Synergiaryhmän terveiset KOOTuki -ryhmän kokous 20.4.2016.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VASITE-HANKE Ohjausryhmän kokous KESKEISET TOIMENPITEET Työnhaun ohjaus, työnhakupalvelu ja urasuunnittelu 2. asteelta valmistuneille Urasuunnittelu.
Advertisements

LVI-kehitysprojekti RAKETTI OPI Synergia Työpaja Janne Santala.
Seutustrategian päivitys > 2020 Seutuhallituksen kokous
TUTKINNONUUDISTUKSEN KESKEISET LINJAUKSET JA VAATIMUKSET Vaasa Katariina Alha/W5W.
Kiihdytetty opiskelupolku 2,5 v./SOTE 1. vuosi Kaikille pakolliset ammatilliset tutkinnon osat 50 ov Opiskellaan ryhmän mukana, 30 ov: Kasvun tukeminen.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Opintopolku.fi tilannekatsaus KoTVejaos
TERVETULOA!. Päivän teemat -Ohjauspalvelut Kareliassa -Karelian kuulumiset -Uudistunut korkeakoulujen yhteishaku -Karelian toimijat ja opiskelijakunta.
Laurea/AS/2003 Ohjauksen osaaminen Mahdollisuus vastata ohjauksen tarpeisiin tasapuolisuus oikeudenmukaisuus taloudellisuus tavoitteellisuus.
Hops osana opiskelu- ja asiantuntijuusprosessia Terhi Skaniakos.
Osaamisperustaisuus korkeakouluissa
Vaasan yliopisto Erikoistumisopintojen kehittämispäivä Ilkka Virtanen Miksi erikoistumisopintoja akkreditoidaan? Erikoistumisopintolautakunnan.
SOME Case: Avance Johtamiskoulutus Pasi Aaltola JYU SOME-seminaari
Nivelvaiheen ohjaus Kesä ohjaus Asiakas määrät kesä- heinäkuu.
Opiskelijan ohjaus Prosessi- ja ympäristötekniikan osastolla Saara Luhtaanmäki Suunnittelija.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Yhteistyörakenteet.
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisohjelma Metropoliassa Opettamisesta osaamiseen - kehittämisohjelman avausseminaari Leena Koivumäki,
Viitearkkitehtuurityön tilanne
Tilannekatsaus / VIRTA-Opintotietopalvelu.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Näkökulmia opintojen seurantaan biotieteissä Yliopistopedagogiikan yliopistonlehtori BioTDK Soila Judén-Tupakka.
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Korkeakoulutuksen ja tutkimuksen yhteisten arkkitehtuurien tilanne ja hallintamallin tilanne IH
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Synergiaryhmä.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Synergiaryhmä.
Tilannekatsaus / VIRTA-Opintotietopalvelu.
Tilannekatsaus / VIRTA-Opintotietopalvelu.
OPINTO-KOKONAISUUS pakolliset suun. suor. ~~~~~~ kv ~~~~~~ kv04 ~~~~~~~ s05 valitse jompikumpi ~~~~~ ~~~~ valitse 8ov mitä haluat seuraavista.
Palveluiden tunnistaminen Pekka Linna Synergiaryhmä,
ROKK-HANKE Kevään 2015 työskentelystä Heidi Rontu, FT, dos. (Aalto) & Taina Juurakko-Paavola, FT (HAMK)
Vieraskielisen koulutuksen haasteet Kansainvälisten asioiden kevätpäivät Esko Koponen.
Sarana - Työelämän moniammatillinen oppimis- ja kehittämisareena - sosiaalialan pilotoinnista visioita hyvinvointialalle 4/2010-3/ Helsinki.
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
Prosessit Määrittäminen, mallintaminen,kehittäminen Pekka Linna, CSC TY,
Verskostojen huomioita yhteistyöryhmän vierailuilta (KOOTuki) Kati Kettunen, Tuomas Orama, Antti Mäki , KOOTuen kokous.
Koulutuksen ja opetuksen järjestämisen prosessit
Prosesseista palveluihin
Esteettömyyden ja yhdenvertaisuuden edistäminen Turun yliopistossa
Koulutuksen ja opetuksen järjestämisen prosessit
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Lukukausimaksuihin liittyvä
Opiskelun ja opetuksen sekä niiden tuen ja hallinnon toiminta-arkkitehtuuria eli Prosessit Pekka Linna, CSC.
LOKOMO- Laatua opinto-ohjaukseen kohdennetusti moniverkostoissa
Asiakirjapohjaisen haun ja valinnan tilannekatsaus 6.6
KOOTuki-ryhmän kokous
Kodin ja oppilaitoksen välinen yhteistyö
(SUURI) KANDIKYSELY Syksyn kysely on auki
Tilannekatsaus / VIRTA-Opintotietopalvelu
RUOTSIN KIELEN OPETUKSEN KEHITTÄMINEN KORKEAKOULUISSA (=ROKK-HANKE): Työskentely lv Heidi Rontu, FT, dos. (Aalto) & Taina Juurakko-Paavola, FT,
VIRTA-opintotietopalvelu korkeakoulujen toiminnan tukena –kysely Palaute Synergiaryhmältä ja KOOTuelta Helena Majamäki
OILI - tilannekatsaus Synergiaryhmä Ossi Raatikainen, CSC.
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Opetussuunnitelmatyö
"Kyseessä ei ole hyvä ja merkittävä korkeakoulutuksen parissa työskentelevä ryhmä tai verkosto. Vaan paras ja tärkein."
Opiskelun, oppimisen ja opetuksen prosessit
Exam johtoryhmän kokous
Ajankohtaista Oodi-maailmasta
Vauhtia ja motivaatiota opiskeluun työtä opinnollistamalla
Näkökulmia opintohallinnon prosessiin, opintohallintojärjestelmiin, TUTKE 2 toimeenpanoon ja Oppijan palveluihin– Case Koulutuskeskus Salpaus SePPO-hankkeen.
Lastensuojelun sosiaalityön moniammatillinen toimintamalli 22. 2
Tyyli – Työelämäjaksoja ja työssäoppimista yliopisto-opintoihin
Alumnitoiminta Ammattikorkeakoulujen viestintäjohdon tapaaminen
Laurea/Näyttöseteli Opiskelija voi käyttää näyttöseteliä opintojen räätälöintiin tai täydentämiseen Yhdellä näyttösetelillä opiskelija voi näyttää osaamisensa.
Kehittämisprosessit VamO-hankkeessa
Liiketalouden päivä- opiskelijoiden (fi) opinnäytetyöprosessi 2018-
Lukujärjestysohjelman hankintaprojekti
Omaopettajatoiminta Oulun yliopiston kauppakorkeakoulussa
Synergiaryhmän työpaja 21. –22
Osallisuudesta Tanja Räty.
Esityksen transkriptio:

