEN VUODEN OPINTOSUUNNITELMA WILMAAN.
ARVIOINNISTA 3. luokan taide- ja taitoaineiden valinnaiset TUNNIT luokan valinnaiset AINEET 8. ja 9. luokan taide- ja taitoaineiden valinnaiset TUNNIT.
Opetussuunnitelma muuttuu MITÄ SE TARKOITTAA?. Opetussuunnitelma tuo oppilaalle lisää vapautta ja vastuuta.
Vanhempainilta 3 c Keskustelun aiheet Esittelyt Laitoin vanhemmille kiertämään nimilistan, johon kaikki voivat merkitä puhelinnumeronsa oppilaiden.
22 oppilasta 9 poikaa 13 tyttöä Erityisopettaja Laura Dunkel Yhteisiä tunteja 3. luokan kanssa äidinkielessä ja ympäristötiedossa Koulunkäynnin ohjaaja.
Vanhempien mielipiteitä
Laatutyö opettaja Luotu :42.
Arviointi osana oppimisprosessia
LUKION OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS LOPS 2016
Ops-iltapäivä
Uuden opetussuunnitelman mukainen arviointi Mukkulan koulussa
sanallisen arvioinnin todistuspohjat:
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Valmistuvien ryhmien ryhmänohjaajakoulutus
POISSAOLOLUVAN HAKEMINEN JA PÄÄTÖKSEN TEKEMINEN WILMASSA
Meidän koulu Keskustelua wilma-merkinnöistä, järjestyssäännöistä ja perusopetuslain muutoksesta.
MIKÄ ON OPETUSSUUNNITELMA?
Opetussuunnitelma uudistui- mikä muuttuu?
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
MIKÄ OPETUSSUUNNITELMA ON ?
Osaamisen näytön prosessi
Sanallinen arviointi Wilmassa
Vanhempainilta
Oulunkylän ala-asteen koulu
Lukujärjestys 2A Muuta... klo MA TI KE TO PE x x1 x2
KODIN JA KOULUN YHTEISTYÖ
Oppimisen tuki, pedagogiset asiakirjat ja muuta ajankohtaista
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
Arviointi.
Meidän koulu Keskustelua wilma-merkinnöistä, järjestyssäännöistä ja perusopetuslain muutoksesta.
Maaselän koulun 4. lk:n vanhempainiltaan
Oppilaanohjaaja Sari Kuutsa-kettunen
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Pedagoginen oppimis- ja arviointityökalu
Osaamisen näytön prosessi
Valinnaisiaineista Valinnaiset tunnit ovat osa yhteisinä oppiaineina opetettavien taide- ja taitoaineiden opetusta ja ne myös arvioidaan osana tätä opetusta.
Ekaluokalle 2017.
Pornaisten OPS-KIKY klo
5. luokkalaisten huoltajille
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Oman äidinkielen opetus Porvoossa
5. luokkalaisten huoltajille
Laaja-alainen arviointi
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
5-luokan vanhempainilta
Arvioinnin linjaukset perusopetuksessa
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
7. luokat kevät 2019 Maikkulan koulu
7lk valinnaisainepäivä
KAUHAJOEN YHTEISKOULU 7.lk - VALINNAISAINEILTA
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Esityksen transkriptio:

7lk:n arviointi

Syyslukukauden alku Opetuspalvelut tiedottaa huoltajille ja oppilaille Wilmassa arvioinnin käytänteet. Lv-tunti: 1. Tiedotetaan oppilaille ne oppilaineet (AI, EN, A2-kieli, MA, HI, KO, KU, LI ja FY/KE, BI/GE sekä TT riippuen siitä, mitä opetetaan syyslukukauden aikana), joissa syksyn aikana tehdään Wilmaan itsearviointi käytöksestä ja työskentelystä. 2. Lv muistuttaa oppilasta Kasvun kansioon tehtävästä onnistumisen raportoinnista.

