Ammatillisen koulutuksen hyvinvointipäivät

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
“Ammattiopiston nuoren terveyden edistäminen” -NOPS – hankkeen alueseminaari Laurea Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS, Nuoren työ- ja toimintakyvyn.
Advertisements

1 Ristiinarviointi Ristiinarviointi Hämeenlinna, Verkkosote
Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opinnäytetyön aihe
OPPIREPPU –hanke Lapin alueen 2.asteen verkkokoulu Rovaseudun 2.asteen oppilaitokset Jyrki Niskanen.
R INNAKKAISOHJELMIEN IDEAT JA OIVALLUKSET, RYHMÄ 2 M YÖTÄTUULESSA – TOIMINTAA JA TULOKSIA AMMATILLISEEN KOULUTUKSEEN Kari Laine
Oulaisten terveydenhuolto-oppilaitos
Prosessiosaaminen - prosessiosaajaksi
Opiskelijan arviointi työpaikalla
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
“Ammattiopiston nuoren terveyden edistäminen” -NOPS – hankkeen alueseminaari Laurea Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS, Nuoren työ- ja toimintakyvyn.
Verkkovälitteinen asiakastyö Prosessien mallinnus.
Skills-laivaseminaari Yrittäjyyskasvatus ammatillisen koulutuksen näkökulmasta Paula Kyrö Yrittäjyyskasvatuksen professori Aalto Yliopisto, Kauppakorkeakoulu.
Kokous-, kongressi- ja tapahtumamatkailu / Meetings Industry (8 op)
Marja Toivonen gsm Tuumasta toimeen – seminaarin päätös Aktiivi
OPPISOPIMUSKOULUTUS Ammatillisen koulutuksen järjestämismuoto Määräaikainen työsopimus Koulutuksesta yli puolet työpaikalla työtehtävien yhteydessä, täydennetään.
Uusi Väylä Ammattiin asti Toteuttaja Tornion Työvoimalasäätiö Osatoteuttajia: Meri-Lapin Työhönvalmennussäätiö Kuhankosken erityisammattikoulu.
JYVÄSKYLÄN KRISTILLINEN OPISTO PELTOLA 2009 Työelämälähtöisyys ja kumppanuudet ammatillisen lisäkoulutuksen laatutyössä Yhteishanke Turun kristillinen.
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opinnäytetyön nimi Tekijä: Etunimi Sukunimi Ohjaaja:
TRIANGLE Avoin ammattiopisto-teemaryhmä
Tutorkoulutus I vaihe Tervetuloa Tutortoiminnan tavoitteet Lisätä opiskelijan itseohjautuvuutta, parantaa opiskeluilmapiiriä ja motivaatiota, tuoda.
ATOT TYÖSSÄOPPIEN ATTO-AINEIDEN TYÖVALTAISTAMINEN, ESIM. TYÖPAJAT, YHTEISOPETTAJUUS KENELLE? KAIKILLE TEKEMÄLLÄ OPPIVILLE MITÄ TARKOITTAA? KAIKKI ATOT.
Opiskelijatutorointi: toimivuus ja hyvät käytännöt -kuinka hiotaan kultahiput timanteiksi? Korkeakouluopiskelija yhteiskunnallisena toimijana, tilannekatsaus.
Viestintäsuunnitelma
Ympäristönäkökulma EU:n rakennerahasto-ohjelmien toteutuksessa EAKR-ohjelmien seurantakomiteat Tuomas Kallio, Suomen ympäristökeskus.
Mentoreiden verkostoitumisiltapäivä klo
Korkeakoulujen tietomalli: Tutkimus
HUKI-projekti pähkinänkuoressa 2010 Lajipäällikkö-valmentajapäivät Lahdessa Leena-Maija Talikka Projektipäällikkö Skills Finland ry ”Tulevaisuus.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Toimitilapalvelujen tuottaminen, 2 ov
Kehittävän asiantuntija-verkostotyön malli TATU – tartu tutkintoon!
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
PALVELUTEHTÄVISSÄ TOIMIMINEN Mitä näytössä näytetään.
THL:n Hyvä käytäntö –toiminta Rakenne Johdatusta THL:n hyvä käytäntö –toimintaan Tausta-ajattelu Hyvän käytännön kuvausmalli
HEIDI, PÄIVI JA ANU Vammaisasioiden oppimis- verkoston koordinaattorit Mikä Innokylä on? Juha Koivisto.
OSKO –projekti Keski-Suomen työpajojen verkostoitumishanke itsearvioinnin näkökulmasta.
Siirtymät sujuviksi- hanke SISU PKKY, OSAO, WinNova ja SEDU yhteishanke Kestävää kasvua ja työtä Suomen rakennerahasto-ohjelma.
Opettaja/ryhmänohjaaja Koulutusalan opettajatiimit Koulutusalajohtaja Opiskelija 2. Opiskelija tekee Läheltä piti- ilmoituksen Koulutuspäällikkö 3. Jos.
Sarana - Työelämän moniammatillinen oppimis- ja kehittämisareena - sosiaalialan pilotoinnista visioita hyvinvointialalle 4/2010-3/ Helsinki.
Blogi -pohjaisen verkkojulkaisun käyttö ammattikorkeakouluopetuksessa ja työelämäyhteistyössä Mika Alavaikko, lehtori ja projektipäällikkö Diak Ammattikorkeakoulutuksen.
Esteettömyyden ja yhdenvertaisuuden edistäminen Turun yliopistossa
Sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatio- ja palvelutiedon hallinta
”Elämys- ja seikkailupedagoginen luontoliikunta opetussuunnitelman toteutuksessa: Etnografinen tutkimus” Maarit Marttila, LitT, opinto-ohjaaja   Tampereen.
Tervetuloa Innokylään
Minno meets Innokylä - törmäyskohtia
Kehitettävän asian arviointi osana kehittämisprosessia
Toimintamallien kuvaamisen ja esittämisen haaste Innokylässä
Joustavat oppimispolut
Työpajan tuloksia ti 2.6. klo 9-12 Verohallinto
Unelma Lasten ja nuorten hyvinvoinnin eteen tapahtuva työ
Sataedun osuuden väliraportointi
Lappeenrannan toimipiste Pohjolankatu 12
Koulutusesityksen otsikko
Työpajan tuloksia ke klo Verohallinto
Ketterä ohjelmistokehitys
Tervetuloa Innopajaan
Hankeviestintää - miksi ja miten?
<Hankkeen nimi>
Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto 2017
Vauhtia ja motivaatiota opiskeluun työtä opinnollistamalla
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Yhteiskehittäminen Innokylässä
Arvioinnista arkipäivää
Saatteeksi PP-pohjan käyttäjälle
ESR-toimijoiden verkostoitumistilaisuus
Digitaalisen oppimisohjelman työpaja Jyväskylän vertaisoppimispäivä 5
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Harjoituskurssiesityksen otsikko
Suunnittelutaitojen opettaminen
Esityksen transkriptio:

Ammatillisen koulutuksen hyvinvointipäivät 4.12.2014 Työpaja 4 Hankkeesta arjen käytännöksi 4.5.2018 Mikko Nykänen

Hyvän käytännön määritelmä Hankkeen aikana kehitetyt uudet tuotteet, palvelut, mallit, menetelmät, prosessit, jotka tuottavat tavoiteltuja ja positiivisia vaikutuksia 4.5.2018 Mikko Nykänen

Tietoiskut hyvistä käytännöistä Oma nimi, oppilaitos ja hanke. Kuvaile lyhyesti hankkeessa syntynyt hyvä käytäntö ja sen käyttötarkoitus Max 5 minuuttia 4.5.2018 Mikko Nykänen

Hyvän käytännön mallinnus Hyvät käytännöt ovat usein siirrettävissä (ainakin sovellettuna) organisaatiosta toiseen vrt. ”Benchmarking” Hyvien käytäntöjen siirrettävyyttä edistää, jos ne on mallinnettu. Mallinnuksessa on kyse hyvän käytännön ja siihen liittyvän prosessin tiivistämisestä. Mallintaminen voi olla yksinkertaisimmillaan kuvio tai kaavio, jossa esitetään toimintamallin osatekijät (esim. käyttötarkoitus, sisältö, käytettävät resurssit ja toimijat) sekä havainnollistetaan keskeiset vaiheet eli toimintaprosessi. 4.5.2018 Mikko Nykänen

Hyvän käytännön mallinnus Piirtäkää fläppipaperille luonnos (esim. kuvio tai kaavio), jossa esitetään omassa hankkeessa syntyneen hyvän käytännön osatekijöitä: Käyttötarkoitus ja sisältö lyhyesti Toimijat esim. opettaja, opiskelija, ohjaaja, tutor-opiskelija ym. Käytettävät resurssit, mahd. ulkopuoliset resurssit esim. tiedot ja taidot, työvälineet, toimitilat, raha, teoriat, periaatteet, arvot, ihmissuhteet Toimintaprosessi: Hyvän käytännön keskeiset vaiheet, millaista toimintaa ne toimijoilta edellyttävät. Aikataulu 4.5.2018 Mikko Nykänen

Menetelmäpankki 4.5.2018 Mikko Nykänen

Yhteenveto Esittele luonnos hyvän käytännön mallinnuksesta Miten muut oppilaitokset voisivat mahd. hyötyä ja ottaa käyttöön hyvän käytännön? Max. 5 minuuttia 4.5.2018 Mikko Nykänen