Duunari-hanke Arkiohjaajan työn arviointi. Hankkeessa mukanaolo hanke alkoi kohdaltani ja loppui täysipainoisemmin arkiohjaajan työ.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1 Työhyvinvointikartoitus tuntiopettajille ja luennoitsijoille Wahren-opisto.
Advertisements

Lääkekasvatus -ohje apteekeille Katri Hämeen-Anttila, FaT dosentti, kehittämispäällikkö Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea.
Nuorisotakuu nuorisotoimen näkökulmasta Nuorisotoimen ylitarkastaja Kirsi-Marja Stewart, Opetus- ja kulttuuritoimi.
2 Etsivän nuorisotyön ja Duunari-hankkeen yhteistyö
Häirintäyhdyshenkilö- toiminta Eero Räsänen |
© Kustannusosakeyhtiö Otava Heijastuspohja Tietoa ja tilastoja Suomen väestöstä.
YOPALAn ja Jyväskylän yliopiston opiskelijakyselyn vertailua
Kodin ja koulun välinen yhteistyö
Kysely sosiaalisen median käytöstä
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Neuvottelu ja asioiden pilkkomisen taito
Miten Aloittaa Valokuvaus Liiketoimintaa
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
Väestöllinen huoltosuhde 1865–2060
HelliTalent Moniammatillisesti toimien - yhdessä yrittäen
Mikä ihmeen oppisopimus?
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
LSSAVI Valvontaprosessin vaiheet varhaiskasvatuksessa
pieni pala sinusta, tehdään meistä kakkuja
Ydinviestit Ihmiset pärjäävät paremmin arjessa, kun heillä on riittävät voimavarat toimia ja ottaa vastuuta elämästään. Ammattihenkilöt tarvitsevat mahdollisuuden.
Tavoitteena poistaa työelämän hukkia (työelämän hukkaa)
Terveysteknologia Tutustutaan, mitä kaikkea terveysteknologialla voidaan tarkoittaa ja miten se auttaa terveyden hoidossa ja sairauksien ehkäisyssä.
Unikauhukohtaus (night terror)
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
Tekstinhuoltoa 3.
Liisa ja Jaska olivat nauttimassa iltapäivästä läheisellä niityllä
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
Kiinnostus osallistua hankesuunnitteluun tai toteuttamiseen
Työhyvinvointia järjestötyöpaikoille
Elinan kokemukset ja oppimiset Taitava Viestijä –kurssilla
Filosofian alat TEOREETTINEN FILOSOFIA
Pardian jäsentutkimus 2011: Väki vähenee ja työt kasaantuu
Elinikäisen ohjauksen / tieto-, neuvonta- ja ohjauspalvelujen kokonaisuus ns. OHJAAMO – malli (luonnos TEM) Kansalainen oppimisen ja työn siirtymissä.
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä
Valinnaisiaineista Valinnaiset tunnit ovat osa yhteisinä oppiaineina opetettavien taide- ja taitoaineiden opetusta ja ne myös arvioidaan osana tätä opetusta.
Opiskelijavalintojen kehittäminen ja avoin korkeakoulu
Koulunuorisotyön verkoston työkokous
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Suomi 4B 2. luento Jee!.
Huoltajakysely lukuvuoden opiskelijoille
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
Laajennetun työssäoppimisen kuvaus
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Vardan tietomalli ja raportointi
OSA IV SÄÄSTÄMINEN JA TALOUDEN SUUNNITTELU
Löydä Itsestäsi Tiedostava Muutoksen Mahdollistaja
Tuomo Lähdeniemi työelämä ja nuoret - - KAKSI ERI MAAILMAA? Tööelu ja noored – - kaks eri maailma?
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Asiakkaiden osallistumisen toimintamalli
Vapaaehtoistyön tekeminen Suomessa
Hanna Laitinen Hyvinvointisuunnittelija Psykologian laitos / JY
Olet todella väsynyt ja turhautunut……
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
TTH:n yhtiöittäminen Ylilääkäri Pertti Sakaranaho, p
Katsaus sosiaalihuollon ammattihenkilöiden rekisteröintiin
Kouluttajan rooli SPR:n valmiudessa
Suomen Punainen Risti Varsinais-Suomen piiri
LÄMPIMÄSTI TERVETULOA MUKAAN RYHMÄÄN – VERTAISUUDESSA ON VOIMAA!
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
Validointi vapaassa sivistystyössä
Jos jonain päivänä Jos jonain päivänä tuntuu siltä että
Arviointi, vaikutukset ja vaikuttavuus HYTE -työssä
Tuetaan kaikkien mahdollisuutta osallistua
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Miten tavoitamme vähävaraiset perheet?
Työllisyyspoliittinen avustus – rahoituksen haku vuodelle 2020
KALLIOLAN SETLEMENTTI Tuhat Suomalaista / Maaliskuu 2019
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Esityksen transkriptio:

