Mitä on valmentajuus? Miksi tämä valinta?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1 Leppävaaran Pallo Valmentajakerho  Panu Autio ja Futsal - tehoa saliharjoitteluun!  Valmennuslinjojen päivitysprosessi 2013 ◦ Valmennusfilosofia.
Advertisements

Kuukausi-rock Tammi-, helmi-, maalis-, huhti-, touko-, kesäkuu,
Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Leki-futis Leki-futis Valmennuksellinen linja ”TYÖN TULOS EI OLE SE, MITÄ VALMENTAJA ON TEHNYT, VAAN MITÄ NUORET OVAT SAANEET JA MISSÄ MÄÄRIN LAPSET JA.
YouTube Rules and we want too… OKKY:n KOTISIVUJEN SUUNNITTELUKILPAILU.
Valmentajakoulutus Harjoittelun suunnittelu Liedon Pallo Hannu Paatelo.
Change Day on työkalu kohti parempia palveluita Change Day tuo asiakkaan äänen kuuluville henkilöstön kautta. Change Day on työkalu henkilöstölle oman.
LTV 1 Jokilaakso. LAJITEKNIIKKAVALMENTAJA 1 - KUTSU Tervetuloa osanottajaksi SJL:n vuoden 2016 Lajitekniikkavalmentaja 1 -kurssille, joka järjestetään.
Joukkueen pelisäännöt FC KasiYsi P05 päivitetty
Voimistelu liikuttaa! Meidän seurassa opitaan yhdessä. Opitaan yhdessä!
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa.
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Työssäoppiminen Yrittäjänä TOY -malli OTSIKKO Alaotsikko.
Askeleet kohti täysipainoista luovuutta
Laaja-alainen osaaminen
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
Varhaiskasvatuksen liikuntasuositukset
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
TOIMENKUVAKARTTA / VALMENTAJAT
Oppilaskysely 2017 Perusopetuspalvelut
ke ohjelma Joukkueen/ikäluokan viikko/jaksosuunnitelma ja rytmi
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Valmennuksen pelisäännöt
1. 2. Tapahtuman opinollistaminen-teemoja pohdittavaksi, 1- 7
Infoa tutoropettajille
P05 ja P06 toimintasuunnitelma

07 East + West Kausisuunnitelma
VALMENTAMISEN ETIIKKA
Tulevaisuuden yrittäjyys- ja työelämätaitoja korkeakouluihin
PEKE 2017 LAPE-päivät Lape-päivät
MVLT-KOULUTUKSEN AIHEET
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa
Finna.fi:n somemarkkinointi
TUTORINA TOIMIMINEN TUTOR!
Pelaajapolkujen nykytila
SOTE-tieto SOMEssa Jari Porrasmaa
TE3 HYVINVOINTITEKNOLOGIA
Mikä Change Day? Change Day on työkalu kohti parempia palveluita
1. Blogin pitäminen ja hallinta
VSOP= vuosiluokkiin sitomaton alkuopetus Länsi-Puijon malli
Joensuun seudun varhaiskasvatussuunnitelma
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
TILASTOKUVIO kuvio on voimakkain tapa esittää tietoa
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Ohjeita posterin (seuraava slide) käyttöön Voit käyttää koko pohjaa tai valita soveltuvat osat Tulosta H3 lopetustilaisuuteen posterisi koossa A3 Tiedot.
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
SPPL Arvotyöpaja Kuopio
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Pelaajalle tehtävät ennen fba-tapahtumaa - tunnusten aktivointi huoltajan toimesta - harjoituspäiväkirjan pitäminen.
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Yksilöllinen kehityksenseuranta
FC NOKIA ”Laadukasta tyttöfutista huipulle asti”
Myeway ohjeita Valmennuspäälliköille tehtävät ennen fba tapahtumaa - valmentajien ja joukkueenjohtajien lisäys.
Ajanhallinta opiskelussa
Mitä jokaisen ammattilaisen tulee osata ja tietää nepsystä?
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
MUSIIKIN TUNTISUUNNITELMARAKENNE/KASOPE/mervasti oulu
Valmentajakoulutus taso 1 osa 1 Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Viikonlopun aikataulu (alustava) Lauantai 10:00 Avaus ja virittäytyminen 12:00.
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
VUOSIKELLO 2019 Maaningan pitäjäraati
Yleisavustusten tilitysrytmi v. 2011
Ajankohtaiskatsaus kasvupalveluihin
Kotikuntoutus liikunta- ja toimintakyvyn tukena
Koulutulokkaiden aamu Maunulan ala-asteella Tervetuloa
Esityksen transkriptio:

2017 LEPA ja VALMENTAJUUS (valmentajakulttuuri, valmentaja suhteessa pelaajaan) Mitä on valmentajuus? Miksi tämä valinta? Miten seura tukee teemaa 2017? Miten näkyy ikäluokkien vuosisuunnitelmassa? Valmentajan jatkuva kehittyminen, valmentajapolun mahdollisuudet = TOIMINNAN TASON PARANTUMINEN JA KEHITYS

ke 25.1.2017 klo 17.30-18.45 LePa ja valmentajuus, mitä se on? klo 18.45-18.55 malliharjoituksen pohjustus, pelipaikkakohtainen opettaminen klo 19.00-19.45 malliharjoitus 8v8-kerhossa hyök.+laitap. (malliryhmä FCEP05) klo 19.50-21.00 teoria 8v8-kerhossa hyök + laitap.