Synergiaryhmän terveiset KOOTuki -ryhmän kokous

Tilannekatsaus Synergiaryhmän työskentely keväällä etäkokousta 2 Työpajaa (Rovaniemi (Lay) helmikuu, Tikkurila (Laurea) toukokuu Työskentely syksyllä etäkokousta 2 Työpajaa Työn painopiste siirtynyt vahvemmin koulutuksen ja opintojen järjestämistä tukevien ja mahdollistavien palveluiden määrittämiseen

Prosesseista palveluihin Koulutuksen ja opintojen järjestämisen prosesseja määritelty jo pitempään Fokuksessa ovat olleet korkeakoulun koulutukseen liittyvät ydinprosessit ja opiskelijan opintoihin liittyvät ydinprosessit (myös aliprosessit) Työn painopiste on siirtynyt koulutuksen ja opintojen järjestämistä tukevien ja mahdollistavien palveluiden määrittelemiseen Tarkoituksena on tuottaa yhteinen tapa hahmottaa nämä palvelut. Työtä tehty muutamassa työpajassa 2015, mutta 2016 työtä jatketaan entistä pontevammin (Lay 02/16, Laurea 05/16). KooTuen esittämät: markkinointi, valmistuminen, ohjaus, alumnit, työelämäyhteys, rekrytointi, kv-hallinto, tietohallinto, laatukehittäminen, HOPS:in laadinta, uraohjaus otettiin synergiaryhmässä huomioon ja nostettiin osaksi määriteltäviä palveluja.