1. 2. Tapahtuman opinollistaminen-teemoja pohdittavaksi, 1- 7

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
Advertisements

Innokylä 2.1 – Innovatiiviset julkiset hankinnat Innokylään
Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK), Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) ja Kemianteollisuus ry Kirsi Levä I Turvallisuusosaamisen kehittäminen.
Projekteista pysyviksi käytänteiksi Sakari Kainulainen Sokran hanketyöpaja , Kuopio.
Kulttuurilautakunta /Tarja Saarelainen 1 Transmodernin julkisen hallinnon tilaaja - esimerkkinä kulttuurilautakunta Fokus tehokkuuden, tuottavuuden.
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa.
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
BUSINESS MODEL CANVAS KUMPPANIT YDINTOIMINNOT ARVOLUPAUS ASIAKASSUHDE
Yhteistyöpäivät Helsinki
Vaikuttavuuden arviointi
Arviointi osana oppimisprosessia
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Mikä EduMAP? Rahoitus EU Horizon2020-ohjelmasta Tampereen yliopiston johtama hanke, yhteistyössä Foredata Oy & 7 kumppania Euroopasta.
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
JHKA 2.0 tilanne JHKA-työryhmän kokous JulkICT.
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Pelisuunnittelua Ryhmä 3.
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
Vapaaehtois- ja vertaistoiminnan ongelmatilanteet
Tietomallit digiaikaan

Tervetuloa Innokylään
Mitä erityistä saat Innokylästä? Verkkopalvelu
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 2: Hullunkuriset perheet Luovaa työskentelyä ihmissuhteiden vaikutuksesta.
Tutkimustietovaranto – Virran tuomaa Työpaja
Nuorten tieto- ja neuvontatyön osaamiskartta Heta Malinen Lähde: Pirjo Kovalainen, Osaamiskartta testiversio.
Impromptu-puheeseen vaadittavat taidot
Kanit-ja jyrsijät opintojakso
Kati Kettunen, Helsingin yliopisto
ATT ja KDK-tilannekatsaus
Oppiminen voidaan määritellä:
Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon yhteistyöryhmä (KOOTuki) – Kehittämishankkeiden avuksi Ammattikorkeakoulujen opintoasiainpäälliköiden.
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Mielipiteen, kannanoton, vastineen kirjoittamisesta
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Unifin opetusvararehtoreiden 13. 9
OPETTAJUUDEN JA TAITEILIJUUDEN TEEMOJA (YHTEISIÄ TUNTOMERKKEJÄ): (Parks M.E ) The Art of Pedagogy: Artistic Behaviour as a Model for Teaching.
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
Tuotteen nimi Esityksen otsikko.
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
Finanssialalle.fi – alan koulutus, urapolut ja oppimateriaalit
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Tarja Myllärinen Johtaja, sosiaali ja terveys Kuntaliitto
Ekosysteemifoorumin ratkaisutyöpaja 15. 8
OPH:n kansainvälistymispalvelut –osaston ohjelmia
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
THL:n tuki kehittämishankkeille
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
Lapin Digistep, ryhmätyö
Itsemonitorointi verkkokurssilla
Arvokas-aloitusseminaarin pienryhmät Jaana Joutsiluoma
Digitaalisuus nuorisotyön prosesseissa
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Kankaanpään kaupungin opetustoimen laatukriteerit, resurssien saavutettavuus ja osaaminen
Järjestötieto muutoksessa
Video 4: Avoimen ja yhteisen rajapinnan hallintasuunnitelma
Pienin askelin kohti parempaa työhyvinvointia – yrittäjien näkemyksiä keinoista edistää hyvinvointiaan Y-Foorumi Salla Ahola & Kirsi Heikkilä-Tammi.
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Ruokakasvatusta yhdessä
Esityksen transkriptio:

