Oppiainekohtaisten tavoitteiden pilkkominen vuosiluokittain. OppiainesisällötOPS2016 Oppiainekohtaisten tavoitteiden pilkkominen vuosiluokittain.
Työn tavoite Oppiaineet on kuvattu opetussuunnitelman perusteissa vuosiluokkakokonaisuuksittain. Riihimäen kuntakohtaiseen ops:iin laaditaan kaikkien opetettavien aineiden tavoite- ja sisältökuvaukset vuosiluokittain. Laajat perusperiaatteet, eli oppimiskäsitys, laaja-alainen osaaminen, oppimisympäristöt ja työtavat, oppimisen arvioinnin periaatteet sekä eriyttäminen ja oppimisen tuki on jo laadittu, niihin ei tarvitse välttämättä oppisisältötyössä puuttua. Tärkeitä huomioita kaikille: siirtymävaiheet, vuosiluokkien tehtävät osana kokonaisuutta 1-9lk.
Oppisisältötyön toteuttaminen Tänään 1.9. muodostetaan ryhmät. Jokaisella oppiaineella oltava edustus 1-9 –luokilta. Tarvittaessa kutsutaan lisää väkeä. Työ korvataan. Ryhmä valitsee puheenjohtajan. Puheenjohtajat ja vastuuopettaja * vastaavat työn tuloksista.
Oppiainesisältötyön aikataulu Ryhmien työ, eli tavoitteiden pilkkominen vuosiluokkatasolle tulee olla valmiina 31.12.2015 mennessä. Kommentointi pedanetissä tammikuu 2016 Kommenttien jälkeen työn viimeistely ja tallentaminen 31.3.2016 mennessä.
Oppiaineryhmät fy-ke-bg-ympäristöoppi, 3-5 jäsentä äidinkieli ja kirjallisuus 2-3 jäsentä vieraat kielet 6 jäsentä (en-ru-sa-ve-ra) matematiikka 2-3 jäsentä uskonto & et 2-3 jäsentä historia ja yhteiskuntaoppi 2-3 jäsentä oppilaanohjaus 1-3 jäsentä taito- ja taideaineet 8-10 jäsentä (mu, ku, kä, li/tt, ko)
Pedanet tutuksi Rekisteröidy jäseneksi Etsi OPS2016 Perusopetus -> oppiainesisältötyö Oma oppiainekokonaisuus Lue, hämmenny, sisäistä, jäsennä. Ryhmäytykää, sopikaa pelisäännöt. Ei muuta kuin hommiin Minimitavoite: tavoitteiden pilkkominen vuosiluokittain.