Pelisuunnittelua Ryhmä 3.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KUVAKÄSIKIRJOITUS  Kuvakäsikirjoitus on kuvallinen ja/tai kirjallinen selvitys siitä, millaisin kuvin tarina aiotaan kertoa.  Kirjallisessa muodossa.
Advertisements

kehittämispäivän ryhmätyöt. Ryhmät  Kalle -ryhmä: mielenterveys- ja päihdekuntoutujat, asumispalvelut, avopalvelut, sos.kuntoutus (Satakunta,
Tiedonhaku Tiedonhaun käsite ja menetelmät 2. Ryhmätyö 2 ● Muodostetaan 4 henkilön ryhmät ● Keskustelkaa millä tavoilla käytätte internetiä ‒ selailua.
Autismi- ja Aspergerliitto ry Autismi- ja Aspergerliitto ry edistää ja valvoo autismin kirjon henkilöiden ja heidän perheidensä yleisiä yhteiskunnallisia.
Kesätyöt Tehtäviä. Luokkagallup Kuinka moni on ollut kesätöissä? Kuinka moni on ollut useammassa kuin yhdessä kesätyössä? Kuinka moni on hakenut kesätöihin?
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
PowerPoint esitykset. Yksi keskeinen osa tietotekniikkaa on tiedon etsintä ja sen luotettavuuden arviointi. Tässä työssä harjoitellaan sen lisäksi lähdeluettelon.
LTV 1 Jokilaakso. LAJITEKNIIKKAVALMENTAJA 1 - KUTSU Tervetuloa osanottajaksi SJL:n vuoden 2016 Lajitekniikkavalmentaja 1 -kurssille, joka järjestetään.
KEUDA 1 Keudan aikuisopisto Hyvinvointialat Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, lähihoitaja Työpaikalla tapahtuvan oppimisen info.
Vaiheistettu ryhmätyö 3. tunti
Mediakasvatusvinkkejä kirjastoon
MITÄ UUTTA? Tekstiviestihälytysjärjestelmä Toimikunta- ja maakuntarajat pois Hälytysryhmän jokaisen jäsenen tiedot päähälyttäjien lisäksi (väh. nimi,
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
VAPAAEHTOISTEN KOULUTUSPÄIVÄ
HI04- Eurooppalaisen maailmankuvan kehittyminen
Johdatus elämänkatsomustietoon Kouluvierailut
Ryhdistä yhdistystä treffille: Miten jäsenistä huolehditaan?
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
17. Löydä oma alasi s. 81‒83.
1. 2. Tapahtuman opinollistaminen-teemoja pohdittavaksi, 1- 7
LUKU 3. Suomen kieli – oma kieli
Korkeakoulukirjastojen tulokset
TAI-E1126 Taidekasvatusseminaari
Opintopsykologipalvelut Aalto-yliopistossa
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Palveleminen “klubin konsulttina”
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
Mitä pitää ”esitellä”? Miten se tehdään? Milloin esitellään?
NUORUUS PS2 LAJM.
Edupalvelut.fi Matti Lähtevänoja, Kuopion kasvun ja oppimisen palvelualue, Kallaveden lukio.
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Ura- ja rekrytointipalvelut
Matkalla muutoksentekijäksi Aalto-yliopisto
LAJITEKNIIKKAVALMENTAJA 2
Lentokonealan jatko-opinnot
Missä mennään? Ryhmätöiden tilannekatsaus
Osaamispuntari Syntynyt keväällä 2015 tehdyn Digitalisaation vaatimat osaamiset valtiolla - kyselyn pohjalta Toivotaan auttavan viraston henkilöstön osaamisen.
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Opettajan nimi | kurssin numero
Tajua mut! –toimintamalli koulutus
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Finanssialalle.fi – alan koulutus, urapolut ja oppimateriaalit
TILASTOKUVIO kuvio on voimakkain tapa esittää tietoa
Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Think global act local Tavoitteet projektille yhteistyötaidot
Mikä tai mitä on Youtube?
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
KEUDAN ORIENTAATIOPÄIVÄT LUKUVUOSI
Projektioppiminen ja monialainen oppiminen
Pelaajalle tehtävät ennen fba-tapahtumaa - tunnusten aktivointi huoltajan toimesta - harjoituspäiväkirjan pitäminen.
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Ystävänpäivän kampanja 2019 Info vapaaehtoisille
YHTEISHAKUILTA TERVETULOA! Huhtasuon yhtenäiskoulu ti
[kehittämisidean nimi]
Tietopaketti jäsenyhdistykselle
JOPOX-laskutusohje Manse PP ry
Kehittämispäällikkö Eija Lappalainen
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN
Pasi Patrikainen Johtaja, Pohjois-Savon TE-toimisto
elokuun virtuaalivesijumpat
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
Taito perinnöksi Eläkeliiton 50-vuotisjuhlavuoden kampanja
Tommi Mattila Valmiuspäällikkö Suomen Punainen Risti Hämeen piiri
To2 Tutkiva työskentely teknologialla Sananvapaus ja maailmankatsomus
Esityksen transkriptio:

