Liikuntapainotteisen yläkoulun suunnitelma

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
YLÄKOULUTOIMINTA JA KOUVOLAN URHEILUAKATEMIA
Advertisements

URHEAN yläkouluverkon seminaari 17. 9
Liikuntaluokalle Nurmon yläasteelle syksyllä 2014
Päijät-Hämeen Urheiluakatemia YLÄKOULUVALMENNUS Yläkouluvalmennuksen työpaja Jyväskylä
RPS.
HARJOITTELUN SUUNNITTELU
kasvaurheilijaksi.fi Urheilijan elämäntapa testissä
Urhean yläkouluverkosto Olympiastadion Asko Härkönen Suomen Olympiakomitea.
PERUSASTE VARSINAIS-SUOMESSA
Elina Sinisalo, Etelä-Karjalan Urheiluakatemian koordinaattori.
Yläkouluyhteistyö. Koordinoidaan yhteistyössä Pohjois-Savon urheiluakatemian ja Kuopion kaupungin koululiikunnan kanssa Useamman vuoden suunnittelu ja.
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Liikuntaluokalle Nurmon yläasteelle syksyllä 2013 Hae liikuntaluokalle, jos kaipaat: Samanhenkisiä kavereita Lisää kuntoliikuntaa Piristäviä lajikokeiluja.
LAADULLISEN TUTKIMUKSEN TUTKIMUSSUUNNITELMA
Kampanja erilaisten hyvien tekojen huomaamiseksi on viikoilla 7 ja 8. Tee itse hyvää ja ilmianna kaverisi! Huomioi toisia edes pikkuriikkisen paremmin.
OECD:n Pisa 2006-tutkimuksen ensituloksia
Hollihaan koulu Kokkola Kelpo-pilotointi Koulun taustaa Hollihaan koulussa toimii: Suomenkielinen perusopetus, esikoulu-6. lk. Ruotsinkielinen kielikylpyopetus,
Vasaramäen koulun liikuntalinja
Täydellinen koulu.
Päättötyö 9.lk Mikä on päättötyö Tutkielman tyyppinen kirjallinen työ
Tiedotustilaisuus koulutulokkaiden vanhemmille ti Aineisto osoitteessa: Toive ryhmäjaosta, kts. liite.
Liikuntaluokat ja Urheiluakatemia Sami Vastamäki, LiTM, Urheilupuiston koulu, liikuntaluokat.
Erikoisluokkatoiminta. Yleistä erikoisluokkatoiminnasta erikoisluokkatoiminta on tavoitteellista, erikoisluokan opetussuunnitelman mukaista opetusta oppilas.
Liedon kunta : A2-kielen valinta A2-kielen valinnan vaikutukset perusopetuksen luokilla 4-9 Uuden 2016 voimaan tulevan opetussuunnitelman tuntijako on.
Mankalan koulun vanhempainilta ti Opetussuunnitelmauudistus valinnaiset Sari Juuti.
PurisProjekti TAVOITTEENA PAREMMAT OPPIMISTULOKSET JA VIIHTYISÄMPI KOULU.
Suomen Jääkiekkoliitto1 FYYSISEN HARJOITTELUN PERUSTEET FHV.
Opetussuunnitelma muuttuu MITÄ SE TARKOITTAA?. Opetussuunnitelma tuo oppilaalle lisää vapautta ja vastuuta.
Schildtin lukio/Voionmaa Urheilulukio Opiskelun ja urheilun yhdistäminen naQ&feature=youtu.be.
Urheiluakatemiaohjelma
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella
TERVETULOA HAAGAN PERUSKOULUUN
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
VALINNAINEN LIIKUNTA 8. lk 2h/viikko 9.lk 2h/viikko
Tiedotustilaisuus koulutulokkaiden vanhemmille keskiviikkona
painotuslinjan esittely
Erikoisluokkatoiminta
3.c
Liikunta uudessa opetussuunnitelmassa
LIIKUNTAPEDAGOGIIKAN JA LIIKUNTADIDAKTIIKAN AJANKOHTAISIA KYSYMYKSIÄ
Liikuntaluokalle Nurmon yläasteelle syksyllä 2017
MIKÄ OPETUSSUUNNITELMA ON ?
Oulunkylän ala-asteen koulu
Tervetuloa 9. lk:n vanhempainiltaAN
Tervetuloa 8. lk:n vanhempainiltaan
OPS 2016 Valinnaisuus.
Liikuntaluokalle Nurmon yläasteelle syksyllä 2016
Oheislajiharjoittelu
ERITYISLUOKKA 7-9J Elokuu 2016 MIKSI Yhteystiedot MITEN OHJAUS
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
VALINNAINEN LIIKUNTA PUOLANKAJÄRVEN KOULU ALAKOULU
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
TERVETULOA VANHEMPAINILTAAN!
Urheiluakatemiaohjelma
5. luokkalaisten huoltajille
- fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen toimintakyky
Lukion liikuntadiplomi
Liikuntapainotteisen opetuksen kokeilu
Liikuntaluokalle Nurmon yläasteelle syksyllä 2018
5. luokkalaisten huoltajille
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella
Laaja-alainen arviointi
Psykologi Vilhelmiina Välimäki
VALINNAINEN LIIKUNTA PUOLANKAJÄRVEN KOULU ALAKOULU
Tulevaisuuden koulu 2016 peItsarin koulu
Liikuntaluokalle Nurmon yläasteelle syksyllä 2019
5. luokkalaisten huoltajille
TURUN Lyseon koulun esittelyilta
VALINNAINEN LIIKUNTA PUOLANKAJÄRVEN KOULU ALAKOULU
Esityksen transkriptio:

Liikuntapainotteisen yläkoulun suunnitelma Pääskytien koulu

Liikuntaluokan perusidea Oppilaalle tarjotaan mahdollisuus laadukkaaseen yleistaitojen opetukseen. Ydinajatus Yleiset liikunnalliset taidot kehittävät lajitaitoja – ei toisinpäin. Tutkimuksiin perustuvan ydinajatuksen mukaan mahdollisimman laajan yleisten taitojen osaaminen antaa parhaat eväät myöhempää elämää varten oli tavoitteena tulla huippu-urheilijaksi tai liikunnallisen elämän omaavaksi ihmiseksi. On harvoja lajeja, joihin erikoistuminen täytyy valita peruskouluiässä.

Liikuntaluokan tuntijako 7lk. tuntijako 4h liikuntaa 2h perusliikunnasta 2h lisäliikuntaa, lukujärjestyksen ulkopuolinen liikunta, lisäresurssi Lisäliikunta on tarkoitus saada aikanaan kaikkien liikuntapainoitteisten luokkien kanssa olemaan yhtäaikaa. Tarkoitus saada ajoittumaan aamupäivälle. 8lk. tuntijako 6h-8h liikuntaa 2h lisäliikunnasta, lukujärjestyksen ulkopuolinen liikunta, lisäresurssi 2h liikunnan valinnaista (ohjataan valitsemaan) 2h vapaa valinnainen 9lk. Tuntijako 7h-9h 3h perusliikunnasta 2h lisäliikuntaa, lukujärjestyksen ulkopuolinen liikunta, ,lisäresurssi 2h liikunnan valinnainen (ohjataan valitsemaan)

Perusliikunta Yleisen opetussuunnitelman mukainen liikunta.

Painotetun liikunnanopetuksen lisäresurssi Monipuolista perusliikunnallisuutta kehittävää liikuntaa. Liikuntaluokan lisäresurssin on tarkoitus tukea yksilön ominaisuuksien kehittämistä yleisesti ja osittain spesifisti suhteessa oman lajiryhmän vaateisiin. Tarkoituksena ei ole mennä urheilulaji edellä, vaan yksilön ominaisuuksien kehitys edellä. Liikuntatunneilla panostetaan koordinaation, havaintomotoriikan, kehonhallinnan, peruskestävyyden ja rytmiikan kehittämiseen. Yleisen liikunnallisuuden kehittämisen tarkoituksena on parantaa yksilön liikunnallisuutta lajista riippumatta. Lajikohtaisessa harjoittelussa voidaan olla yhteistyössä seuran/urheiluakatemian kanssa tavoitteiden ja yksilökehityksen optimoimiseksi. Kaikkien liikunnan opettajien vetämää toimintaa, liikuntaluokka yhdessä (tytöt & pojat samassa ryhmässä) Koulussa tapahtuvaa liikunnanopetusta

Liikuntapainotteisen luokan valinnainen Liikuntatunneilla panostetaan koordinaation, havaintomotoriikan, kehonhallinnan, peruskestävyyden ja rytmiikan kehittämiseen. Yleisen liikunnallisuuden kehittämisen tarkoituksena on parantaa yksilön liikunnallisuutta lajista riippumatta. Kasvattaminen ja opettaminen liikunnalliseen elämäntapaan/ ammattiin. Tarkoituksena opettaa valmiuksia, mitä tarvitaan henkisesti, fyysisesti ja sosiaalisesti urheilijan ammatissa ja/tai urheilullisessa elämäntavassa. Opettaa valmiuksia ohjata liikuntaa. Kaikkien liikunnanopettajien vetämää toimintaa. Koulussa tapahtuvaa liikunnanopetusta.

Pääsykokeet, I vaihe Liikuntapainotteiselle luokalle haetaan täyttämällä lomake. Kirjoitelma (max 100 sanaa) Aihe ”Minä liikkujana nyt ja tulevaisuudessa” Palautetaan Pääskytien koulun kansliaan, Kanslia Pääskytie,1 06400 Porvoo Haku päättyy 3.2 klo.12.00

Pääsykokeet, II vaihe ke 15.2 klo.16.00 Soveltuvuuskoe Permantosarja (koordinaatio, tasapaino, notkeus) Vauhditon 5-loikka (kimmoisuus, rytmiikka, räjähtävä voimaa 8- kuljetus, Jalkapallo, koripallo, salibandy (silmä-käsi koordinaatio, silmä-jalka koordinaatio, mailan hallinta)

Pääsykokeet ja hakuaikataulu Lomakkeen palautus perjantaina 3.2, Pääskytien koulun kansliaan Pääskytie 1, 06400 Porvoo. II- vaiheen pääsykokeet keskiviikkona 15.2. klo 16 alkaen. Tarkempi aikataulu julkaistaan Pääskytien koulun kotisivuilla. Valituille oppilaille ilmoitetaan henkilökohtaisesti. Valinnat nähtävillä myös Pääskytien koulun kotisivuilla.

Luokan koko Oppilaskoko 20- 24 oppilasta