2017 LEPA ja VALMENTAJUUS (valmentajakulttuuri, valmentaja suhteessa pelaajaan) Tavoite ja miksi näin: Parempia valmentajia Toimivampia valmennusttiimejä Suunnitelmallisuus parantunut PAREMPI VALMENNUSPROSESSI Parempia pelaajia Valmentajuuden arvostus Sitoutuminen, motivoituminen, kiinnekohtia toimintaan/seuraan/joukkueeseen Valmentajien keskinäinen arvostus

ke 25.1.2017 1. Valmennusryhmän roolitus ja toiminta Valmennuksen arvostus, kommunikointi ja viestintä kaikessa AjaO Miten johtaa ja kehittää toimintaa? Konkretiaa: Lämmittelyalueella kohtaaminen, asioista sopiminen – maalit yms. Sopiminen mm. Maalivahtivalmentajan kanssa, kesto, mitä Tiimin toimintaa ja sopimista JATKUVASTI Välineistö tähän?

ke 25.1.2017 2. Joukkueen/ikäluokan viikko/jaksosuunnitelma ja rytmi (Fortum Tutor-materiaalit) Tehoa valmennukseen systemaattisella harjoittelun suunnittelulla Kirjatut tavoitteet ohjaavat toimintaa Pitkäntähtäimen suunnitelma luo kokonaiskuvan tuleville harjoitusvuosille Kausisuunnitelma kuvaa yhden vuoden harjoittelun Kausisuunnitelma jaksotetaan tarkoiksi jaksosuunnitelmiksi Viikkosuunnitelma rytmittää viikon harjoittelun Hyvin suunnitellun yksittäisen harjoitussuunnitelman toteutus auttaa oppimaan ja oivaltamaan Seuraa kehitystä Toistojen merkitys arjessa

ke 25.1.2017 3. Oppimisen mahdollistaminen valmentajalla oleellinen taito –tapa valmentaa ja opettaa VOI auttaa valmentajaa ja pelaajaa kohti parempaa Erilaiset ja erikäiset pelaajat vaativat erilaista opettamista Milloin annat tilaa pelaajien omille ajatuksille? Milloin tsemppaat ja pumppaat tempoa?! (Telmo) Milloin opetat malleja ja ratkaisuja? Kyseletkö? Avoimia vai suljettuja kysymyksiä? Osaatko? Ei ole yhtä oikeaa tapaa. Valitse ja päätä. Jokainen treeni ei voi kuitenkaan olla koutsatessa samanlainen.

ke 25.1.2017 4. valmentajana kehittyminen haasteryhmän valmentajana toimiminen Case, esimerkki Tomi Seppälä P06 haaste 5. valmennusryhmän viestintä ja kommunikointi Kommunikointia paljon, perusteet jo viikkosuunnittelussa Kommunikointivälineet

Haasteryhmän valmentajana toimiminen ja kehittyminen: Ymmärrä mikä on pelaajien tavoite Lapsilla erilaiset halut pelata jalkapalloa Halu kehittyä, kilpailla korkealla tasolla Harrastus muiden ohella Nähdä kavereita Jalkapallo on hauskaa Liikunnallisuus ja toimiminen ryhmässä! Kehitys Muiden valmentajien treenit ja niiden toimintatavat, mitä ottaa omaan valmennukseen Valmentajien kesken ajatustenvaihto Oman treenipankin kasvattaminen Ideoita alan kirjallisuudesta, urheilulehdistä, YouTubesta, Facebookista tms. Tekemällä oppii!

Kysymykset, kommentit: 6. Ryhmätyöt (seuraavaan kertaan) Valmentajuus 2017/2020 LePassa? Valmentaja suhteessa muuhun taustaryhmään? Miten jatkuu: Helmi-maalis Huhti-touko Kesä-elokuu Syys-lokakuu Marras-joulu

Ennakkokysymys, mitä on valmennuskulttuuri: -Asioiden tekemistä saman mallin mukaan valmentajasta ja ikäluokasta riippumatta. -Ollaan reippaita ja reiluja, tervehditään, kannustetaan, yhteisiä tapoja -Toimintatavat, käytös ja ylipäätään kaikki tekeminen valmentamiseen ja valmennettavien kanssa toimimiseen -Toimitaan omien vahvuuksien kautta kuitenkin seurayhteisön yleisen linjan raameissa -Samaan aikaan kun lähdetään valmentamaan lihasta ja sydäntä pitäisi myös alkaa valmentaa ajatusta ja tunnetta, meidän pitäisi valmentaa ihmistä -Asenne tekemiseen ja itsensä kehittämiseen -Valmentajien yhteiset tavat ajatella, toimia ja arvottaa asioita (sekä hyvässä että huonossa mielessä) -valmentajan tapa toimia pelaajien kanssa, muiden valmentajien kanssa -yhteiset toimintatavat, yhtenäinen valmennuslinja