Lintulammen koulun valinnaiskurssit

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Advertisements

Miten tukea maahanmuuttajan oppimista reaaliaineen tunneilla?
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Lyhyt musiikki: 8. luokalla 2h läpi lukuvuoden Vaihtoehtoina : 1) musiikki (bändi) tai 2) musiikkiteatteri Pitkä musiikki: 8. ja 9. luokalla 2h läpi lukuvuoden.
Tekstiilityön opetussuunnitelma valinnainen TS Sompion koulu Kerava
Valinnainen käsityö vkt ( Kahden tunnin valinnainen )
Kulttuuri- ja liikuntapolku Espoossa. Valtioneuvoston asetus peruskouluille 1435, 3 § ’Opetuksen tulee antaa oppilaille perusta laajaan yleissivistykseen.
ARVIOINTI Vanhempainilta
Kivimäen koulu 1. luokkien vanhempainilta
Katajanokka oppimisympäristönä Osallistavaa ja monipuolista opetusta omassa kaupunginosassa Tavoitteena on hyödyntää Katajanokkaa oppimisympäristönä monipuolisesti.
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
Iida Salminen & Laura Päärni, VAKA-12C
Tytöt teknologian taitajiksi
Käsityön sisältöalueet
TSEMPPIÄ LIIKUNNASTA- HANKE
Kulttuuri 6.lk Yhteisöllisyys.
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
OPS 2016 Alakoulun valinnaiset aineet Kiviniemen ja Takkurannan koulujen valinnaisaineet sekä ohjeet valinnan suorittamiseen Wilmassa lukuvuotta
OPS 2016 Pedagoginen kahvila Porin kaupungin perusopetuksen tuntijako Sivistyslautakunta
Opetussuunnitelma muuttuu MITÄ SE TARKOITTAA?. Opetussuunnitelma tuo oppilaalle lisää vapautta ja vastuuta.
Haluaisitko kokeilla olla joku muu?. Esiinnytkö mielelläsi yksin tai ryhmässä … kavereille tai isommallekin yleisölle?
Vanhempien mielipiteitä
Tärkeää, säilytettävää, hyvää, uusia haasteita Mankolan koulu Tiia Hintsa, Tatu Pellinen, Ninna Salmenhaara.
PEDAGOGINEN ILTAPÄIVÄ
ÄIDINKIELI JA KIRJALLISUUS KAUHAVAN LUKIOSSA
Yrittäjyyskasvatus oppimisen perustana
VALINNAISET AINEET Piirros Mika Kolehmainen.
Uuden opetussuunnitelman mukainen arviointi Mukkulan koulussa
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Taide- ja taitoaineiden valinnaiset tunnit sekä valinnaiset aineet 8
VALINNAINEN LIIKUNTA 8. lk 2h/viikko 9.lk 2h/viikko
Opetussuunnitelma uudistui- mikä muuttuu?
Kieli itseilmaisun välineenä
TET =Työelämään tutustuminen
”ompeluseurat” kouluissa 2017
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
MIKÄ OPETUSSUUNNITELMA ON ?
Opetussuunnitelmassa 2016
Mikä käsityön opetuksessa muuttuu?
OPS 2016 Valinnaisuus.
Kaakkurin koulun valinnaisaineet
OPSISSA JA OPSISTA Opetussuunnitelma 2016.
Tavoitteet ja arviointi
Musiikin valinnaiskurssi
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
VALINNAINEN LIIKUNTA PUOLANKAJÄRVEN KOULU ALAKOULU
MUSIIKKI VALINNAISAINEENA
Musiikin valinnainen.
KUVATAIDE Kuvataideopetuksen tarkoituksena on kehittää opiskelijan ymmärrystä yhteiskunnan ja ympäristön visuaalisista ilmiöistä ja niiden merkityksistä.
Tasavirta-koulutus Imatra 7.10., 8.10., ,
Oman äidinkielen opetus Porvoossa
TET =Työelämään tutustuminen
Kaakkurin koulun valinnaisaineet
VALINNAISET LIIKUNTAKURSSIT
Kastellin koulun valinnaiset 8. ja 9. luokalle
Kastellin koulun valinnaiset 8. ja 9. luokalle
Musiikki Valinnaiset
Syventävät valinnaisaineet 2h valinta (8.-9. lk)
Haluaisitko kokeilla olla joku muu?
VALINNAINEN LIIKUNTA PUOLANKAJÄRVEN KOULU ALAKOULU
7. luokat kevät 2019 Maikkulan koulu
Tehhään esityksiä ja muutakin ilimasua
VALINNAINEN LIIKUNTA PUOLANKAJÄRVEN KOULU ALAKOULU
VALINNAISET LIIKUNTAKURSSIT
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
VALINNAISET AINEET Piirros Mika Kolehmainen.
Kastellin koulun valinnaiset 8. ja 9. luokalle
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Kouvolan Yhteislyseon
Esityksen transkriptio:

Lintulammen koulun valinnaiskurssit 2017-18

Liikunnan syventävä kurssi (lyhenne LIV)  Syvennetään ja kehitetään eri palloilulajien lajitaitoja ja tutustutaan uusiin palloilulajeihin Valinnaiskurssin alussa suunnitellaan oppilaiden kanssa yhdessä, mihin palloilulajeihin keskitytään eniten  Kannustetaan ja innostetaan oppilaita fyysiseen aktiivisuuteen ja työskentelemään kaikkien kanssa reilun pelin periaatteella. Tavoitteena on saada oppimisen ja onnistumisen elämyksiä. 

Äidinkielen syventävä kurssi 1 (lyhenne ÄIV media) painotetaan monipuolista ilmaisua ja mediataitoja tavoitteena on innostaa oppilaita luovaan toimintaan oppilaiden omien vahvuuksien mukaan

Äidinkielen syventävä kurssi 2 (lyhenne ÄIV kirjallisuus) Kurssilla luetaan ikätasolle sopivia kirjoja, keskustellaan kirjoista sekä pidetään lukupäiväkirjaa vihkoon tai papereille, joista kootaan kirja. Kurssin tuotteena tehdään näyttely lukupäiväkirjoista. Kurssin aikana tulee paljon lukuläksyä oppilaan valitsemista kirjoista. 

Käsityön syventävä kurssi 1 (lyhenne KÄSV ts) Käsityön valinnaisella kurssilla syvennetään kädentaitoja käyttäen eri materiaaleja ja tekniikoita monipuolisesti suunnittelusta toteutukseen asti.

Käsityön syventävä kurssi 2 (lyhenne KÄSV kudonta) Kudonnan valinnaisella kurssilla tutustutaan erilaisiin kudontatekniikoihin ja – välineisiin (kangaspuut, erilaiset kudontakehykset, nauhapirrat) käyttäen materiaaleja monipuolisesti. Kurssin aikana toteutetaan yksi tai useampi työ suunnittelusta ja toteutuksesta huolelliseen viimeistelyyn. Käsityöprosessin aikana tutkitaan, kokeillaan ja keksitään, sekä iloitaan omien tuotosten valmistumisesta.

Kuvataiteen syventävä kurssi 1 (lyhenne KUV kuvis) Kurssilla syvennetään ja laajennetaan oppilaiden osaamista Kokeillaan eri tekniikoita ja materiaaleja Oppilaiden omat kokemukset, mielikuvitus ja taiteen maailma toimivat työskentelyn perustana

Kuvataiteen syventävä kurssi 2 lyhenne KUV kulttuuri Kurssin tavoitteena on kannustaa oppilasta toteuttamaan kuvia omien havaintojen, ideoiden ja tiedonhankinnan pohjalta. Oppimisympäristönä oman koulun lisäksi pyritään hyödyntämään Oulun kaupungin kulttuurilaitoksia kuten taidemuseoa. Kurssin aikana oppilas syventää omaa osaamistaan eri tekniikoista ja materiaaleista. Oppilas tallentaa kurssilla tekemiään havaintoja kuvaamalla ja luonnostelemalla visuaalisia muistiinpanoja. Oppilasta rohkaistaan jakamaan osaamistaan sekä antamaan toisille kannustavaa palautetta.

Musiikin syventävä kurssi (lyhenne MUV) Kurssilla painotetaan laulua ja soittoa. Käytämme paljon bändisoittimia (piano, rummut, kitara, basso). Tavoitteena on valmistaa musiikkiesitys koulun tapahtumaan. Opettajana Jari Pienihäkkinen

Käsityön ja ympäristöopin soveltava kurssi (lyhenne KÄSYMV tn) Kurssilla opitaan mekaniikkaan kuuluvia erilaisten rakenteiden lujuuteen ja liikkeeseen liittyviä sisältöjä. Kurssilla rakennetaan ristikkosillan tai nosturin rakennussarja ja opitaan kolmiotukirakenteen merkitys materiaalia säästävässä lujassa rakentamisessa. Osille valmistetaan pussi, jossa niitä on helppo säilyttää ja kuljettaa.    Erilaisten rakenteiden ja kappaleiden liikkeestä opitaan voimansiirron perusasioita hammaspyörävälityksen rakentamisen avulla.