{ Meidän päiväkodin digistrategia Case: Jyväskylän kaupunki ja eHipsu-hanke Meidän päiväkodin digistrategia.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
e-Hipsu – Eskarin tulevaisuusnäyttö
Advertisements

Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
OJANIITTUTALON MONITOIMIJAHANKE - MONIPUOLINEN OSAAMISKESKUS 2016.
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
TOIMINTAKYKY Oppilaan kyvyt ja rajoitteet Ympäristö- ja yksilötekijät Oppilaan toimintakykyä kuvataan ICF-luokituksen avulla. Toimintakykykuvaus rakentuu.
Jouni Paakkinen Perusopetuksen päätelaiteprojekti.
LAPSEN ESIOPETUSSUUNNITELMA Lapsen nimi Esiopetuspaikka ja toimintavuosi Esiopetuksesta vastaava opettaja Syntymäaika HuoltajuusYhteishuoltajuusYksinhuoltajuus.
+ Ammatillisella koulutuksella on vientiä Toimintasuunnitelma ammatillisen toisen asteen koulutuksen viennille Hankkeen lopputilaisuus Mervi.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
SEMINAARI Eija Kumpulainen Oulun normaalikoulun lukio.
 ”Bring Your Own Device” – ”Tuo oma laitteesi”  Jokaisella oppilaalla henk.koht. laite  Käytössä kolme eri alustaa: › iOS ( iPad 3 Mini ) › Android.
NYKYTILAN KUVAUS Maaseudun kehittäminen
LAPSEN ITSEARVIOINTI Alueelliset koulutukset Itäinen, Pohjoinen ja Eteläinen alue Syksy 2016.
MITÄ UUTTA? Tekstiviestihälytysjärjestelmä Toimikunta- ja maakuntarajat pois Hälytysryhmän jokaisen jäsenen tiedot päähälyttäjien lisäksi (väh. nimi,
OPS-PROSESSI Ulla Ilomäki-Keisala luokanlehtori Helsingin yliopiston
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Humppilan kunnanvirastolla
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI
Oulu Seija Saarinen, Liisa Luukkonen, SLK
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Lapsen näkemyksen huomioiminen iän ja kehitystason mukaan
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Tasavirta-koulutus Lappeenranta 30.9., 1.10., ja
Pedagoginen kehittäminen
Infoa tutoropettajille
Miten koulu ympäristönä edistää terveyttä, turvallisuutta ja toiminnallisuutta
Nopolan koulu Opettajien veso
- Johtoryhmän toimintasuunnitelma
Opeka-kyselyn tulokset
Tervetuloa Innokylään
Inspa yrittäjyyden uusi oppimisympäristö sataedussa
Sivisverkon digitaaliset osaamismerkit
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
Ops-iltapäivä Raumanmeri
Plan ~Perustettu v (suomessa 1998)
Opetustoimi osana Jyväskylää
Edupalvelut.fi Matti Lähtevänoja, Kuopion kasvun ja oppimisen palvelualue, Kallaveden lukio.
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Unifin opetusvararehtoreiden 13. 9
Tajua mut! –toimintamalli koulutus
Yliopistojen intrapäivä
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Oppilaan päättöarviointi perusopetuksessa
Yhdessä olemme ENEMMÄN
Ohjeita posterin (seuraava slide) käyttöön Voit käyttää koko pohjaa tai valita soveltuvat osat Tulosta H3 lopetustilaisuuteen posterisi koossa A3 Tiedot.
Vasun toteutuminen näkyväksi -huoltajat ja lapset arvioimassa Mervi Räty, varhaiskasvatuksen vastaava, KM.
Jokaisen kasvu osallisuuteen – millaiset yhteisöt sen mahdollistavat?
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
KEUDAN ORIENTAATIOPÄIVÄT LUKUVUOSI
SPPL Arvotyöpaja Kuopio
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Vanhempien ja lasten osallisuuden lisääminen
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
Viestintäsuunnitelma
Tiirismaan vesopäivät
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
”Avaruusseikkailu 2006” Verkko-opetuskokeilu
3.lk vanhempainilta.
Ajanhallinta opiskelussa
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Mitä jokaisen ammattilaisen tulee osata ja tietää nepsystä?
Keski-Suomen ELY-keskuksen ESR-haku
Luokat A Minna Mäkelä 19B Satu Mäkinen 19C Juha Käkilehto.
Digitaalinen turvallisuus turvaa digitaalisia palveluita ja tiedonhallintaa.
Esityksen transkriptio:

{ Meidän päiväkodin digistrategia Case: Jyväskylän kaupunki ja eHipsu-hanke Meidän päiväkodin digistrategia

 ”Digitaalinen tarkoittaa italianpataa, mutta ilman herneitä.” Lenni, Lauri ja Azra, eskarilaiset  ”Se on joku Ti-Ti Nallekokous.” Luna, eskarilainen Meidän päiväkodin digistrategia

 Jyväskyläläisille eskarilaisille suunnattu eHipsu –eskarin tulevaisuusnäyttö - hanke alkoi vuonna 2013  Hankkeeseen saatiin OPH:n hankerahaa, jotka olivat kohdennettu laitehankintoihin  eHipsu-prosessiesitykseen pääset  eHipsu-prosessiesitykseen pääset tästätästä  Hanketta lähti vetämään kaksi päiväkodin johtajaa, Merja Hautakangas ja Teijo Paananen  eHipsu-ohjausryhmässä päädyttiin hankkimaan iPad mini –tabletteja oheistarvikkeineen Päiväkodin suunta digitaaliseksi Meidän päiväkodin digistrategia

Käytäntöön projekti jalkautettiin:  tabletti-oppimispiirien kautta  eskariopettajien itseopiskelun kautta  vertaistukiopettajien avulla -> vertaistukiopettajat valittiin eri alueilta  eskarilaisten omien kokeilujen ja osaamisen kautta  esimiesten tuella  yhteisten käyttöönottokoulutusten avulla Käytännön hommia Meidän päiväkodin digistrategia

 Innostavaa koulutusta laajalla rintamalla  Helppokäyttöistä, opetussuunnitelmiin perustuvaa laitteistoa riittävästi  Ict-strategiaa  Verkostoitumista: kaikkea on jo olemassa, tietoa pitää jakaa ja se on helposti jaettavissa  Esimiesten vahvaa tukea Niin ja mitä tarvitaan? Meidän päiväkodin digistrategia

 Varhaiskasvatus- ja esiopetussuunnitelmien tiukkaa huomioimista: 1. Kaikille lapsille mahdollisuus innostua ja kokeilla uutta 2. Leikki läsnä 3. Oppimista lapsen oman toiminnan ja omiin mahdollisuuksiin luottamisen kautta 4. Kokeillaan ja harjoitellaan 5. Kasvattajien mahdollistavaa toimintaa 6. Arviointia, seurantaa ja dokumentointia Meidän päiväkodin digistrategia Niin ja mitä tarvitaan?

- vuosina tavoitteena on, että jokainen esiopettaja saa oman päätelaitteen - jokaisella esiopetusryhmällä on vähintään yksi tabletti seitsemää lasta kohti - työvälineet tarpeen mukaan - oppilaasta ja opettajasta osaaja - oppijalähtöisyys/liikkeelle ja luontoon - sähköiset sisällöt - oppimisympäristöt oppimistiloiksi - Jyväskylän Kasvun ja oppimisen lyhyen toimintasuunnitelman löydät tästä löydät tästälöydät tästä STRATEGIOITA PITÄÄ OLLA! Meidän päiväkodin digistrategia

 Johtajan seurattava aikaansa: some, media, verkostot antavat paljon, kun niihin vain uskaltaa sukeltaa  Koko organisaation johtamisen pitää olla myötävirtainen  Pitkäjänteisyyden ja jatkuvuuden varmistamista  Johtajan asenne on viesti  Hankintoihin on resursoitava  Koulutuksien tärkeys ymmärrettävä Mitä onnistunut digitalisointi edellyttää johtamiselta? Meidän päiväkodin digistrategia

Käytössä on inhimillisen digitaalisaation kokonaisuus (INDIKO): - digikansio, joka avataan, kun lapsi aloittaa varhaiskasvatuksen ja seuraa hänen mukanaan koko kasvatushistorian paikkakunnasta ja hallintokunnasta riippumatta - digitaalisiin palveluihin kirjaudutaan yhden käyttäjätilin kautta - tekniikka on helppoa käyttää, käyttäjälähtöistä, innostavaa, oppimista tukevaa, luotettavaa, turvallista, tasa-arvoista ja ekologisesti järkevää - järjestelmät tukevat käyttäjiä - viestintä on joustavaa joka suuntaan: vanhemmilta päiväkotiin, päiväkodista vanhemmille, kaikkia osallistavaa Millainen on Jyväskylän digitaalinen päiväkoti hillitöntä visiointia vai onko sittenkään? Meidän päiväkodin digistrategia