Palvelutarjotin – välineitä aktiiviasiakkuuteen * Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä / Terhi Kukkonen Terhi Kukkonen Aktiiviasiakashanke.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Yhteinen tavoite ja tahtotila rakentamisen perustana - malleja kylien tietoverkkohankkeista Uurainen Veli-Matti Karppinen GrowNow oy.
Advertisements

Mikä vaikuttaa asiakkaiden lojaalisuuteen? Add Value - Asiakaspaneelit Autamme sinua rakentamaan vahvoja asiakassuhteita.
Paavo Voutilainen Sosiaalijohtaja
Vanhuspalvelulaki käytännön työssä
Palveluhakemiston prosessit Marketvisio Oy1.
Helsingin kokemuksia palvelusetelistä
TAUSTA Siuntion perusturvapalvelut on tuotettu Lohjan, Siuntion, Inkoon ja Karjalohjan yhteistyönä sosiaali- ja terveydenhuollon yhteistoiminta-alueella.
Soili Hyvärinen Pääkaupunkiseudun Omaishoitajat ja Läheiset ry
Palveluohjaus Ota Koppi 2 –tilaisuus
Päätoimittaja – sähköiset mediat Coronaria Oy
Ikäkeskuspäällikkö Raija Salmi
PALVELUSETELIKÄYTÄNNÖT RAUMALLA Pekka T. Jaatinen.
Tilaaja-tuottaja-toimintatapa hyvinvointitoimijat.
Kaakkois-Suomen välityömarkkinoiden kehittämishanke KaaSu Palvelun tuottaja kehittämässä palveluprosessin seurantaa Kaakkois-Suomen.
VALIKKO-ryhmä/Liisa Reinman VALIKKO-ryhmä/Liisa Reinman Asiakas ottaa yhteyttä avunväli- tykseen Taustatie- tojen selvittä- minen Vapaa-
Anna-Riitta Airaksinen vs. vanhuspalvelujohtaja
Tiedon ja tiedon käytön merkitys työelämän arjessa tänään ja huomenna Marjo Huovinen-Tervo Ylihoitaja Kainuun maakunta –kuntayhtymä, Sosiaali-
© Tampereen kaupunki Lainrikkoja-asiakkaat kunnallisen sosiaalityön haasteena Maria Palmgren johtava sosiaalityöntekijä Tampere.
TPO- OHJAAJA KOULUTUS 3ov Markkinointi Ammatillinen koulutus ja työelämäyhteistyö Perehdytys Ohjaus Arviointi Palaute.
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
TX00AA09 Mediatekniikan projekti 6 op. Tavoitteet Tavoitteena on tehdä vaativa mediatekniikan alaan liittyvä projekti, jossa käytetään mahdollisimman.
Omahoitopolut.fi ja sähköinen hoitoon hakeutuminen Anu Suurnäkki, projektipäällikkö, THL Riitta Lehtonen, IT-palvelupäällikkö, Eksote.
Konkreettiset tehtävät kunnassa ja alueella Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen – vastuut ja tehtävät uusissa rakenteissa, TERVE-SOS 2015,
Valtakunnalliset vammaisneuvostopäivät Jukka Lindberg, tilaajajohtaja.
Palveluiden muutosten vaikutukset
HYVINVOINTIA JA LAATUA – vanhuspalvelulain toimeenpanohanke Voimavaralähtöinen palvelusuunnitelma Projektisuunnittelija Lahja.
Asiakaspalvelu 2014 Asiakaspalvelujärjestelmä (Tiivistetty kuvaus)
Palvelusetelin käyttö Kainuun maakunta- kuntayhtymän vanhuspalveluiden kotihoidossa Teija Seppälä sosiaaliohjaaja
Palvelusetelillä potkua palvelutuotantoon – case Jyväskylä palveluiden joustoa, elinkeinojen elinvoimaisuutta, valinnan vapautta Pekka Utriainen Apulaiskaupunginjohtaja.
Palveluntuottajajärjestöjen rooli tulevaisuudessa SOSTE
PALVELUSETELI VANHUSTEN TEHOSTETUSSA PALVELUASUMISESSA.
HYVINVOINNIN PALVELUTARJOTIN Kuva: Esko Pääskylä Kotiin tilattavat palvelut kaiken ikäisille Hyvinvoinnin.
Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä / Tiina Kärkkäinen.
PALVELUTARJOTIN – MARKKINAPAIKKA. 1. PALVELUNTUOTTAJA - Markkinointi on edullista yhteisen palvelutarjottimen avulla -Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon.
RAAHEN SEUDUN HYVINVOINTIKUNTAYHTYMÄ
Tavoite 1: hallitse kokonaisuus
Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelu- ja organisaatiotiedot
Mitä valinnanvapaus tarkoittaa minulle
ILMOITUKSENVARAISTEN PALVELUJEN REKISTERÖINTI
Varhaiskasvatuksen tietotuotannon nykytila ja haasteet Tarja Kahiluoto, neuvotteleva virkamies Yleissivistävän koulutuksen ja varhaiskasvatuksen osasto.
Sote-tieto hyötykäyttöön -strategia 2020 ja sen toimeenpano - Kori 3: Tiedon jalostaminen ja tiedolla johtaminen.
KOTIHOIDON PALVELUOHJAAJA
ASIAKASOSALLISUUS PÄÄTÖKSENTEOSSA JA PALVELUIDEN SUUNNITTELUSSA
Kainuun toiminnallinen osakokonaisuus
TK- johdon ja PPSHP:n yhteistyöseminaari
Asiakkaan valinnanvapaus
Omaishoidon tuki Siun sotessa
Hoidon saatavuus alatyöryhmä
Kuntayhtymän valtuusto Kuntayhtymän hallitus
Järjestöpäivä Matara Ikäihmiset –työpaja klo 10-12
Maakunnan digipalvelut järjestämistehtävässä
Mikä muuttuu HYTEssä ja SOTEssa 2021?
OTE maakunnassa -Polut kuntoon
Kotihoidon palveluseteli Hämeenlinnassa alkaen
Opinnoista töihin: FOKUS – opinnoista tuetusti työllistymiseen
Osallisuutta tukeva toiminta: Savon OTE
Siuntion kunta/ Varhaiskasvatuspalvelut
Yhteiset palautekäytännöt laadun arvioinnissa
Sote-uudistuksen toimeenpano
Omaishoidon tukeminen Eksotessa 2018
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Kotiin vietävät palvelut ja teknologia
JÄRJESTÄJÄN TEHTÄVÄT Maakunnan järjestäjän digipalvelut
Keski-Pohjanmaa / Kainuu / Oulunkaari / Lappi
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Asiakasohjausyksikkö Alviina
Jyväskylän yksityinen varhaiskasvatus
Parasta palvelua palvelun­järjestäjälle Parasta palvelua on uusi valtakunnallinen verkkopalvelu, joka yhdistää uudella tavalla palvelunjärjestäjän,
Koulutuskiertue Suomen Sotaveteraaniliitto, Leena Seppälä.
Esityksen transkriptio:

