Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Advertisements

Innovatiiviset hankinnat vauhdittamaan SOTE-kehitystä Kansliapäällikkö Päivi Sillanaukee STM, Meritulli.
Luo luottamusta – suojele lasta Opas ja verkkokoulutus
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
TERVETULOA!.  Opettajat: - Marjo Miettinen, 1.luokka ja vararehtori - Erika Heikkilä, 2.luokka - Elisa Konttila, 3.luokka - Eemeli Räihä, 4.luokka -
LAPSEN ESIOPETUSSUUNNITELMA Lapsen nimi Esiopetuspaikka ja toimintavuosi Esiopetuksesta vastaava opettaja Syntymäaika HuoltajuusYhteishuoltajuusYksinhuoltajuus.
Väkivaltatyö Etelä-Pohjanmaalla 1) Väestötaso 2) Ammattilaiset 3) Päättäjät Kehittämissuunnittelija Veli-Matti Saarinen.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa.
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
Kodin ja koulun välinen yhteistyö
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
Lapsen oikeudet toteutuvat arjessa
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Oulu Seija Saarinen, Liisa Luukkonen, SLK
Asiakasosallisuuden edistäminen Kokemuksia pelillisestä kehittämisestä
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Luokkatunnit Toimintakulttuuri 4.2..
Innokylän arviointimittari
ASIAKAS SUUNNITTELUN KESKIPISTEENÄ VERKOSTOISTA VOIMAA MAAHANMUUTTAJAÄITIEN S 2-OPETUKSEEN Sosiaalialan asiantuntijapäivät Anita Nikkanen,
Luo luottamusta Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Sähköisen hyvinvointikertomus hyvinvointiklinikalla
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
Tervetuloa Innokylään
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Etelä-Pohjanmaan peruskoulujen opetussuunnitelma 2016
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa
Kiinnostus osallistua hankesuunnitteluun tai toteuttamiseen
Ops-iltapäivä Raumanmeri
Vaativan erityisopetuksen ja koulunkäynnin ohjaajien täydennyskoulutuskokonaisuus
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Opetustoimi osana Jyväskylää
YHTEISTYÖLLÄ YHDENVERTAISUUTTA
POM10CC Mikämikä-päivien Kirjallinen suunnitelma
LAPE kutsuu ja haastaa ”En usko, että milloinkaan aiemmin seurakuntien tekemä pitkän linjan työ lasten, nuorten ja perheiden parissa on nostettu näin.
Neuvokas perhe –hanke Työpaja IV
AISTIT JA VUOROVAIKUTUS ASIAKKAAN KOHTAAMISESSA
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Tervetuloa Innopajaan
Jokaisen kasvu osallisuuteen – millaiset yhteisöt sen mahdollistavat?
Erotilanteen palveluilla kohti sovinnollisuutta
Verkoston toiminta kehittyy – missä mennään?
Projektioppiminen ja monialainen oppiminen
RAI-välineiden arviointi Rovaniemen omaisten työryhmässä
OPH:n kansainvälistymispalvelut –osaston ohjelmia
Harjoituksen ohjaaminen
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Vanhempien ja lasten osallisuuden lisääminen
VERME - VERTAISMENTOROINTI
LÄMPIMÄSTI TERVETULOA MUKAAN RYHMÄÄN – VERTAISUUDESSA ON VOIMAA!
Työpaja 4: Maakuntien tarpeet valtakunnallisille sote toimijoille
EROTILANTEEN PALVELUILLA KOHTI SOVINNOLLISUUTTA Eroauttaminen Kainuussa 02/ Marika Uhlbäck, projektisuunnittelija Mukava Kainuu -hanke.
Iloa, innostusta ja kannustusta lapsiperheiden elintapoihin
Harjoituksen ohjaaminen
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Osallistu – Jäsenhankkijaryhmä Mikä on Jäsenhankkijaryhmän idea!
ERO LAPSIPERHEESSÄ –KOULUTUS tiistaina klo 9-15
Kirjoita omia muistiinpanoja tähän
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Näkökulmia katsomuskasvatukseen
Mitä jokaisen ammattilaisen tulee osata ja tietää nepsystä?
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Monikulttuurisuustyön avainhenkilöverkoston
PERHETYÖN UUDET KUVIOT JA PALVELUOHJAUS
Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskus
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Osallisuutta ja yhteisöllisyyttä tukeva toimintakulttuuri 20. 3
Näkökulmia kunnalliseen nuorisotyöhön
Esityksen transkriptio:

Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin: Luo luottamusta – suojele lasta verkkokoulutus sekä opas muodostavat yhdessä kiinteän kokonaisuuden

Suosittelemme, että aluksi tutustut oppaaseen ja sen jälkeen siirrytte yhdessä (omassa työyhteisössä tai verkostoissa) verkkokoulutuksen pariin Opasta kannattaa hyödyntää verkkokoulutusta täydentävänä hakuteoksena.