1. 2. Tapahtuman opinollistaminen-teemoja pohdittavaksi, 1- 7 Vinkki: tee käsitekartta 1. Konseptin suunnittelu Conceptualise: Conceptual: käsitteellinen; käsite-; ajatuksellinen; konseptualistinen Mitä on tarkoitus oppia osallistumalla? Tapahtuman mallit ja toimintavat? Kohderyhmä(t)? Osallistujien tavoitteet ja motivaatio? Onko tapahtuma sosiaalisesti, kulttuurisesti ja taloudellisesti saavutettava (accessible)? Keiden toimesta tapahtuma tuotetaan? Mitä tavoitteita, hyödyt, edut tuottajilla on? 2. Toiminnan mallintaminen Capture: (kaapata, napata, tallentaa, vangita, siepata, pyydystää) Millaisia työtapoja, välineitä, toimintamalleja on käytössä, tarjolla, mahdollista kehittää? Mitä aineistoja, henkisiä tai aineellisia resursseja on tarjolla? Puuttuuko jotain oleellista? Ohjataanko suunnittelun osallistujia vai luotetaanko itseohjautuvuuteen? Mistä suunnitteluun osallistuja voi päätellä mitä häneltä odotetaan tai miten hän tunnistaa tuo esiin tavoitteita? Aallon aarteet 2015, T. Toikka

3. Aikaansaannokset Create: (luoda, valmistaa, aikaansaada, aiheuttaa, tuottaa, perustaa) Mitä tapahtumassa luodaan, kehitetään, mihin osallistutaan ja miten näitä tekoja voisi sanoittaa ulkopuolisten ymmärtämällä tavalla? Mitä tapahtuma saa aikaan osallistujissa? Mitä tapahtuman perusteella voi saada aikaan tulevaisuudessa? 4. Kommunikaatio Communicate: (viestiä, selittää, opettaa, välittää, yhdistää, kertoa) Miten kommunikoidaan, mitä tietoa, kuka, miten välittää/ jakaa / tuottaa? Ajattele kommunikointia laajasti myös kehollisena ja yhteisöllisenä toimintana. Mitä kanavia käytössä: fyysisiä, tai digitaalisia? Keitä ihmisiä voi pitää “tietokanavina”? Aallon aarteet 2015, T. Toikka

5. Yhteistyö, yhteistoiminta Collaboration: (tehdä yhteistyötä, olla yhteistoiminnassa) Mitä yhteisen tekemisen tapoja tapahtumassa on? Mitä yhteisiä oppimiseen vaikuttavia tuotoksia saadaan aikaan ? Miten ryhmäytyminen tapahtuu? Kuka sitä ohjaa vai onko kyse itseohjautuvuudesta? Onko mukana valmiita ryhmiä, miten ryhmät tekevät yhteistyötä? Miten ryhmätoimintaa arvioidaan tai itsearvioidaan? 6. Arvionti Consider: (tarkastella, ajatella, arvioida, mieltää, pitää jonakin, pohtia) Miten tapahtumassa tarkastellaan ja arvioidaan yhteistä tekemistä ja sen tuloksia? Onko tapahtuma suunniteltu kehittämään osaamista vai opitaanko muun tekemisen ohessa? Miten tekemisen tuotokset liittyvät tähän oppimiskokemukseen ja miten ? Keiden toimesta ja miten oppimista tarkastellaan ja arvioidaan? Aallon aarteet 2015, T. Toikka

7. Toiminnan vakiinnuttaminen Consolidate: (yhdistää; vahvistaa; yhdistyä; lujittaa; lujittua; kovettua; vakauttaa) Miten tapahtuman eri osat, aktiviteetit, aineistot, tilat, ihmiset ja organisaatiot toimivat yhteen? Onko tapahtuman pohjalla oleva suunnittelu oppimisen ja kyvykkyyden kehittämisen kannalta toimivaa? Miten toiminta vakiintuu, eri tasot, eri toimijat? Lähde, 7C-malli, verkostopedagoginen suunnittelu, verkoston tuottama oppiminen ja sen suunnittelu, co design: http://www.networkedlearningconference.org.uk/abstracts/gros_symposium.htm Aallon aarteet 2015, T. Toikka