Pelisuunnittelua Ryhmä 3

Historian aikakausia ja henkilöitä Napoleon Leonardo da Vinci Galileo Galilei Intiaanit Jeesus Faarao Jean Sibelius Hitler Muinainen Egypti Tintin seikkailut Amerikan löytö Titanic Olympialaiset 1200-luku Jääkausi Espanja 50-luku 60-luku Kivikausi

Pelipiste Kesto noin 10 minuuttia (max) Rastia pitää oppilasryhmä (6 – 8 oppilasta, voivat vuorotella) Rastilla pitää olla tekemistä koko pelaamaan tulevalle porukalle Miten tarina kerrotaan? Mistä löytyy faktatietoa tehtävän/ongelman ratkaisemiseen? Mitä ryhmän pitää tehdä/ratkaista ennen monivalintakysymystä? Rasti päättyy monivalintakysymykseen

Tavoitteet ke 9.12. Tavoitteiden selkiytyminen Yhteistyö! Aikakauden valinta Tarinan hahmottuminen alkaa Työryhmien esittely Bloggareiden valinta (2-3)

Tavoitteet to 10.12. Tarinan kehittelyä yhdessä Työryhmiin jakautuminen (koulutusta bloggareille) Pelipisteen alustavaa suunnittelua Mitä faktoja tarvitaan? Miten ne esitetään?

Tavoitteet ma 14.12.

Tavoitteet ti 15.12.

työryhmät Millaisia taitoja eri ryhmissä tarvitaan?

A. Tekniikkaryhmä (noin 4 jäsentä) - tuottaa tarinan mediasisällöt pelipisteeseen. Kuvaa, editoi, tallentaa. - valitkaa sellaisia sovelluksia, joita tämän ryhmän jäsenet osaavat jo kenties käyttää - jos ryhmässä joku osaa editoida kännykällä/tabletilla videoita, sellainen olisi hyvä tässä ryhmässä!! - tekevät tiedonhankintaryhmän tuottaman monivalintakysymyksen Google Forms ohjelmalla - ottavat rooleihin muita ryhmän jäseniä - myös faktaryhmä voi tarvittaessa tehdä videoita

B. Tiedonhankintaryhmä (noin 4 jäsentä) - etsii fiktiivistä tarinaa vastaavat faktat - pelin tarinaksi muunnettuun osaan etsitään tieto, joka kertoo, miten asiat oikeasti ovat. - voivat olla esim. sanomalehtityyliin tehty tietoiskuja, kuvasarja, video, video still- kuvista, "puhuva pää", asiantuntijahaastattelu - voi myös etsiä faktoja, jotka voi muuttaa pelin tarinaan sopivaksi. - valitaan ryhmästä kaksi henkilöä, joille annetaan käyttöoikeus pelisivustolle. Kutsu peliryhmän sivun muokkaajaksi lähetetään sähköpostiin. - suunnittelevat monivalintatehtävän, joka suoritetaan rastin päätteeksi

C. Pelinrakentajat (2-3 jäsentä) - pieni tiimi - päättää miten tehtävä annetaan pelipisteessä pelaajille: miten tehtävä esitellään pelipisteessä "pelaajan silmä", mitä pelipisteellä tarvitaan miten tehtävä suoritetaan ennen monivalintatehtävän saamista: tekemistä tulee olla koko joukkueelle!

D. Bloggerit (2-3 jäsentä) kirjoittavat kehystarinan puhtaaksi Google Siteen pitää ryhmän toiminnasta blogia Bloggeriin - tehtävien jako ja aikataulutukset

E. Ohjausryhmä (4 henkeä ryhmistä A.-D.) listaa yhteispalaverissa päivän tavoitteet, tehtävät ja aikataulusopimukset kirjaa syntyvät kysymykset ja ongelmat blogiin välittää ohjauspyynnöt ja avunpyynnöt ohjaaville opettajille huolehtii, että annetut tehtävät tulevat ajallaan valmiiksi

RYHMÄ A RYHMÄ B