Ensimmäisen sivun alkuun rinnakkain videot: 1b: Maria-Kaisa Aula, esittely 2b: Maria-Kaisa Aula, äiti Videoiden alle oppimispaketit: I Näin hyödynnät verkkokoulutusta II Millaisena näemme lapsen Tämän verkkokoulutuksen tarkoituksena on toimia keskeisenä lasten ja lapsiperheiden palveluiden muutosohjelman tavoitteiden toteuttajana.

Näin hyödynnät verkkokoulutusta Oppimispaketti I Näin hyödynnät verkkokoulutusta Kuvailuteksti: Tässä osiossa kerrotaan, miten saatte verkkokoulutuksesta parhaan mahdollisen hyödyn

Verkkokoulutus on tarkoitettu kaikille työssään lapsia ja perheitä kohtaaville ammattilaisille (sosiaali- ja terveyspalveluissa, varhaiskasvatuksessa, kouluissa ja oppilaitoksissa, järjestöissä ja seurakunnissa). Verkkokoulutus tukee yhteistyön kehittämistä eri palveluiden ja toimijoiden välillä. Johda kokonaisuutta -osio tukee yhteistyön johtamista sekä lapsi- ja perheystävällisen toimintakulttuurin kehittämistä. Siitä hyötyvät erityisesti palveluja ja yhteistyötä johtavat lähiesimiehet ja toimintaa linjaava johto. Verkkokoulutus on avoin ja käyttäjille maksuton.

Verkkokoulutusta ei ole rakennettu eri ammattiryhmien tai palveluiden mukaisesti eriteltynä vaan yhteisten lainalaisuuksien näkökulmasta kaikille toimijoille. Se auttaa pohtimaan: ”Mitä tämä tarkoittaa minun työssäni ja tekemässämme yhteistyössä kumppaneidemme kanssa?” Verkkokoulutuksen sisällöissä korostuvat lapsen ja perheen kohtaaminen, lapsen ja perheen tarpeista lähtevä työskentely sekä kaikkien toimijoiden välinen sujuva ja kunnioittava yhteistyö.

Verkkokoulutusta voi hyödyntää joko kertaluontoisena koulutuksena tai jatkuvana tukena ammatillisen osaamisen lisäämiseksi, tarpeen mukaan osio kerrallaan. Parhaiten verkkokoulutusta voi hyödyntää käsittelemällä osion kerrallaan yhdessä monialaisissa verkostoissa, työyhteisöissä, tiimeissä tai muissa ryhmissä. Tällöin kannattaa varata aikaa keskustelulle, pohdinnoille ja erilaisten näkökulmien esiin nostamiselle.

Verkkokoulutus koostuu tämän Johdannon lisäksi viidestä osiosta: Luo luottamusta Ota puheeksi Suuntaa yhteistyöhön Tunne lait Johda kokonaisuutta Jokaiseen osioon kuuluu 2-5 oppimispakettia. Jokaisessa oppimispaketissa on materiaalia (tietoiskuja, videoita, kuvia, kysymyksiä), joka auttaa pohtimaan kyseiseen teemaan liittyvän työn kehittämistä. Verkkokoulutukseen paneutumiseen kannattaa varata riittävästi aikaa. Jokaisen oppimispaketin kohdalla on maininta paketin laajuudesta (arvioitu tarvittava aika). Tämä antaa hieman osviittaa siitä, kuinka laajasta kokonaisuudesta on kyse ja siten auttaa arvioimaan osioon paneutumiseen tarvittavaa aikaa.

HYÖDYNNÄ – KESKUSTELE – KEHITÄ Yhdessä työstäen verkkokoulutuksesta saa suurimman hyödyn. Jo työstäminen edistää yhdessä tekemistä ja yhteisen ymmärryksen syntymistä!

Millaisena näemme lapsen Oppimispaketti II Millaisena näemme lapsen

Millaisena näemme lapsen, vanhemman, kollegan vaikuttaa siihen, miten hänet kohtaamme

Tähän Youtube video 4a: Jukka Mäkelä Jokainen lapsi on tullut tuomaan jotakin merkittävää yhteisöön

Pohdintaa:

Tähän tulee Youtube video 6: Opettaja: Usko lapseen auttaa tukemaan

Ponnahdus: poistu/siirry seuraavaan