Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2013

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
YouTube Rules and we want too… OKKY:n KOTISIVUJEN SUUNNITTELUKILPAILU.
Advertisements

Ryhmäkysymys 1 SDG, eettinen vastuu, vihapuhe… Miten integroidaan opetukseen ja oppimiseen? Kokemuksia ja esimerkkejä: Kestävä kehitys ja kestävän tulevaisuuden.
TUTUSTU KIRJAILIJAAN Tarinoita kirjoittajan takaa.
OPS 2016 Alakoulun valinnaiset aineet Kiviniemen ja Takkurannan koulujen valinnaisaineet sekä ohjeet valinnan suorittamiseen Wilmassa lukuvuotta
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Kielivalintailta Etelä-Hervannan koulu. Valinnan paikat A1A2B1B P A K O L L I N E N V A P A A E H T O I N E N Perusopetus.
Lääkekasvatus -ohje apteekeille Katri Hämeen-Anttila, FaT dosentti, kehittämispäällikkö Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea.
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella.
MAAILMANKUVA, MAAILMANKATSOMUS, ELÄMÄNKATSOMUS. MITÄ TARKOITTAVAT KÄSITTEET: Maailmankuva Maailmankatsomus Elämänkatsomus.
LINNANKOSKEN LUKIO 8 lk - esittely. MITEN TOIMITAAN? 2-4 hengen ryhmät Kynä, kumi, paperi Yksi toimii kirjurina Valitkaa oikea/oikeat vaihtoehdot.
Kodin ja koulun välinen yhteistyö
Mediakasvatusvinkkejä kirjastoon
LAPSEN ITSEARVIOINTI Alueelliset koulutukset Itäinen, Pohjoinen ja Eteläinen alue Syksy 2016.
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Millaisia opettajia tarvitaan 2010-luvulla?
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2015
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Oppilaskysely 2017 Perusopetuspalvelut
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Erikoisluokkatoiminta
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2006
OSOITE Katuosoite/koordinaatit TILAT
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
Tonni lähti Ryhmä 4.
Tutustutaan PaikkaOppiin
Liikuntaluokalle Nurmon yläasteelle syksyllä 2016
Opeka-kyselyn tulokset
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
Tervetuloa Innokylään
Special target groups.
Oppilaanohjaaja Sari Kuutsa-kettunen
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2009
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2012
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
TERVETULOA VANHEMPAINILTAAN!
OPETUSVINKKI 3 Prometheus-myytti Luku 2 – Myytit.
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen: oma tekstilajinsa
Lukio.
Etelä-Hervannan koulu
Kaakkurin koulun valinnaisaineet
Sosiaalinen kehitys Tarja Rauste
Tajua mut! –toimintamalli koulutus
Strategiset ohjelmat hyvinvointia rakentamassa - kommenttipuheenvuoro Tilaajapäällikkö Taru Kuosmanen T A M P E R E E N K A U.
Ohjeita posterin (seuraava slide) käyttöön Voit käyttää koko pohjaa tai valita soveltuvat osat Tulosta H3 lopetustilaisuuteen posterisi koossa A3 Tiedot.
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Pelaajalle tehtävät ennen fba-tapahtumaa - tunnusten aktivointi huoltajan toimesta - harjoituspäiväkirjan pitäminen.
Tulevaisuuden koulu 2016 Mikkeli
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
YHTEISHAKUILTA TERVETULOA! Huhtasuon yhtenäiskoulu ti
Kalvosarja on laadittu Global Meal –hankkeessa
Osallistu – Jäsenhankkijaryhmä Mikä on Jäsenhankkijaryhmän idea!
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
MUSIIKIN TUNTISUUNNITELMARAKENNE/KASOPE/mervasti oulu
Autokaupan toimintaympäristö
Digitaalisuus nuorisotyön prosesseissa
PERHEPÄIVÄHOIDON TUTKINTOTOIMIKUNNALLE
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
7lk valinnaisainepäivä
OSAAMISKANSIO Nimi.
Kulttuurishokki ja henkilökohtainen hyvinvointi
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
Kuparivuoren koulu Oppilaat
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Taito perinnöksi Eläkeliiton 50-vuotisjuhlavuoden kampanja
2.3 Tutustutaan kirjastoihin
Kierrättäminen on helppoa ja tärkeää! Hei!.
Esityksen transkriptio:

Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2013 Lähetä tehtävät osoitteella: heikki.ruismaki@helsinki.fi

TEHTÄVÄ 1 Miten hyödyntäisit internettiä ja sosiaalista mediaa oppilaiden taidekasvatuksessa? Anna esimerkkejä, osoitteita, hyviä linkkejä jne. Voit pohtia asiaa yleisesti tai jonkun aineen (esim. musiikki, kuvataide, liikunta, draama, käsityö, videot jne.) Pohdi asiaa toisaalta oppilaiden kehittymisen, toisaalta oman oppimisen kannalta.

TEHTÄVÄ 2 A) Arvioi artikkelini ” Ruismäki, H. (1994). Näkökulmia musiikki- ja taidefilosofisiin arvokysymyksiin (237-257). Teoksessa Irti arvotyhjiön harhasta. Moniarvoisen kulttuurin kohtaaminen koulussa ja opettajankoulutuksessa. (toim. R. Räsänen, S. Anttonen, J. Peltonen & P. Toukomaa) Oulun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan opetusmonisteita ja selosteita 59/1994.” omien käsitystesi ja kokemustesi pohjalta. Mikä artikkelissa on hyvää, mikä huonoa, miten kehittäisit artikkelia? B) Vastaa myös kysymykseen, mikä taito/taidekasvatuksessa on niin tärkeää/arvokasta, että sitä kannattaa opettaa kaikille lapsille? Vastaa sekä A että B –tehtävään. Artikkeli löytyy kotisivuiltani kohdasta julkaisut. Palauta tehtävä neljä 27.9.2013 mennessä sähköpostiosoitteeseeni. Laita otsikokosi tehtävä 2, niin löydän ne sähköposteistani heikki.ruismaki@helsinki.fi

Tehtävä 3 Pohdi, mikä minussa on luovaa. Muutamia apukysymyksiä: Miten luovuus ilmenee minussa? Missä luovuuteni ilmenee parhaiten/heikoiten Mitä ajattelen omasta luovuudestasi. Miksi olen luova? Oma ympäristö ja luovuuteni Mikä on lisännyt omaa luovuuttani? Mikä on estänyt omaa luovuuttani? Miten oma luovuuteni ilmenee itselleni läheisissä taito- ja taideaineissa?

TEHTÄVÄ 4 Valitse julkaisusta https://helda.helsinki.fi/handle/10138/28076 jokin artikkeli. Mikä oli sen keskeisin sanoma? Mikä artikkelissa erityisesti herätti huomiosi? Mistä yllätyit? Palauta tehtävät 8.11.2013 sähköpostiosoitteeseeni (heikki.ruismaki@helsinki.fi), terveisin Heikki Ruismäki

TEHTÄVÄ 5 A)Miten kehittäisit päiväkotien alakoulun (luokat 1-6) taito/taidekasvatusta omien kokemustesi pohjalta, jos sinulla olisi siihen täysi mahdollisuus? B) Millainen on unelmiesi päiväkoti taito- ja taidekasvatuksen suhteen vuonna 2023? Millaisia haasteita sinulla on sen rakentamisessa?