Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Suunnittelutaitojen opettaminen
vaiheistus – sopivan kokoiset ongelmanratkaisutehtävät – mielekkään tuntuinen eteneminen vaiheesta toiseen henkilökohtainen merkitys oppilaiden omien kokemusten hyödyntäminen toiminnallinen (eli proseduraalinen) malli mielikuvien rikastamisen ja tiedonhankinnan keinot (tvt) ideoiden tuottamisen keinot
2
Suunnittelutaitojen opettaminen
ideoiden ja rajoitteiden välinen vuoropuhelu Miten esittää rajoitteet niin, että syntyneet ideat eivät latistu? Mitä materiaaleja, välineitä on käytettävissä? Paljonko on aikaa? Mitä oppilas osaa tehdä? Mikä oli tavoitteena? Rajoitteiden asettaminen on osa suunnitteluprosessia ja niitä tulee tuoda sisälle prosessiin suunnittelun eri vaiheissa (riippuen suunniteltavasta työstä).
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.