KUVIEN KESKELLÄ MEDIASTA JA VAIKUTTAVISTA KUVISTA.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Mediapedagogi kouluissa (1) havaintoja kentältä ja kentän laidalta havaintoja kentältä ja kentän laidalta.
Advertisements

Analyysissä huomioitavaa
TE3 MEDIA –TERVEYDEN TUKI JA UHKA Hurtig
Matkailutiedottaja Elisabeth Heinrichs Asiakkaan kohtaaminen verkossa - Case Visit Helsinki Miten hyödyntää sosiaalista mediaa matkailutoimiston markkinoinnissa,
FILOSOFIAN KOE YLIOPPILASKIRJOITUKSISSA. Kokeen sisältö -Koetehtävät perustuvat kursseihin FI1-FI tehtävään riittävät 1. kurssin tiedot -Myös oppiainerajat.
REFLEKSIIVINEN LUKEMINEN - katsojan kontekstualisointi Millaisia tunteita, kysymyksiä, assosiaatioita tai muistoja kuva herättää? Mikä kuvassa aikaansaa.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
7. Pyhien kirjojen tulkinta ja tutkimus Ydinsisältö.
Miten viestiä medialle partiosta? Laura Aimola Miten viestiä medialle partiosta? / Lippukuntapäivä
ÄI Kuvan analyysi ja tulkinta Lähtökohtia tulkinnalle: Aihe Tekijä Tekniikka (maalaus, piirros, valokuva, taidegrafiikan menetelmät jne.) Käyttötarkoitus.
Case: PK-yritys sosiaalisen median maailmassa Liina Matveinen toimitusjohtaja Iskelmä Rex ja Oi fm.
YHTEISKUNTAOPPIA MEDIA. MEDIAN HISTORIAA  Sanomalehdet syntyivät  1600-luvulla  Radiolähetykset alkoivat  1907  Televisiolähetykset alkoivat  1920-luvulla.
8-luokan terveystiedon sisältö, suoritustavat, tavoitteet ja arviointi KILPELÄNAHO
MAAILMANKUVA, MAAILMANKATSOMUS, ELÄMÄNKATSOMUS. MITÄ TARKOITTAVAT KÄSITTEET: Maailmankuva Maailmankatsomus Elämänkatsomus.
Kuva-analyysi / Taneli Tuovinen. Mitä kuvassa analysoidaan?
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 1: Pohdintapilvi: Oletko sosiaalinen silloin kun olet sosiaalisessa mediassa?
OPAS MEDIAKASVATTAJALLE Mediakasvatus esi- ja alkuopetusikäisten lasten arjessa Hanna Martinviita, Saara Pasanen ja Anna Ristaniemi.
3. ELÄMÄNKULKU JA TERVEYS TERVEYSTIETO 7. IKÄJANA  Asiantuntijaryhmät: Lapsuus 0-11v Nuoruus 12-18v Aikuisuus 19-64v Vanhuus 65  v  Perehtykää apukysymysten.
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Ydinsisältö.
Kysely sosiaalisen median käytöstä
IHMISEN TOIMINTA - Tavoitteellista - Tiedostettua ja tiedostamatonta
Verkkokauppa ja sähköinen asiointi Suomessa
Tuotteen dokumentointi
Luokkatunnit Toimintakulttuuri 4.2..
Ihminen ja maailma Teksti: Ortoboxi.fi ja Stefan Holm: Kirkon jäsenenä – Oppikirja 9. luokalle, kpl 5 Kuvat:
1. Monimuotoinen terveys
ÄIDINKIELI JA kIRJALLISUUS 1. KURSSI
Sosiaalinen media.
1. Monimuotoinen terveys
Aihe? Käyttötarkoitus? Julkaisuyhteydet ja –tiedot? Tekniikka?
TE1 Terveyden perusteet
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 1: Pohdintapilvi: Oletko sosiaalinen silloin kun olet sosiaalisessa mediassa?
Luku 13 – Raamatun tutkimus
15ytov Äidinkieli, suomi, Kaiken maailman mediat 1 osp
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2012
Finský intensivní Titta Hänninen.
Konteksti polttopisteessä
Kappale 10 Raamattu Sara ja Ville.
Luku 13 – Raamatun tutkimus
Essee ÄI5-kurssi.
AI 4 Tekstit ja vaikuttaminen Opiskelija
Mielipiteen, kannanoton, vastineen kirjoittamisesta
MEDIAA TUTKIMASSA.
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen: oma tekstilajinsa
Tiedotusta, valistusta, yhteistyötä…
Kielitietoisuus.
Sokeritehtaalla.
Yhteenvetoa mediatekstien vaikuttamisen keinoista
PowerPointin tekeminen
Tuottotehtävä tekstitaitokokeessa
MEDIAKASVATUS 2009 Antti Lokka.
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
Finanssialalle.fi – alan koulutus, urapolut ja oppimateriaalit
Facebook JYTY-koulutus
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Ydinsisältö
- ja tähän mahdollinen ala
TALOUSHALLINNON ROOLI YRITYSTOIMINNASSA
MITÄ ON OHJELMOINTI? Toimintaohjeiden antamista.
Kalvosarja on laadittu Global Meal –hankkeessa
TERVEYSTIETO 8 5. Ystävyydestä voimaa.
Powerpoint-esitelmä Valitse omaan alaasi liittyvä aihe ja valmistele esitelmä Powerpointilla.
KAUPPAHALLI PAIKKA: ”Kauppahalli”, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat
”Projektin nimi” -projekti
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
NÄKÖKULMIA PERSOONALLISUUSTEORIOIHIN
NÄKÖKULMIA PERSOONALLISUUSTEORIOIHIN
Esityksen transkriptio:

KUVIEN KESKELLÄ MEDIASTA JA VAIKUTTAVISTA KUVISTA

MITÄ "MEDIA"TARKOITTAA? Joukkoviestimet Sosiaalinen media Viihde Kolme tehtävää: 1) yhteydenpito 2) tiedonvälitys 3) elämykset

SISÄLLÖNMUKAINEN JAKO 1) fiktiiviset kertomukset 2) journalismi 3) mainonta

KYSYMYKSIÄ 1) Voisiko ilman mediaa elää? Perustele! 2) Miten media vaikuttaa elämäämme? 3) Miten sosiaalinen media eroaa perinteisestä mediasta? 4) Miten sosiaalinen media vaikuttaa? 5) Kummat hallitsevat sosiaalista mediaa: tekstit vai kuvat? Perustele!

MEDIA ON LIIKETOIMINTAA Mediateollisuuden taustalla jatkuva voitontavoittelu Miten se näkyy? Yleisö sisällöntuottajina - mitä se tarkoittaa? Tuotammeko"ilmaiseksi" voittoa mediayrityksille?

MEDIALUKUTAITO JA LÄHDEKRITIIKKI Mietittävä "aina" asioiden taustoja ja tarkoitusperiä. Mistä esitetyt tiedot ovat peräisin?Miten luotettavia ne ovat? Myös myönteinen puoli:kriittisyys ei ole haittavaikutusten ja valheiden paljastamista, vaan myös positiivisten vaikutusten havaitsemista. Pysyykö koulu mitenkään nykyisen mediamaailman kelkassa?

KUVAN ANALYYSI JA TULKINTA Aihe, tekijä, tekniikat Käyttötarkoitus Visuaalinen kieli eli kuvailmaisun keinot Kuvan sisältö, viesti, sanoma Konteksti Katsojan asema Denotaatiot eli päämerkitykset ja konnotaatiot eli lisämerkitykset