Oppiainekohtaisten tavoitteiden pilkkominen vuosiluokittain.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPETUSSUUNNITELMA KOULUKOHTAINEN
Advertisements

Valinnat kahdeksannelle ja yhdeksännelle luokalle.
OPS MH/IK
VISTAN KOULU Paimion kaupunki 7 luokan valinnaisaineinfo
Kurssivalinnat Ykköset, syksy Kurssit valitaan O Pääsääntöisesti numerojärjestyksessä O (opinto-opas s , 77) O etenkin VIERAAT KIELET, ÄI,
LUOKATON LUKIO OPPIMISYMPÄRISTÖNÄ
Perusopetuksen opetussuunnitelma 2016
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Aineryhmät tekevät varsinaista OPS-työtä vuoden 2015
Ylöjärven opetussuunnitelmaprosessi Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
OPS-ajatuksia.
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
Orimattilan ja Myrskylän paikallinen OPS2016-työ
1. Helmikuu – 15. Maaliskuu/ kunnan oma työskentely Kunnan/ Kaupungin aineryhmävetäjät kokoavat aineryhmittäin ainekohtaiset minimitavoitteet ja sisällöt.
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
OPETUSSUUNNITELMA 2016 Luku 1. Paikallisen opetussuunnitelman
VALTAKUNNALLINEN LUKION TUNTIJAKO
Uskonnon materiaalit ja uusi OPS
Laaja-alainen osaaminen OPS 2016
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
VANHEMPAINILTA ILLAN OHJELMA vanhempainyhdistyksen puheenvuoro ylioppilastutkinnon rakenne ja ylioppilaskokeen käytännön järjestelyt koulun.
Kieliä opettavien OPS- tapaaminen Ryhmätyön ohjeistus.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2016 Opetussuunnitelma uudistuu.
Mankalan koulun vanhempainilta ti Opetussuunnitelmauudistus valinnaiset Sari Juuti.
Kirkkojärven koulu esittäytyy 7. luokkien info
VESIKANSAN KOULUT KE klo ja 19.00, Paimelan koulun sali 1.
Vanhempainilta Jakokosken koulu Jakokosken koulu syksyllä 2016 Oppilasmäärä luokka (14+8) 22 oppilasta, opettaja Karl Kakko 3-4 luokka.
RO-tuokio YKKÖSTEN KURSSIVALINNAT: YO-SUUNNITELMA JA KOLMEN VUODEN OPINTOSUUNNITELMA WILMAAN.
VALMISTELIJAT ALAKOULUT VALMISTELIJAT YLÄKOULU 1.Oppiainevalmistelija tutustuu ops-perusteiden oppiainekohtaisiin sisältöihin etukäteen, jotta työskentely.
LUKION OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS LOPS 2016
Uuden opetussuunnitelman mukainen arviointi Mukkulan koulussa
Taide- ja taitoaineiden valinnaiset tunnit sekä valinnaiset aineet 8
Sanallinen arviointi vuosiluokilla 1–4
MIKÄ ON OPETUSSUUNNITELMA?
Opetussuunnitelma uudistui- mikä muuttuu?
OPS-koordinaattori Tuija Vänni
Ainetyöryhmien työn aloitus
PERUSOPETUKSEN opetus- JA OHJAUShenkilöstön veso-päivä 7. 8
TIETOISKU ESIOPETUKSEN OPS-PROSESSISTA
MIKÄ OPETUSSUUNNITELMA ON ?
Lukion tuntijakotaulukko 2016
OPSISSA JA OPSISTA Opetussuunnitelma 2016.
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
7lk:n arviointi.
Arviointi.
TURKU Monikulttuurinen opetus 2.Jakso
Maaselän koulun 4. lk:n vanhempainiltaan
Mikä on monialainen oppimiskokonaisuus?
TERVETULOA VANHEMPAINILTAAN!
VSOP= vuosiluokkiin sitomaton alkuopetus Länsi-Puijon malli
Paikallinen opetussuunnitelmatyö
Opetussuunnitelmatyö
Ryhmänohjaajien palaveri
Yhteishaku 2018.
Pornaisten OPS-KIKY klo
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
LUKIO-OPINNOT.
Turun perusopetuksen opetussuunnitelmatyö 2016 kuntatasolla
Lukuvuosi Tilat Ops, tuntijako, sisällöt Työajat
Tulevaisuuden koulu 2016 Mikkeli
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Yhdessä opettaen -PIENTEN LASTEN KOULU TERVETULOA KOULUTUKSEEN!
I vaihe 1) Alkuinfo rehtorikokouksessa,
Tulevaisuuden koulu 2016 Mikkeli
Tulevaisuuden koulu 2016 Mikkeli
Turun perusopetuksen opetussuunnitelmatyö 2016 kuntatasolla
PORKKALAN MIKSI PORKKALAN LUKIO? LUKIO.
Tulevaisuuden koulu 2016 peItsarin koulu
7. luokat kevät 2019 Maikkulan koulu
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Esityksen transkriptio:

Oppiainekohtaisten tavoitteiden pilkkominen vuosiluokittain. OppiainesisällötOPS2016 Oppiainekohtaisten tavoitteiden pilkkominen vuosiluokittain.

Työn tavoite Oppiaineet on kuvattu opetussuunnitelman perusteissa vuosiluokkakokonaisuuksittain. Riihimäen kuntakohtaiseen ops:iin laaditaan kaikkien opetettavien aineiden tavoite- ja sisältökuvaukset vuosiluokittain. Laajat perusperiaatteet, eli oppimiskäsitys, laaja-alainen osaaminen, oppimisympäristöt ja työtavat, oppimisen arvioinnin periaatteet sekä eriyttäminen ja oppimisen tuki on jo laadittu, niihin ei tarvitse välttämättä oppisisältötyössä puuttua. Tärkeitä huomioita kaikille: siirtymävaiheet, vuosiluokkien tehtävät osana kokonaisuutta 1-9lk.

Oppisisältötyön toteuttaminen Tänään 1.9. muodostetaan ryhmät. Jokaisella oppiaineella oltava edustus 1-9 –luokilta. Tarvittaessa kutsutaan lisää väkeä. Työ korvataan. Ryhmä valitsee puheenjohtajan. Puheenjohtajat ja vastuuopettaja * vastaavat työn tuloksista.

Oppiainesisältötyön aikataulu Ryhmien työ, eli tavoitteiden pilkkominen vuosiluokkatasolle tulee olla valmiina 31.12.2015 mennessä. Kommentointi pedanetissä tammikuu 2016 Kommenttien jälkeen työn viimeistely ja tallentaminen 31.3.2016 mennessä.

Oppiaineryhmät fy-ke-bg-ympäristöoppi, 3-5 jäsentä äidinkieli ja kirjallisuus 2-3 jäsentä vieraat kielet 6 jäsentä (en-ru-sa-ve-ra) matematiikka 2-3 jäsentä uskonto & et 2-3 jäsentä historia ja yhteiskuntaoppi 2-3 jäsentä oppilaanohjaus 1-3 jäsentä taito- ja taideaineet 8-10 jäsentä (mu, ku, kä, li/tt, ko)

Pedanet tutuksi Rekisteröidy jäseneksi Etsi OPS2016 Perusopetus -> oppiainesisältötyö Oma oppiainekokonaisuus Lue, hämmenny, sisäistä, jäsennä. Ryhmäytykää, sopikaa pelisäännöt. Ei muuta kuin hommiin Minimitavoite: tavoitteiden pilkkominen vuosiluokittain.