Palvelutarjotin – välineitä aktiiviasiakkuuteen * Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä / Terhi Kukkonen Terhi Kukkonen Aktiiviasiakashanke

Palvelutarjotin pilotti 01-07/2013 Kolme kehitysvaihetta –Palveluntuottajahaku –Hoitopäiväkalenteri –Tulolaskuri –Arvio palvelusetelin suuruudesta –Arvio asiakasmaksujen suuruudesta omassa tuotannossa ja ostopalvelussa

Palvelutarjotin Asiakas Palvelun- Tuottaja Kainuun sote

Tuottajatietojen hakeminen ja vertailu Yhteydenotot tuottajaan Päätöksenteko ja valinta Palautteet; hoidon ja palvelun laadun arvioiminen Asiakas Osallisuus

Tiedon tarjoaminen asiakkaille Palautteen kerääminen Kainuun sote Palveluntuottajaksi hyväksymiskriteerit Raportointi Tuottajien valvonta ja ohjaus Rekisterien ylläpito Palveluntuottajaksi hyväksyminen Yhteistyö tuottajien kanssa, verkoston ylläpito

Palvelun- tuottaja Tuottajaksi hakeutuminen Palvelumarkkinoiden seuranta ja vertailu Tietojen ylläpitäminen Profiloituminen Markkinointi

Välineitä aktiiviasiakkuuteen Vertailukelpoista tietoa palveluista valinnantekemisen ja päätöksenteon tueksi –Hintojen esittäminen yhtenäisesti tuotteistettuna –Kustannusten esittäminen kunnallisesta asiakasmaksusta vertailupohjaksi palvelusetelipalvelulle –Jatkossa myös laatua ja palvelun sisältöä kuvaavia tietoja asiakaspalautteiden kautta saatua tietoa muiden asiakkaiden kokemuksista palvelusta

Välineitä aktiiviasiakkuuteen Tietoisuus hinnoista ja palveluiden sisällöstä lisääntyy  osataan löytää vaihtoehdoista sopivimmat ja myös kilpailuttaa hintoja –Tulevaisuudessa asiakkaiden yhteishankinnat yleistyvät? Asiakkaat joilla on heikentynyt toimintakyky, tarvitsevat tukea päätöksentekoon (omaiset, läheiset, palveluohjaajan tuki)

Käyttäjätilasto Tiedot ajalta Yksittäisten tuottajien sivujen käyntikerrat –71 tarkastelua /60 yksilöityä –Kaikista tuottajista (1-12 kertaa) Kuinka monta kertaa tuottajan tiedot olleet vertailussa mukana – 12 eri tuottajaa ollut vertailussa – vertailuja tehty 17 kertaa Mikä ollut hakualueena –Koko Kainuu 29 hakua –Kajaani, Hyrynsalmi, Kuhmo (6-8) Haettu palveluluokka, ympärivuorokautinen hoiva (44 kertaa)

Suotuisa eteneminen Vanhuspalveluiden pilotista kaikkien tulos- ja vastuualueiden käyttöön Palveluiden vieminen tarjottimelle jatkuu, esim. kotihoidon tukipalveluita on toivottu Omaishoidon vapaapäivän palvelusetelipaikan ja lyhytaikaishoidon tarjoaminen ja hakeminen kalenteritoiminnon kautta lisääntyy Palautepalvelua hyödynnetään aktiivisesti Palvelutarjotin helpottaa uusien palveluntuottajien markkinoille pääsyä

Kiitos!