Syyslukukauden puoliväli Tietotekniikan tunnilla varmistetaan, että oppilaan Peda.net-tunnukset ovat itsellään tiedossa. Kasvun kansion julkisuusasetuksista oppilas antaa ylläpitäjän oikeudet kaikille häntä opettaville opettajille. Tietotekniikan tunneilla tehdään onnistumisen raportointi Kasvun kansioon. Oppilas lähettää linkin yksityisviestinä sille opettajalle, jolle onnistumisen raportoinnin haluaa osoittaa. Ryhmän opettaja luo Formatiivisen arvioinnin pohjan ryhmilleen Wilmassa. Sekä oppilas että opettaja tekee formatiivisen arvioinnin Wilmaan käytöksestä ja työskentelystä. (Liukukytkin 4-10, AI, EN, A2-kieli, MA, HI, KO, KU, LI ja FY/KE, BI/GE sekä TT riippuen siitä, mitä opetetaan syyslukukauden aikana)

Väliarviointi: Tavoitekeskustelut (1.11.-15.2.) Luokanvalvoja huolehtii, että oppilas tekee itsearvioinnin Wilmassa ennen huoltajan ja oppilaan kanssa käytävää tavoitekeskustelua. Itsearviointi ja syyslukukauden puolivälissä tehty formatiivinen arviointi toimivat tavoitekeskustelun tukena. Tavoitekeskustelu: 1. Luokanvalvoja luo Wilmassa luokkansa oppilaille tavoitekeskustelupohjat. 2. Oppilas ja huoltaja täyttävät oman osansa tavoitekeskustelulomakkeeseen ennen tavoitekeskustelua. 3. tavoitekeskustelussa opettaja kirjaa 1- 3 tavoitetta lomakkeeseen ja oppilas kirjaa ne Kasvun kansioon 4. Tarkistetaan Kasvun kansioon syksyllä tehdyt onnistumisen dokumentoinnit

Väliarviointi: Oppilaan osaaminen oppiaineissa (syyslukukauden loppuun mennessä) Sekä oppilas että opettaja tekee formatiivisen arvioinnin Wilmaan oppilaan osaamisesta syksyn oppiaineissa. (Liukukytkin 4-10)

Kevätlukukauden alku Lv-tunnilla tiedotetaan oppilaille ne oppilaineet (KS, MU RU, UE/ET, TE, OPO ja FY/KE, BI/GE sekä TT riippuen siitä, mitä opetetaan kevätlukukauden aikana), joissa kevään aikana tehdään wilmaan itsearviointi käytöksestä ja työskentelystä.

Kevätlukukauden puoliväli Sekä oppilas että opettaja tekee formatiivisen arvioinnin Wilmaan käytöksestä ja työskentelystä. (Liukukytkin 4-10, ks. oppiaineet yllä) Lv tunti: Oppilas tekee itsearvioinnin väliarvioinnissa luotuihin henkilökohtaisiin tavoitteisiin liittyen. Itsearviointi tehdään Kasvun kansioon Omat tavoitteeni-sivulle valmiiseen lomakkeeseen vastaamalla seuraaviin kysymyksiin (kysymykset eivät näy Kasvun kansiossa): 1. Mitä olen tehnyt saavuttaakseni asettamani tavoitteet? 2. Missä tavoitteisiini liittyvissä asioissa olen jo onnistunut? 3. Mitä minun jatkossa pitäisi tehdä toisin?

Kevätlukukauden puoliväli Oppilaita ohjataan tekemään vertaisarviointia yhteisestä työskentelystä antamalla rakentavaa ja kannustavaa palautetta toisilleen. Vertaisarviointia tehdään ryhmäkeskusteluna (4-5 oppilasta) oppilaan rooleista, toimintatavoista sekä niiden vaikutuksesta ryhmän yhteishenkeen. Ryhmäkeskustelun tuotoksena jokaiselle ryhmän jäsenelle annetaan arvio asteikolla 4-10 seuraavista kohdista sekä sanallinen perustelu: 1. Seuraat ja osallistut opiskeluun aktiivisesti 2. Kannustat ja autat muita 3. Toimit työrauhaa edistävällä tavalla Arviot kirjataan oppilaan Kasvun kansioon Vertaisarviointi-sivulle (kysymykset eivät näy Kasvun kansiossa).

Lukuvuosiarviointi Lukuvuositodistus Numeroarviointi liittyen oppiaineisiin ja käyttäytymiseen sekä mahdollinen sanallinen lisäys. Jos käyttäytymisen arvosanaan kirjataan sanallinen lisäys, on käyttäytymisen arviointi tulostettava omaksi sivukseen todistuksen liitteeksi.

Ohjeita Ohjeita arviointiin https://peda.net/aanekoski/opetuspalvelut/ai