PROJEKTI Elisa Juola Sonja Aittokoski Karoliina Isometsä.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
Advertisements

Sarahin tarina. Nimeni on Sarah ja olen 10 vuotta. Tykkään naruhyppelystä ystävieni kanssa.
Perinnekäsityötä joulun alla -projekti Nyplätty sydän
2.-luokkalaisten kielisuihkutunnit Tampereen Yliopiston Normaalikoulussa 2.-luokkalaisille opetetaan oppitunneilla ranskaa ja saksaa osana normaalia lukujärjestystä.
Toimintaohjeet opelle
AKTIIVISEMPI ARKI Työpohjat oman arjen tarkasteluun.
Nuorten vapaaehtoisten rekrytointi
Järjestö- ja nuorisotiimi Vapaaehtoisen rooli Punaisessa Ristissä.
Kielipläjäys 7. luokalle
Tuntisuunnitelmat nimi, puhelin, ohjaajan nimi
T AMPEREEN YLIOPISTON NORMAALIKOULUN YHTEISTOIMINNALLINEN LIIKUNTAPÄIVÄ Vuosiluokat 1 - lukio.
Hyvinvointia koulun liikunnalla Etätehtävä Tavoite: Opiskelija soveltaa kurssin ” Hyvinvointia koulun liikunnalla” tietoja omaa koulua kehittävän projektin.
Ei ole olemassa yhtä ainutta oikeaa oppimistyyliä tai –asennetta!
Vapaaehtoisen polulla
Miten tuo Kalle on tuohon nukahtanut? Pitäisköhän se herättää? On niin vaikeaa ja kokeitakin!
Tavallinen arkipäivä sisältää monia vaaratilanteita
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Punaisen Ristin nuorisotoiminta
Suomen Punaisen Ristin varhaisnuorten toiminta
Unicef-kävely Me muutamme maailmaa Kaikki eivät pääse kouluun.
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
Suomen Punaisen Ristin toimintalinjaus
Käsityön oppimateriaali ©Riitta Huovila Oppimateriaali auttaa ymmärtämään  pelkät sanat eivät riitä – havaintomateriaali välittää tietoa usean.
Käsityön opetustuokio
5B -luokan vanhempainilta
Toimintaohjeet opelle
Kiusaamiskysely 2014 Syksy.
Pedagogisen toimikunnan 11. kokouksen muistio
Suuttumuksen hallinta
Turvallinen Pirkanmaa Tulikettu-turvallisuuskoulutus Veijo Kaján.
Vapaaehtoistoiminta Suomen Punaisessa Ristissä Tulijan tukena pikakoulutus.
Innostusta yritteliäisyyteen yläkoululla Milja Manninen, OKL Iita-Mari Ruponen, HUMAK.
ÄKKILÄHTÖ MINKÄ YHDEN TAVARAN SINÄ OTTAISIT MUKAASI?
NOU HÄTÄ Kauhava Vertaistukea ja – motivointia kampanjaan Jari Kankaanpää Etelä-Pohjanmaan pelastuslaitos
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella.
Vanhempainilta Jakokosken koulu Jakokosken koulu syksyllä 2016 Oppilasmäärä luokka (14+8) 22 oppilasta, opettaja Karl Kakko 3-4 luokka.
On hyvä oppia tuntemaan itseään Hurtig
Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen (11 opp.) Vanhusten kotihoito (2 opp.) Erilaiset toimenpiteet kotihoidossa (2 opp.)
ÄKKILÄHTÖ 2016 Oulun malli. Punaisen Ristin valtakunnallinen valmiusharjoitus lauantaina Harjoitellaan ja kehitetään osastojen auttamisvalmiutta.
Vanhempainilta 3 c Keskustelun aiheet Esittelyt Laitoin vanhemmille kiertämään nimilistan, johon kaikki voivat merkitä puhelinnumeronsa oppilaiden.
Haluaisitko kokeilla olla joku muu?. Esiinnytkö mielelläsi yksin tai ryhmässä … kavereille tai isommallekin yleisölle?
Laatutyö opettaja Luotu :42.
Punaisen Ristin kummiluokkatoiminta
PEDAGOGINEN ILTAPÄIVÄ
Ampumaurheilun tietoisku koululaisille
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella
Omasta hyvinvoinnista huolehtiminen omiin arvoihin sitoutumalla
Mitä tällä tunnilla tehdään?
4. MONO-päivä Klo
Tämä on mun juttu – yrittäjyyskasvatusta alakoululaisille
SMART Table (Kaijan kokeilu)
”ompeluseurat” kouluissa 2017
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
Kaikki viestintä, toiminta perustuu ihmiseltä ihmiselle.
KOTOUTTAMISPERHELUOKKA
PS3S Ihmisen tiedonkäsittelyn perusteet
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
TEEMAKOULUSOPIMUS Helsingin ja Uudenmaan piiri
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä 4. ja 5
Tervetuloa.
Tieto odottaa käyttäjäänsä - välineitä tiedon löytämiseen-
Kielitietoisuuskoulutus perusopetuksen opettajille
Tapahtuman järjestämisen työpaja Combo -hanke MORO!
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella
IKÄIHMISEN HYVÄ ELÄMÄ – OULUNKYLÄN SEURAKUNTA
Haluaisitko kokeilla olla joku muu?
3.lk vanhempainilta.
Tervetuloa uudelle luokalle!
Esityksen transkriptio:

PROJEKTI Elisa Juola Sonja Aittokoski Karoliina Isometsä

PROJEKTISUUNNITELMA... - Tutustua Suomen Punaisen Ristin toimintaan - Ottaa yhteyttä paikalliseen kouluun mahdollista oppitunnin pitämistä varten - Pitää yhteistyökoulussa oppitunti jonka tavoitteena on informoida SPR:n toiminnasta.

TAVOITTEET... - Informoida kyseisen koulun/ luokan oppilaita mahdollisimman paljon SPR:stä - Saada tietoa myös itsekin kyseisestä järjestöstä

Yhteistyötapaaminen SPR:n kanssa Rovaniemen SPR:n osaston työntekijät kertoivat meille SPR:n toiminnasta

Kahvin ja keksien kera...

Samana iltana olikin sitten jo aika valmistella kouluvierailua, joka olisi päivän kuluttua. Kokoonnuimme Elisan luo pohtimaan ja miettimään, minkälaisen oppitunnin pitäisimme ja mitä kertoisimme. Karoliina otti myös yhteyttä uudelleen SPR:än ja kysyi olisiko mahdollista, että heiltä saataisiin myös vapaaehtoinen kertomaan kanssamme SPR:n toiminnasta! Lähihoitajana työskentelevä Jari lupautui mukaamme oppitunnille kertomaan SPR.n toiminnasta ja erityisesti siitä, kuinka toiminnassa voi olla mukana. Jari auttoi meitä myös pitämillämme rasteilla “kylkiasento”-pisteellä, sekä oli mukana esittämässämme draamassa ja näyttipä hän vielä oppilaille miten nyrjähtänyt nilkka sidotaan oikeaoppisesti.

Kouluvierailu Rantavitikan koululla

Alussa kerroimme SPR:n toiminnasta... Sen jälkeen esitimme draaman hätätilanteesta ja siinä toimimisesta Jari näytti kuinka nyrjähtänyt nilkka sidotaan

Välitunnin aikana rakensimme luokkaan eri pisteet, joissa oppilaat vierailivat pareittain. Idean saimme SPR:n koulusivuilta, jossa oli erikseen “Koulurasti”-linkki. Pistetyöskentelyn ideana on tutustuttaa oppilaat toimimaan erilaisissa hätätilanteissa, sekä antaa heille käytännön informaatiota SPR.n toiminnasta ja yleisesti maailmasta.

Elisa toimi “Katastrofialue”-pisteellä... Ideana oli antaa oppilaille konkreettinen tietoisku avustustoiminnasta ja siitä kuinka pienellä summalla yksikin ihminen voi auttaa.

Sonja opetti kuinka nyrjähtänyt nilkka sidotaan... Oppilaat saivat itse kokeilla nilkan sitomista oikeilla välineillä; kylmäpussi ja side.

Karoliina opasti, kuinka soitetaan hätänumeroon... Oppilaat harjoittelivat hätänumeroon soittamista ja sitä kuinka hätätilanteessa toimitaan.

Jari opetti oikeaoppisen kylkiasentoon laittamisen... Oppilaille näytettiin kuinka tajuton laitetaan kylkiasentoon, ja he harjoittelivat sitä pareittain.

Kokosimme luokan kanssa pistetyöskentelyn “saldon” ja pohdimme vielä yhdessä pisteillä harjoiteltuja asioita. Lisäksi mietimme sitä kuinka ihminen voi auttaa ihmistä ja olla mukana auttamassa! Luokanopettaja oli tyytyväinen tuntiimme ja saimme niin häneltä kuin oppilailtakin positiivista palautetta tunnista ja aiheesta! Myös itse olimme tyytyväisiä! Mielestämme tämä projekti oli todella elämysrikas ja mielenkiintoinen kaikessa kokonaisuudessaan. Saimme itse todella paljon informaatiota kyseisestä järjestöstä. Kouluvierailun koimme erittäin onnistuneeksi ja kokemusrikkaaksi tulevan työmme kannalta!