Duunari-hanke Arkiohjaajan työn arviointi

Hankkeessa mukanaolo hanke alkoi kohdaltani ja loppui täysipainoisemmin arkiohjaajan työ alkoi tein arkiohjaajan työtä opetustyöni ohella

Opiskelijoiden sukupuoli

Ikähaarukka vuotta

Opiskelijoiden koulutusala

Opiskelijoiden ohjauskertojen määrä

Opiskelijoiden vuosikurssi

Opiskelijoiden yhteenlaskettu ohjauskertojen tuntimäärä 39 tuntia (140 tuntia yhteensä)

Tulokset kahdeksassa tapauksessa arkiohjaajan palveluita on tarvittu välillisesti koulunkäynnin keskeyttämisen ehkäisyssä Kukaan edellisistä ei lopettanut koulua kesken, yksi siirtyi työelämään muut kuusi tarvitsivat palveluja, jotka eivät suoranaisesti liittyneet koulun keskeyttämiseen

Mitä keskeyttämisuhan alla oleville kävi? Yksi siirtyi aikuispuolelle Yhdelle räätälöitiin työssäoppimispaikka Kaksi jatkoi koulua tukitoimenpitein kahdelle räätälöitiin tuettu työssäoppimispaikka Yksi siirtyi työelämään Yksi keskeytti koulun määräajaksi

Mitä kohderyhmä on kokenut saaneensa arkiohjaajan palvelusta? Hyvä apu. On selkeyttänyt, tietää paremmin mitä pitää tehdä. Tsempannut kun on ollut paskana. Voi nousta, puhua järkevästi. Tarttuu toimeen, auttaa jaksamaan. Ihan OK. Voi väittää että kätevää, helpottaa sitä joka on muuttanut. Ei voi pahaksi sanoa. Juuri muuttaneelle hyvä. Fixu käsitys, että jelpataan ja selvitään asiaa, halu auttaa.

Minkälaista ohjausta opiskelijat kokevat tarvitsevansa? Monet tarvii apua ihan arjen jutuissa, ei pelkästää koulunkäynnissä. Itselleen oli vaikeaa opintoetujen jutuissa. Ongelma miksi ei kouluun pääse, soitellaan perään, auttaa. Ei osaa sanoa. Liikkumismahdollisuus helpottuu. Mitä tulevalta odottaa, mitä itse tehdä niiku oman asia eteenpäinviemiseksi.

Mikä on paras tapa tavoittaa ohjauspalvelu? Kasvotusten. Puhelimitse paras tavoittaa, ei toimiva verkko. Puhelimitse. Ei sähköposti, mutta puhelimitse, tekstiviesti. Toisen avustuksella, ulkopuolinen taho jelppaa.

Mikä on paras tapa saada ohjausta? Kaikki käy. Kasvokkain saatu apu. Paha sanoa mitään. Tilannekohtainen, riippuu henkilöstä, kasvotusten. Puhelimen välityksellä, koska epäsäännöllinen työajat, mie ajan nyt rekkaa.